Čerstvá krev ve skautském táboře má možná trochu netypickou skupinu, ale o tom vykrývání skulin na trhu je. Efektní vzhled, prostorný interiér a mimořádně zajímavý poměr ceny a výbavy zajistí Freetracku jistou pozici na trhu.
Jako přímou konkurenci Freetrack vs. Scout to nevidím. Altea bude trošku exot car, zatim co Octavia je střídmé kombi "pro všechny". Pomalu mi však začíná vadit záchranný systém Seatu na úkor Škodovky, hlavně co se týče motorů. Scoutu by TFSI 4WD velmi šlušel!
Seat VŽDY dostával lepší motory. V současnosti se rozdíl v motorizacích mezi Škodou a Seatem přeci spíše snižuje.
V minulé generaci to bylo daleko výraznější. Toledo mělo TDI 110kW, Škodovka měla na vrchlu dlouho 81kW verzi a až na konci dostala 96kW.
To samé v benzínech: Toledo mělo standardně 1.8T 132kW, to O1 měla až v "sportovní" RS. Toledo navíc mělo i atmosferický 2.3 V5. Toledo mělo i ty nejvýkonnější motory i v "luxusních" verzích (Signo/Executive - ekvivalent Laurin+Klement) a ne jen ve sportovních verzích, jako Škoda. Minulý Leon dokonce měl 2.8 V6 či 1.8T 165kW. Naopak do Toleda nikdy nešly hrůzy typu 1.9 SDI, 1.6 55kW, neřku-li 1.4 MPI 44kW.
To samé bylo v minulé generaci u převodovek, Seat častěji dostával šestikvalty. To samé bylo i s brzdami - kotouče měly i základní verze (1.6 74kW a 1.9 TDI 66kW). Tyto motorizace měly u oktávek bubny jak za dob stopětek. S Seatu nakonec TDI 66kW přestali do Toleda dávat, základem pak bylo TDI 81kW (to, které dlouho u O1 bylo vrcholem).
Nakonec podobné to bylo i u nižších řad. Vrcholem Fabie bylo TDI 96kW (v RSku). Do Ibizy se dával (a asi ještě dává) 1.8T 132kW a dokonce 1.9 TDI 118kW.
V druhé generaci Octavia vlastně Toledo/Alteu dohnala, obě mají na vrcholu TDI 125kW a TFSI 147kW, i když u Škody je stále větší problém dostat dohromady všechny "bonbónky" (pořádný motor, 4x4, DSG). Stále samozřejmě vybočuje Leon Cupra s motorem o výkonu 176kW, ale to prostě není přímý konkurent Octavie (RS).
souvisí to s tím, že Seat měla být koncernově sportovnější značka, tudíž dostávala výkonově lepší motory. Jelikož svůj úkol tak úplně nesplnila, rozdíly se smazávají.
Hm, taky dobrý a podložený úsudek! :yes: Mi sosobně se tento chachar plastový celkem líbí. Já bych zřejmě než O2 Scout volil právě toto. I když při ceně 870papáků bych už šilhal trošku jinam.... :yes:
...chybi mi tam vic moznosti.Treba spis ne.Mne se Altea nezda spatna,a do terenu mozna trochu vic se hodici.Navic interier u Seatu dali do(pro mne)pekne barvy.Ale chapu,u nas hraje prim cena a to,ze to neni od nas,takze sanci nema. ;-\ :yes:
Nechápu, jak takové auto může seat pustit do seriové výroby! Mě tedy přijde jako opravdový paskvil. To auto bych nekoupil ani za 500 000 korun v základu. Natož pak za 769 000. Zajímalo by mně kolik lidí si toto auto v ČR koupí. Za ty prachy si opravdu raději koupím tu OCTAVII. ( Omlouvám se příznivcům tohoto vozu. Napsal jsem jen vůj názor ) :no:
Naprostý souhlas. Jsem zvědavá na úspěšnost tohoto auta, nevím kam ten Seat spěje.. tohle je ale naprostá hrůza. Kdyby to aspoň vypadalo jako SUV viz Santa Fe, ale tohle vypadá jako oplastovaná Altea.. Škoda se určitě nemá čeho bát ;-) škoda takových skvělých motorů do takového paskvilu!
I když jsem nepřítelem vulgarismů a různých urážek v těchto diskuzích, tak tentokrát se opravdu těžko ovládám - naprosto souhlasím, dle MÉHO názoru je toto naprostá příšera, do které bych se styděl nastoupit! Nejhnusnější auto na trhu, následuje nová CR-V a starý Hyundai coupe (opět dle MÉHO názoru). Vůbec mě připadá, že se Seat hodně inspiruje v korejcích z minulého století. Leon je pěkný, ale na Alfu Romeo, kterou se Seat už 10 let marně snaží napodobit a konkurovat jí (alespoň to pořád řvou do světa), to je z celé řady této automobilky málo (samozřejmě dle MÉHO názoru)... ;-)
...zajímavé, pěkné auto a mutace malého MPV s crossoverem je přesně ten směr, jakým trh jde. Líbí se mi, ale jen do okamžiku, než se podívám do ceníku a zjistím, že převodovku DSG nedostanu ani za těch pekelných 800 tisíc, nemluvě o verzích olizujících 1 milion CZK.
Vzledem k ceně nového Nissanu X-Trail to Seat s cenou pořádně přestřelil a bylo by nečekaným překvapením, kdyby se Freetrack stal prodejním trhákem....
Povodne pekna a zaujimava Altea uz totalne degradovala na nudnu, nesympaticku az vnucujucu sa priseru...Ten isty vzhlad napriec celym portfoliom znacky (nepocitam prastaru Ibizu), a teraz este toto nechutne bago ciernymi nadormi vpredu aj vzadu...hlbsie uz klesnut nemozu. Ak sa niecomu hovori stagnacia a degradacia, tak to je v ramci dizajnu prave pripad Seatu... :no::no::no: A este tie ceny....za tie prachy si viem predstavit celkom solidne SUV a nie tento nepodarok, ku ktoremu by som sa na ulici asi bal priznat... :no::no::no: