Testy
Ale tohle je asi číslo 1. které bych tak nějak akceptoval ve své garáži (no, spíš před garáží, dovnitř bych měl asi problém E😜lorera dostat 😁).
Všude se uváděla velká slabina - interiér a jeho zpracování, zdá se, že na tom Ford zapracoval, nebo se povedl testovací kousek, nicméně tohle bych asi oželel, protože se mi jinak interiér libí, je tam pro mne známý SYNC a vykoupil by to pro mne vzhled a jízdní výkony a vlastnosti auta. No, alespoň mimo Mustangu ještě jeden Ford, který by u mne stál za to být na plakátu (Jo, ještě Fokus ST kombi, ale ten prej má odstávku ve výrobě a kdo ví, jak dlouho vydrží v ceníku)....
Všude se uváděla velká slabina - interiér a jeho zpracování, zdá se, že na tom Ford zapracoval, nebo se povedl testovací kousek, nicméně tohle bych asi oželel, protože se mi jinak interiér libí, je tam pro mne známý SYNC a vykoupil by to pro mne vzhled a jízdní výkony a vlastnosti auta. No, alespoň mimo Mustangu ještě jeden Ford, který by u mne stál za to být na plakátu (Jo, ještě Fokus ST kombi, ale ten prej má odstávku ve výrobě a kdo ví, jak dlouho vydrží v ceníku)....
je možné, že na interieru zapracovali. To co bylo před rokem, nemusí platit dnes.
Za ten šestiválcovej ecoboost bych jim nějakej hnusnej nelícující plast odpustil... koneckonců na tuhle politiku "tvrdý a levný plast je lepší" najíždí už většina konkurence a testerů 😁
Problém je, že buď máš cenově na dohled X7 apod. nebo nepotřebuješ nutně tak velké a vystačíš si s Touaregem, ale taky X5 nebo GLE nebo dokonce i níže s Highlanderem jako Mikesus. E😜loreru fandím, za mě moc fajn auto, ale tím interiérem za mě neobstojí proti reálným konkurentům v ceně 2M a je to škoda. Jinak technika mi přijde super (ale nemám zkušenosti s tímhle hybridem). Ta chybějící EL SPZ výhoda bohužel taky nepomáhá. Ale věřím, že jinde v EU to nějak zvýhodněné je.
´´Za ten šestiválcovej ecoboost ´´ myslis pokial neumrie jo ? Ehm, skoda ze sa tej znacke neda verit s GDi benzinmi.
Ty motory spíš chválí...
Ale to je úplně jiný motor drahý😊
´´These issues aren’t exactly new to The Blue Oval, which e😜erienced similar problems with the twin-turbo Ford 3.0L V6 EcoBoost engine used in the Ford E😜lorer ST, which is essentially a bored and stroked version of the 2.7. Now, those problems are once again surfacing in certain examples of the sixth-generation Bronco, too.´´
No tak osobně to vidím jinak. Za 2,2M jsi na rozumně vybavené X5 45e, ta už má EL značky a je lepším autem. 😉
jediné co mluví pro Ford je ta třetí řada sedaček, pokud ji využiješ.... A pak tedy více opulentní výbava, pokud si na to člověk potrpí.
jinak je to Bávo opravdu někde zcela jinde, mimo jiné i spotřebou o které tady Kesumb docela často píše.
jinak je to Bávo opravdu někde zcela jinde, mimo jiné i spotřebou o které tady Kesumb docela často píše.
Myslím že 45e je top v segmente PHEV ale samozrejme to platí aj pri cene. Min rok sa dal tento Ford vs X5 45e v podobnej výbave zohnať o 0,5M lacnejšie. Viem, pretože som vyberal a skúšal.
Ano. 90-100 tis EUR ti stačí na roční ojetinu X5 45e, na nové auto ne. E😜lorer je reálně přinejmenším o 25-30 tis levnější.
