Prosím o odkaz na panel, který dá 400W z 1m2.
Zatím jsem našel top modely, které to dají z 1,7m2.
Takže na střeše SUV, nebo kombi bez okna vyrobíš max. 0,5kWh za hodinu.
Tzn. cca 6kWh za den. A za týden vyrobíš na 200 km výlet. No proč ne, na ***čky po městě a okolí ideální řešení.
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Ja vim :yes:
Je to spis pro arese, japrvniho, karla atd.
"lidé nadhodnocují své znalosti nebo schopnosti, zejména v oblastech, s nimiž nemají téměř žádné zkušenosti"
Sedi to na ne neskutecne presne.
Ja se pohybuji v automotive skoro cely (profesni) zivot, EV vlastnim atd. Ale pro tyhle "experty" jsem jen ekofasista... :no:
A oni jiste vi lip, kolik me stoji provoz EV. :D
Bo to psali na autoforech...
"Efekt pojmenovaný podle psychologů Davida Dunninga a Justina Krugera, je Dunning-Krugerův efekt, který je druhem kognitivní zaujatosti, která způsobuje, že lidé nadhodnocují své znalosti nebo schopnosti, zejména v oblastech, s nimiž nemají téměř žádné zkušenosti. V psychologii se termín „kognitivní zkreslení“ vztahuje na nepodložené přesvědčení, které mnozí z nás mají, často aniž by si to uvědomovali. Od základní atribuční chyby, kotvení, haló efektu, přes klam a efekt nadměrné sebedůvěry atd."
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Typicky odpurci EV jsou ty, ktery o tematu vedi minimum. A to minimum jeste z autoforu.
Kdyby si takovy omezeny odpurce nekdy jen promluvil s majitelem EV, tak by to bylo fajn.
Bohuzel EV hejtr (a Prokopec) vi typicky vic, treba i o nakladech na provoz EV. :D:D:D
"100 kWh battery pack příští rok bude vážit pod 400 kg a bude možný dobít za 10 minut."
až to bude na krámu tak se můžeme o tom pobavit. teď to jsou jen kecy :no:
Taky u těch solárů, dnes z 1m2 dostaneme 400 W a to se brzy zlepší, dostaneme se naúčinnost 25%.
Myslím si, že v roce 2030 bude mít většina aut na střeše soláry.
Rychlý pokrok i u těch baterek.
100 kWh battery pack příští rok bude vážit pod 400 kg a bude možný dobít za 10 minut.
Tedy battery pack 75kWh bude mít hmotnost 300kg a zase ušetříte za těžký motor, katalyzátor, spojku, ... .
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Přesně tak NEMÁM teoretické znalosti + jsem NIKDY NEJEL ale..
Nevěřil bys kolik se najde lidí v hifi kteří na test reaguje vlastně stejně = a v diskuzi z nich vyleze: tenhle model jsem NESLYŠEL neznám nic jsem o něm zatím ani nikde nečetl vůbec netuším co a jak ALE asi budu vědět LÍP než lidi co týdny strávili porovnáváním. PROČ? Protože prostě MÁM TEN POCIT :*):D:-!
Víš co je nejhorší? že si NEDĚLÁM pr..del = napíšou to samozřejmě trochu jinak ale FURT VŽDY STÁLE DOKOLA takhle = nevím neznám nerozumím nezkoušel jsem ALE VÍM to (nej)líp :-)
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
NErozumí problematice (nejen téhle to samé je v hifi nebo ekonomice = tam je makroekonomů.. :D:-! ) a jen hledají něco COKOLIV pro potvrzení svého PŘÁNÍ
a to je u většiny lidí DÁL VŠECHNO POSTARU + viz mé logo
z toho kolik lidí s láskou vzpomíná na staré dobré zlaté SOCIALISTICKÉ časy = je až na zblití
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Nic níž než volit Okamuru nebo citovat demagogické velmi neseriózní duo z dnešního AF asi není = Dnešní AF kdy kradou články BEZ udání původu ale pozor NE všechny = JEN a POUZE jednostranné informování! Když narazí na 3 texty o BEV a 2 jsou pozitivní TY VYNECHAJÍ ukradnou jen ten jeden. Bohužel tahle ULTRA DEMAGOGIE funguje podobně jako ta Okamurova = na část lidí (co se v problematice neorientuje) to zabírá
Takže co takhle číst nějak objektivně (už 17 let!) https://www.hybrid.cz/ nebo https://fdrive.cz/ prostě víceméně objektivně a nejen ÚMYSLNÉ jednostranné překrucování rsp. oblbování?
Nebo RADŠI svět vidět přes Prokopce a jeho několik tisíc článků VÝHRADNĚ proti?
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Co areseho clanek, to jednostranny bullshit.
Vzdy kdyz si nejaky AF clanek rozkliknu, tak nechapu, jhak to nekdo muze cist.
Totalni vyplach mozku:
"A koupit si elektrické auto s cílem nízkých nákladů na vlastnictví je nedbalost. O problémech s akumulátory už se ví, jen se neví, jak moc velký je."
Wtf
arese, zkus se nekdy zeptat nejakeho majitele EV, jaka je realita, misto hltani AF. ;-)
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
ANO takhle bystří jsou dnes i voliči ANO = na NEZNALOSTECH co jejich bůh napáchal postavené PŘEDSTAVY = možná fakt dosáhne toužené amnestie = a komunista tunelář z 80tek, megtunelář z 90tek a politik co vůbec ze všech NEJVÍC uškodil své (naší = slovák zaSSranej) zemi (dluh je v bilionech = to nedal ani ZDROJE TU SOU a to byl sakra VELKÝ populista :*)
TY Karel nejsi objektivní = ty si popravdě hlavně NEZNALÝ
A jeden z jejich nejvetsich failu je predjimani budoucnosti na zaklade State of Art nebo jeste radeji State of Art minus deset let. .. :-)
Takze zpet k tematu (coz vyse zminovanym lidem dela problem):
EQXX ukazuje moznosti pristi generace elektromobilu s jiz existujicim technologiemi. :yes::yes::yes:
Bravo Mercedes
PS Kez bych se dozil doby, kdy tu narozdil od dnesnich sestiletych smradlavych dieselovych Mercedesu budou jezdit elektricke Mercedesy. Protoze (lokalne) emisni realita je zde: https://www.auto-motor-und-sport.de/…essung-rde-pems/
Do roku 2017 (2016 CLA na urovni emisi dieselu z r 1982 prekracujici v realu limit 80mg jedovatych rakovinotvornych NOx temer 10x!!!) je to katastrofa.
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Jak říkám není to (bohužel) jen o autech to samé platí pro (digitální) novinky v hifi a těch (makro)ekonomů co máme (v KAŽDÉ diskuzi hafo :*)
PLUS tady viz Já první VELMI ČASTO až nikdy NEodpoví (na konkrétnosti). Relativně často člověk zjistí že si i doslova VYMÝŠLÍ ABY si protlačili podpořili to své (své CHCI BÝT ZPÁTEČNÍK nové je špatné = trochu zjednodušeně ale tak nějak to je :-|
V hifi popírají poslední roky nejvíc https://www.hifi-voice.com/…pang-quad-switch SWITCHe a vše co s tím souvisí (je to přece jen stále ještě nové). A fakt systém JÁ NEznám JÁ NEvím JÁ NEmám zatím zkušenost = takže TO ZNAMENÁ všichni OSTATNÍ SE MÝLÍ dokonce ONI si VYMÝŠLÍ
No jako když Karel a Arese atd. TOBĚ vysvětlují jak to je s.. :-!
a největší prča (absurdní absurdita) je, že tomu snad FAKT VĚŘÍ :-O:D
Ale jo, nadšením tu hýkáte nad Mercedesem EQXX - “Unikátní elektromobil, postavený speciálně pro překonávání velkých vzdáleností na jedno nabití, překonal vlastní rekord téměř o 200 km.”
