Značka Alpine před několika dny otevřela první showroom v České republice. A my jsme už dostali šanci vyzkoušet si zatím její jediný model. I když jen velice krátkou…
"Na trhu aktuálně nevidím jiný vůz, který by nabízel takovou kombinaci lehkosti, hravosti, výkonu a každodenní použitelnosti. A bojím se, že už nikdy ani neuvidím."
Švarc, slyšeli voni někdy vo porsche cayman? Asi né, tak melou pitomosti...
No v Česku je rozdíl základních verzí asi jen 60 tisíc Kč ve prospěch A110. Jenže je nutno brát v potaz, že Alpine v základu je celkem slušně vybavené auto s automatem a mnoha dalšími věcmi, zatímco Cayman v základu jsou, když to přeženu, čtyři kola s motorem a za cokoliv se tučně připlácí.
To ale úplně nesedí, dle časů na Fastest laps com, kde jsou obě auta v automatové specifikaci a těch naměřených časů je tam mnohem víc, stejně tak i pocitově, je A110 rychlejší...
Kde ztrácí je celkový čas na okruhu, ale základní A110 není okruhové auto.
No v továrně si zoufají, že navyšují výrobu protože nestíhají zájem zákazníků, a že poslední dvě limitky 100 a 150 kusů byly vyprodány za míň než hodinu. Takže ono to s tím zájmem nebude tak zlé, vlastně je větší než zvládají :))
Jistěže to nikdo takto dělit nebude. Já sice chápu, že redaktoři SM typu p. Švarce, potažmo někteří zdejší diskutéři, jsou řidičtí guruové, kteří běžně vodívají svůj sporťák balancujíc na hraně přilnavosti někde v alpských serpentinách a při tom cítí v konečcích prstů na volantu každé kilo kroceného oře, ale my normální smrtelníci víme, že cayman dokáže řidiči z hlediska agility nabídnout tolik, že bude rád, když nebude za autem svými schopnostmi příliš zaostávat.
Každopádně, Alpine A110 je určitě auto, kterému je třeba zatleskat, protože se povedlo. A nebude to mít prodejně lehké, právě kvůli caymanu, resp. nové emiře, tedy autům, které nosí mnohem prestižnější znáček na kapotě a nestojí o moc více.
jestli se nepletu, s alpinou jezdil rallye za bolsevika hubacek
to v ty bolsevicky bide bylo auto z uplne jinyho sveta
jako hodne malej sem to auto pri nekolika zavodech na par sekund zahlid nez zmizel
nejaky rally po silnickach 4 tridy
... ticho, tma, rev vytocenyho motoru, spousta svetel, kvileni gum, otocka o 150 stupnu a zas ten rev vytocenyho motoru, cerveny koncovy svetla a pak zas jenom tma a ticho a cekani na dalsi auto ...
to byly casy ...
mozna by ho moh standa pripomenout, kdyz jde o takovyho ikonickyho jezdce spojenyho s timhle ikonickym autem
On tam toho Caymana spomína s tým, že je ťažší. Ale možno to tam doplnil až dodatočne.
Ja síce chápem, čo chcel autor povedať, predsalen 1,4 tony Caymana nie je 1,1 tony Alpine, ale nemyslím, že kupujúci by to až takto striktne delil v štýle: Cayman má o x kíl viac, tak nie je konkurent, naopak, prevažná väčšina bude Caymana brať ako prvého a najbližšieho konkurenta.
Není, 0-200, alpine 19,1s, cayman 18,1s, quarter mile, alpine 13,1s, cayman 12,4s,
oboje základní modely, cayman s pdk, u caymana s manuálem je to plichta, hlavně kvůli dlouhým převodům šestikvaltu, on i ten základní model u porsche prostě musí jet vmax 275 km/h, tam se základní alpine nepodívá. Každopádně, A110 je soupeřem pro základní cayman 718 , cayman gts je dynamicky jiná liga i pro A110S, údaj 0-100 je u takových aut o ničem.
Lavírování mezi základní A110 a základním caymanem bych pochopil, zvlášť pokud nejdeš po manuálu, ony ty čtyřválce nejsou zajímavé ani v jednom tom autě. Ale cayman gts je jiný svět, daleko za tím, kde A110 končí, to není na zlomu, to je v jiné dimenzi. ;-)
Ta věta není o pocitu z jízdy, je o kombinaci lehkosti, hravosti, výkonu a každodenní použitelnosti. Může být, že pocit z jízdy v A110 je podobnější lotusu (i když kterému? exige, evora?), proč ne, ale zrovna ta citovaná věta z článku je definicí caymana, takže o tom píšu, redaktor takové auto neviděl a neuvidí, jak říká, a ono se roky prodává, už ve třetí generaci. Proto jsem napsal cayman a žádný z Lotusů potažmo Alfu 4C jsem nezmiňoval právě proto, že na tu kombinaci nesedí (s výjimkou nové emiry), hlavně pro tu každodenní použitelnost, pokud jsi některým z nich jezdil, rozumíš.
Cayman S má ale 257 kw a 420 Nm takže o dosť silnejší ako A 110 S.Stačí Cayman za 1.56 mega s 220 kw a 380Nm a stále ti ostane 250 tis kč na dovybavenie.Pri tom ich konfigurátore má Cayman neskutočné množstvo individualizácie.