Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes EQXX překonal vlastní rekord, na nabití ujel 1.202 km

Unikátní elektromobil, postavený speciálně pro překonávání velkých vzdáleností na jedno nabití, překonal vlastní rekord téměř o 200 km.
Zpět na článek
26. 6. 2022 09:58
26. 6. 2022 16:54
26. 6. 2022 17:18
26. 6. 2022 17:45
26. 6. 2022 18:18
26. 6. 2022 22:31
26. 6. 2022 23:19
27. 6. 2022 12:33
27. 6. 2022 12:35
27. 6. 2022 12:35
25. 6. 2022 19:29
Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Taky u těch solárů, dnes z 1m2 dostaneme 400 W a to se brzy zlepší, dostaneme se naúčinnost 25%.
Myslím si, že v roce 2030 bude mít většina aut na střeše soláry.

Rychlý pokrok i u těch baterek.
100 kWh battery pack příští rok bude vážit pod 400 kg a bude možný dobít za 10 minut.

Tedy battery pack 75kWh bude mít hmotnost 300kg a zase ušetříte za těžký motor, katalyzátor, spojku, ... .
Rozbalit vlákno
35
25. 6. 2022 19:33
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Jenze musis porad dobijet.
U EQXX kazdych 1200km. :D
Avatar - Ondore
26. 6. 2022 00:06
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Počkaj, to akože miestni borci, ktorí dávajú trasu Praha - Madrid bez jedinej prestávky musia stále jazdiť spaľovákmi? ;-)
26. 6. 2022 06:09
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Presne :D
Avatar - twistedTSD
26. 6. 2022 15:36
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Kde si to EQXX můžu koupit?
Avatar - Ondore
26. 6. 2022 16:55
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
On sale Late 2023 Price from £110,000 (est). Kde? Skús prvé slovíčko v nadpise článku, Mercedes.
Avatar - twistedTSD
27. 6. 2022 14:26
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Až na to, že je to koncept a v této podobě se prodávat nebude. Bez ohledu na to, co píšou na whatcar.
Avatar - Ondore
27. 6. 2022 17:51
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Najskôr tu máchaš ramenami "Kde si to EQXX můžu koupit?" a potom nám to tu všetkým natrieš, ako poznáš výrobné a obchodné plány Mercedesu dlho dopredu. Je mi to jasné, Ty by si si to aj tak nekúpil, lebo sa Ti nepáčia spätné zrkadlá.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2022 17:55
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
je to furt dokola to samé ZOUFALÁ SNAHA POPÍRAT ODMÍTAT = a chtít všechno PO MÉM postaru tak jak MĚ se to líbí TO je správně a správné (to nebylo jen o twistedovi :-)
Avatar - twistedTSD
27. 6. 2022 23:22
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Co popírám? Že EQXX nestojí v showroomu? To ano, tut mir leid.
Avatar - twistedTSD
27. 6. 2022 23:21
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Není těžké znát obchodní plány, když se o nich psalo asi tak v každém článku o představení EQXX. Zkus použít Google.
Avatar - Ondore
28. 6. 2022 00:04
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Ja osobne neviem, čo bude Mercedes predávať a čo nie, ale Ty to samozrejme vieš na betón. A stačí tak málo, Google. Si fakt dobrý, mám pre Teba prácičku na pár minút, potreboval by som zistiť obchodné a výrobné plány o mojej konkurencii, štedro zaplatím. Myslíš, že by si to zvládol, alebo Tvoj Google dokáže vyhľadávať len Mercedes?
Avatar - twistedTSD
30. 6. 2022 00:49
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Prosímtě na co si hraješ? Doslova jsi mi poslal citaci z prvního článku, který ti vyskočil na Google.
Avatar - Ondore
30. 6. 2022 07:58
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Reagujem na tento výrok: "Není těžké znát obchodní plány, když se o nich psalo asi tak v každém článku o představení EQXX. Zkus použít Google."

Myslím, že Google používať viem, ale očividne nie tak super ako Ty, mne to žiadne obchodné plány Mercedesu o EQXX neukazuje. A tak Ti ponúkam možnosť ľahkého zárobku.
Avatar - beibej
25. 6. 2022 21:53
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
"100 kWh battery pack příští rok bude vážit pod 400 kg a bude možný dobít za 10 minut."
až to bude na krámu tak se můžeme o tom pobavit. teď to jsou jen kecy :no:
25. 6. 2022 22:40
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Souhlas, zatím to není na trhu. Ale CATL to chce vyrábět během roku.

