Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT 4x4 Adventure – Příjemný univerzál se stylovější tváří

167 komentářů

Mr.Murphy
... interiér je teda pořádně zastaralý, ale to by mi asi nevadilo... lepší než nějaké displayové orgie...

Jinak kára fajn, pokud člověk není vyloženě dálniční jezdec tak nevidím moc slabých míst. A po dlouhé době mi připadá jakžtakž snesitelná cenovka - 1,2mio za kus auta s dobrou výbavou a excelentním hybridem by mě asi minimálně neodradilo od návštěvy showroomu kdybych o něčem takovém uvažoval.... ;-)
Avatar - speedfred
speedfred
Pár Tojotích hybridov som skúsil a není to zlé ale na prejav cvt/ecvt pod plynom si asi nezvyknem nikdy. Neviem si predstaviť za tým ťahať nejaký vlek.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale cvt a e-cvt = sou technikou DOST zcela ROZDÍLné převodovky ;-)

Zkoušel si https://www.kaps.cz/…ka-lexus-lc-1384 ?
webpaja
Souhlas, je to otravné, při potřebě zrychlit to hééééééén je nepříjemné. Toyota se nenaučila odhlučnit motory, aby to alespoň netrhalo uši.
Když vyjedu od domu do centra, prvních pár stovek metrů je drobné stoupání a motor se vytočí a řve, jak je to šetrné k jednotce třeba v zimě si nemusíme ani vyprávět.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co jsem měl možnost zkusit, tak ty nejnovější modely už na tom jsou podstatně lépe a motor moc nevnímáš, ale jak je šetrné točit motor za studena v zimě ? No Vaculík tu měl přeci článek, že máš dávat motoru od začátku nálož, že mu to neva... :-!
webpaja
Možná tak s V6 to bude třeba lepší, ale pořád to nebude jako s klasickým automatem. Nemám CVT a je jedno jestli s "e" nebo bez něj kvůli této vlastnosti rád.

Určitě, chce to dávat nálož za studena co největší, když to říká Vaculík.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne ty nejnovější příjdou akceptovatelné (ale poznáš, že je to eCVT), pokud vím, tak ten tvuj Lex je na bázi té starší Ravky a ta byla příšerná, takže se ti nedivím :D

Jinak, že jsem si to na Culdu nevymyslel :

https://www.auto.cz/…n-vaculik-138217

:D
Avatar - speedfred
speedfred
Ono keby si tam mal aj vysokootáčkovú V10 tak časom pri “variatore” začne vadiť aj ten uchu lahodný zvuk. 😵‍💫
Avatar - Ozzman
Ozzman
To máš stejné, jakýkoliv monotonní zvuk časem naštve a začne iritovat, třeba Hamuna a jeho dotovaná nafta :-)
rohor
Ve drobném stoupání motor neřve. Navíc je mu to fakt jedno. Navíc když máš na ODO 200 tisíc tak má motor najeto něco pod 100 tisíc.
webpaja
Jsem rád, že znáš Lexusí hybrid lépe než já, asi mám lepší sluch :D A nevím, kde jsi na těch 100kkm při 200kkm přišel. Tak 15% jízdy odhadem.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
16% jizdy ciste na elektriku jsem mel v aute pri ceste do Chorvatska a zpet (po dalnichch). Obvykle trasy, ktere jezdim ja, jsou okolo 40% - 60% ciste elektricke jizdy (pocitam trasy nad 100 km).
U Lexusu je to ale mozna jine nez u Toyoty, uznavam.
kesumb
Já mám dlouhodobě cca 45% el a 55% benzín, ale není to fér porovnání, protože na EL se to táhne a jezdí v klidu (tedy v režimu, kdy by se tam benzínový motor poflakoval) a na benzín to tahá bagr na plaťáku. Takže stejně měním olej po 15tkm dle tachometru. Ale to je celý jinej příběh, protože PHEV může plnohodnotně využívat ježdění na elektřinu. V obyč hybridu je to buďto na spalovák nebo plachtění - jízda z kopce - jízda bez zátěže - rozjezdy z malé rychlosti a tedy obecně vzato to tomu spalováku šetří hlavně režimy, kde by jel bez zátěže. Jak je Toyotí hybrid schopnej využívat elektromotory v extrémní zátěži nevim, PHEV si hodně pomáhá elektromotorem když je třeba krouťák a jsem přesvědčenej, že to vyhlazuje neefektivní režimy spalovacího motoru a tím zásadně šetří spotřebu. Ostatně já jsem za 65tkm s 45e nikdy nejel za spotřebu vyšší než 80% stejné jízdy s 40i a to i když jsem auto měl úplně vybitý na dlouhých cestách.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ja jsem uvadel udaje jen z jizdy v HEV rezimu, tj. s vybitou baterkou nebo kdyz auto nucene prepnu na hybridni provoz. Pokud bych to bral i s ciste elektrickymi jizdami, tak mam dve tretiny provozu jen na cistou elektriku. Ale jak pises, neni to fer porovnani.
Avatar - Mikesus
Mikesus
na HL mám 32% vzdálenost v EV, Camry 35% a Yaris 48%. Těch 15 je podezřele málo.
K NX nemáš aplikaci, která ti to ukazuje?
Lubo
Nezvykl bych si…
Toyota ma ako značka celkom zaujala, tak som sa bol pozrieť v predajni. Ale ten interiér ma fakt odradil.