No a realita produkčních aut je sotva na čtvrtině dojezdu ;-) Ale tak já vám to neberu. Klidně si elektro kupte a jezděte s ním. Já zůstanu u benzinu. I když teda pravda, že mě aktuálne zaujala HEV Corolla Cross, na kterou se chci jít podívat a projet ;-)
S čeho usuzuji?
Prosel jsi si někdy diskuse o Ev a nebo něco s tím spojené?
Stále stejné opakování vyvracenych nesmyslů. Odkazy na nesmyslné články na autofiru a nadávání. To jsou petrolheads?
Třeba zde pohádky o prodeji Tesly s velkým prodelkem...
Asi se shodneme, že automobilový průmysl je špičkové odvětví průmyslu.
Zahrnuje mnoho oborů a nepředstavitelné množství dodavatelů a komplikovaný dodavatelský řetězec.
A teď je evropa v situaci, kdy tento průmysl prochází obrovskou změnou. Přechod na EV. Tato změna je např v Číně velice dotovaná.
Co se stane až sem číná přiveze auto velikosti třeba fábie za cenu jako spalovací evroská fábie, ale provozní náklady budou poloviční? Budou snad češi kupovat dražší produkt jen že je z eu? Proč to nedělají dnes u jiného zboží?
A co se stane s cenou spalováků. když se najednou budou prodávat v menších sériích?
Je to primární důvod masivního tlaku na totální elektromobilizaci, ne? Levnější provoz (možná a jak kdy), jednodušší a levnější výroba (také možná a jak čeho), dostupnější vysoké výkony (ne vždy dostupné, ale hlavně ne vždy až tak potřeba) a menší potřeba údržby jsou jen příjemné bonusy navíc a zástupné důvody. Drobné dočasné potíže s komfortem doplňování energie, jejím získáváním a vyšší hmotností vem čert. Planeta však bude žít.
Víc jak 120 let se vyrábějí auta s ICE pohonem převážně ze železa, hliníku, mědi a trochu i skla, dřeva a plastů a od prvního dne výroby lidstvo mělo k dispozici postupy na ekonomickou plnohodnotnou recyklaci těchto stěžejních materiálů (kromě plastů a dřeva). Ale planetu výfukovými plyny zabíjí. Všichni vzdělaní lidé to nezpochybňují, ale uvědomují si v jakém podílu k ostatním podobným znečišťujícím prvkům a to i těm, které člověk nezpůsobuje a nebo nemůže ovlivnit.
Pro baterie, které mohou sloužit v autě dnes okolo 10 let, vymýšlejí druhý a možná třetí život, ale jednoduše, smysluplně zrecyklovat je zatím nikdo neumí. Rozebrat baterii na jednotlivé suroviny i lze, ale z ekonomického hlediska a percentuálního zisku některých klíčových materiálů a potřebné energie na recyklaci se to hrubě nevyplatí, nově vytěžená surovina vyjde daleko levněji. Planeta však bude žít.
A to ani není třeba zmiňovat, že "vyhrožování" zlevněním je brzděno stále obtížnější těžbou těchto surovin. Potřeba tak velkého množství, jaké je toto nové odvětví potřebuje, již vyčerpala ta nejlepší ložiska a je třeba těžit z těch již méně výnosných. Pro příklad - na obyčejnou měď je dnes třeba zpracovat třikrát víc základní suroviny než bylo třeba před 50ti lety a to ta měď je ještě super recyklovatelná. No co, planeta bude žít.
Jak říkám, mně už je to jedno, já pozejtří chcípnu, ale snad tu recyklaci za těch 10-20 let naše děti a vnuci nějak vyřeší jako poděkování, že jsme jim pod rouškou zachování života planety tady nechali takový b*o*r*d*e*l. Nejen ekologický, ale i názorový. Hlavně že kapsy jsou plné peněz už dnes, (psst, to se nesmí nahlas říkat). Planeta bude žít je přece motto.
Tak vzhůru k lepším zítřkům. Všichni v EV, s SSB a termojadernou fúzí. (Všichni, co budou mít ty prachy.)
Vtipný že já najedu denně (do sousedního města) někdy i 100 km za den = a to je VELMI SILNÝ v česku až EXTRÉMní nadprůměr. Který zvládne i v zimě i nejblbější BEV :-)
Ano, procházím jak články, tak diskuse. Něco je úlet a něco ne. člověk musí filtrovat. Upřímně, vaše někdy nekritické adorování elektra je až nesnesitelné. Vůbec neuvažujete nad tím, že co považujete za pokrok, ostatní tak nevidí. Navíc nejdůležitějším faktorem je cena. Kolik lidí si může s průměrným příjmem koupit nové auto typu třeba Hyundai Kona (550k)? A teď kolik stejně velké elektro, Konu Electric (900k)?
Protože tahle technologie aktuálně nedosahuje kvalit té stávající, kdyby to bylo jen na trhu, nemá šanci... Kdo elektro chtěl, už ho má, ostatní jsou spokojeni s konvenčním pohonem. Tak proč jim vnucovat něco, co vlastně nechtějí?
Za mě aktuálně má u mě šanci jen HEV, třeba právě od Toyoty. Jezdil jsem chvilku s Hybridní Corollou TS a docela se mi to líbilo (dává mi to i smysl), i s tou slabší. Čisté elektro je bez obav použitelné jen ve městě, kde to na to přískoky stačí... Jenže na to je mooooc drahé.. ;-)
Jj PŘESNĚ jak jsem (i v téhle diskuzi) psal = NIKDY NEodpoví UTÍKÁTE jak čert kříže se bojíte (jen) odpovědi :D
Jo těch 11:07 = pod článkem o EV se NEBUDETE bavit o EV = to se nedá vokecat máš recht :-)
Tak KOLIKA BEV si jel? Máš NĚJAKOU alespoň MINIMUM zkušenost? Nebo NULA = a jen (z teoretické i praktické neznalosti naprosté nezkušenosti = no viz co sem psal o v hifi) kopeš PROTI?
Pro redakci OSTUDA že vám tu nejdou ani odkazy na WIKIpedii :no:
"Ciste elektro je bez obav pouzitelne jen ve meste."
Dobry vtip, pod clankem o dojezdu 1200km. - ano to je experimentální auto. Realita dnešních elektroaut je do 300km a to se v jízdě ještě musíš dost krotit (táhnout se na dálnici v pravém pruhu ;-)
Koukám, že když ti dojdou argumenty, útočíš, ty vousatá informace... Btw pořád vytahuješ dojezdy u aut 1.5mil+ Kč (např. Tesla - ta dá 400km, na papíře klidně i 600km...). Co elektromobil za 500-700 tis? Tedy dostupný? Moment, v téhle kategorii je jen malá Dacia Spring a letitý VW eUp - nad možnosti většiny obyvatel ČR. Chce to trochu náhled do reality ;-)
Nechtel jsem nikoho zesmesnit.
Chtel jsem jen vecnou diskuzi.
U Renaultu se pise, ze recykluje ted!
Neprijde mi, ze je ti neco jedno.
Ale bylo by to moc fajn.
No nic, vim dobre, ze tva vira je silnejsi nez vsechny argumenty sveta.
A dokud nebude v tovarne na recyklaci pracovat soused Lojza nebo ty sam, tak neuveris, ze existuje...
"As a result of the recycling process, many different materials are recovered. As a first step we focus on cathode metals like cobalt, nickel, lithium and manganese," says Thomas Tiedje, head of planning for recycling at Volkswagen Group Components.
Renault, meanwhile, is now recycling all :-O its electric car batteries - although as things stand, that only amounts to a couple of hundred a year. It does this through a consortium with French waste management company Veolia and Belgian chemical firm Solvay.