Minule jsem psal o nových baterkách Toyoty, VW, BYD a nyní od CATL

June 23, CATL launched Qilin, the third generation of its CTP
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mokrous
25. 6. 2022 22:54
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Prosím o odkaz na panel, který dá 400W z 1m2.
Zatím jsem našel top modely, které to dají z 1,7m2.
Takže na střeše SUV, nebo kombi bez okna vyrobíš max. 0,5kWh za hodinu.
Tzn. cca 6kWh za den. A za týden vyrobíš na 200 km výlet. No proč ne, na ***čky po městě a okolí ideální řešení.
Avatar - Ondore
26. 6. 2022 00:01
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Nlauda to formuloval trochu nešťastne, panely s aktuálne najvyššou účinnosťou naozaj dokážu generovať cca 400 W z 1m2, viď napr. správy z US labáku NREL o dosiahnutí 39,5 % účinnosti. V obchodoch ich nenájdeš, to ešte potrvá, tam sme okolo tých 20 %.
Solár na streche auta dokáže za rok vygeneroval elektrinu na cca 1.000 km, takže žiadny zázrak, ale dobre sa to predáva v novinách, ďalšia vec, ktorú spaľováky nemajú ;-) Považujem za reálne, že v ráde nižších desiatok rokov sa dočkáme lacných EV so solárom na streche a tí, ktorí jazdia okolo komína získajú 10 % svojich jázd zo slniečka zadarmo :-)
Avatar - petr petrumr
26. 6. 2022 06:43
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Toyota to dává na prius a bz4x a připomíná, že to není o dojezdu, ale o snižování gramů co2. Ty jak stojíš a klimuješ musíš mět zbytečně nastartovaný spalovák a tady je prostor na bezsmajlíkovou diskuzi.
26. 6. 2022 06:55
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Výroba energie samotným autem znamená nechávat ho trvale venku, na pražícím slunci a pokud možno bez jakéhokoliv zastínění. Obecně zrovna tohle autům moc nesvědčí.
Avatar - Ondore
26. 6. 2022 08:27
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Mám garáž a napriek tomu väčšinu roka nechávam auto vonku na pražiacom slnku. A rovnako tak mám auto trvalo vonku na pražiacom slnku prakticky vždy, keď šoférujem (jazdím hlavne cez deň). Ako to máš Ty?
26. 6. 2022 23:06
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Urcite si na to, sudiac podla tejto odpovede este neprisiel, ale ked auto jazdi, je ochladzovane vzduchom a to tak intenzivne, ze karoseria zide az blizko na teplotu vzduchu.
Takze celkom ina situacia, nez to nechat parkovat na slnku a potom na tom piect hemendex.
Avatar - Ondore
27. 6. 2022 00:13
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Vidím, že tu máme špecialistu na ochladzovanie karosérie vzduchom. Predpokladám, že Tvoje auto je po východe slnka vždy v pohybe, alebo v garáži. To moje jazdí menej ako 500 hodín ročne, zvyšok niekde stojí, často na slnku. Tak nejak predpokladám, že so slnkom výrobca počítal a zajtra mi v ruke nezostanú celé dvere.
Ale ako vravím, TY si špecialista, takže sa rád nechám pozvať na ukážku, ako na karosérii auta robíš Ham and eggs.
29. 6. 2022 02:23
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Tak ho predaj, ked zbytocne stoji. Mozno sa naucis lepsie chapat text, kde je uvedene "ked auto jazdi".
29. 6. 2022 07:24
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Zbytečně stojí?
Uvedených 500 hodin jízdy je při průměrné rychlosti 50km/h 25 000km ročně.. Vysoko nad průměrný nájezd v ČR..

To může prodat auto tak 80% lidí.
Avatar - Ondore
29. 6. 2022 13:46
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Na danom aute mám trochu vyššiu priemernú rýchlosť (bližšiu k 70 km/h, hodne jazdím diaľnice) a súčasne je to jedno z troch áut, ktoré používam. Ak Makovník nie je vodič z povolania, tak predpokladám, že najazdí menej ako ja a mal by byť prvý, kto predá auto ;-) Za ďalšie, každý rok je iný, mal som obdobie, kedy som prevažne lietal (aj krátke trasy ako Žilina-Praha) a tých km bolo menej, ale stále si myslím, že by nám makovníci nemali rozkazovať, či auto máme predať alebo nie bez ohľadu na počet hodín za volantom :-)
Avatar - Ondore
29. 6. 2022 13:36
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Riešime tu, či autu škodí, ak stojí na slnku. Napísal som Ti, ako to mám ja, ročne je moje auto v pohybe necelých 6 % celkového času. Neviem, či by som mal ísť na Teba číslami, do 500 narátať nevieš, percentá sa učia až neskôr, takáto vysoká matika Ťa očividne minula, takže budeš mať zrejme problém zrátať, koľko času je Tvoje auto v pohybe. Asi by sme mali zostať pri tom varení, kedy si u Teba môžem dať ham and eggs?
30. 6. 2022 02:57
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Moje robi tak 30-35tis.km za rok.
Okrem toho, ze mas trapne reci, ani vnimanie textu ti velmi nejde.Resp. ty dokonca ani netusis, co sam pises, o to je to smutnejsie, kedze tvoje mentalne pochody neumoznuju viest kontinualnu debatu.
Sam tvrdis: "vonku na pražiacom slnku prakticky vždy, keď šoférujem (jazdím hlavne cez deň)." .....a prave na to som reagoval. A tie tvoje vyplody nizkej matematiky a este nizsich kognitivnych funkcii to po 3 prispevkoch nedokazali spracovat.
Avatar - Ondore
30. 6. 2022 07:35
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Vidím, že si sa v tom stratil, tak Ti to krátko zhrniem:
- Mokrous povedal, že fotovoltická strecha auta za týždeň vygeneruje cca 200 km
- ja som jeho informáciu poopravil, že aktuálne v našich podmienkach je to cca 1.000 km ročne, ale ani to nie je na zahodenie
- Othello tvrdil, že by si musel nechávať auto trvale vonku a že to autám "nesvědčí"
- nevieme čo tým myslel (mohol hovoriť aj o UV žiarení), ja si myslím, že v tom nie je problém a ja takmer vždy nechávam auto vonku aj keď mám garáž. Veta: "A rovnako tak mám auto trvalo vonku na pražiacom slnku prakticky vždy, keď šoférujem" v praxi znamená, že keby som ho aj dával do garáže, tak počas šoférovania bude na slnku (ak práve neprší alebo nie je noc) a bude generovať ďalšie kilometre zadarmo (keby som mal fotovoltickú strechu auta).
- prišiel Makovník a povedal: "ked auto jazdi, je ochladzovane vzduchom a to tak intenzivne, ze karoseria zide az blizko na teplotu vzduchu." ešte to okorenil tým, že "Takze celkom ina situacia, nez to nechat parkovat na slnku a potom na tom piect hemendex." Takže tvrdíš, že karoséria stojaceho auta dosahuje teploty vhodné na vyprážanie, v praxi to znamená koľko, 180 °C?
- tvrdím, že je to nezmysel a udelil som Ti titul "špecialista na ochladzovanie karosérie vzduchom". Verím, že na to výrobca auta myslel, takže sa mi kvôli slnku nerozpadne pod rukami.
- a potom sa už len točíš okolo toho, že riešiš 5-6 % času, kedy auto jazdí a "je intenzívne ochladzované vzduchom". Takže nás tu presviedčaš, o čom vlastne? To Ty si sa stratil, pôvodne sme riešili to, či má zmysel fotovoltika na streche auta a Ty nás tu presviedčaš, že ak auto stojí, tak karoséria dosahuje teploty vhodné na vyprážanie. Tá "vysoká matika" Ti mala ukázať, že auto STOJÍ cca 94-95 % času. A tak sa pýtam - ak je slnko také škodlivé, tak väčšina áut sa kazí práve kvôli nemu, nie?