Na poslednej ceste do Nemecka sme skúsili Lexus 350h+, zrejme s rovnakou technikou ako táto RAV.
Za jeden deň s kolegom 1300 km, pohodlné, bez väčšej únavy. Spotreba cca 8,2-8,5 (ja jazdím cca 130 + DE 150-160, kolega 160 aj tu aj v DE). Úprimne netuším ako novinári spravia 8,5l spotrebu pri 130 km/hod v ČR. ;-)

Ale ako si nechcem zvykať na aktuálny interiér Toyoty, tak si fakt nechcem zvykať na ten otravný zvuk pri zrýchľovaní.

Neviete či je na tom NX450h+ / resp RAV4 PHEV z pohľadu hluku lepšie vďaka väčšej podpore elektromotorov?
Avatar - Mikesus
Mikesus
předpokládám, když mluvíš o stejném pohonu, tak to bylo NX 350h, nikoliv 350h+. To je pak 450h+ jako phev.

Ne PHEV je na tom prakticky stejně, při vybité baterce možná ještě horší.
Lubo
Jj, bolo to 350h.
Ak by som býval vo veľkom meste a šiel po diaľnici občas, tak RAV4, 350h, príp. 450h+ zrejme ok.
Ale keďže jazdím prevažne diaľnice, tak túto voľbu hluk pri zrýchľovaní diskvalifikuje.
rohor
Vy dálniční zrychlovači dnes už ale moc nezrychlujete. Tulíte se v pravém pruhu, zatímco kolem vás profrčí 120cítkou Prius.
Avatar - Emel
Emel
Já předjíždím zprava jen když fakt musím ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pokud je převážně dalnice, je jistě diesel vhodnější volba. Každý si to musí rozhodnout pro a proti, jestli na dalnici trpět hybrid, nebo ve městě trápit diesel.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Přesně tak to je.
ryccardo
Je to sice protivné a těžko posádku od motoru úplně eliminuješ, ale paradoxně to motoru prospívá. Způsob dosažení nízkých emisí u Toyoty s pomocí hybridního pohonu je pro motor daleko šetrnější než dušení motoru v nízkých otáčkách ala motory VW, které DSG převodovky neustále dusí nenechají je roztočit a ty pak následně karbonují jako čert.
Avatar - Emel
Emel
Ta nová maska vypadá slušně... zbytek auta se mi pořád moc nezdá, ty podběhy a tak... ale nakonec je to SUVko a tam to pro mě asi nikdy nebude o nějaké velké kráse.

Nějak rychle jsme si zvykli na 1M+ cenovky... ono jak už to má tu jedničku na začátku, tak člověk nějak neřeší, jestli je to 1,1 nebo 1,3... přitom kdyby to bylo 750 a 900, tak by to řešil víc. No - pokud bych chtěl auto pro rodinu a z nějakýho důvodu to mělo být SUVko, tak by mě to táhlo spíš jinam.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Máme už nějakou dobu (díky naší nezměrné tuposti a populismu v poslední dekádě https://www.seznamzpravy.cz/…-politici-208577 ) inflaci jak prase. Zrovna u milionových aut se těch dnešních ca 20% holt (sakra hodně) projevuje

RAVka neni krásná ale to že je dlouhodobě https://autobible.euro.cz/…e-skoda-to-neni/ má svý důvody. Minulou generací jsme otočili Birmingham = a krom toho že to je dlouhá cesta tak docela v poho. A nadrtila už sakra hodně km a taky v poho = a Ostravu s ní jezdíme pod 6 litrů. Ale jo jde i 3násobek :)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Minulá generace v hybridu je nejhorší SUV, a jedno z nejodpudivějších aut svým projevem a chováním pohonu a všeho, co jsem řídil za posledních 5 let, ta nová je asi o 3 třídy lepší. Jediné plus bylo, že z místa uměla hezky zatáhnout za všechny 4
webpaja
Na sněhu, na suchu i vodě to nemohlo být potřeba. ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja ani nevim, jestli Hamuna maji 4x4 tu ravku, takze to fakt neni potreba :D
ryccardo
No jo ale podívej se co stojí blbej Kodiaq. Za ty prachy RAV není drahá. A má aspoň pořádnej 2,5 litrovej motor. Sice SUV není moje parketa, ale chápu, že to za ty prachy někdo koupí a je spokojený.
Alfonz666
s hybridnim 6ti válcem jsem na dálnici za rovnejch 8 a dalo by se jet za méně.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Koho zajímá tvoje kakal tempo.
Alfonz666
Nevíš nic
Avantime
A v akom aute? Lebo žiadne také s porovnateľnou cenou RAVky mi nenapadá.
Alfonz666
Rx 450h, pravda cena je trochu jinde
Avantime
Veď to, za to máš už dve RAVky.
Avatar - Tomogo
Tomogo
... a jezdím za 7 litrů nafty.
Tak mi řekněte proč toto chtít! Děkuji, ale nemám zájem!
Neříkám, že toto pro někoho má smysl, ale vadí mi, že dnes se pomalu vytrácí "běžná" auta. Ve jménu "ekologie", nám dávají auta co jsou pro některé způsoby použití horší, neš ta stará.
Prostě zdravý rozum pryč a slepá víra vpřed.
Prosím dejte na trh všechna auta, ať si každý může vybrat, co mu vyhovuje. Někdo si koupí EV, jiný hybrid a pro někoho prostě bude nejlepší klasika.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Když jezdíš s velkým dieslem za sedm, tak to se Ti ten hybrid vyplatí. Diesel je pro ty, co na to šlápnou a fičí po dálnici v levém.
Avatar - Tomogo
Tomogo
Jasně: Nejhůř si „ravka“ vedla na dálnici: 8,5 l/100 km.
A na dálnici jsem v levém furt, jen když jedu za 8,5, tak už je to o papíry.
Psal jsem 7 při 130 pro porovnání s tou RAV 4.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No a kolik tak za rok najezdíš? A kolik z toho po dálnici?

Klidně jezdi na naftu = ale ZA TRŽNÍ CENU!!!! to by tě tak nebavilo :-O :D

v realitě = není o čem hybrid benzín DRTIVĚ VÍTĚZÍ ;-)
Avatar - Tomogo
Tomogo
Jezdím hlavně dálnice, neumíte číst? Takže jak jsem řekl, není to nic pro mě.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neumíš číst? I na dálnici je to furt jen energie a prachy = bez dotování ceny nafty, za tržní ceny = furt i tam hybrid

Víš kolik se zhruba vyrobí z barelu ropy benzínu a nafty? V procentech = třeba jen zhruba? To je další VELKÝ MÍNUS pro naftu = ta má funkčně smysl v nákladní dopravě. V osobáku EKONOMICKÝ NESMYSL

Ale to že Audi A6 má lepší hifi než RAVka = to bude asi pravda ;-)
Zkoušel si Mark Levinson v LEXUSech?
Avatar - Tomogo
Tomogo
Vím přesně kolik se vyrobí nafty a benzínu.
motorový benzín cca 24 %
motorová nafta, lehký topný olej cca 21 %
V osobáku se to právě hodí na tu dálnici. Je jen škoda, že se nejdřív protěžoval nesmyslně diesel víc jak benzín a teď naopak jen benzín. Obojí je špatně.
Prostě je to dobré vybalancovat tak aby se spálilo všechno a nebyly zbytky. Víc v tom nehledejte.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne :-)
ODKUD těch 24% benzínu a 21% nafty máš?

Je mi FUK co kdo kdy protěžuje = mluvím o REALITĚ
Vybalancovává se to celý roky no problem = ale JEDNO z toho se EXTRÉMNĚ multi-miliardama zvýhodňuje.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak proč nám to sem cpeš ?

To je jako přijít do diskuze o miniautě a řvát, že to nechceš, protože máš 8 dětí a jezdíš mikrobusem..

ale vyjádřit si se musel :)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Protože naftou za tržní cenu = bys nejezdil = jednoduchý https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit

i přes to zvýhodňování MULTI MILIARDAMA (!!!) je často benzín hybrid výhodnější
Avatar - Tomogo
Tomogo
Opět jen kecy, opět odkážu na článek: "Nejhůř si „ravka“ vedla na dálnici: 8,5 l/100 km."
Prostě to pro mě není.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
v čem KECY? :*) :-!
kyklop
Chápeme, že hybrid nie je pre teba, ale napíš nám, ktoré plus mínus podobne veľké SUV s trojlitrom jazdí diaľnicu za 7
Avatar - Mikesus
Mikesus
To by mne taky zajímalo. A těch 8.5l v ravce mi přijde hodně. V highlanderu, který má tu čelní plochu ještě o dost větší mám teď v létě na tempomat 130 gps spotřebu cca 7.8 ( zmereno plzen-praha a zpet a Praha-velké mezirici a zpet ). Přijde mi divné, ze by ravka byla o 0.7 vic.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Soused, co ji měl v loni služební, těch 8 jezdil taky v Ravce, takže tomu i věřím.. i tak si chválil spotřebu
Avatar - Dinar
Dinar
Na jaře se mnou kolega otočil letiště v Mnichově v X3 30d za 6,4 litru, nějakých 1200km při průměru 95 km/h, prakticky pořád dálnice.
topten
kdyz se clovek louda, tak de spotreba dolu
to vime vsichni
kyklop
95km/h nie je zrovna "loudnie"
kyklop
Parádna hodnota :yes:
kyklop
Ktoré SUV s trojlitrom dáva diaľnicu za 7? Pár dní sme išli s touaregom trasu Ba-Viedeň, žiadne skákanie po meste, ale len z kraja na kraj a ani ľahké tempo, kľud a max 120km/h nedal pod 8. Bežný priemer je 9-10 na 100. Možno mám ale len malú štatistickú vzorku.
Avatar - Tomogo
Tomogo
Žádné, já jezdím A6 Allroad. Je to lepší než SUV, vyjedu to samé co RAVka, má to vzduchový podvozek, co to zvedne na 19 cm světlé výšky v terénu a na dálnici posadí na 9 cm. Přitom to jezdí lépe, rychleji a na dálnici s menší spotřebou, tak proč bych měl chtít RAVku, když jezdím většinou dálnice? A to nepočítám lepší kufr, audio atp.
Byl to jen příklad, vemte podobné SUV s 2.0 TDI a budete na dálnici opět s menší spotřebou než RAVka za 8,5. Takže kdo jezdí dálnici, měl by mít možnost výběru. Kdo jezdí kombinaci, nebo hodně město, ažt si koupí hybrid, ale necpěte to všem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Body pro RAVku = že na ní musíš vytáhnout PRÉMII a taky násobnou cenu :*)