Podívej se na ceny 😉
Ano, podíval jsem se. Nenajdu na mobile.de ani jednu skladovku pod 105 tis. EUR.
Ojeté roční jsou od 95 tisíc.
Nejlevnější reálné auto😒br />https😐/suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
Nejlevnější E😜lorer, skladovka - 80 tis. EUR
https😐/suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
Ojeté roční jsou od 95 tisíc.
Nejlevnější reálné auto😒br />https😐/suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
Nejlevnější E😜lorer, skladovka - 80 tis. EUR
https😐/suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
Frede, tohle auto je v základu za 2,1. Vlez si na konfigurátor X5 a jak píšu, rozumně vybavené auto je o stovku dražší. Nebude to úroveň výbavy jako E😜lorer, ale dá se s tím fungovat bez problémů.
A dostaneš ho za dva roky. Možná. nezpochybňuju, že něco píšou v ceníku. Ale reálná situace je úplně jiná. Ten E😜lorer skutečně někde seženeš, tu X5ku ne...
10 litru benzinu je na tenhle ctyrkolovej obyvak paradni spotreba
za tolik jezdi manzelka s obycejnou ctyrkolkou ve dvoulitru
nejaky kecy, ze do tohodle auta patri chrocht ??
za tolik jezdi manzelka s obycejnou ctyrkolkou ve dvoulitru
nejaky kecy, ze do tohodle auta patri chrocht ??
Kdyby tam byla nafta, jezdil by třeba za 8 😉 😁
za 9 nafty jezdi Q7
coz odpovida 10 benzinovejm
coz odpovida 10 benzinovejm
Hele, E😜lorer má super motor, o tom žádná, ale nezapomeň, že 10 je dopovaných elektrem. Neříkám, že do e😜lorera patří nafta, ale buď fér
nezapomen, ze nafta je dopovana nizsi spotrebni dani
dnes by nafta na stojanu stala o 5 korun vic nez benzin, kdyby byla spotrebni dani zatizena jako benzin
ja v prvnim prispevku narazim na to, ze spousta kolenovrtu tvrdi, ze do velkyho auta patri nafta
evidentne ne
dnes by nafta na stojanu stala o 5 korun vic nez benzin, kdyby byla spotrebni dani zatizena jako benzin
ja v prvnim prispevku narazim na to, ze spousta kolenovrtu tvrdi, ze do velkyho auta patri nafta
evidentne ne
Až na pár dní hysterie po začátku války stála nafta vždycky o cca 2 Kč míň, než benzin. Já teda beru vždy jen Vervu a nebo MaxxMotion. Pokud by se srovnal rozdíl ve spotřební dani 2,89 Kč, tak by teda stála o necelou Korunu víc, ale ne o 5!!!
Spíš by ale stála stejně.
Takže po letech s naftou jsem si dal asi 8 let s benzínem a teď jsem zase ten kolenovrt s naftou. 😂
Velký a těžký auto funguje na delší trase prostě líp s naftou. Můžu to honit jako nadmutou kozu a furt jezdím pod 6/100 dlouhodobě. Stačí se umravnit a už je to pod 5/100. S benzínem o stejném objemu ve stejném voze a při mém stylu bych jezdil za 8-9. Rozdíl nejméně 1,- , ale spíš až 1,50 Kč na km už znát je. Ale hlavně nemusím každejch pár metrů tankovat. 1200 km na nádrž není vůbec problém.
Je zbytečný tady kádrovat a škatulkovat lidi podle paliva. Každý má svoje plusy a mínusy podle způsobu využití. A ano, třeba do města je nafta stupidita. Prostě musím vědět jak a kde vozidlo provozuju a podle toho vybírat pohon.
Spíš by ale stála stejně.