Bolo to pre Teba dosť kontinuálne? Čo ešte potrebuješ vysvetliť?
1. 7. 2022 16:13
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Co ma byt zaujimave, co povedal dakto iny, ked reagujem na tvoj blud?
A tie dalsie tvoje litanie su len zbytocne blaboly, lebo ty si vyrobis problem a potom sa vypisujes sam so sebou a odpovedas si.
Othello nepise o vyrobe el., iba ze auto ostane na horucom slnku.

Okrem toho, ze si mimo v autach, si mimo aj vo vareni, lebo fakt len idiot si moze mysliet, ze hemendex sa vypraza. Pritom na specenie bielkovin staci 62-65C.

Ty si tak mimo, ze je zbytocne dalej nieco vysvetlovat, len by sme sa tocili v kolecku.
Avatar - Ondore
1. 7. 2022 22:34
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Si tak úžasný a fantastický, pri diskusii s Tebou sa vždy dozviem nové veci a tak moc moc dúfam, že budeme pokračovať.

- "Co ma byt zaujimave, co povedal dakto iny, ked reagujem na tvoj blud?"
Na Tvojom blude naozaj nie je nič zaujímavé. Len ukazujem, že traja ľudia sa bavia o fotovoltike a ten mimo tému si tam Ty.

- "Othello nepise o vyrobe el., iba ze auto ostane na horucom slnku."
Naozaj? Citujem Othella: "Výroba energie samotným autem znamená nechávat ho trvale venku, na pražícím slunci a pokud možno bez jakéhokoliv zastínění."

- "a potom sa vypisujes sam so sebou a odpovedas si"
Kde konkrétne si píšem sám so sebou?

- "Okrem toho, ze si mimo v autach, si mimo aj vo vareni"
To bude najskôr pravda a preto sa učím od Makovníka. Ďakujem, majstre!

- "lebo fakt len idiot si moze mysliet, ze hemendex sa vypraza. Pritom na specenie bielkovin staci 62-65C."
Vidíš, opäť si ma niečo naučil. Takže na hemendex stačí spiecť bielkoviny pri 62-65 °C a chuť chrumkavej slaninky do toho príde z vesmíru. Úžasné!
K tomu vyprážaniu - doteraz som si myslel, že taká praženica je od slova pražiť. A že volské oko, ktoré sa pripravuje rovnako, len tie vajíčka nemiešaš a ktoré je asi súčasťou hemendexu sa po anglicky volá "fried egg", čiže doslovne preložené je to "vyprážané vajce". Ale kto som ja, veď môžem byť šťastný, že sa učím od Makovníka, najlepšieho z najlepších!
11. 7. 2022 21:18
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
". Len ukazujem, že traja ľudia sa bavia o fotovoltike a ten mimo tému si tam Ty." ..zjavne trpis schizofreniou, ked si naratal troch, aj ked si sam.

Othello riesi primarne teplo. Na to si reagoval ty a ja som reagoval na JEDINY tvoj bod debaty, na ziadneho Othella.

Ked bohuzial mas IQ 5 a nevies spracovat jednoduchu informaciu ani na treti pokus, je vzdy chyba v prijimaci.

Co si si ty myslel, je bohuzial znova len prejavom tvojich nedostatkov a neschopnosti ponat text, ktory si ty zamienas svojimi predstavami, na ktore si nasledne sam reagujes.. - viz cely tvoj posledny odstavec.
Avatar - Mokrous
26. 6. 2022 13:51
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Je potřeba, aby ta střecha ze 2m2 dokázala vygenerovat nejméně 10.000 km/rok.
Což by časem mohla, pokud by měla účinnost nejlepších současných panelů.
Viz výše. Měsíčně 180-200 kWh. V zimě asi míň.
Pak by to opravdu znamenalo pokrok. Mnoho lidí toto za rok ani nenajezdí.
Avatar - Ondore
26. 6. 2022 14:17
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Myslíš niečo takéto? https://www.unitedlife.sk/…netreba-nabijat/
Avatar - Mokrous
26. 6. 2022 14:43
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Tohle vidím prvně, ale nějak tak jsem to myslel. Akorát nějak nevím jak půjde dohromady EURO NCAP a aktivní ochrana chodců a skleněná kapota. To bylo to první, co mne napadlo. Panel i na kapotě, ALE!!!! Co chodci?

Jinak by to byla pecka, kdyby časem auta dokázala sama vygenerovat 20 až 30 tis. km ročně jen ze slunce. Tohle je cesta. Pořád ne pro dálniční stíhače a obchodní cestující s nájezdy 40-50 tis. ročně. Ale pro běžné šolíchání je tohle super cesta.
A vůbec by mi nevadilo, že to nemá bžilión koní a zrychlení z 0 na 100 za 2 pikosekundy. Tohle je skutečný EKO směr. Nižší váha, kapacita, odpory atd... :yes:
Avatar - Ondore
26. 6. 2022 15:09
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Je to štúdia a tých pár ks čo vyrobia bude stáť majlant, ale krásne ukázali, že fotovoltický panel môže tvoriť väčšiu časť auta ako si myslíme. Ten mimochodom nemusí byť sklenený, už dnes sa vyrábajú ohybné s plastovým základom. Taktiež sa vyrábajú panely rôznych farieb (nahrádzajú strešné šindle) + sú štúdie na domy, ktoré majú solárne okná (https://vedome.org/…-solarne-panely/), typicky sebestačné výškové budovy s presklenou fasádou. Budúce autá detí našich detí tak možno budú generovať elektrinu aj solárnymi dverami a oknami, čím sa plocha ešte zväčší. Ale najprv musia byť všetky autá vybavené autopilotom, lebo po búračke to nedá dokopy nikto ;-)
Avatar - Hammunasakra
26. 6. 2022 06:05
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Nic níž než volit Okamuru nebo citovat demagogické velmi neseriózní duo z dnešního AF asi není = Dnešní AF kdy kradou články BEZ udání původu ale pozor NE všechny = JEN a POUZE jednostranné informování! Když narazí na 3 texty o BEV a 2 jsou pozitivní TY VYNECHAJÍ ukradnou jen ten jeden. Bohužel tahle ULTRA DEMAGOGIE funguje podobně jako ta Okamurova = na část lidí (co se v problematice neorientuje) to zabírá

Takže co takhle číst nějak objektivně (už 17 let!) https://www.hybrid.cz/ nebo https://fdrive.cz/ prostě víceméně objektivně a nejen ÚMYSLNÉ jednostranné překrucování rsp. oblbování?