Která navíc POTŘEBUJE dotovat palivo :-)
Avatar - Tomogo
Tomogo
Opět asi neumíte číst, tak si můj příspěvek přečtěte a pak tady bubnujte za hybridy. Já jen říkal, že pro mě, protože jezdím dálnice, není hybrid vhodný. A je úplně jedno, jak tato RAVka je skvělá. O čemž vůbec nepochybuju.
A hlavně, který kretén by si kupoval SUV, když ví, že bude jezdit hlavně dálnice?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zjevně NEUMÍŠ ČÍST = jen ti vysvětluju že i na tý dálnici je to JEN DÍKY DOTOVÁNÍ ceny paliva rsp. dokonce 2stupňovýmu ZVÝHODŃOVÁNÍ nafty vůči benzínu = že v tržních rovných podmínkách BYS PO NAFTĚ ANI NEŠTĚKL

Ale s tím SUV NE (nejen na dálnice) souhlas = ale pohon rozhodně jo v Camry je SUPER

No a někde bude něco hodně špatně = když na https://auto-mania.cz/…ma-jen-1-kousek/ masovku 4válec hybrid je nutný vytáhnout prémiovou vyšší střední
Avatar - Tomogo
Tomogo
Tak na RAVku vytáhni Tiguana 2.0 tdi za dálničních 7,9 l/100 km, nebo pokud se tu někdo rozčiluje že jsem vytáhl prémii, tak mnohem levnější Duster 1.5 dci jezdí za hubičku. Rozdíl ceny nedoženete u Dustera nikdy, když teda ta prémiovka tolik vadí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele CO si nepochopil na tý DOTOVANÝ multi miliardama zvýhodňovaný NAFTĚ https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit ?

Jo Tiguan 2.0 tdi je PŘI TRŽNÍ CENĚ NAFTY úplně stejně v hajzlu = prostě v tržních podmínkách NAFTA NEfunguje
Avatar - speedfred
speedfred
Ja na diaľničnú RAV-ku vytiahnem full-size pick-up s plnotučnou V8+lpg.
Len tak zo srandy som prepočítal diaľničné náklady tak vč mi to vyšlo na 7,5l benzínu. Bicykle na nosiči a 5 ľudí na palube.
O komforte, priestore a bezpečnosti asi nemusím písať ako aj o spotrebe v meste 🤭, na to mám ale EV.
Takže každý nech si vyberie čo mu hrdlo a peňaženka ráči ako píše Tomogo.
Mig_35
Už přestavba? Kam šla nádrž? Kolik litrů? A cena? :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
Máš sz.
Avatar - xxc
xxc
Fakt je to také bezpečné, tie americké pickupy? Veľké auto nemusí znamenať bezpečnosť. A ešte s plynom v nádrži.
Mig_35
LOL najdi mi prosím někde článek o tom, jak auto s LPG vybuchlo :-)
Avatar - xxc
xxc
Len upozorňujem na to, že veľké auto sa nemusí rovnať bezpečné, hlavne keď je konštruované na iné trhy.
Mig_35
Pět hvězdiček Dodge Ram.
kyklop
Takže si porovnával neporovnateľné a napísal si kopu nič nehovoriacich viet. Mimochodom, A6 C7 má môj kolega a áno, aj z môjho pohľadu je to ďaleko zaujímavejšie auto, skrz mix vlastností, ako väčšina SUV. Podobné SUV s 2.0 dízlom bude žrať na diaľnici menej a v meste a okolí si to pekne vymenia, takže je to o spôsobe použitia. Nevidím na tom nič zlé a ani extra dobré
Avatar - speedfred
speedfred
Allroad je parádny univerzál, a do dízla nech si šije kto chce tak má stále opodstatnenie.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Diesel smysl ROZHODNĚ MÁ = v nákladní dopravě BEZ DISKUZÍ

V osobní = při tržní ceně nafty = ani omylem ani náhodou ani vzdááleně ;-)
Avantime
Kto veľa jazdí, tomu to zmysel dáva.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 23:32
Avantime
Áno, má, ale tiež je smiešne sa tváriť, že načo komu je RAVka a dookola tu predychávať, že jazdí na diaľnici za 8,5 litra. Vnucuje mu ho ju niekto? Super, že je spokojný so svojím naftovým Allroadom, ale myslím si, že je to špecifický prípad a väčšina z nás tu asi pravidelne nejazdí veľké diaľky po diaľnici.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aha. Takze srovnavame hrušky a jabka. Už chápu.
Co třeba srovnat s camry, která jezdi po dálnici za 5.5?
webpaja
To ale A6 s 2,0TDI umí taky a má obdobnou dynamiku. ;-) 520d pak ještě lépe.
Avatar - Dinar
Dinar
Každý dýzlový dvoulitr zvládne v dlouhodobém mixu spotřebu lepší než tenhle hybrid, a jak bylo milionkrát řečeno, čím větší podíl dálkových cest, resp. rychlejšího ježdění, tím se rozdíl ve prospěch dýzlu bude zvyšovat. A jakkoliv nemám, z hlediska zvukového projevu, vůbec rád dýzlové čtyřválce, pak dostat na výběr mezi tímto hybridem a dýzlovým čtyřválcem, neváhám, to skučení neustále vytočeného motoru při každé akceleraci je pro mě neskousnutelné. Jakkoliv se autor testu snaží, "ale musím okamžitě dodat, že hluk není už ani zdaleka tak nepříjemný jako u dřívějších generací toyťáckých hybridů. Určitě bych se však nebránil další fázi kultivace", sám hned dodává, že to pořád jaksi není zvukově akceptovatelné.
Avatar - Mikesus
Mikesus
ano, ve vyšších rychlostech je diesel úspornější. V celkové kombinaci zaostává tragicky. Jaký diesel velikosti highlanderu dá kombinaci 1/3 všeho se spotřebou 6,5? Nebo velikosti yarisu město a mimoměsto se spotřebou 3l?
Mig_35
a kdyby se přestavěl na LPG - a že se to dá - a docela dobře, protože Toyota používá myslím všude kombinaci přímý a nepřímý vstřik - a že jsem ty přestavby už viděl - tak jezdí ještě za míň.
a kdyby byl na elektřinu tak jezdí ještě za míň.
ale bavit se o tom, kolik jezdí X3 30D s pořizovačkou 1,8:)
Avatar - Dinar
Dinar
Opět jsi za hlupáka! Kde v tom příspěvku čteš o x3 30d?
Mig_35
tak opakovaně jsi tady tvrdil, že dvoulitr vs třílitr u BMW není rozdíl ani litru, tak snad nevadí, když jsem zareagoval i na to, co jsi psal výše:)
Avatar - Dinar
Dinar
Argumentuješ cenou, jako bych já někde stavěl rav4 proti x3 30d, prostě schválně zavádíš. Co píšu o té x3 30d, je odpověď na konkrétní příspěvek, naprosto k věci. A nijak nesouvisí s tím, na který teď reaguješ.
Ale chápu, že tvá potřeba neustálého okopávání mých kotníků ti nedovolí racionální reakci, každopádně opět mimo. :-!
Mig_35
Diesel umí jezdit za míň, s výjimkou firemního vozu je takové auto ale vysloveně nesmysl. Pro soukromé použití je hybrid daleko lepší volba. Takže opájet se spotřebou, když budu jezdit krátké trasy po městě je nesmysl.
Takže ano, naprosto konkrétní příspěvek, naprosto k věci, rozhoduje ale způsob použití a jezdit 15 tkm ročně s dýzlem je totální nonsens.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A já říkám, že ani 15.000 km nemusí být nesmysl. Když jich 90% najedu v režimu 50 - 500km na jeden zátah.
Někdo má potřebu 27x denně poskočit ve městě o 300m a někdo jiný nechá auto stát 4 dny, nebo týden a pak dá 400km.
Každý jezdí jinak a proto si má každý mít právo zvolit optimální pohon.
Mig_35
Takového uživatele pravděpodobně neznám:)
Třeba co jezdím po Brně v taxíkách tak v poslední době zřetelný trend přechodu buď k CNG, nebo k hybridům, nafta ustupuje. A většina z nich říká, že už se k naftě nevrátí ani náhodou.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To, že ty neznáš, neznamená, že nejsou.
Stejně jako já nejel taxíkem už 25 let.
A přesto chápu, že pro taxi po Brně bude EV, nebo HEV mnohem lepší volba.
Pro mne je zase lepší volba ta nafta. Sice jen o fous, ale je.
S ohledem na konkrétní vůz, pochopitelně.
ptr078
Ja mam jedno auto co ma 90 000km z toho asi 85000 dialnica, nikdy sa nim neslo menej ako 300km na sup, obycajne vzdy plus 1000km.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To se nedivím. Nafta ve městě je utrpení pro všechny.
Avatar - Dinar
Dinar
Otázka spíš je, kdo si kupuje suv velikosti highlanderu čistě na skákání kolem komína. Vím o tobě, nikdo jiný mě nenapadá. Většina lidí má podobné auto jako rodinné, pracovní, tj. ten mix se většinou neskládá jenom z jízd po městě a padesáti km k babičce v sobotu. Pokud ano, pak ten hybrid může být na spotřebu i lepší, proč ne, každopádně tady píšu o tom, že raději bručení r4 dýzlu než to vytí hybridu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
1/3 od každého režimu je skákání kolem komína? Aktuálně je to rok a mám na něm 43tis km. Není to žádná streka, ale jako skalní kolem komína mi to nepřijde
Mig_35
43 tisíc už je v době covidové dost:)
GeekStar
Hybrid je nesrovnatelně tišší, než jakýkoli diesel.

Ale to je furt dokola :D
GeekStar
Dináre, představa, že vlastníci RAV4 tajně touží po TDIčku, je opravdu komická. Snad jediná hypotetická situace, kdy je diesel srovnatelný, jsou dlouhé dálniční přesuny. Při porušování rychlostních limitů na dálnici (tj. jízda 160 km/h a víc) je diesel lepší. Ve všech ostatních disciplínách dostává na boudu.

Dovolím si tvrdit, že kdyby ten Mercedes C Allterain, co je testovaný vedle, dostal hybridní pohon z téhle Toyoty, bylo by to o kus lepší auto. :-)
bordeaux
ak jazdis casto dialnice, tak ta 3.0TDi je pre teba ako stvorena. Ja jazdim vela mesto, a sem tam dialnica ci medzimesto, mne sa ta ravka proste oplati. A tebe nie. Tak to proste je. Asi by si si nekupoval 3.0 TDi do mesta, ze? Dialnice su satel domenou dieslovych aut.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to jsou = ale PROBLÉM je, že JEN když se ta nafta OBŘÍMA GIGANTICKEJMA sumama ZVÝHODŇUJE
Avatar - Tomogo
Tomogo
Stejně tak jako se dnes GIGANTICKÝMA suama zvýhodňují EV/HEV/PHEV.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to je právě ono TOHLE zvýhodňování bezemisních aut HODNĚ LIDÍ KRITIZUJE = ale ani zlomkem NEdosahuje dlouhodobé zvýhodňování nafty (který nikdy nikomu nevadilo ;-)

a nikdy nikdo z vás NEVYSVĚTLIL = ani to kde jak je zvýhodňovaný HEV/PHEV a už vůbec ne proč GIGANTICKÝ MULTI-MILIARDOVÝ zvýhodňování nafty TO NEVA :D :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak mi pošli jak můžu dostat dotaci na HEV. Napsal jsi dobrou blbost. Ani to EV u nás není dotované.
Avatar - speedfred
speedfred
Tak isto ako nemôžeš dostať dotáciu na naftu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Můžeš.... stačí mít k tomu polnosti a hned "čerpáš" vratku :-!