Lepsi? :-!
To ze neco neznas neznamena, ze to neexistuje. ;-)
Ty posledni vety se drz.
A pak to snad konecne pochopis. :yes:
A zkus pochopit, ze STATUS QUO je v tomto pripade irelevantni. :-O
Tak jako byl irelevantni pri predstaveni prvniho i-phone. ;-)
Tva citace:
"nikdo je netlačil nařízeními, dotacemi a hlavně daněmi... přišlo to samo a vždy to byla lepší technologie"
Vazne si myslis, ze urcite skupiny/staty (Rusko, Saudska Arabie) netlaci na zachovani stavajici technologie?
Kdo tu asi siri vsechny ty (dez)informace o detske praci, popirani klimaticke zmeny, hlouposti o neekologicnosti EV a hlavne STRACH z prechodu na elektromobilitu?
Ze by podporovatele ruska typu Klausovi???
Pata kolona. :no::no::no:
Kdo asi plati IVK? https://www.parlamentnilisty.cz/…o-prazdna-670750
https://www.novinky.cz/…y-agent-40287056
Kalousek: Exprezident Klaus byl a je ruský agent
„I když Rusko volí jinou proporci ‚řádu a demokracie‘ než my, není to ‚říše zla‘,“ napsal Klaus. :no::no::no::no::no:
PS Nejsem fanousek Kalouska. Ale jsem silny odpurce klausovo "nazoru" resp. odpornych proruskych lzi. Skoda ze treba arese tohle tak pomalu chape. Ze sam svymi prispevky (zrejme nechtene) jen podporuje nenavistnou nepratelskou ruskou pakaz. Slava kazdemu, kdo bojuje proti ruske agresi. Proti ruske okupaci za osvobozeni Ukrajiny. Slava Ukrajine
https://youtu.be/L07nKHHX58Q
Nekdy se tomu rika pomoc, nekdy demilitarizace nebo denacifikace, nekdy specialni vojenska operace...
1938 CSR, 1968 CSSR, 2022 UA
Jen vynechat CHYBNY treti a ctvrty odstavec.
Resp. nevahej se zeptat. Bylo by to lepsi mez sirit mylne informace. https://elektrickevozy.cz/…o-vyrobce-dokaze
Podle společnosti (Tesla) dokáže z článku recyklací pomocí nového procesu získat zpět asi 92 % cenných kovů. :yes::yes::yes:
Zatím ne. Nicméně jak jsem psal výše, dává mi smysl klasický hybrid - HEV s malou baterkou jako podpora spalováku na pár km do města a mimo jedeš na benzín, neztrácíš výhodu každodenní “bezobslužnosti”, okamžitý akce a hlavně máš pořád dlouhý dojezd, je to tak nějak v klidu. Baterky jsou zatím nedokonalé s nízkou kapacitou a hlavně jsou brutálně težké. Např. každý rychlejší průjezd zatáčkou s iD4 GTX se to auto hrnulo ven - divný pocit. Ta váha 2.3t je dost znát :no:
Dotace mají jít na smysluplný věci, okna, zateplení baráků, kotle, čerpadla i na ty malé FVE, tak kde je to i poznat. Ale na auta ne. Pak bychom je mohli chtít třeba na vysavače, ledničky nebo mobily. Primárně je ale dotace špatně, jen deformuje tržní prostředí…
Říkám to tady už po x-té. Nemám absolutně nic proti EV, kdo po nich touží, nechť si je pořídí a užívá si je. Ale jsem zásadně proti tomu, aby mi bruselští euromarxističtí zelenomagoři zakazovali koupi a provozování nového auta se spalovacím motorem! :-O:-O:-O
The recycling of electric car batteries has become an essential subject for the future of the automobile. Recently, Tesla gave its rising recycling figures, and Renault plans to run its Re-Factory at full speed. In Norway, the subject is now covered by the huge Hydrovolt factory.
This new battery recycling infrastructure has the capacity to process 12,000 tonnes of batteries per year. This represents approximately 25,000 electric car batteries.
These capacities are therefore sufficient for the entire end-of-life battery market in Norway. Hydrovolt claims to be able to recover 95% of the materials used in an electric car battery.
Premyslej o tom, od jake strany informace prebiras a ŠÍŘÍŠ. ;-)
Ale hlavne co dava smysl, ty joudo!
Ja jsem Evropan a verim spise ceskym a EU mediim. Ty ne.
An electric vehicle (EV) battery uses up just 30kg of raw materials with recycling compared to the 17,000 litres of petrol burned by the average car. That’s according to a new study that shows Europe’s current crude oil dependency far outweighs its need for battery raw materials.
Pro jistotu google preklad:
Baterie elektrického vozidla (EV) spotřebuje při recyklaci pouhých 30 kg surovin ve srovnání se 17 000 litry benzínu, které spálí průměrné auto. Vyplývá to z nové studie, která ukazuje, že současná závislost Evropy na ropě daleko převyšuje její potřebu surovin pro baterie. :-!
Rusaci se te snazi (uspesne pomoci obrazku dolu) namluvit opak...
A ty i barik to tu uspesne sirite.
Hnus.
Ale klidne si tem svejm bulvarum verte, pro me jste jen rusky loutky.
Jsem na mobilu takže nebudu reagovat na vše. Spíš jen námět k zamyšlení.
Když přišla třeba LCD obrazovka. Začala se nejdřív montovat do těch nejlevnějších TV a pak až do drahých?
Nebo mobil a jeho dotyková varianta. Začalo se od nejlevnějšího modelu?
Proč chceš aby to bylo u aut jiné?
Opravdu chceš nechat evropský automotiv napospas trhu kde dotace na ev jsou viz Čína?
A nebude ev zároveň baterie pro dům a akumulaci? Nebude nabízet odprodej energie do sítě a tím zisk?
Jinak to co píšeš jsou přesně ty věci které tu už jsou X krát popsané.
PS: myslíš že trh a vývoj aut se bude řídit podle ekonomické situace v ČR?
"Ciste elektro je bez obav pouzitelne jen ve meste."
Dobry vtip, pod clankem o dojezdu 1200km. :D
Kolik proboha jezdis ve meste kilometru?
Aktualni male auto Zoe ma pres 50kWh.
Vazne si myslis, ze je to jen do mesta?
A Tesla? Jakakoli??
Wtf
Tohle jsou presne ty vousaty informace. Uvazoval jsem o i3 prvni generace a tam tve tvrzeni jakz takz sedelo. Dnes je ale to cos napsal o meste a EV nesmysl i v tride malych aut. Natoz pak ve vyssich tridach.
PS Oblibeny fail petrolheada je absolutni fobie z nabijeni (kvuli nulove zkusenosti), resp. dojem, ze auto nedojede dal, nez je jeho range na nabiti...
Kolikrat jsi nabijel, kde a za kolik?
VW na posledních modelech předvádí svou nenažranost, vše z laciných materiálů a řešení za co nejvíc peněz. Tj. snaží se prodat zákazníkům oholenou kost. Je jedno, na co se podíváš, kterýkoliv nový model, je to navoněná bída za dlouhý peníze. Vnímaná kvalita (za to si lidi rádi připláceli), tak příznačná u VW od 90tých let tak do 2015 je pryč... Proto VW už nevěřím, zákazníci a jejich potřeby je nezajímají :no:
Víš v čem je rozdíl? Všechny ty věci přišli jako technologické a převratné novinky. A ano na začátku byli drahé a postupem času je trh akceptoval, ale nikdo je netlačil nařízeními, dotacemi a hlavně daněmi... přišlo to samo a vždy to byla lepší technologie.
No ale teď to tak není, není to pro uživatele lepší technologie, navíc pořád zdražuje a EU to protěžuje jako jedinou správnou cestu, státy to dotují obrovskými částkami z daní (naštěstí ne u nás), protože jinak to kupují jen nadšenci...
Evropský automotive jde do kytek právě kvůli těmto nařízením a neposlouchá zákazníky, tj bohužel se likviduje postupně sám :no: Lidi mají rádi výběr a pokud je ta technologie elektra tak silná (což aktuálně není), tak vyhraje a stará skončí...
Vim to velmi dobre, postuju sem odkazy, myslim, ze mam solidni prehled o RDE emisich.
Vazne ma makovnik auto mladsi nez 2017?
Jakou normu splnuje jeho auto? Alespon 6d-temp?
V tom pripade by platila predevsim druha veta.
A sice ze nejezdi na slunce, ale na ropu. :no:
PS "Nechces vedet" je mozna tvuj styl mysleni. Ja se ridim fakty a (pokud mozno) overenymi informacemi. A taky selskym rozumem....
Jestlize nemas nic proti EV, tak sem prestan postovat ty snusky ruskych lzi z autoforu!
S obrazkama povrchovych dolu.
Je to naprosto ubohe a manipulativni.
No ty ses nechal zmanipulovat totalne. :no:
Zkus si nekdy precist neco, co odporuje rusackejm dezinformacim.
Resp si zkus priznat, ze tu (neprimo) kopes za rusaky snad jeste vic nez barik.
PS Kdy je naplanovanej zakaz pouzivani spalovaku???? Neco mi uniklo?
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
1) ty nevíš jak vznikaj tyhle místní násobný příspěvky? :-O:D
2) hezký jak (po letech popírání) OPISUJEŠ cituješ = co si doteď ODMÍTAL :-!
3) tvoje další auto bude nový jako obvykle = 10 let starý. NOVÝ se dá koupit už teď vynikající EV jedno jestli https://www.tesla.com/cs_cz/model3 nebo https://www.lucidmotors.com/
4) ten nesmysl hovadinu koninu blbost hloupost blábol kec co Arese si napsal i ty = jdeš do tý garáže s ním? :*)
5) odkud ho vlastně máte? VĚTŠINOU až VŽDY opakujete stejné nesmysly = zdroj?
@ericn: Dobrý postoj, je tam ale ďalšia rovina - Volkswagen Group je, citujem: "Volkswagen Most Heavily Indebted Group in the World with Debts of $192 Billion USD."
Rodiny Piëchových a Porsche si pravidelne vyplácajú miliardové dividendy, pričom ekonomicky ťahajú firmu do dlhov. Keď sa to tu preklopí a nastúpia EV, tak budú prví naťahovať ruku, ako potrebujú pomôcť, inak to nedajú. A keď im štáty nepomôžu, tak stiahnu so sebou celý priemysel, lebo im dodávajú na faktúry s dlhou splatnosťou. Vinník? Samozrejme elektromobily, tie predsa môžu za to, kde sa VW Group TERAZ nachádza.
je to furt dokola to samé ZOUFALÁ SNAHA POPÍRAT ODMÍTAT = a chtít všechno PO MÉM postaru tak jak MĚ se to líbí TO je správně a správné (to nebylo jen o twistedovi :-)
Tohle vidím prvně, ale nějak tak jsem to myslel. Akorát nějak nevím jak půjde dohromady EURO NCAP a aktivní ochrana chodců a skleněná kapota. To bylo to první, co mne napadlo. Panel i na kapotě, ALE!!!! Co chodci?
Jinak by to byla pecka, kdyby časem auta dokázala sama vygenerovat 20 až 30 tis. km ročně jen ze slunce. Tohle je cesta. Pořád ne pro dálniční stíhače a obchodní cestující s nájezdy 40-50 tis. ročně. Ale pro běžné šolíchání je tohle super cesta.
A vůbec by mi nevadilo, že to nemá bžilión koní a zrychlení z 0 na 100 za 2 pikosekundy. Tohle je skutečný EKO směr. Nižší váha, kapacita, odpory atd... :yes:
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Textu si vybliakol ako Okamura pri bezcennom monologu a AR si obkecal ako spravny konspirator, ked mu dojde dych, ale k obsahu clankov si sa nevyjadril ani v posunkach.
Výroba energie samotným autem znamená nechávat ho trvale venku, na pražícím slunci a pokud možno bez jakéhokoliv zastínění. Obecně zrovna tohle autům moc nesvědčí.
Tady vidím dvě zásadní neznalosti. A to mi přijde smutné vzhledem k tomu jak urputně tu píšeš proti EU a ev.
Vlastně ani neznáš návrh "zákazu" spalovacích aut ať už zní jakkoli a nechápeš, že nejde o to že Čína bude ev dotovat.
Dotace a legislativu potřebuješ jen dočasně. V momentě kdy das firmám jistotu, že ty obrovské investice do přechodu k ev můžou rozjet a rozjede se velkpseriova výroba půjde cena rychle dolů.
A proč má Evropa chránit svůj automotiv? Protože je to jedno z největších odvětví jejího průmyslu.
v čem pokoj? je to prostě SPRÁVNÝ PRAVDIVÝ souhrn. otázka je PROČ se TI nelíbí?
Co a jak ropa = se učí na základní škole. že tady mezi dospělými část lidí typu Arese preferuje popírání reality a hledá demagogické odkazy (zřejmě) placených popíračů = nojo no
A není právě tenhle tvůj názor základem tveho pohledu na ev?
Ev se stane nejen autem, ale třeba i zdrojem energie pro dům, prostředkem k prodeji energie atd.
Vem si jak rozdílná je konstrukce Ev od spalovaku a co vše umožňuje.
Když píšeš že dotykové telefony nebyla spickova technologie tak proč dnes ovládají celý trh?
V tom to totiž je. Nebyl to lepší telefon, změnilo to úplně pohled na to co telefon je.
A to samé čeká auta.
Tak co navrhujes? Cla na čínské auta a hájení spalovacích motoru protože Evropě ujede vyvoj?
Ps: ev auta levnější budou a čím se jich prodá víc tím dražší bude spalovací auto.
a inteligent (co má za sebou ZŠ a SŠ;) ví že to co si napsal je ULTRA BLBOST = dodělej si tu základku a pokud to mozek (po tom všem POPÍRÁNÍ že TO NEEXISTUJE co se učilo na střední teda NEVÍM NEVÍM) dá = tak si dodělej střední
Třeba snad = pak přestaneš TAK STRAŠNĚ PLÁCAT krávoblbosti = když necháš všechno bejt PO TVÝM = fakt dřív dojde ropa (co si tu psal že se jí 99% projezdí = a nepopírej to! Nebo se vsaď o VEŠKERÝ svůj MAJETEK ;-)
Tvoje HNUSně ODPORNÉ celoživotní fandění ruSSákovi https://www.idnes.cz/…3_zahranicni_kha je stejně jako Barikovo TOTÁLNÍ DEBILNOST = proti který sou tyhle žvásty o autech kterým vůbec nerozumíš bezvýznamný plk
a proto doufám že TY se ZÚČASTNÍŠ stejně jako Arese hodinového pobytu v uzavřené garáži = s výfukovými zplodinami ze současného dieslu. JÁ dám předtím ve stejné prostoře 2 hodiny s klidně (několika)násobně výkonnějším elektromobilem :*)
Tu větu o použitelnosti jen ve městě asi použiju do dalšího videa na Akcelerace Electric.
Včera 1000 km po ČR, čas jízdy 8 hodin a 2 minuty. Nabíjení asi 90 minut.
Ešte dodatok - ten obrázok, ktorý na autofóre vydávajú za lítiovú baňu pre EV bol pôvodne publikovaný v roku 2014, t.j. v čase, kedy po svete behalo koľko - 15.000 Tesiel a podobný počet EV všetkých ostatných výrobcov dokopy? Takže ak tam bola takáto jama kvôli ťažbe surovín pre EV už vtedy, dnes tam musí byť kráter aspoň do stredu Zeme, nie?
Nlauda to formuloval trochu nešťastne, panely s aktuálne najvyššou účinnosťou naozaj dokážu generovať cca 400 W z 1m2, viď napr. správy z US labáku NREL o dosiahnutí 39,5 % účinnosti. V obchodoch ich nenájdeš, to ešte potrvá, tam sme okolo tých 20 %.
Solár na streche auta dokáže za rok vygeneroval elektrinu na cca 1.000 km, takže žiadny zázrak, ale dobre sa to predáva v novinách, ďalšia vec, ktorú spaľováky nemajú ;-) Považujem za reálne, že v ráde nižších desiatok rokov sa dočkáme lacných EV so solárom na streche a tí, ktorí jazdia okolo komína získajú 10 % svojich jázd zo slniečka zadarmo :-)
Znova. Jak mají tedy evropské automobilky konkurovat čínským které dostávají dotace na přechod k ev?
Když máš investovat do nové technologie, potřebujes jistotou, že tvou investici někdo nezničí povolením staré neekologicke.
Sériová výroba.. Tusis jak složité jsou dodavatelské řetězce? Jak dlouho o to trvá vybudovat zázemí pro velkoseriovou výrobu v tak dynamický se rozvíjenicim oboru?
Jsou to problémy které svou složitosti zdaleka přesahují vědomosti jednoho člověka či firmy.
Ne že bychom na tom byli po KSČ a ANO špatně, ale... možná bys měl vyrazit po světě = protože TADY se už velmi brzy začne projevovat minulá dekáda NAD DLUH (nejen https://www.novinky.cz/…u-korun-40400726 ale nějaký takový i v rozsahu úmyslného neinvestování = a začne to být SAKRA cítit
Ale jo na to že nás roky válcovali komunisti a ruSSáci a teď populismus = je to vlastně dobrý :*)
Mám vše samozřejmě zdokumentováno na 4 kamery. Průměrnou rychlost jsem měl 125 km/h.
Trasa byla Rozvadov - Olomouc - Rozvadov - Beroun. Celkem 1003 kilometrů. Začínal jsem ve 3:35 v Rozvadově.
Cestovní rychlost tempomat na 145, ale dle situace až 170.
Spotřeba 27,7 kWh na 100 kilometrů.
Nabíjení většinou na Ionity a docela ploché křivce stabilně přes 200 kW.
Jenže on má Arese ovšem pravdu. Diesely i benzíny jsme dostali do stavu kdy mají čistý vejfuky a není problém je v této podobě dalších 10-20 let používat bez dalšího vymýšlení ***in. Jediné co má smysl doplňovat je o elektrické ústrojí a na jejích základě stavět HEV nebo PHEV. Hotovo vymalováno není co řešit. Lidstvo si může v Evropě spokojeně dalších 20 let jezdit se stávajícími čistými ICE motory. Jestli se mezitím prosadí EV, protože budou levnější a lepší, tak ať, ale to musí zařídit TRH!!! Ne úředník v Bruselu příkazem.
Neber si mě vůbec do huby a o mojí zaostalost se nestarej, demagogu.
Že recyklace neexistuje jsem nikde nepsal. Jen jsem napsal, že jednoduše, smysluplně a ekonomicky to zatím nikdo neumí. Zrecyklují - a náklady neznáme - hliník, měď a nějak, jak to dnes jde, druhořadě plasty. Zbytek na černou hmotu, která obsahuje prášek ze směsi materiálů nikl, mangan, kobalt a lithium. Další separace je na jednotlivé prvky je energeticky i technologicky náročná a drahá a nikdo o tom moc detailně - v číslech- raději nehovoří. Už ve svém prvním příspěvku jsem to psal.
O moje koule neměj strach a vůbec se o ně nezajímej.
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
technologie spalovacich motoru je na konci moznosti. Viz posledni vykrik mhev. Pridas 200kg (treba audi q7), nezlepsis dynamiku a spotreba zustane stejna. Za odmenu v tom jsou stovky dilu navic. Krom toho se to hur ridi (dira v plynu u audi, nekonzistentni chovani bmw, ktery je snad jeste horsi). U ev je progres vetsi, ikdyz chapu, ze za 20-40tis eur je to porad bida
Je to štúdia a tých pár ks čo vyrobia bude stáť majlant, ale krásne ukázali, že fotovoltický panel môže tvoriť väčšiu časť auta ako si myslíme. Ten mimochodom nemusí byť sklenený, už dnes sa vyrábajú ohybné s plastovým základom. Taktiež sa vyrábajú panely rôznych farieb (nahrádzajú strešné šindle) + sú štúdie na domy, ktoré majú solárne okná (https://vedome.org/…-solarne-panely/), typicky sebestačné výškové budovy s presklenou fasádou. Budúce autá detí našich detí tak možno budú generovať elektrinu aj solárnymi dverami a oknami, čím sa plocha ešte zväčší. Ale najprv musia byť všetky autá vybavené autopilotom, lebo po búračke to nedá dokopy nikto ;-)
Sorry, ale to je tak idiotské srovnání, jako bych tě já nabádal, abys vykuchal baterky nějakého zkratomobilu, takto vzniklý materiál rozdrtil a částečně snědl. Asi tak "logické" srovnání to je. :-[]:no:
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Zázraky... ja neviem, budem hovoriť z časti za kamaráta a z časti za seba. Mám pocit, že kam sa pozriem, tam sú veci premakanejšie. Dvierka na kuchynskej linke sa zatvárajú samé, farby na steny majú lepšie pigmenty, elektronika letí šialene dopredu. To vidieť aj na autách, kvôli "behajúcim smerovkám" už nemusím kupovať Audi a mám tu novú digitálnu palubku, kde si za jazdy cez upatlaný displej nezapnem klímu. Ale inak? Nižšia spotreba? Vyšší výkon? Lepšia spoľahlivosť? Nižšia cena? Niente, nichts, nothing. Žiadny progres nevidím, zabarikádovali si svoje oligopolné pozície a bránia pokroku, vysvetlite mi, v čom sa mýlim. Ako je to u elektromobilov? V roku 2012 si kúpil EV, ktoré malo baterku 85 kWh, dojazd 438 km a stálo 100k. Dnes, o 10 rokov neskôr, za podobné auto zaplatím polovicu. To mi príde ako posun vpred. A nech nežerem, nečakajme zázraky, tak nech ten spaľovák zvýši výkon zo 150 na 165 koní, stojí cca rovnakú cenu, má cca rovnakú alebo lepšiu spotrebu. Ale on nemá. Ani za 10 rokov. Fakt očakávam tak veľa?
Je potřeba, aby ta střecha ze 2m2 dokázala vygenerovat nejméně 10.000 km/rok.
Což by časem mohla, pokud by měla účinnost nejlepších současných panelů.
Viz výše. Měsíčně 180-200 kWh. V zimě asi míň.
Pak by to opravdu znamenalo pokrok. Mnoho lidí toto za rok ani nenajezdí.
Arese má najlepší zdroj informácií na svete, ako inak si vysvetliť fakt, že tieto údaje nájdeš na 19 webstránkach celosvetovo, z toho 4 patria autofóru.
EDIT: Tak som trochu popátral a zdá sa, že autofórum píše o ťažbe lítia a kobaltu, ukazuje obrázok bane na zlato a tak nejak je to zlepené detskou prácou a aféra je na svete. Petr Prokopec je druhá Erin Brockovich, tomu chlapovi by mali dať metál. Vlastne počkať, tá Erin mala reálne dôkazy a nie pozliepané nesúvisiace veci, ktoré mu žerú Aresovia, ale žiadnemu súdu na svete by to celkom určite nestačilo.