Nebo RADŠI svět vidět přes Prokopce a jeho několik tisíc článků VÝHRADNĚ proti?
26. 6. 2022 06:42
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Co areseho clanek, to jednostranny bullshit.

Vzdy kdyz si nejaky AF clanek rozkliknu, tak nechapu, jhak to nekdo muze cist.
Totalni vyplach mozku:
"A koupit si elektrické auto s cílem nízkých nákladů na vlastnictví je nedbalost. O problémech s akumulátory už se ví, jen se neví, jak moc velký je."
Wtf

arese, zkus se nekdy zeptat nejakeho majitele EV, jaka je realita, misto hltani AF. ;-)
26. 6. 2022 08:22
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Presne jako vase jednostranne "bullshity" z vasi strany.
Solary se asi trochu zlepsily, baterky ne.
Udelat vetsi baterku neni pokrok.

Ale jako z principu pripoustim, ze tenhle experimentalmi Mercedes uz dojel dal, nez moje Punto z roku 2008.

A ano, mluvil jsem s zivym majitelem Tesly S. Do roka ji prodval, s velkym prodelkem.
A koupil si A6.
Avatar - Ondore
26. 6. 2022 08:44
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Súhlasím, že "Udelat vetsi baterku neni pokrok", teda ak to robíš prostým zväčšovaním batérie. Ale urobiť baterku s vyššou energetickou hustotou je veľký pokrok a to sa tu aktuálne deje.
Keď sme pri pokroku, pýtam sa to všetkých, tak snáď budeš vedieť odpoveď. Kamarát si pred 10-timi rokmi kúpil koncernové auto nižšej strednej, 150 koní v benzíne a aktuálne hľadá nástupcu. Vedel by si mu odporučiť niečo, kde ten pokrok uvidí?
PS: Primerane navýšená cena nie je problém, ak si dobre spomínam, tak auto kupoval okolo 20k, teraz je ochotný ísť na 30k, možno aj mierne vyššie.

EDIT: Zatiaľ 18 palcov dole ale ANI JEDINÁ ODPOVEĎ, ktorý spaľovák by nahradil ten 10 rokov starý a bol by pokrokom. Fakt nikto nemá dobrú radu pre môjho kamaráta? Ibaže by sme odpoveď všetci tak nejak vedeli - spaľováky nie sú pokrok a palec dole kompenzuje tú frustráciu.
26. 6. 2022 13:45
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
tak co chces slyset? Muze si koupit totez (octu/skvarek mozna nejakyho leona v 1,5tsi), nebo par procent prisolit a koupit i30N (tam uvidi zlepseni), nebo to prisolit poradne a koupit neco jako i4, tm3,330 apod
Avatar - Ondore
26. 6. 2022 14:09
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Nejde o to, čo chcem počuť ja, túto otázku som reálne od kamaráta dostal a hľadám odpoveď. Za 10 rokov má najazdených cez 200.000 km a auto normálne jazdí a funguje, ale on by rád vymenil za niečo novšie. Moja odpoveď po dlhom zvažovaní bola, že kúpou nového auta V ROVNAKEJ TRIEDE nič nezíska, nevidím na trhu nič podobne drahé, prečo by som mu odporúčal výmenu. I30 N sa pohybuje od 35k vyššie, ďalšie ktoré zmieňuješ sú za 50k a viac. On sám vyskúšal cca 20 áut, vyskúšal aj niečo z prémie, ale nenašiel takú pridanú hodnotu, aby si kvôli tomu zobral úver.

Mne to príde tak, že klasické ICE automobilky zúfalo stagnujú a adekvátne EV pre (nižšiu) strednú triedu ešte nie sú dostupné. A z tohto mi vychádza, že aktuálne sa oplatí počkať, osobne ale neverím, že spaľováky do 5 rokov prinesú také zlepšenia, aby som ich uprednostnil pred EV.
26. 6. 2022 15:36
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
tak ja nevim jestli neocekavas zazraky. Vem si 1,8 20v T z prelomu milenia, pak 2,0fsi atmo, nasledne 1,8tsi a treba posledni 1,4tsi kdyz jsme u koncernu vw. Kazdy melo svoje, neco vic zralo, neco bylo vyslovene nespolehlivej pekac, neco zase melo temer vzdy vlecnou napravu a v realu to jelo podobne (az na 2,0 fsi). Akorat kazda dalsi generace byla vlastne pomerem cena k prumernym vydelkum domacnosti dostupnejsi. Takze ja bych primarne asi upustil od pozadavku na “lepsi” auto ve stejny kategorii
Avatar - Ondore
26. 6. 2022 16:40
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Zázraky... ja neviem, budem hovoriť z časti za kamaráta a z časti za seba. Mám pocit, že kam sa pozriem, tam sú veci premakanejšie. Dvierka na kuchynskej linke sa zatvárajú samé, farby na steny majú lepšie pigmenty, elektronika letí šialene dopredu. To vidieť aj na autách, kvôli "behajúcim smerovkám" už nemusím kupovať Audi a mám tu novú digitálnu palubku, kde si za jazdy cez upatlaný displej nezapnem klímu. Ale inak? Nižšia spotreba? Vyšší výkon? Lepšia spoľahlivosť? Nižšia cena? Niente, nichts, nothing. Žiadny progres nevidím, zabarikádovali si svoje oligopolné pozície a bránia pokroku, vysvetlite mi, v čom sa mýlim. Ako je to u elektromobilov? V roku 2012 si kúpil EV, ktoré malo baterku 85 kWh, dojazd 438 km a stálo 100k. Dnes, o 10 rokov neskôr, za podobné auto zaplatím polovicu. To mi príde ako posun vpred. A nech nežerem, nečakajme zázraky, tak nech ten spaľovák zvýši výkon zo 150 na 165 koní, stojí cca rovnakú cenu, má cca rovnakú alebo lepšiu spotrebu. Ale on nemá. Ani za 10 rokov. Fakt očakávam tak veľa?
26. 6. 2022 17:10
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
technologie spalovacich motoru je na konci moznosti. Viz posledni vykrik mhev. Pridas 200kg (treba audi q7), nezlepsis dynamiku a spotreba zustane stejna. Za odmenu v tom jsou stovky dilu navic. Krom toho se to hur ridi (dira v plynu u audi, nekonzistentni chovani bmw, ktery je snad jeste horsi). U ev je progres vetsi, ikdyz chapu, ze za 20-40tis eur je to porad bida
Avatar - _Karel_
26. 6. 2022 09:07
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Amen.
Nejsfanatizovanější poťapanec DeVito mluví o objektivitě.
Avatar - Hammunasakra
26. 6. 2022 09:16
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
ANO takhle bystří jsou dnes i voliči ANO = na NEZNALOSTECH co jejich bůh napáchal postavené PŘEDSTAVY = možná fakt dosáhne toužené amnestie = a komunista tunelář z 80tek, megtunelář z 90tek a politik co vůbec ze všech NEJVÍC uškodil své (naší = slovák zaSSranej) zemi (dluh je v bilionech = to nedal ani ZDROJE TU SOU a to byl sakra VELKÝ populista :*)

TY Karel nejsi objektivní = ty si popravdě hlavně NEZNALÝ
26. 6. 2022 09:45
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Takže považuješ clanky Prokopce za technický správné a objektivní?
26. 6. 2022 13:25
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
ale ma pravdu
Avatar - Hammunasakra
26. 6. 2022 09:13
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Kde ten člověk zpátečník žil a jaký motor si koupil?

a PROČ to udělal?
26. 6. 2022 09:22
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Muzes uvest neco konkretniho??

Na urovni, ze koupe kvuli nizkym nakladum je“nedbalost"? :D
Avatar - Ondore
26. 6. 2022 09:28
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Poprosím všetkých majiteľov Tesly, ktorí predávajú svoje ročné nebúrané auto s velkým prodělkem aby sa mi prihlásili, rád od nich tie autá kúpim.
Avatar - Hammunasakra
26. 6. 2022 09:37
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
:yes: :-!
26. 6. 2022 09:43
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Snad je jich hodně, mám taky zajem :-)
Avatar - Ondore
26. 6. 2022 10:24
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Všetko čo zostane Ti posuniem, ale peniaze si zatiaľ (asi) chystať nemusíš, takí ľudia sem nechodia. :-D Musím to napísať na autofórum, vlastne tam sa nedá diskutovať a vieme prečo, tie príspevky by mentálne nezvládal ani Prokopec :-D
26. 6. 2022 10:30
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Jojo, už tu takhle čekám na baterky ze starých ev který nikdo nechce několik let. :-)
Avatar - Hammunasakra
26. 6. 2022 09:19
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
NErozumí problematice (nejen téhle to samé je v hifi nebo ekonomice = tam je makroekonomů.. :D :-! ) a jen hledají něco COKOLIV pro potvrzení svého PŘÁNÍ

a to je u většiny lidí DÁL VŠECHNO POSTARU + viz mé logo

z toho kolik lidí s láskou vzpomíná na staré dobré zlaté SOCIALISTICKÉ časy = je až na zblití
26. 6. 2022 09:23
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Typicky odpurci EV jsou ty, ktery o tematu vedi minimum. A to minimum jeste z autoforu.

Kdyby si takovy omezeny odpurce nekdy jen promluvil s majitelem EV, tak by to bylo fajn.
Bohuzel EV hejtr (a Prokopec) vi typicky vic, treba i o nakladech na provoz EV.
:D :D :D
Avatar - Hammunasakra
26. 6. 2022 09:29
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Přesně tak NEMÁM teoretické znalosti + jsem NIKDY NEJEL ale..

Nevěřil bys kolik se najde lidí v hifi kteří na test reaguje vlastně stejně = a v diskuzi z nich vyleze: tenhle model jsem NESLYŠEL neznám nic jsem o něm zatím ani nikde nečetl vůbec netuším co a jak ALE asi budu vědět LÍP než lidi co týdny strávili porovnáváním. PROČ? Protože prostě MÁM TEN POCIT :*) :D :-!

Víš co je nejhorší? že si NEDĚLÁM pr..del = napíšou to samozřejmě trochu jinak ale FURT VŽDY STÁLE DOKOLA takhle = nevím neznám nerozumím nezkoušel jsem ALE VÍM to (nej)líp :-)

Tady by asi HODNĚ odpůrců ČUČELO kdyby je někdo tou Teslou nebo https://fdrive.cz/…prvni-dojmy-9002 nebo čímkoliv jen svezl
26. 6. 2022 09:33
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
https://www.kmosek.com/…rugerova-efektu/

"Efekt pojmenovaný podle psychologů Davida Dunninga a Justina Krugera, je Dunning-Krugerův efekt, který je druhem kognitivní zaujatosti, která způsobuje, že lidé nadhodnocují své znalosti nebo schopnosti, zejména v oblastech, s nimiž nemají téměř žádné zkušenosti. V psychologii se termín „kognitivní zkreslení“ vztahuje na nepodložené přesvědčení, které mnozí z nás mají, často aniž by si to uvědomovali. Od základní atribuční chyby, kotvení, haló efektu, přes klam a efekt nadměrné sebedůvěry atd."
Avatar - Hammunasakra
26. 6. 2022 09:35
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Jj znám = dával jsem sem stejný odkaz (teda z National Geographic :-)

Vtipná je vždy i SMRŠŤ mínusů = třeba i jen na (vědecký) odkaz. Potvrzující že se MÍNUSář MÝLÍ :-O

Asi jako že ty :no: to tu realitu z odkazu změní? :D
26. 6. 2022 09:37
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Ja vim :yes:
Je to spis pro arese, japrvniho, karla atd.


