Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT 4x4 Adventure – Příjemný univerzál se stylovější tváří

Toyota nedávno rozšířila nabídku verzí modelu RAV4 o provedení Adventure. Jaké je?
Zpět na článek
18. 7. 2022 13:25
18. 7. 2022 14:00
19. 7. 2022 09:02
19. 7. 2022 09:02
18. 7. 2022 14:05
17. 7. 2022 20:07
Zvykl bych si...
... interiér je teda pořádně zastaralý, ale to by mi asi nevadilo... lepší než nějaké displayové orgie...

Jinak kára fajn, pokud člověk není vyloženě dálniční jezdec tak nevidím moc slabých míst. A po dlouhé době mi připadá jakžtakž snesitelná cenovka - 1,2mio za kus auta s dobrou výbavou a excelentním hybridem by mě asi minimálně neodradilo od návštěvy showroomu kdybych o něčem takovém uvažoval.... ;-)
Rozbalit vlákno
28
Avatar - speedfred
17. 7. 2022 22:35
Re: Zvykl bych si...
Pár Tojotích hybridov som skúsil a není to zlé ale na prejav cvt/ecvt pod plynom si asi nezvyknem nikdy. Neviem si predstaviť za tým ťahať nejaký vlek.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2022 22:43
Re: Zvykl bych si...
Ale cvt a e-cvt = sou technikou DOST zcela ROZDÍLné převodovky ;-)

Zkoušel si https://www.kaps.cz/…ka-lexus-lc-1384 ?
18. 7. 2022 05:32
Re: Zvykl bych si...
Souhlas, je to otravné, při potřebě zrychlit to hééééééén je nepříjemné. Toyota se nenaučila odhlučnit motory, aby to alespoň netrhalo uši.
Když vyjedu od domu do centra, prvních pár stovek metrů je drobné stoupání a motor se vytočí a řve, jak je to šetrné k jednotce třeba v zimě si nemusíme ani vyprávět.
Avatar - Ozzman
18. 7. 2022 06:37
Re: Zvykl bych si...
Co jsem měl možnost zkusit, tak ty nejnovější modely už na tom jsou podstatně lépe a motor moc nevnímáš, ale jak je šetrné točit motor za studena v zimě ? No Vaculík tu měl přeci článek, že máš dávat motoru od začátku nálož, že mu to neva... :-!
18. 7. 2022 06:57
Re: Zvykl bych si...
Možná tak s V6 to bude třeba lepší, ale pořád to nebude jako s klasickým automatem. Nemám CVT a je jedno jestli s "e" nebo bez něj kvůli této vlastnosti rád.

Určitě, chce to dávat nálož za studena co největší, když to říká Vaculík.
Avatar - Ozzman
18. 7. 2022 08:41
Re: Zvykl bych si...
Mne ty nejnovější příjdou akceptovatelné (ale poznáš, že je to eCVT), pokud vím, tak ten tvuj Lex je na bázi té starší Ravky a ta byla příšerná, takže se ti nedivím :D

Jinak, že jsem si to na Culdu nevymyslel :