Jen nevím, proč Hamunovi leží tak v žaludku ti zemědělci, co si to lijí do traktoru a někdo z nich do dieslového Hiluxu, Lanďáka, či ti bohatší do Landroverů, co tak pozoruji jejich běžná auta. Ale tu nenávist o dotované naftě tady šíří už pár let
topten
benzin je spotrebni dani zatizenej o polovinu vic nez nafta
byt to stejne, nafta stoji na stojanu o 6 korun vic
prepocti si to na 6mld litru nafty rocne, odecti si DPH u neplatcu a dostanes se na nejakejch 25-30mld, o ktery je nafta rok co rok zvyhodnena oproti benzinu
uz z toho mohla byt davno dostavena dalnicni sit
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dotace a jiné zdanění jsou rozdílné pojmy.... Jediný, kdo dostane dotaci jsou zemědělci při tzv "vratce zelené nafty".
topten
vysledek je stejnej, vlastne jeste horsi

my co jezdime na vic zdanenej benzin dotujeme vypadek prijmu statu od tech co jezdi na min zdanenou naftu
cim bude mensi rozdil v zatizeni spotrebni dani benzinu a nafty, tim min budeme dotovat vypadek prijmu z nafty
cim vic bude zdanenej benzin, tim min muze byt zdanena nafta

takze to je vpodstate tak, ze my co jezdime na benzin dotujeme ty co jezdi na naftu aby oni mohli jezdit levneji a jeste k tomu vypoustet smrad, rakovinu a jedy
Avatar - Ozzman
Ozzman
Není to to stejně, za tohle by tě vyhodili od zkoušky ve škole, dotace a jiné daňové zatížení není rovno dotaci.

Ale jinak ti tímto děkuji, že mi "dotuješ" muj diesel ;)
topten
jednoduchej priklad ozzmane

stat zdani benzin a naftu v prumeru 10 korunama na litru
a nastavi to tak, ze z benzinu to bude 12korun a z nafty 8 korun
takze ja za tebe platim ty 2 koruny, abys mel levnejsi naftu
takze te tema 2 korunama dotuju

nemam problem pomahat socialne potrebnym, ale ti jezdi spis malym benzinovym autem nez velkym chrochtem
Avatar - Emel
Emel
Stát to nedaní v průměru, stát to prostě zdaní 12 a 8. Mohl by to klidně zdanit 12 a 12 nebo 8 a 8. Není žádná částka, kterou by bylo potřeba vybrat. Kdybys tenhle koncept chtěl dotáhnout ad absurdum, tak třeba benzínem dotuješ živnostníky - kdyby neměli tak vysoké odpočty, mohl by stát vybrat víc na dani z příjmu a nemusel by tolik danit benzín.
rohor
To jsi hezky okecal, ale nic to nemění na tom, že z tafny se platí menší daň, než z benálu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano... platí, daň... nikdo mimo zemědělců pak ale dotaci na naftu nemají...
rohor
ano, je to daň, není to dotace
Avatar - Emel
Emel
No a dál? Spotřební daň není o nějaké spravedlnosti, je v principu o zatížení škodlivých aktivit. Stát to asi vidí tak, že v průměru nafta více slouží pro ekonomicky nutné činnosti typu přeprava zboží, zatímco benzín se v průměru víc pálí pro radost a tedy "zbytečně", nebo pro individuální dopravu, kde je žádoucí motivovat k přesedlání na dopravu hromadnou.
Já jezdím benzínama, tak bych to (možná trošku zaujatě) sjednotil... ale žíly mi to netrhá, prostě to stát jako autorita takhle nastavil a hotovo. Ono... co třeba daňová progrese nebo solidární zdravotnictví, je to fér? Prostě je to nějaký společenský kompromis... taky nebudeš zkoumat, jestli je férové spotřební zdanění slivovice a piva vzhledem k tomu, jakou si dokážeš obstarat opici :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takovej Okamura někdy před volbama do PS v 2017 v jednom rozhovoru hlásal, že na pivo se zruší i DPH ! :-[] Dotované pivo pro vlastence !
Avatar - Ozzman
Ozzman
Viz Emel : U nafty a benzínu je rozdílná hodnota spotřební daně, nic víc, nic míň, žádná doatce, máte za 5 toptene ;)
topten
kluci, jeden sedlak ma velmi casto rozumnejsi nazor nez 10 ekonomu
je to jen hra se slovicky
tak si hrejte dal
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jasné, to známe z veřejných diskuzí... radši selský rozum, než věda a nauka... od takového bych se nechal třeba operovat.. k čemu školy :D
Avatar - Emel
Emel
Myslíš "já na existenci virů nevěřím, všechno je o psychice"? :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak nejak :D
ryccardo
A teď uvaž, že na LPG je spotřební daň ještě nižší a na elektřinu dokonce žádná.
Avatar - Tomogo
Tomogo
Děkuji za příspěvek, je to tak, jak to píšeš.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No POUZE a JEDINĚ ve světě MULTI MILIARDOVÉHO zvýhodňování provozu = to tak je