"lidé nadhodnocují své znalosti nebo schopnosti, zejména v oblastech, s nimiž nemají téměř žádné zkušenosti"

Sedi to na ne neskutecne presne.

Ja se pohybuji v automotive skoro cely (profesni) zivot, EV vlastnim atd. Ale pro tyhle "experty" jsem jen ekofasista... :no:
A oni jiste vi lip, kolik me stoji provoz EV. :D
Bo to psali na autoforech...
Avatar - Hammunasakra
26. 6. 2022 09:42
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Jak říkám není to (bohužel) jen o autech to samé platí pro (digitální) novinky v hifi a těch (makro)ekonomů co máme (v KAŽDÉ diskuzi hafo :*)

PLUS tady viz Já první VELMI ČASTO až nikdy NEodpoví (na konkrétnosti). Relativně často člověk zjistí že si i doslova VYMÝŠLÍ ABY si protlačili podpořili to své (své CHCI BÝT ZPÁTEČNÍK nové je špatné = trochu zjednodušeně ale tak nějak to je :-|

V hifi popírají poslední roky nejvíc https://www.hifi-voice.com/…pang-quad-switch SWITCHe a vše co s tím souvisí (je to přece jen stále ještě nové). A fakt systém JÁ NEznám JÁ NEvím JÁ NEmám zatím zkušenost = takže TO ZNAMENÁ všichni OSTATNÍ SE MÝLÍ dokonce ONI si VYMÝŠLÍ

No jako když Karel a Arese atd. TOBĚ vysvětlují jak to je s.. :-!
a největší prča (absurdní absurdita) je, že tomu snad FAKT VĚŘÍ :-O :D
26. 6. 2022 09:58
Bravo Mercedes
Jj

A jeden z jejich nejvetsich failu je predjimani budoucnosti na zaklade State of Art nebo jeste radeji State of Art minus deset let. .. :-)

Takze zpet k tematu (coz vyse zminovanym lidem dela problem):
EQXX ukazuje moznosti pristi generace elektromobilu s jiz existujicim technologiemi.
:yes: :yes: :yes:

Bravo Mercedes

PS Kez bych se dozil doby, kdy tu narozdil od dnesnich sestiletych smradlavych dieselovych Mercedesu budou jezdit elektricke Mercedesy. Protoze (lokalne) emisni realita je zde:
https://www.auto-motor-und-sport.de/…essung-rde-pems/
Do roku 2017 (2016 CLA na urovni emisi dieselu z r 1982 prekracujici v realu limit 80mg jedovatych rakovinotvornych NOx temer 10x!!!) je to katastrofa.
26. 6. 2022 11:07
Re: Bravo Mercedes
Koukám chlapci, že si notujete. Nechcete si zaskočit třeba na nějaký elektroweb? Že byste jim to pomohli rozproudit ;-)
26. 6. 2022 11:21
Re: Bravo Mercedes
Vsimnul sis vubec, pod jakym clankem diskutujes? :D

Mozna bys mel spis sam zavzpominat na stare dobre casy na nejakem veteranskem webu. ;-)

Mas neco k veci?
Klidne se rozepis o sve víře ve spalovaci motor.
26. 6. 2022 12:35
Re: Bravo Mercedes
Ale jo, nadšením tu hýkáte nad Mercedesem EQXX - “Unikátní elektromobil, postavený speciálně pro překonávání velkých vzdáleností na jedno nabití, překonal vlastní rekord téměř o 200 km.”

No a realita produkčních aut je sotva na čtvrtině dojezdu ;-) Ale tak já vám to neberu. Klidně si elektro kupte a jezděte s ním. Já zůstanu u benzinu. I když teda pravda, že mě aktuálne zaujala HEV Corolla Cross, na kterou se chci jít podívat a projet ;-)
Avatar - Hammunasakra
26. 6. 2022 12:41
Re: Bravo Mercedes
No realita je https://www.hybrid.cz/…dojezdem-837-km/

Vtipný že já najedu denně (do sousedního města) někdy i 100 km za den = a to je VELMI SILNÝ v česku až EXTRÉMní nadprůměr. Který zvládne i v zimě i nejblbější BEV :-)

KOLIK denně jezdíš ty? https://fdrive.cz/…ektromobily-6946
26. 6. 2022 11:42
Re: Bravo Mercedes
Články jsou ale o ev, ne?
Je spíš s podivem, že diskuse pod články o ev vypadá jak setkání příznivců SPD.
26. 6. 2022 12:31
Re: Bravo Mercedes
Z čeho tak usuzuješ? Petrolhead nerovná se volič SPD… ale chápu, že v tvém omezeném vidění světa to možné je ;-)
Avatar - Hammunasakra
26. 6. 2022 12:37
Re: Bravo Mercedes
Samozřejmě nerovná, ale souvislost https://www.wikiskripta.eu/w/Inteligence_a_jej%C3%AD_poruchy#Hodnoty_IQ tam prostě je

Viz ty 11:07 = to je tak těch 20% populace (a ne ten NADprůměr;)
26. 6. 2022 12:42
Re: Bravo Mercedes
Tak na tebe nemá moc smysl reagovat, to je fakt ;-)
Avatar - Hammunasakra
26. 6. 2022 12:45
Re: Bravo Mercedes
Jj PŘESNĚ jak jsem (i v téhle diskuzi) psal = NIKDY NEodpoví UTÍKÁTE jak čert kříže se bojíte (jen) odpovědi :D

Jo těch 11:07 = pod článkem o EV se NEBUDETE bavit o EV = to se nedá vokecat máš recht :-)

Tak KOLIKA BEV si jel? Máš NĚJAKOU alespoň MINIMUM zkušenost? Nebo NULA = a jen (z teoretické i praktické neznalosti naprosté nezkušenosti = no viz co sem psal o v hifi) kopeš PROTI?