https://www.auto.cz/…n-vaculik-138217

:D
Avatar - speedfred
18. 7. 2022 13:17
Re: Zvykl bych si...
Ono keby si tam mal aj vysokootáčkovú V10 tak časom pri “variatore” začne vadiť aj ten uchu lahodný zvuk. 😵‍💫
Avatar - Ozzman
19. 7. 2022 08:57
Re: Zvykl bych si...
To máš stejné, jakýkoliv monotonní zvuk časem naštve a začne iritovat, třeba Hamuna a jeho dotovaná nafta :-)
18. 7. 2022 06:58
Re: Zvykl bych si...
Ve drobném stoupání motor neřve. Navíc je mu to fakt jedno. Navíc když máš na ODO 200 tisíc tak má motor najeto něco pod 100 tisíc.
18. 7. 2022 07:03
Re: Zvykl bych si...
Jsem rád, že znáš Lexusí hybrid lépe než já, asi mám lepší sluch :D A nevím, kde jsi na těch 100kkm při 200kkm přišel. Tak 15% jízdy odhadem.
Avatar - JirkaVejrazka
18. 7. 2022 09:12
Re: Zvykl bych si...
16% jizdy ciste na elektriku jsem mel v aute pri ceste do Chorvatska a zpet (po dalnichch). Obvykle trasy, ktere jezdim ja, jsou okolo 40% - 60% ciste elektricke jizdy (pocitam trasy nad 100 km).
U Lexusu je to ale mozna jine nez u Toyoty, uznavam.
18. 7. 2022 09:27
Re: Zvykl bych si...
Já mám dlouhodobě cca 45% el a 55% benzín, ale není to fér porovnání, protože na EL se to táhne a jezdí v klidu (tedy v režimu, kdy by se tam benzínový motor poflakoval) a na benzín to tahá bagr na plaťáku. Takže stejně měním olej po 15tkm dle tachometru. Ale to je celý jinej příběh, protože PHEV může plnohodnotně využívat ježdění na elektřinu. V obyč hybridu je to buďto na spalovák nebo plachtění - jízda z kopce - jízda bez zátěže - rozjezdy z malé rychlosti a tedy obecně vzato to tomu spalováku šetří hlavně režimy, kde by jel bez zátěže. Jak je Toyotí hybrid schopnej využívat elektromotory v extrémní zátěži nevim, PHEV si hodně pomáhá elektromotorem když je třeba krouťák a jsem přesvědčenej, že to vyhlazuje neefektivní režimy spalovacího motoru a tím zásadně šetří spotřebu. Ostatně já jsem za 65tkm s 45e nikdy nejel za spotřebu vyšší než 80% stejné jízdy s 40i a to i když jsem auto měl úplně vybitý na dlouhých cestách.
Avatar - JirkaVejrazka
18. 7. 2022 10:24
Re: Zvykl bych si...
Ja jsem uvadel udaje jen z jizdy v HEV rezimu, tj. s vybitou baterkou nebo kdyz auto nucene prepnu na hybridni provoz. Pokud bych to bral i s ciste elektrickymi jizdami, tak mam dve tretiny provozu jen na cistou elektriku. Ale jak pises, neni to fer porovnani.
Avatar - Mikesus
18. 7. 2022 09:24
Re: Zvykl bych si...
na HL mám 32% vzdálenost v EV, Camry 35% a Yaris 48%. Těch 15 je podezřele málo.
K NX nemáš aplikaci, která ti to ukazuje?
18. 7. 2022 07:42
Re: Zvykl bych si...
Nezvykl bych si…
Toyota ma ako značka celkom zaujala, tak som sa bol pozrieť v predajni. Ale ten interiér ma fakt odradil.

Na poslednej ceste do Nemecka sme skúsili Lexus 350h+, zrejme s rovnakou technikou ako táto RAV.
Za jeden deň s kolegom 1300 km, pohodlné, bez väčšej únavy. Spotreba cca 8,2-8,5 (ja jazdím cca 130 + DE 150-160, kolega 160 aj tu aj v DE). Úprimne netuším ako novinári spravia 8,5l spotrebu pri 130 km/hod v ČR. ;-)

Ale ako si nechcem zvykať na aktuálny interiér Toyoty, tak si fakt nechcem zvykať na ten otravný zvuk pri zrýchľovaní.

Neviete či je na tom NX450h+ / resp RAV4 PHEV z pohľadu hluku lepšie vďaka väčšej podpore elektromotorov?
Avatar - Mikesus
18. 7. 2022 09:30
Re: Zvykl bych si...
předpokládám, když mluvíš o stejném pohonu, tak to bylo NX 350h, nikoliv 350h+. To je pak 450h+ jako phev.

Ne PHEV je na tom prakticky stejně, při vybité baterce možná ještě horší.
18. 7. 2022 09:34
Re: Zvykl bych si...
Jj, bolo to 350h.
Ak by som býval vo veľkom meste a šiel po diaľnici občas, tak RAV4, 350h, príp. 450h+ zrejme ok.
Ale keďže jazdím prevažne diaľnice, tak túto voľbu hluk pri zrýchľovaní diskvalifikuje.
18. 7. 2022 09:42
Re: Zvykl bych si...
Vy dálniční zrychlovači dnes už ale moc nezrychlujete. Tulíte se v pravém pruhu, zatímco kolem vás profrčí 120cítkou Prius.
Avatar - Emel
18. 7. 2022 10:18
Re: Zvykl bych si...
Já předjíždím zprava jen když fakt musím ;-)
Avatar - Mikesus
18. 7. 2022 09:53
Re: Zvykl bych si...
Pokud je převážně dalnice, je jistě diesel vhodnější volba. Každý si to musí rozhodnout pro a proti, jestli na dalnici trpět hybrid, nebo ve městě trápit diesel.
Avatar - Mokrous
18. 7. 2022 13:02
Re: Zvykl bych si...
Přesně tak to je.
18. 7. 2022 14:49
Re: Zvykl bych si...
Je to sice protivné a těžko posádku od motoru úplně eliminuješ, ale paradoxně to motoru prospívá. Způsob dosažení nízkých emisí u Toyoty s pomocí hybridního pohonu je pro motor daleko šetrnější než dušení motoru v nízkých otáčkách ala motory VW, které DSG převodovky neustále dusí nenechají je roztočit a ty pak následně karbonují jako čert.
Avatar - Emel
17. 7. 2022 23:14
Re: Zvykl bych si...
Ta nová maska vypadá slušně... zbytek auta se mi pořád moc nezdá, ty podběhy a tak... ale nakonec je to SUVko a tam to pro mě asi nikdy nebude o nějaké velké kráse.