Len ukazujem, aké silné tlaky proti EV tu sú. VW je najzadĺženejšia firma na svete a ak pôjde ku dnu, tak sa im na záchranu zložíme všetci a peniaze na dotácie pre EV budú vedľa toho len drobná almužna.
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Všetko čo zostane Ti posuniem, ale peniaze si zatiaľ (asi) chystať nemusíš, takí ľudia sem nechodia. :-D Musím to napísať na autofórum, vlastne tam sa nedá diskutovať a vieme prečo, tie príspevky by mentálne nezvládal ani Prokopec :-D
BEZemisní znamená NE jen dobíjecí EV ale tak vodík = a HLAVNĚ PROČ TY stovkama příspěvků bojuješ proti tomu čím budou jezdit jednou ostatní? Jo výkonnějšíma autama s vyšší efektivitou taky z principu míň poruchovejma a EV umožňuje i lepší stavbu auta + je výrobně levnější
Ve všem lepší a levnější s bonusem bez emisí = JSEM PROTI :*)
TY si dojezdi ČÍM CHCEŠ = čím budeme jezdit my nebo jen TVOJE děti vnoučata (a na jakou budou čučet bednu a jak telefonovat) do toho se desítky let dopředu neser = je to trapný
Já spíše teď uvažuji o trase přes celou republiku na jedno nabití. Něco jako Karviná až Rozvadov. Nadmořské výšky obou měst jsou ale dost jinde, takže směr západ bych byl v nevýhodě, směr ze západu na výhod mě ukamenují diváci. ;-)
Pokiaľ toto mala byť debata o rekorde Mercedesu, tak sme mimo témy už od Tvojho prvého príspevku, to si asi zaznamenal. Ale pokiaľ sa bavíme o tom, prečo sa zastávaš Aresa tak sme stále v téme. Zisťujeme, či to je kvôli tomu, že máš tendenciu chrániť slabých a napríklad od prírody diskriminovaných (to by som pochopil), alebo naopak je to Tvoj brat v boji a Ty tu hrdo hájiš vaše spoločné presvedčenie.
Nesnažím se být vtipný ani trochu. Nicméně hrubé urážky prostě nezapomínám. Jo a na žádném autofóru jsem nikdy nebyl a vůbec netuším proč se na to stále ptáš. Ono je to asi jedno, už takhle jsme zcela mimo téma.
Rekord Mercedesu je samozrejme postavený na jedinom parametri a tým je spotreba, dosiahnutých 8,3 kWh / 100 km je neskutočne fantastický údaj.
Bežnému človeku ale nič nepovie a tak to prezentujú dĺžkou prejdenej trasy. Za daný čas to ale dá každý, kto má napríklad auto ako Ty úplne v pohode, stačí zvoliť okruh na diaľnici s Ionity nabíjačkou, viac netreba.
Celá republika bez nabíjania znie zaujímavo, to myslím ešte nikto nerobil. Pozeral som sa na výškový profil trasy Stuttgart - Essex, idú mierne dole kopcom, celkový rozdiel je cca 200 m. Osobne si myslím, že diváci to neriešia, kým neprišli EV, tak ani netušili, že niečo také existuje ;-) A možno práve preto to vytiahnu, veď kde inde si môžu kopnúť? Tých vecí na hate im už moc nezostáva :-D
Len pre zaujímavosť - mohol by si mi povedať, v akom odbore a na akej pozícii pracuješ? Ja len, že si fakt dobrý v recyklácii a nákladoch a čo za ktorú surovinu dostaneš. Tiež tu máme jedného takého, má to v malíčku, ale tie cenné veci mu dávame vedľa kontajnera, nech sa v ňom nemusí hrabať.
Vidím, že tu máme špecialistu na ochladzovanie karosérie vzduchom. Predpokladám, že Tvoje auto je po východe slnka vždy v pohybe, alebo v garáži. To moje jazdí menej ako 500 hodín ročne, zvyšok niekde stojí, často na slnku. Tak nejak predpokladám, že so slnkom výrobca počítal a zajtra mi v ruke nezostanú celé dvere.
Ale ako vravím, TY si špecialista, takže sa rád nechám pozvať na ukážku, ako na karosérii auta robíš Ham and eggs.
Přesně tak. Čína se svou komunistickou vládou bude mít tržní prostředí a my si tady (tvrdíc, že jsme vyspělá západní demokracie) zavedeme euro socialismus.
Diskusia s Arese v skratke:
Arese: "nejnovější generace dieselů už nikomu život neotrauje"
Ondore: "Dokáž to"
Arese: "Si demagóg a nebudem sa o tom s Tebou baviť"
Ondore: "Si zbabelec a alibista"
A takto to s ním máme dokola, ten chlapec má nulovú schopnosť kritického rozmýšľania, kapacita prijať a spracovať informácie je na úrovni prvej signálnej sústavy :-)
@stealth01: Už pri minulom rekorde EQXX som poukazoval na to, že za daný čas aj s nabíjaním dáš tú trasu sériovým elektromobilom. Ty svojim časom dokazuješ, že by si poľahky prekonal aj tento rekord Mercedesu:
"Cesta trvala celkově dva dny, přičemž vůz byl v pohybu celkem 14 hodin a 30 minut. Celkem posádka ujela 1202 kilometrů, průměrná rychlost byla 83 km/h"
Nechceš nahrať video "Rekord Mercedesu překonán"? ;-)
Tobě furt nedochází, že nejde o to co kdo chce, a jestli to je podle nějakýho nedostudovance postaru nebo ne, ale nechápu proč chcete vy zelení imbecilové furt něco zakazovat, dotovat, řídit a nemůžete nechat normální tržní prostředí. Já nemám nic proti EV. Co mám a to hodně, tak proti zakazování normálních aut.
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Nejde o to, čo chcem počuť ja, túto otázku som reálne od kamaráta dostal a hľadám odpoveď. Za 10 rokov má najazdených cez 200.000 km a auto normálne jazdí a funguje, ale on by rád vymenil za niečo novšie. Moja odpoveď po dlhom zvažovaní bola, že kúpou nového auta V ROVNAKEJ TRIEDE nič nezíska, nevidím na trhu nič podobne drahé, prečo by som mu odporúčal výmenu. I30 N sa pohybuje od 35k vyššie, ďalšie ktoré zmieňuješ sú za 50k a viac. On sám vyskúšal cca 20 áut, vyskúšal aj niečo z prémie, ale nenašiel takú pridanú hodnotu, aby si kvôli tomu zobral úver.
Mne to príde tak, že klasické ICE automobilky zúfalo stagnujú a adekvátne EV pre (nižšiu) strednú triedu ešte nie sú dostupné. A z tohto mi vychádza, že aktuálne sa oplatí počkať, osobne ale neverím, že spaľováky do 5 rokov prinesú také zlepšenia, aby som ich uprednostnil pred EV.
Urcite si na to, sudiac podla tejto odpovede este neprisiel, ale ked auto jazdi, je ochladzovane vzduchom a to tak intenzivne, ze karoseria zide az blizko na teplotu vzduchu.
Takze celkom ina situacia, nez to nechat parkovat na slnku a potom na tom piect hemendex.
Mám garáž a napriek tomu väčšinu roka nechávam auto vonku na pražiacom slnku. A rovnako tak mám auto trvalo vonku na pražiacom slnku prakticky vždy, keď šoférujem (jazdím hlavne cez deň). Ako to máš Ty?
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Súhlasím, že "Udelat vetsi baterku neni pokrok", teda ak to robíš prostým zväčšovaním batérie. Ale urobiť baterku s vyššou energetickou hustotou je veľký pokrok a to sa tu aktuálne deje.
Keď sme pri pokroku, pýtam sa to všetkých, tak snáď budeš vedieť odpoveď. Kamarát si pred 10-timi rokmi kúpil koncernové auto nižšej strednej, 150 koní v benzíne a aktuálne hľadá nástupcu. Vedel by si mu odporučiť niečo, kde ten pokrok uvidí?