Pro redakci OSTUDA že vám tu nejdou ani odkazy na WIKIpedii :no:
26. 6. 2022 13:50
Re: Bravo Mercedes
eGolf, iD.3, iD4 GTX - nic z toho mě nenadchlo ;-)
26. 6. 2022 13:12
Re: Bravo Mercedes
S čeho usuzuji?
Prosel jsi si někdy diskuse o Ev a nebo něco s tím spojené?
Stále stejné opakování vyvracenych nesmyslů. Odkazy na nesmyslné články na autofiru a nadávání. To jsou petrolheads?

Třeba zde pohádky o prodeji Tesly s velkým prodelkem...
26. 6. 2022 13:48
Re: Bravo Mercedes
Ano, procházím jak články, tak diskuse. Něco je úlet a něco ne. člověk musí filtrovat. Upřímně, vaše někdy nekritické adorování elektra je až nesnesitelné. Vůbec neuvažujete nad tím, že co považujete za pokrok, ostatní tak nevidí. Navíc nejdůležitějším faktorem je cena. Kolik lidí si může s průměrným příjmem koupit nové auto typu třeba Hyundai Kona (550k)? A teď kolik stejně velké elektro, Konu Electric (900k)?

Protože tahle technologie aktuálně nedosahuje kvalit té stávající, kdyby to bylo jen na trhu, nemá šanci... Kdo elektro chtěl, už ho má, ostatní jsou spokojeni s konvenčním pohonem. Tak proč jim vnucovat něco, co vlastně nechtějí?

Za mě aktuálně má u mě šanci jen HEV, třeba právě od Toyoty. Jezdil jsem chvilku s Hybridní Corollou TS a docela se mi to líbilo (dává mi to i smysl), i s tou slabší. Čisté elektro je bez obav použitelné jen ve městě, kde to na to přískoky stačí... Jenže na to je mooooc drahé.. ;-)
26. 6. 2022 14:39
Re: Bravo Mercedes
"Ciste elektro je bez obav pouzitelne jen ve meste."
Dobry vtip, pod clankem o dojezdu 1200km. :D

Kolik proboha jezdis ve meste kilometru?
Aktualni male auto Zoe ma pres 50kWh.
Vazne si myslis, ze je to jen do mesta?
A Tesla? Jakakoli??
Wtf

Tohle jsou presne ty vousaty informace. Uvazoval jsem o i3 prvni generace a tam tve tvrzeni jakz takz sedelo. Dnes je ale to cos napsal o meste a EV nesmysl i v tride malych aut. Natoz pak ve vyssich tridach.

PS Oblibeny fail petrolheada je absolutni fobie z nabijeni (kvuli nulove zkusenosti), resp. dojem, ze auto nedojede dal, nez je jeho range na nabiti...
Kolikrat jsi nabijel, kde a za kolik?
26. 6. 2022 17:48
Re: Bravo Mercedes
"Ciste elektro je bez obav pouzitelne jen ve meste."
Dobry vtip, pod clankem o dojezdu 1200km. - ano to je experimentální auto. Realita dnešních elektroaut je do 300km a to se v jízdě ještě musíš dost krotit (táhnout se na dálnici v pravém pruhu ;-)

Koukám, že když ti dojdou argumenty, útočíš, ty vousatá informace... Btw pořád vytahuješ dojezdy u aut 1.5mil+ Kč (např. Tesla - ta dá 400km, na papíře klidně i 600km...). Co elektromobil za 500-700 tis? Tedy dostupný? Moment, v téhle kategorii je jen malá Dacia Spring a letitý VW eUp - nad možnosti většiny obyvatel ČR. Chce to trochu náhled do reality ;-)

EDIT: https://www.autoforum.cz/…um-hodne-daleko/

Ano já vím, autofórum (to nesnášíte), ale že by si to Auto Bild vymyslel ;-)

Tak tady ještě jeden napřímo i s obrázky:
https://www.autobild.de/…-h-20977681.html
27. 6. 2022 08:54
Re: Bravo Mercedes
Tu větu o použitelnosti jen ve městě asi použiju do dalšího videa na Akcelerace Electric.
Včera 1000 km po ČR, čas jízdy 8 hodin a 2 minuty. Nabíjení asi 90 minut.
Avatar - Ondore
27. 6. 2022 09:06
Re: Bravo Mercedes
@stealth01: Už pri minulom rekorde EQXX som poukazoval na to, že za daný čas aj s nabíjaním dáš tú trasu sériovým elektromobilom. Ty svojim časom dokazuješ, že by si poľahky prekonal aj tento rekord Mercedesu:

"Cesta trvala celkově dva dny, přičemž vůz byl v pohybu celkem 14 hodin a 30 minut. Celkem posádka ujela 1202 kilometrů, průměrná rychlost byla 83 km/h"

Nechceš nahrať video "Rekord Mercedesu překonán"? ;-)
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2022 09:26
Re: Bravo Mercedes
ARESEové brzy přijdou o další PROTI (já chci všechno dál postaru) argument https://mobilmania.zive.cz/…129/default.aspx na 800-900V (přechází) přejde brzy většina elektromobilů https://www.autorevue.cz/…eni-je-prioritou
27. 6. 2022 11:51
Re: Bravo Mercedes
Tobě furt nedochází, že nejde o to co kdo chce, a jestli to je podle nějakýho nedostudovance postaru nebo ne, ale nechápu proč chcete vy zelení imbecilové furt něco zakazovat, dotovat, řídit a nemůžete nechat normální tržní prostředí. Já nemám nic proti EV. Co mám a to hodně, tak proti zakazování normálních aut.
Avatar - twistedTSD
27. 6. 2022 14:43
Re: Bravo Mercedes
Ty jsi fakt komik. Píšeš, že většina elektromobilů přechází na 800V a vytáhneš 3(!) roky starý článek o Hyundai, který je aktuálně jediný z mainstreamu, kdo ji používá.
27. 6. 2022 10:24
Re: Bravo Mercedes
Mám vše samozřejmě zdokumentováno na 4 kamery. Průměrnou rychlost jsem měl 125 km/h.
Trasa byla Rozvadov - Olomouc - Rozvadov - Beroun. Celkem 1003 kilometrů. Začínal jsem ve 3:35 v Rozvadově.
Cestovní rychlost tempomat na 145, ale dle situace až 170.
Spotřeba 27,7 kWh na 100 kilometrů.
Nabíjení většinou na Ionity a docela ploché křivce stabilně přes 200 kW.
27. 6. 2022 10:27
Re: Bravo Mercedes
Já spíše teď uvažuji o trase přes celou republiku na jedno nabití. Něco jako Karviná až Rozvadov. Nadmořské výšky obou měst jsou ale dost jinde, takže směr západ bych byl v nevýhodě, směr ze západu na výhod mě ukamenují diváci. ;-)
Avatar - Ondore
27. 6. 2022 10:42
Re: Bravo Mercedes
Rekord Mercedesu je samozrejme postavený na jedinom parametri a tým je spotreba, dosiahnutých 8,3 kWh / 100 km je neskutočne fantastický údaj.
Bežnému človeku ale nič nepovie a tak to prezentujú dĺžkou prejdenej trasy. Za daný čas to ale dá každý, kto má napríklad auto ako Ty úplne v pohode, stačí zvoliť okruh na diaľnici s Ionity nabíjačkou, viac netreba.