Nějak rychle jsme si zvykli na 1M+ cenovky... ono jak už to má tu jedničku na začátku, tak člověk nějak neřeší, jestli je to 1,1 nebo 1,3... přitom kdyby to bylo 750 a 900, tak by to řešil víc. No - pokud bych chtěl auto pro rodinu a z nějakýho důvodu to mělo být SUVko, tak by mě to táhlo spíš jinam.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2022 23:29
Re: Zvykl bych si...
Máme už nějakou dobu (díky naší nezměrné tuposti a populismu v poslední dekádě https://www.seznamzpravy.cz/…-politici-208577 ) inflaci jak prase. Zrovna u milionových aut se těch dnešních ca 20% holt (sakra hodně) projevuje

RAVka neni krásná ale to že je dlouhodobě https://autobible.euro.cz/…e-skoda-to-neni/ má svý důvody. Minulou generací jsme otočili Birmingham = a krom toho že to je dlouhá cesta tak docela v poho. A nadrtila už sakra hodně km a taky v poho = a Ostravu s ní jezdíme pod 6 litrů. Ale jo jde i 3násobek :)
Avatar - Ozzman
18. 7. 2022 06:38
Re: Zvykl bych si...
Minulá generace v hybridu je nejhorší SUV, a jedno z nejodpudivějších aut svým projevem a chováním pohonu a všeho, co jsem řídil za posledních 5 let, ta nová je asi o 3 třídy lepší. Jediné plus bylo, že z místa uměla hezky zatáhnout za všechny 4
18. 7. 2022 06:57
Re: Zvykl bych si...
Na sněhu, na suchu i vodě to nemohlo být potřeba. ;-)
Avatar - Ozzman
18. 7. 2022 07:49
Re: Zvykl bych si...
Ja ani nevim, jestli Hamuna maji 4x4 tu ravku, takze to fakt neni potreba :D
18. 7. 2022 14:50
Re: Zvykl bych si...
No jo ale podívej se co stojí blbej Kodiaq. Za ty prachy RAV není drahá. A má aspoň pořádnej 2,5 litrovej motor. Sice SUV není moje parketa, ale chápu, že to za ty prachy někdo koupí a je spokojený.
17. 7. 2022 20:18
Nejhůř si „ravka“ vedla na dálnici: 8,5 l/100 km
s hybridnim 6ti válcem jsem na dálnici za rovnejch 8 a dalo by se jet za méně.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
17. 7. 2022 22:08
Re: Nejhůř si „ravka“ vedla na dálnici: 8,5 l/100 km
Koho zajímá tvoje kakal tempo.
17. 7. 2022 22:15
Re: Nejhůř si „ravka“ vedla na dálnici: 8,5 l/100 km
Nevíš nic
17. 7. 2022 23:00
Re: Nejhůř si „ravka“ vedla na dálnici: 8,5 l/100 km
A v akom aute? Lebo žiadne také s porovnateľnou cenou RAVky mi nenapadá.
18. 7. 2022 09:42
Re: Nejhůř si „ravka“ vedla na dálnici: 8,5 l/100 km
Rx 450h, pravda cena je trochu jinde
18. 7. 2022 10:31
Re: Nejhůř si „ravka“ vedla na dálnici: 8,5 l/100 km
Veď to, za to máš už dve RAVky.
Avatar - Tomogo
17. 7. 2022 22:07
Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
... a jezdím za 7 litrů nafty.
Tak mi řekněte proč toto chtít! Děkuji, ale nemám zájem!
Neříkám, že toto pro někoho má smysl, ale vadí mi, že dnes se pomalu vytrácí "běžná" auta. Ve jménu "ekologie", nám dávají auta co jsou pro některé způsoby použití horší, neš ta stará.
Prostě zdravý rozum pryč a slepá víra vpřed.
Prosím dejte na trh všechna auta, ať si každý může vybrat, co mu vyhovuje. Někdo si koupí EV, jiný hybrid a pro někoho prostě bude nejlepší klasika.
Rozbalit vlákno
94
Avatar - KANKUNEN
17. 7. 2022 22:12
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Když jezdíš s velkým dieslem za sedm, tak to se Ti ten hybrid vyplatí. Diesel je pro ty, co na to šlápnou a fičí po dálnici v levém.
Avatar - Tomogo
17. 7. 2022 22:19
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Jasně: Nejhůř si „ravka“ vedla na dálnici: 8,5 l/100 km.
A na dálnici jsem v levém furt, jen když jedu za 8,5, tak už je to o papíry.
Psal jsem 7 při 130 pro porovnání s tou RAV 4.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2022 22:31
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
No a kolik tak za rok najezdíš? A kolik z toho po dálnici?