Takže po letech s naftou jsem si dal asi 8 let s benzínem a teď jsem zase ten kolenovrt s naftou. 😂
Velký a těžký auto funguje na delší trase prostě líp s naftou. Můžu to honit jako nadmutou kozu a furt jezdím pod 6/100 dlouhodobě. Stačí se umravnit a už je to pod 5/100. S benzínem o stejném objemu ve stejném voze a při mém stylu bych jezdil za 8-9. Rozdíl nejméně 1,- , ale spíš až 1,50 Kč na km už znát je. Ale hlavně nemusím každejch pár metrů tankovat. 1200 km na nádrž není vůbec problém.
Je zbytečný tady kádrovat a škatulkovat lidi podle paliva. Každý má svoje plusy a mínusy podle způsobu využití. A ano, třeba do města je nafta stupidita. Prostě musím vědět jak a kde vozidlo provozuju a podle toho vybírat pohon.
Vždycky je to o tom kolik najedeš. Nenapadá mě jediné auto, v kterém by nafta měla lepší vlastnosti než odpovídající benzín kromě spotřeby. Ten rozdíl 1.5 Kč na km u auta za 2M...já nevim no, to ať si každý posoudí podle sebe, minimálně podle km co najede.
U gazíků, kde nechceš primárně točit motor nahoru mi nafta pořád dává smysl. Jen zmíním X5 30d nebo 40i. Akusticky je to jiná věc, ale rozhodně nejsi obtěžován, prostě jiný, utlumený zvuk. na běžnou jízdu pak nafťák poskytuje pohodovější jízdu. Pravda, do 5er už bych za naftu neměnil. 😉
540i - 19 litrů, 540d - 13 litrů, když necháš koně řechtat, tak to dělá rozdíl 6 litrů.
Hmmm, 10 Kaček na kiláček jen na palivu, to je teda pohodička.
Takovej 2 ECO PACK. Ekologie a ekonomika v jednom.
To aby člověk vydělával jen na benzin a cenu auta.
Takovej 2 ECO PACK. Ekologie a ekonomika v jednom.
To aby člověk vydělával jen na benzin a cenu auta.
blábolíš. s 540i takhle budeš jezdit dva dny a budeš bez papírů. a ještě musíš jezdit jako úplný dement a dupat na plyn a na brzdu do maxima na střídačku... nejvyšší spotřeba na spritmonitor je 13,5 průměr do deseti
Mám po dál roce průměr 8,3 na 540i. A to rozhodně nejsem brzda provozu 😉
540i 8,7 litru při prům. rychlosti 68 km/h v mixu za 15tis. km, což znamená velmi časté ježdění velmi nepředpisovými rychlostmi. 530d ve stejném režimu 7,4 litru, dynamikou srovnatelná 540d bude min o 3 deci výše. Ten rozdíl takový není, ale je to dáno tím, že b58 je mimořádně povedený motor, u jiných značek je nafta vs benzin větší rozdíl. Každopádně u krabic typu x5 je ten rozdíl 3-4 litry, reálně.
Hele, asi záleží na úhlu pohledu a hlavně na konkrétním autě a jeho verzi.
U auta za 2 mega už to pomalu smysl přestává dávat, ale u auta za 1M to pořád cítit je, pokud trošku počítáš. U velkých nájezdů je to zcela jasné, ale i u menších se to do 3-5 let určitě projeví. A není to vždy jen o spotřebě a dojezdu, o kterých jsem psal. Mě třeba vyhovuje i to, jak mi nafta jede v nízkých otáčkách. TSI ať už 1.4, nebo 1.5 110kW, nebo 2.0 140kW jsou na volnoběh a ve městě příjemně tichý, ale mimo to v zápřahu docela řvou a mě to teda moc nebavilo. TDI EVO na volnoběh trošku třese a ve městě je slyšet o fous víc, ale na dálky a v tahu je paradoxně tišší, právě díky tomu, jak se opírá o krouťák a drží nízké otáčky. A nejen díky tomu. Celkově je kultivovanější než předchůdce. 206kW verze TSI už je tišší i silnější, ale taky mnohem dražší a užranější. Já taky hodně zvažoval levnější TSI 140kW, protože výkonově bylo podobné a neotravovalo by regeneracemi a močovinou. Ale na ty dlouhý tahy mi prostě ta nafta sedla víc, no. A navíc má 147kW verze solidní (turbobenzínový) průběh krouťáku až do 3.600 ot./min. A taky u 2.0 TSI zrušili nepřímý vstřik a nechali jen přímý a tak už se nesmývá karbon z ventilů atd... A otázkou je i následný prodej skutečným kolenovrtům. Prostě těžko říct zcela jednoznačně.