Jinak NE = v tržních (rovných) podmínkách NE
Avatar - Tomogo
Tomogo
A teď tu o Červené Karkulce.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
až taková neznalost = i po odkazech? :-)

tak CO KONKRÉTNĚ nechápeš?
Avatar - Tomogo
Tomogo
Proč bych měl jezdit za 8,5 litrů benzínu s RAV 4, když jezdím za 7 litrů nafty s A6 Allroad. Co na tom KONKRÉTNĚ nechápete vy?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tohle chápe každej = JÁ ti vysvětluju a dávám odkazy = že to je JEN PROTOŽE je provoz dieslů ZVÝHODŃOVÁN https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit

ale to nevysvětluje NESMYSL KRAVINU cos napsal 23:34

takže CO na tom nechápeš? Prostě obliba nafty = je (doslova) vydotovaná :*)
Bez toho bys jezdil = třeba s tím hybridem ROZHODNĚ na BENZÍN = nic jako výhodnější provoz na naftu NEEXISTUJE
Avatar - Tomogo
Tomogo
Nechápu proč to tu melete dokola, to je prostě realita. Nafta je výhodnější a tak to je a asi dlouho bude. Až nebude, můžeme se bavit dál.
To mám zahodit TDI a koupit A6 Allroad v benzínu? No to asi ne!
A jinak píšete kraviny. I kdyby nafta byla zdaněna stejně jako benzín, tak stále budu jezdit na dálnici levněji než s RAV 4 v hybridu.
A taky jeden link:
https://www.finance.cz/…-naftu-a-benzin/
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nafta není výhodnější. Je výhodnější jen, kdzy se s ní jede rychlého dalnici. Jinak je za zenitem.
Až budeš jezdi po městě a okolí za 3.5 litru nafty, tak něco pis o výhodnější nafte. Jakmile sjede z dálnice, je to nejhorší pohon.
Avatar - Ozzman
Ozzman
"Až budeš jezdi po městě a okolí za 3.5 litru nafty, tak něco pis o výhodnější nafte."

1.9 SDI :-! neni zač :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano ten nejezdil za 3.5. Měl jsem možnost s ním jezdit ve fabii. Nejel a stejně pod 4 nešel
Mig_35
proč? protože nafta patří do traktóru nebo do kamen:)
Avatar - xxc
xxc
Ako sa môže ravka oplatiť v meste? Veď na to je tá bz4x.
ryccardo
Obávám se že tohle bude mít větší životnost než to 3,0 TDI. Kde ti lehne turbo, dvouhmota, rozvody a další libůstky, který se koncernu zrovna nepovedly. Tohle má primitivní 2,5 litru atmo, který je vyzkoušený a bezproblémový. Radši bych koupil atmo benzín než 3,0 TDI. Ačkoliv chápu, že spotřebu a zátah to má příjemnej. Jen se na tom nesmí nic pokazit. Souhlasím, ale s tebou v tom, že proč nedodávat na trh všechna řešení včetně dieselů a ať si každý vybere podle libosti. Nic nezakazovat a nesnažit se řídit trh.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Pred davnymi lety nas ucili, ze spalovaci motor ma rychle dosahnout provozni teploty, aby pracoval efektivne. Kdyz jsem si precetl, ze u RAV4 se motor casto vypina, tak se mi vkrada otazka, zda a kdy se dostane na provozni teplotu?
Avantime
Že sa často vypína, neznamená, že motor ostáva dlhšiu dobu vypnutý. Takto pri hybridoch často ani len kilometer neprejde čisto na elektrinu. Na zahriatie mu ostáva dosť času, v Jazze e:HEV napríklad najprv naskočí spaľovák, aby sa zahrial. Skôr by som sa tohto obával pri niektorých plug-in hybridoch pokiaľ nemajú predhriatie. Tam skôr hrozí, že motor, ktorý bol nečinný zrazu dostáva šupy, ideálne, keď je to nejaké turbo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
O technice hybridu Toyoty moc nevíš co? Není lepší se nejdřív zeptat než vysmolit nějakou domněnku a pokládat ji za fakt? Motor se na provozní teplotu dostane během prvních pár km a pak se může vypínat a zapínat do aleluja.
Mig_35
Atmosférický benzin se zahřeje nejrychleji ze všech.
lukas13
Před pár lety bych s tebou naprosto souhlasil. Ovšem některé (dnes většina) přímovstřiké turbobenzíny se zahřejí ještě rychleji - až je to neskutečné. Za cenu veliké sprotřeby v prvních 2-3 km. A technických vychytávek, které něco stojí.

Důvod jasný - ředění oleje benzínem, výrobce "chce" mít motor v provozní teplotě jak rychle to jen jde.

