Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes EQXX překonal vlastní rekord, na nabití ujel 1.202 km

Ondřej Mára Ondřej Mára 25. 6. 2022 • 07:00
17
187
Zobrazit náhledy (17)
Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX

Unikátní elektromobil, postavený speciálně pro překonávání velkých vzdáleností na jedno nabití, překonal vlastní rekord téměř o 200 km.

Koncept Mercedes-Benz Vision EQXX, který se v dubnu pochlubil rekordní jízdou 1.008 kilometrů na jedno nabití, nejspíš netřeba znovu představovat. Sluší se však zmínit, že po ukončení první rekordní jízdy zbývalo vozu asi ještě 15 % baterie, kterou se nyní testovací tým rozhodl vytěžit bezezbytku.

Při pokusu o nový rekord se tak posádka vozu Vision EQXX vydala na cestu z Německa do Velké Británie, kde se vůz zúčastní právě probíhajícího Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Cesta nicméně začala ve Stuttgartu, odkud se vůz přes německé dálnice vypravil na francouzské pobřeží.

Ve francouzském Calais vůz najel do Eurotunelu a po jeho opuštění pokračoval po dálnici M25 kolem Londýna. První zastávkou bylo centrum Mercedes-Benz Grand Prix v Brackley, odkud EQXX pokračoval dál na slavný okruh Silverstone.

Zde za jeho volant usedl zkušený závodník série Formula E a střihl si s vozem celkem 11 koleček, prakticky až do vybití baterie, ke kterému mělo dojít na pit-line. Při jízdě po okruhu přitom vůz nešetřil a dostal ho také na jeho maximální rychlost, tedy 140 km/h.

Video se připravuje ...

Následně vůz zamířil do Mercedes-AMG High Performance Powertrain v britském Brixworth, kde byla přes noc jeho baterie nabita. Odtud pak vůz zamířil na veřejnou prezentaci během Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde si střihne také slavnou jízdu do vrchu.

Jak nicméně automobilka zdůrazňuje, vůz neměl po cestě žádné úlevy a posádka ho využívala přesně tak, jak by to nejspíš dělal kdokoliv jiný. Vůz tedy svižně uháněl po dálnici, posádka si musela poradit s několika dopravními komplikacemi a nechybělo ani poskakování v kolonách.

Cesta trvala celkově dva dny, přičemž vůz byl v pohybu celkem 14 hodin a 30 minut. Celkem posádka ujela 1.202 kilometrů, průměrná rychlost byla 83 km/h, maximální rychlost 140 km/h a průměrná spotřeba „pouze“ 8,3 kWh na 100 km. Zhruba 8 hodin přitom posádka využívala i klimatizaci, která měla jen minimální dopad na spotřebu.

Připomeňme, že automobilka nikdy oficiálně neprozradila přesnou kapacitu baterie, údajně by však měla být nižší než 100 kWh. Vůz je osazen jedním elektromotorem o výkonu 180 kW, má propracovanou aerodynamickou karoserii s nízkým aerodynamickým odporem, sofistikovanou elektroniku a pracuje maximálně efektivně. Za zmínku navíc stojí i solární panely na střeše, napájející například klimatizaci a infotainment, nebo hmotnost vozu „pouze“ 1.755 kilogramů, což na podobně velký elektrický čtyřdveřový sedan není špatné.

Doporučujeme

Témata
11. 7. 2022 21:18
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
". Len ukazujem, že traja ľudia sa bavia o fotovoltike a ten mimo tému si tam Ty." ..zjavne trpis schizofreniou, ked si naratal troch, aj ked si sam.

Othello riesi primarne teplo. Na to si reagoval ty a ja som reagoval na JEDINY tvoj bod debaty, na ziadneho Othella.

Ked bohuzial mas IQ 5 a nevies spracovat jednoduchu informaciu ani na treti pokus, je vzdy chyba v prijimaci.