U auta za 2 mega už to pomalu smysl přestává dávat, ale u auta za 1M to pořád cítit je, pokud trošku počítáš. U velkých nájezdů je to zcela jasné, ale i u menších se to do 3-5 let určitě projeví. A není to vždy jen o spotřebě a dojezdu, o kterých jsem psal. Mě třeba vyhovuje i to, jak mi nafta jede v nízkých otáčkách. TSI ať už 1.4, nebo 1.5 110kW, nebo 2.0 140kW jsou na volnoběh a ve městě příjemně tichý, ale mimo to v zápřahu docela řvou a mě to teda moc nebavilo. TDI EVO na volnoběh trošku třese a ve městě je slyšet o fous víc, ale na dálky a v tahu je paradoxně tišší, právě díky tomu, jak se opírá o krouťák a drží nízké otáčky. A nejen díky tomu. Celkově je kultivovanější než předchůdce. 206kW verze TSI už je tišší i silnější, ale taky mnohem dražší a užranější. Já taky hodně zvažoval levnější TSI 140kW, protože výkonově bylo podobné a neotravovalo by regeneracemi a močovinou. Ale na ty dlouhý tahy mi prostě ta nafta sedla víc, no. A navíc má 147kW verze solidní (turbobenzínový) průběh krouťáku až do 3.600 ot./min. A taky u 2.0 TSI zrušili nepřímý vstřik a nechali jen přímý a tak už se nesmývá karbon z ventilů atd... A otázkou je i následný prodej skutečným kolenovrtům. Prostě těžko říct zcela jednoznačně.
A kdyby tam byl normální V6 na benzín, přestavěl se na LPG tak to jezdí za náklady dvoulitru 😄 😄 😄
nebo si pohrát s optimalizací motoru a může jezdit za 6,5l benzinu bez nabíjení.
no nevim za cenu kompromisu, ktery treba ja bych v aute za 2 mil mit nemusel. Za me lepsi nedusit spalovak a dat tam vekou baterku. X5 24kwh, gle (s r4) 31, rrs 38kwh..
Ano, taky varianta, kterou udělali ve fordu. Dali velký motor a elektriku moc nezvládli ( I když ten motor podle spolehlivosti taky na ). A výsledek je, ze to jezdi za stejnou spotřebu jako obyčejné ICE bez phev.
jako fordu bych to asi i odpustil, krom toho jsem s nim nejel, ale vybita q7 phev je taky 10+, navic se to svevolne startuje i bez kickdownu. Coz ale treba rav phev dela taky. Mimochodem vybity gle zere vic nez vybita x5phev.
PHEV a jeste ve velkym suv je komplexni vec a chce to zkusenosti a klientelu ochotnou to cely zaplatit.
PHEV a jeste ve velkym suv je komplexni vec a chce to zkusenosti a klientelu ochotnou to cely zaplatit.
Normálně proti tabletům na palubce nic nemám, ale tohle se fakt nepovedlo.
bubulak
Příspěvek podléhá schvalování.
Ford novinky naleznete na jednom miste: http😐/www.fordauto.sk/
Dnes už je o 281mm širší, než minule.
Až budu chtít širší auto, půjčím redakci svoje starý a ona mi ho na počkání zvětší.
Až budu chtít širší auto, půjčím redakci svoje starý a ona mi ho na počkání zvětší.
co by mi asi až tak moc nevadil kdyby mi stál na dvorku.