PS: Primerane navýšená cena nie je problém, ak si dobre spomínam, tak auto kupoval okolo 20k, teraz je ochotný ísť na 30k, možno aj mierne vyššie.
EDIT: Zatiaľ 18 palcov dole ale ANI JEDINÁ ODPOVEĎ, ktorý spaľovák by nahradil ten 10 rokov starý a bol by pokrokom. Fakt nikto nemá dobrú radu pre môjho kamaráta? Ibaže by sme odpoveď všetci tak nejak vedeli - spaľováky nie sú pokrok a palec dole kompenzuje tú frustráciu.
". Len ukazujem, že traja ľudia sa bavia o fotovoltike a ten mimo tému si tam Ty." ..zjavne trpis schizofreniou, ked si naratal troch, aj ked si sam.
Othello riesi primarne teplo. Na to si reagoval ty a ja som reagoval na JEDINY tvoj bod debaty, na ziadneho Othella.
Ked bohuzial mas IQ 5 a nevies spracovat jednoduchu informaciu ani na treti pokus, je vzdy chyba v prijimaci.
Co si si ty myslel, je bohuzial znova len prejavom tvojich nedostatkov a neschopnosti ponat text, ktory si ty zamienas svojimi predstavami, na ktore si nasledne sam reagujes.. - viz cely tvoj posledny odstavec.
Si tak úžasný a fantastický, pri diskusii s Tebou sa vždy dozviem nové veci a tak moc moc dúfam, že budeme pokračovať.
- "Co ma byt zaujimave, co povedal dakto iny, ked reagujem na tvoj blud?"
Na Tvojom blude naozaj nie je nič zaujímavé. Len ukazujem, že traja ľudia sa bavia o fotovoltike a ten mimo tému si tam Ty.
- "Othello nepise o vyrobe el., iba ze auto ostane na horucom slnku."
Naozaj? Citujem Othella: "Výroba energie samotným autem znamená nechávat ho trvale venku, na pražícím slunci a pokud možno bez jakéhokoliv zastínění."
- "a potom sa vypisujes sam so sebou a odpovedas si"
Kde konkrétne si píšem sám so sebou?
- "Okrem toho, ze si mimo v autach, si mimo aj vo vareni"
To bude najskôr pravda a preto sa učím od Makovníka. Ďakujem, majstre!
- "lebo fakt len idiot si moze mysliet, ze hemendex sa vypraza. Pritom na specenie bielkovin staci 62-65C."
Vidíš, opäť si ma niečo naučil. Takže na hemendex stačí spiecť bielkoviny pri 62-65 °C a chuť chrumkavej slaninky do toho príde z vesmíru. Úžasné!
K tomu vyprážaniu - doteraz som si myslel, že taká praženica je od slova pražiť. A že volské oko, ktoré sa pripravuje rovnako, len tie vajíčka nemiešaš a ktoré je asi súčasťou hemendexu sa po anglicky volá "fried egg", čiže doslovne preložené je to "vyprážané vajce". Ale kto som ja, veď môžem byť šťastný, že sa učím od Makovníka, najlepšieho z najlepších!
Co ma byt zaujimave, co povedal dakto iny, ked reagujem na tvoj blud?
A tie dalsie tvoje litanie su len zbytocne blaboly, lebo ty si vyrobis problem a potom sa vypisujes sam so sebou a odpovedas si.
Othello nepise o vyrobe el., iba ze auto ostane na horucom slnku.
Okrem toho, ze si mimo v autach, si mimo aj vo vareni, lebo fakt len idiot si moze mysliet, ze hemendex sa vypraza. Pritom na specenie bielkovin staci 62-65C.
Ty si tak mimo, ze je zbytocne dalej nieco vysvetlovat, len by sme sa tocili v kolecku.
Reagujem na tento výrok: "Není těžké znát obchodní plány, když se o nich psalo asi tak v každém článku o představení EQXX. Zkus použít Google."
Myslím, že Google používať viem, ale očividne nie tak super ako Ty, mne to žiadne obchodné plány Mercedesu o EQXX neukazuje. A tak Ti ponúkam možnosť ľahkého zárobku.
Vidím, že si sa v tom stratil, tak Ti to krátko zhrniem:
- Mokrous povedal, že fotovoltická strecha auta za týždeň vygeneruje cca 200 km
- ja som jeho informáciu poopravil, že aktuálne v našich podmienkach je to cca 1.000 km ročne, ale ani to nie je na zahodenie
- Othello tvrdil, že by si musel nechávať auto trvale vonku a že to autám "nesvědčí"
- nevieme čo tým myslel (mohol hovoriť aj o UV žiarení), ja si myslím, že v tom nie je problém a ja takmer vždy nechávam auto vonku aj keď mám garáž. Veta: "A rovnako tak mám auto trvalo vonku na pražiacom slnku prakticky vždy, keď šoférujem" v praxi znamená, že keby som ho aj dával do garáže, tak počas šoférovania bude na slnku (ak práve neprší alebo nie je noc) a bude generovať ďalšie kilometre zadarmo (keby som mal fotovoltickú strechu auta).
- prišiel Makovník a povedal: "ked auto jazdi, je ochladzovane vzduchom a to tak intenzivne, ze karoseria zide az blizko na teplotu vzduchu." ešte to okorenil tým, že "Takze celkom ina situacia, nez to nechat parkovat na slnku a potom na tom piect hemendex." Takže tvrdíš, že karoséria stojaceho auta dosahuje teploty vhodné na vyprážanie, v praxi to znamená koľko, 180 °C?
- tvrdím, že je to nezmysel a udelil som Ti titul "špecialista na ochladzovanie karosérie vzduchom". Verím, že na to výrobca auta myslel, takže sa mi kvôli slnku nerozpadne pod rukami.
- a potom sa už len točíš okolo toho, že riešiš 5-6 % času, kedy auto jazdí a "je intenzívne ochladzované vzduchom". Takže nás tu presviedčaš, o čom vlastne? To Ty si sa stratil, pôvodne sme riešili to, či má zmysel fotovoltika na streche auta a Ty nás tu presviedčaš, že ak auto stojí, tak karoséria dosahuje teploty vhodné na vyprážanie. Tá "vysoká matika" Ti mala ukázať, že auto STOJÍ cca 94-95 % času. A tak sa pýtam - ak je slnko také škodlivé, tak väčšina áut sa kazí práve kvôli nemu, nie?
Bolo to pre Teba dosť kontinuálne? Čo ešte potrebuješ vysvetliť?
Moje robi tak 30-35tis.km za rok.
Okrem toho, ze mas trapne reci, ani vnimanie textu ti velmi nejde.Resp. ty dokonca ani netusis, co sam pises, o to je to smutnejsie, kedze tvoje mentalne pochody neumoznuju viest kontinualnu debatu.
Sam tvrdis: "vonku na pražiacom slnku prakticky vždy, keď šoférujem (jazdím hlavne cez deň)." .....a prave na to som reagoval. A tie tvoje vyplody nizkej matematiky a este nizsich kognitivnych funkcii to po 3 prispevkoch nedokazali spracovat.
Na danom aute mám trochu vyššiu priemernú rýchlosť (bližšiu k 70 km/h, hodne jazdím diaľnice) a súčasne je to jedno z troch áut, ktoré používam. Ak Makovník nie je vodič z povolania, tak predpokladám, že najazdí menej ako ja a mal by byť prvý, kto predá auto ;-) Za ďalšie, každý rok je iný, mal som obdobie, kedy som prevažne lietal (aj krátke trasy ako Žilina-Praha) a tých km bolo menej, ale stále si myslím, že by nám makovníci nemali rozkazovať, či auto máme predať alebo nie bez ohľadu na počet hodín za volantom :-)
Riešime tu, či autu škodí, ak stojí na slnku. Napísal som Ti, ako to mám ja, ročne je moje auto v pohybe necelých 6 % celkového času. Neviem, či by som mal ísť na Teba číslami, do 500 narátať nevieš, percentá sa učia až neskôr, takáto vysoká matika Ťa očividne minula, takže budeš mať zrejme problém zrátať, koľko času je Tvoje auto v pohybe. Asi by sme mali zostať pri tom varení, kedy si u Teba môžem dať ham and eggs?