Co si si ty myslel, je bohuzial znova len prejavom tvojich nedostatkov a neschopnosti ponat text, ktory si ty zamienas svojimi predstavami, na ktore si nasledne sam reagujes.. - viz cely tvoj posledny odstavec.
Avatar - Ondore
1. 7. 2022 22:34
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Si tak úžasný a fantastický, pri diskusii s Tebou sa vždy dozviem nové veci a tak moc moc dúfam, že budeme pokračovať.

- "Co ma byt zaujimave, co povedal dakto iny, ked reagujem na tvoj blud?"
Na Tvojom blude naozaj nie je nič zaujímavé. Len ukazujem, že traja ľudia sa bavia o fotovoltike a ten mimo tému si tam Ty.

- "Othello nepise o vyrobe el., iba ze auto ostane na horucom slnku."
Naozaj? Citujem Othella: "Výroba energie samotným autem znamená nechávat ho trvale venku, na pražícím slunci a pokud možno bez jakéhokoliv zastínění."

- "a potom sa vypisujes sam so sebou a odpovedas si"
Kde konkrétne si píšem sám so sebou?

- "Okrem toho, ze si mimo v autach, si mimo aj vo vareni"
To bude najskôr pravda a preto sa učím od Makovníka. Ďakujem, majstre!

- "lebo fakt len idiot si moze mysliet, ze hemendex sa vypraza. Pritom na specenie bielkovin staci 62-65C."
Vidíš, opäť si ma niečo naučil. Takže na hemendex stačí spiecť bielkoviny pri 62-65 °C a chuť chrumkavej slaninky do toho príde z vesmíru. Úžasné!
K tomu vyprážaniu - doteraz som si myslel, že taká praženica je od slova pražiť. A že volské oko, ktoré sa pripravuje rovnako, len tie vajíčka nemiešaš a ktoré je asi súčasťou hemendexu sa po anglicky volá "fried egg", čiže doslovne preložené je to "vyprážané vajce". Ale kto som ja, veď môžem byť šťastný, že sa učím od Makovníka, najlepšieho z najlepších!
1. 7. 2022 16:13
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Co ma byt zaujimave, co povedal dakto iny, ked reagujem na tvoj blud?
A tie dalsie tvoje litanie su len zbytocne blaboly, lebo ty si vyrobis problem a potom sa vypisujes sam so sebou a odpovedas si.
Othello nepise o vyrobe el., iba ze auto ostane na horucom slnku.

Okrem toho, ze si mimo v autach, si mimo aj vo vareni, lebo fakt len idiot si moze mysliet, ze hemendex sa vypraza. Pritom na specenie bielkovin staci 62-65C.

Ty si tak mimo, ze je zbytocne dalej nieco vysvetlovat, len by sme sa tocili v kolecku.
30. 6. 2022 09:10
Re: Bravo Mercedes
Znova. Jak mají tedy evropské automobilky konkurovat čínským které dostávají dotace na přechod k ev?
Když máš investovat do nové technologie, potřebujes jistotou, že tvou investici někdo nezničí povolením staré neekologicke.
Sériová výroba.. Tusis jak složité jsou dodavatelské řetězce? Jak dlouho o to trvá vybudovat zázemí pro velkoseriovou výrobu v tak dynamický se rozvíjenicim oboru?

Jsou to problémy které svou složitosti zdaleka přesahují vědomosti jednoho člověka či firmy.
Avatar - Ondore
30. 6. 2022 07:58
Re: Rychlý Pokrok - mohu zde o tom psát?
Reagujem na tento výrok: "Není těžké znát obchodní plány, když se o nich psalo asi tak v každém článku o představení EQXX. Zkus použít Google."

Myslím, že Google používať viem, ale očividne nie tak super ako Ty, mne to žiadne obchodné plány Mercedesu o EQXX neukazuje. A tak Ti ponúkam možnosť ľahkého zárobku.