Celá republika bez nabíjania znie zaujímavo, to myslím ešte nikto nerobil. Pozeral som sa na výškový profil trasy Stuttgart - Essex, idú mierne dole kopcom, celkový rozdiel je cca 200 m. Osobne si myslím, že diváci to neriešia, kým neprišli EV, tak ani netušili, že niečo také existuje ;-) A možno práve preto to vytiahnu, veď kde inde si môžu kopnúť? Tých vecí na hate im už moc nezostáva :-D
26. 6. 2022 15:23
Re: Bravo Mercedes
Jsem na mobilu takže nebudu reagovat na vše. Spíš jen námět k zamyšlení.

Když přišla třeba LCD obrazovka. Začala se nejdřív montovat do těch nejlevnějších TV a pak až do drahých?
Nebo mobil a jeho dotyková varianta. Začalo se od nejlevnějšího modelu?

Proč chceš aby to bylo u aut jiné?

Opravdu chceš nechat evropský automotiv napospas trhu kde dotace na ev jsou viz Čína?

A nebude ev zároveň baterie pro dům a akumulaci? Nebude nabízet odprodej energie do sítě a tím zisk?


Jinak to co píšeš jsou přesně ty věci které tu už jsou X krát popsané.
PS: myslíš že trh a vývoj aut se bude řídit podle ekonomické situace v ČR?
26. 6. 2022 17:24
Re: Bravo Mercedes
Otázkou ale je, jestli může chemie udělat stejný pokrok, jako elektronika. Uvidíme co baterie s pevným ekektrolytem.
26. 6. 2022 20:54
Re: Bravo Mercedes
Už jen situace kdy se sériové baterie dostanou na technologie dnes nalezené bude velký posun oproti dnešnímu stavu.
26. 6. 2022 17:37
Re: Bravo Mercedes
Víš v čem je rozdíl? Všechny ty věci přišli jako technologické a převratné novinky. A ano na začátku byli drahé a postupem času je trh akceptoval, ale nikdo je netlačil nařízeními, dotacemi a hlavně daněmi... přišlo to samo a vždy to byla lepší technologie.

No ale teď to tak není, není to pro uživatele lepší technologie, navíc pořád zdražuje a EU to protěžuje jako jedinou správnou cestu, státy to dotují obrovskými částkami z daní (naštěstí ne u nás), protože jinak to kupují jen nadšenci...

Evropský automotive jde do kytek právě kvůli těmto nařízením a neposlouchá zákazníky, tj bohužel se likviduje postupně sám :no: Lidi mají rádi výběr a pokud je ta technologie elektra tak silná (což aktuálně není), tak vyhraje a stará skončí...
26. 6. 2022 18:22
Re: Bravo Mercedes
Ty posledni vety se drz.
A pak to snad konecne pochopis. :yes:
A zkus pochopit, ze STATUS QUO je v tomto pripade irelevantni. :-O
Tak jako byl irelevantni pri predstaveni prvniho i-phone. ;-)

Tva citace:
"nikdo je netlačil nařízeními, dotacemi a hlavně daněmi... přišlo to samo a vždy to byla lepší technologie"
Vazne si myslis, ze urcite skupiny/staty (Rusko, Saudska Arabie) netlaci na zachovani stavajici technologie?
Kdo tu asi siri vsechny ty (dez)informace o detske praci, popirani klimaticke zmeny, hlouposti o neekologicnosti EV a hlavne STRACH z prechodu na elektromobilitu?
Ze by podporovatele ruska typu Klausovi???
Pata kolona. :no: :no: :no:
Kdo asi plati IVK?
https://www.parlamentnilisty.cz/…o-prazdna-670750

https://www.novinky.cz/…y-agent-40287056
Kalousek: Exprezident Klaus byl a je ruský agent
„I když Rusko volí jinou proporci ‚řádu a demokracie‘ než my, není to ‚říše zla‘,“ napsal Klaus.
:no: :no: :no: :no: :no:

PS Nejsem fanousek Kalouska. Ale jsem silny odpurce klausovo "nazoru" resp. odpornych proruskych lzi. Skoda ze treba arese tohle tak pomalu chape. Ze sam svymi prispevky (zrejme nechtene) jen podporuje nenavistnou nepratelskou ruskou pakaz. Slava kazdemu, kdo bojuje proti ruske agresi. Proti ruske okupaci za osvobozeni Ukrajiny. Slava Ukrajine
https://youtu.be/L07nKHHX58Q
Nekdy se tomu rika pomoc, nekdy demilitarizace nebo denacifikace, nekdy specialni vojenska operace...
1938 CSR, 1968 CSSR, 2022 UA
26. 6. 2022 18:41
Re: Bravo Mercedes
Ty si myslíš, že nic s nikdy nepřekona v osobním autě Spalovací motor?
Myslíš, že obrovský rozmach baterií takřka pro vše auta mine?

Dotace a legislativa v EU dává evropskému automotiv šanci přežít. Nebo snad mají být dotace jen v Číně?
26. 6. 2022 19:40