Ja osobne neviem, čo bude Mercedes predávať a čo nie, ale Ty to samozrejme vieš na betón. A stačí tak málo, Google. Si fakt dobrý, mám pre Teba prácičku na pár minút, potreboval by som zistiť obchodné a výrobné plány o mojej konkurencii, štedro zaplatím. Myslíš, že by si to zvládol, alebo Tvoj Google dokáže vyhľadávať len Mercedes?
Nikde jsem dost dobře nenašel znění toho návrhu. Pokud ho máš, tak sem s ním. Ale v jiných eurodokumentech nebo i rakouské koncepci jsem se dočetl, že syntetická paliva pro automotive jsou fuj a když se říká 100% bezemisní, znamená to EV. Nemluvě o tom, že je to jen tailpipe demagogie a Němci nahazují uhelné elektrárny.
Ty bojuješ s větrnými mlýny. Čína v Evropě přímo dotovaná auta neprodává. Pokud prodávat začne a budeme vědět, že výrobce dostává subvenci, může z naší strany dostat zase clo. Kromě toho, tenhle argument můžeš použít úplně na jakýkoli produkt. Proč zrovna v automotive by Evropa měla sahat k antitržním a bezprecedentním opatřením, to teda fakt nevím.
Proč ta EV pořádně neprorazila ani v Číně, i když jsou tamní města totální zasmogovaný humus?
Já nepotřebuji mít z EV zdroj pro dům. Auto mám od toho, abych s ním jezdil, a ne aby dělalo mobilní bateriové úložiště. Kromě toho bydlím v centru, tak k čemu mi to je?
Najskôr tu máchaš ramenami "Kde si to EQXX můžu koupit?" a potom nám to tu všetkým natrieš, ako poznáš výrobné a obchodné plány Mercedesu dlho dopredu. Je mi to jasné, Ty by si si to aj tak nekúpil, lebo sa Ti nepáčia spätné zrkadlá.
Ty jsi fakt komik. Píšeš, že většina elektromobilů přechází na 800V a vytáhneš 3(!) roky starý článek o Hyundai, který je aktuálně jediný z mainstreamu, kdo ji používá.
??? Ty jsi vyrukoval s dotacemi jako důvodem, proč nutně musíme nutit automobilky do EV. Já nechci dávat automobilkám jistotu. Jistota zabíjí podnikání. A ta bájná velkosériová výroba bude kdy prosím? Já jen, že první sériové EV vyjelo asi roku 2010.
Nepytal som sa na tvoje komplexy menejcennosti pri spalovacich autach, ale na mozny prepocet, co by spravila zmena z Cx0,3 na 0,MercedesXYZ a dalsie upravy veduce k znizenej spotrebe.
Tebe to sice nedochadza, ale solarom vies aj spalovaku napajat elektricke komponenty na palube, aj dobijat startovaciu bateriu pocas parkovania, pripadne zapnut fukanie pocas slnecnych dni.
Proč to zase překlápíš do nějakého hájení spalovacích motorů? Mluvil jsi o situaci, kdy Čína prodává za dumpingové ceny. Pokud Evropě ujede vývoj, tak zhyne a dobře jí tak. Od toho snad mají automobilky management. Jaký cvok by chtěl, aby o tom rozhodoval stát?
PS: je mi jedno, co si myslíš, že bude dražší. Mě zajímá jen to, jestli to bude ryze hypotetická situace, protože mi alternativy EV zakážeš.
Je to velice jednoduché. Elektrická Fabia nemůže stát jako spalovací Fabia. Pokud stojí, je to dumpingová cena a můžeme zasáhnout třeba pomocí cla. Nebo je necháme ji prodávat a vydělá zákazník, případně sám čínský produkt odmítne koupit - řešení záleží na ekonomickém pohledu. Co je spolehlivě nejdebilnější řešení? Zakázat cokoli jiného než elektrickou Fabii a pak masivně dotovat všechny elektrické Fabie, ačkoli je vlastně polovina lidí ani nechce. To můžeš rovnou zakázat čínský dovoz a bude to stejně raciální.
PS: A je fakt zábavné, jak jsou elektrofans podělaní strachy z Číny, která bude mít svobodnější trh, než my (jaký paradox).
Miluji vaši demagogickou argumentaci. Dotykové telefony stály během pár let pár korun, nebyla to žádná špičková technologie. Pro to, že cena EV klesne na cenu ICE, žádný smysluplný podklad nemáš. Stejně tak Čína - trh, kde se bude ICE prodávat ještě dlouho po vámi vylobbovaném fanatickém zákazu.
"myslíš že trh a vývoj aut se bude řídit podle ekonomické situace v ČR?"
Tak to by nás mělo hurva zajímat, pokud nebude. A jestli o tom nevíš, jsme jedna z nejvyspělejších zemí světa.
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
ale nutno přiznat, že výkon je to pěknej. Možná se EV z tý ranný fáze nepoužitelných aut s mizerným dojezdem dostanou časem do kolonky "koupitelný auto" Pokud se ještě povede něco udělat s cenou baterií, tak možná fakt za 20 let začnou spalováky pomalu vymírat. Zatím bych teda o EV neuvažoval ani náhodou. I moje další nový auto bude spalovák.
Prezradím Ti tajomstvo - sprostý som len na sprostých ľudí, je to taká moja schopnosť prispôsobiť sa úrovni ľudí s ktorými diskutujem. Ako to budeme mať my dvaja? Tiež je Tvojim hlavným zdrojom informácií autoforum?
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Asi stejně jako náhodně sloučený účty s nedědou :D Jaký bude moje další nový auto zatím nevím. Rozhodnu se příští rok. Rozhodně chci něco pohodlnýho, prostornýho a výkonnýho, takže žádnou Toyotu se 100 koňma co mi furt cpeš, kupovat rozhodně nebudu.
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
tak co chces slyset? Muze si koupit totez (octu/skvarek mozna nejakyho leona v 1,5tsi), nebo par procent prisolit a koupit i30N (tam uvidi zlepseni), nebo to prisolit poradne a koupit neco jako i4, tm3,330 apod
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
tak ja nevim jestli neocekavas zazraky. Vem si 1,8 20v T z prelomu milenia, pak 2,0fsi atmo, nasledne 1,8tsi a treba posledni 1,4tsi kdyz jsme u koncernu vw. Kazdy melo svoje, neco vic zralo, neco bylo vyslovene nespolehlivej pekac, neco zase melo temer vzdy vlecnou napravu a v realu to jelo podobne (az na 2,0 fsi). Akorat kazda dalsi generace byla vlastne pomerem cena k prumernym vydelkum domacnosti dostupnejsi. Takze ja bych primarne asi upustil od pozadavku na “lepsi” auto ve stejny kategorii
Ale dobre, poďme sa baviť na tejto úrovni. Zaujímalo by ma, prečo sa nepredáva nasledovné:
- Audi Urban Sphere, Audi A9
- Porsche 919 Street, Porsche Vision Spyder, Porsche vision “Renndienst”
Toyota to dává na prius a bz4x a připomíná, že to není o dojezdu, ale o snižování gramů co2. Ty jak stojíš a klimuješ musíš mět zbytečně nastartovaný spalovák a tady je prostor na bezsmajlíkovou diskuzi.