Ber to jen jako takovou poznámku na okraj ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
A které to jsou?
Mig_35
Tobě auto, když nastartuješ, nevytočí prvních pár sekund otáčky naprázdno? Poslední benzíny co jsem měl to dělaly všechny...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja mam atmosféry. Proto se ptám.
Navíc hybridy od Toyoty mají takovou vlastnost, že studený mají cca 1700 otáček na volnoběh dokud se nezahřeje a vyrábí elektriku do baterky, aby byl zatíženej. Takze to trvá tak minutu a pak se vypíná a zapíná jak potřebuje. A zkoušel jsem to topení při mínus 15, teplý vzduch šel po minutě.
Mig_35
Beru a stejně nevěřím, turbobenzín topí později, než atmosféra. Vyzkoušeno.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Že by se tříválec pomaleji ohřál než třeba šestiválec? Přece atmo nespaluje benzín jen na teplo. Ten rozdíl bude stejně zanedbatelný.
Mig_35
Tak vzhledem k účinnosti atmosférického a přeplňovaného motoru je zřejmé, že atmosférický motor je na tom hůře a více tepla odchází vniveč.
vyzkoušeno, mnohokrát vyzkoušeno, nafta topí za 20 km, turbobenzín za 10 a atmosféra, než sjedu z kopce:)
Avatar - Emel
Emel
Nicméně účinnost spalováků v hybridech je vyšší, než u turbomotorů, ne? Za cenu nižšího výkonu...
Mig_35
Nemůže být. Jak by se toho dosáhlo? tím, že se neustále odpojuje a připojuje? ;-) pořád je to atmosférický benzín. Jen mu pomáhá elektřina. Což je vidět na té dálnici, kde už ta elektřina je k ničemu.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ty si něco pleteš, ty pleteš měrný výkon a účinnost asi. Nevyšší účinnost mají právě atmo s atkinsonem. Ale stejně všechny benzíny produkují odpadního tepla podobně jestli je účinnost 35% nebo 40 nemůžeš odhadem podle topení rozpoznat.
Mig_35
atmosférický benzín v Atkinsonově cyklu je účinnější než turbobenzín? zajimavé, proč tedy v rámci downsizingu nepřešli všichni na tenhle způsob? proč všichni začali používat turba?
edit: nevěřím, prostě nevěřím, atmosférický benzín z mojí zkušenosti prostě topí hned, všechno ostatní trvá dýl.
Avatar - Emel
Emel
Dvěma věcma
1) nemusíš z toho tahat tolik výkonu a můžeš si dovolit optimalizovat motor na efektivitu
2) EV ti pomůže držet spalovák v tom režimu zatížení, kde je efektivita nejvyšší

Jasně jasně, tohle by fungovalo stejně u atmosféry jako u turba... akorát prostě jak píše kankunen, aktuálně jsou motory s nejvyšší účinností řádově těch 40% atmosféry v hybridech
PS: a na druhou stranu je vidět příklon Toyoty k turbo-hybridu... tak uvidíme.
Mig_35
tak ještě jednou, zapomenem na baterky. motor pracující v Atkinsonově cyklu je účinnější, než turbobenzín?
Avatar - Emel
Emel
Nemyslím si, že to je nějaký "fyzikální zákon". Aktuálně je špička tepelné účinnosti benzínového motoru někde na těch 41% - třeba novej Civic... což je dvoulitrová atmosféra s Atkinsonem. Hybridní Toyoty s atmosférou jsou na podobných číslech. Takže nikoli obecně, ale v praxi ano, dneska jsou atmo s atkinsonem účinnější.

PS: úplně si nejsem jistý tou úměrou s rychlostí topení... protože se studeným motorem samozřejmě elektronika ten motor zkouší rychle ohřát a v tom nejefektivnějším režimu nepracuje, navíc se často přitápí elektrikou... takže pokud máš pocit, že atmo rychleji topí, tak to spíš může být nastavením SW než fyzikou.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Myslim, ze nejlepsi Toyoti hybridy jsou dnes na 41,5% jestli se moc nepletu.

Problem je v tom, ze z toho nemuzes odstranit to slovo "hybrid". Prave ten fakt, ze ten motor je zkombinovany s hybridnim ustrojim umozni spalovaku operovat vetsinu casu v idealnim spektru otacek, coz se pak projevi na te ucinnosti.

Atkinson je tam (pokud vim) primarne proto, ze jde o spalovaci cyklus s nizsimi celkovymy emisemi. Jeho nizsi vykon v porovnani s ostatnimi pouzivanymi spalovacimy cykly nevadi, protoze ten rozdil v beznem provozu dokaze dorovnat elektromotor (nebo elektromotory).


Souhlas s tim topenim - to je z velke casti konstrukcni zalezitost auta a "nastaveni", jake mu dali do vinku konstrukteri. Treba Prius je atmosfera doplnena rekuperaci tepla z katalyzatoru. Takze topi celkem rychle, ale netroufal bych si to zobecnit na vsechny atmosfery.
Avatar - Emel
Emel
Na druhou stranu těch 41,5% stejně nejsi schopný dosahovat pořád, ale jen někdy... a ten hybrid ti jen dovolí, aby to "někdy" bylo mnohem častěji?
Myslím, že když Toyota uváděla Dynamic Force, tak mluvila o 40% u čistého spalováku a 41% u HEV... což zase není tak dramatický... ale v praxi může být ten rozdíl pak větší?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Presne ti to nereknu, nejsem technik ani odbornik na motory. Jen vim, ze za bezneho provozu ten spalovak bezi bud v idealnich otackach, nebo vubec (trochu zjenodusuju).

Samozrejme pokud tomu stojis v dlouhym tahlym na krku, tak jdou vsechny tyhle teorie do kytek :)
Mig_35
Podle mého psát o účinnosti, protože je to hybrid je nesmysl. To bych potom mohl tvrdit, že nejvyšší účinnost mají PHEV, které pořád nabíjíš:)
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Neplést motor z hybridu s celým hybridem. Kromě toho se o těch motorech dost psalo. Stejně by ty motory nemohly samostatně fungovat.
<