Taky Ford už nic jiného než pikapy a SUV neumí, krom Mustanga.
Smutné.
Taky Ford už nic jiného než pikapy a SUV neumí, krom Mustanga.
Smutné.
- Ačkoliv je to PHEV, spotřeba se pohybuje při běžné jízdě kolem 10l/100km, když nepočítám prvních 100km. To mi přijde dost tragické, obzvlášť v porovnání se 6,5l v Highlanderu, který není PHEV.
- na cenu 2M je kvalita materiálů a zpracování interiéru dost slabá. Ano vím, je to Amerika, tam mají jiné standardy, ale tady v Evropě víme, jak to může vypadat. V Highlanderu mám u některých detailů stejný "problém".
Jinak motoricky, podvozkově, to bylo dobré auto. Škoda těch negativ, která si myslím, že odradí naprostou většinou potenciálních kupců.
- srovnávat spotřebu s Highlanderem mi přijde trochu mimo, tohle má na rozdíl od HL motor (nic proti HL)
- za 2M mi to v dnešní době, v plné palbě, vzhledem k technice přijde zcela ok cena
- škoda malé baterky a MIZERNÉHO dojezdu na el.
najit misto na fialovy (spis hnedy) je obcas problem
ale jestli je pravda, ze za parkovani na modry s normalnim autem bez prukazky dostanu pokutu jen 500kc, tak s tim nemam problem
zaruci nekdo, ze me neodtahnou ???
I tak ale fajn ze to je PHEV, jinak by ta spotreba na kratsi trasy byla asi katastrofalni....
To už bych si radši vzal PHEV RAV4, která je dynamicky jako ten E😜lorer, má třetinovou spotřebu ( Praha - ČB a zpět za 3,5 )a navíc ty EL značky. A ušetřím 750t jen na nákupu, možná i víc.
Introš (až na ten tablet) mi nepríde oproti HL ako veľké mínus.
A to ten e😜lorer byl nabitej na startu a vracel jsem s prázdnou baterkou po cca 350km.
S tím výkonem - nevím co nechápeš na tom že HL má atmo R4 2.5l 190 koní, E😜lorer turbo 3.5l V6 350 koní. Nad 50 km/h si v E😜loreru namažeš HL na chleba i když nebudeš chtít.
Proti HL nic nemám, je levnější, v praxi mi u nás dává větší smysl a chápu proč sis ho pořídil, jenom E😜lorer je technicky jiná liga.
Jak už jsem psal, evidentně tu každý potřebuje 300k k tomu, aby se vůbec dostal z města. Jezdil jsem třeba s LC500 a vůbec mi nevadilo se vrátit zpět do HL, ten výkon mi nechyběl v běžném provozu ani vteřinu. Takže vůbec nechápu srovnávání něčeho, co je v běžném provozu naprosto nerelevnantí. Co je relevantní, jaká je spotřeba v běžném provozu a že to jsou podobně velká auta. Proto si ty auta půjčuju na několik dní, když o nich uvažuju. A to samé jsem udělal i s E😜lorerem.
Jaký je tedy rozdíl, když jedu stejně velkými auty, řekněme Praha-Vary a zpět ( moje častá trasa ), provoz umožňuje jet jen určitou rychlostí ( kdo zná, tak ví, že už se moc předjíždět ani nedá v těch kolonách ) a jedno auto má spotřebu 5,5 a druhé 9,8, a to ještě s nabitou baterkou předem. K čemu je mi ten výkon navíc? Že bych za něj měl vysázet o 800tis víc, nemít ani tu EL značku a muset nabíjet, abych se udržel pod 10l? Jak psal Pája, to už byl větší kandidát u mně X5 45e
Ford je rychlejsi, x5 je ale o hodne premiovejsu auto. A pak x5 dojede na elektriku o hodne dal (uz se mi povedlo i 92km).