Klidně jezdi na naftu = ale ZA TRŽNÍ CENU!!!! to by tě tak nebavilo :-O :D

v realitě = není o čem hybrid benzín DRTIVĚ VÍTĚZÍ ;-)
Avatar - Tomogo
17. 7. 2022 22:34
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Jezdím hlavně dálnice, neumíte číst? Takže jak jsem řekl, není to nic pro mě.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2022 22:36
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Neumíš číst? I na dálnici je to furt jen energie a prachy = bez dotování ceny nafty, za tržní ceny = furt i tam hybrid

Víš kolik se zhruba vyrobí z barelu ropy benzínu a nafty? V procentech = třeba jen zhruba? To je další VELKÝ MÍNUS pro naftu = ta má funkčně smysl v nákladní dopravě. V osobáku EKONOMICKÝ NESMYSL

Ale to že Audi A6 má lepší hifi než RAVka = to bude asi pravda ;-)
Zkoušel si Mark Levinson v LEXUSech?
Avatar - Tomogo
17. 7. 2022 23:00
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Vím přesně kolik se vyrobí nafty a benzínu.
motorový benzín cca 24 %
motorová nafta, lehký topný olej cca 21 %
V osobáku se to právě hodí na tu dálnici. Je jen škoda, že se nejdřív protěžoval nesmyslně diesel víc jak benzín a teď naopak jen benzín. Obojí je špatně.
Prostě je to dobré vybalancovat tak aby se spálilo všechno a nebyly zbytky. Víc v tom nehledejte.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2022 23:06
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Ne :-)
ODKUD těch 24% benzínu a 21% nafty máš?

Je mi FUK co kdo kdy protěžuje = mluvím o REALITĚ
Vybalancovává se to celý roky no problem = ale JEDNO z toho se EXTRÉMNĚ multi-miliardama zvýhodňuje.
Avatar - Ozzman
18. 7. 2022 06:39
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Tak proč nám to sem cpeš ?

To je jako přijít do diskuze o miniautě a řvát, že to nechceš, protože máš 8 dětí a jezdíš mikrobusem..

ale vyjádřit si se musel :)
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2022 22:19
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Protože naftou za tržní cenu = bys nejezdil = jednoduchý https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit

i přes to zvýhodňování MULTI MILIARDAMA (!!!) je často benzín hybrid výhodnější
Avatar - Tomogo
17. 7. 2022 22:22
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Opět jen kecy, opět odkážu na článek: "Nejhůř si „ravka“ vedla na dálnici: 8,5 l/100 km."
Prostě to pro mě není.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2022 22:27
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
v čem KECY? :*) :-!
17. 7. 2022 22:27
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Chápeme, že hybrid nie je pre teba, ale napíš nám, ktoré plus mínus podobne veľké SUV s trojlitrom jazdí diaľnicu za 7
Avatar - Mikesus
18. 7. 2022 01:03
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
To by mne taky zajímalo. A těch 8.5l v ravce mi přijde hodně. V highlanderu, který má tu čelní plochu ještě o dost větší mám teď v létě na tempomat 130 gps spotřebu cca 7.8 ( zmereno plzen-praha a zpet a Praha-velké mezirici a zpet ). Přijde mi divné, ze by ravka byla o 0.7 vic.
Avatar - Ozzman
18. 7. 2022 06:40
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Soused, co ji měl v loni služební, těch 8 jezdil taky v Ravce, takže tomu i věřím.. i tak si chválil spotřebu
Avatar - Dinar
18. 7. 2022 07:36
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Na jaře se mnou kolega otočil letiště v Mnichově v X3 30d za 6,4 litru, nějakých 1200km při průměru 95 km/h, prakticky pořád dálnice.
18. 7. 2022 09:10
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
kdyz se clovek louda, tak de spotreba dolu
to vime vsichni
19. 7. 2022 22:51
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
95km/h nie je zrovna "loudnie"
19. 7. 2022 22:51
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Parádna hodnota :yes:
17. 7. 2022 22:22
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Ktoré SUV s trojlitrom dáva diaľnicu za 7? Pár dní sme išli s touaregom trasu Ba-Viedeň, žiadne skákanie po meste, ale len z kraja na kraj a ani ľahké tempo, kľud a max 120km/h nedal pod 8. Bežný priemer je 9-10 na 100. Možno mám ale len malú štatistickú vzorku.
Avatar - Tomogo
17. 7. 2022 22:30
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Žádné, já jezdím A6 Allroad. Je to lepší než SUV, vyjedu to samé co RAVka, má to vzduchový podvozek, co to zvedne na 19 cm světlé výšky v terénu a na dálnici posadí na 9 cm. Přitom to jezdí lépe, rychleji a na dálnici s menší spotřebou, tak proč bych měl chtít RAVku, když jezdím většinou dálnice? A to nepočítám lepší kufr, audio atp.
Byl to jen příklad, vemte podobné SUV s 2.0 TDI a budete na dálnici opět s menší spotřebou než RAVka za 8,5. Takže kdo jezdí dálnici, měl by mít možnost výběru. Kdo jezdí kombinaci, nebo hodně město, ažt si koupí hybrid, ale necpěte to všem.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2022 22:34
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Body pro RAVku = že na ní musíš vytáhnout PRÉMII a taky násobnou cenu :*)

Která navíc POTŘEBUJE dotovat palivo :-)
Avatar - Tomogo
17. 7. 2022 22:50
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Opět asi neumíte číst, tak si můj příspěvek přečtěte a pak tady bubnujte za hybridy. Já jen říkal, že pro mě, protože jezdím dálnice, není hybrid vhodný. A je úplně jedno, jak tato RAVka je skvělá. O čemž vůbec nepochybuju.
A hlavně, který kretén by si kupoval SUV, když ví, že bude jezdit hlavně dálnice?
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2022 22:52
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Zjevně NEUMÍŠ ČÍST = jen ti vysvětluju že i na tý dálnici je to JEN DÍKY DOTOVÁNÍ ceny paliva rsp. dokonce 2stupňovýmu ZVÝHODŃOVÁNÍ nafty vůči benzínu = že v tržních rovných podmínkách BYS PO NAFTĚ ANI NEŠTĚKL

Ale s tím SUV NE (nejen na dálnice) souhlas = ale pohon rozhodně jo v Camry je SUPER

No a někde bude něco hodně špatně = když na https://auto-mania.cz/…ma-jen-1-kousek/ masovku 4válec hybrid je nutný vytáhnout prémiovou vyšší střední
Avatar - Tomogo
17. 7. 2022 23:18
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Tak na RAVku vytáhni Tiguana 2.0 tdi za dálničních 7,9 l/100 km, nebo pokud se tu někdo rozčiluje že jsem vytáhl prémii, tak mnohem levnější Duster 1.5 dci jezdí za hubičku. Rozdíl ceny nedoženete u Dustera nikdy, když teda ta prémiovka tolik vadí.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2022 23:25
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Hele CO si nepochopil na tý DOTOVANÝ multi miliardama zvýhodňovaný NAFTĚ https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit ?

Jo Tiguan 2.0 tdi je PŘI TRŽNÍ CENĚ NAFTY úplně stejně v hajzlu = prostě v tržních podmínkách NAFTA NEfunguje
Avatar - speedfred
18. 7. 2022 06:22
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Ja na diaľničnú RAV-ku vytiahnem full-size pick-up s plnotučnou V8+lpg.
Len tak zo srandy som prepočítal diaľničné náklady tak vč mi to vyšlo na 7,5l benzínu. Bicykle na nosiči a 5 ľudí na palube.
O komforte, priestore a bezpečnosti asi nemusím písať ako aj o spotrebe v meste 🤭, na to mám ale EV.
Takže každý nech si vyberie čo mu hrdlo a peňaženka ráči ako píše Tomogo.
18. 7. 2022 07:47
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Už přestavba? Kam šla nádrž? Kolik litrů? A cena? :yes:
Avatar - speedfred
18. 7. 2022 08:38
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Máš sz.
Avatar - xxc
18. 7. 2022 08:24
Re: Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Fakt je to také bezpečné, tie americké pickupy? Veľké auto nemusí znamenať bezpečnosť. A ešte s plynom v nádrži.
18. 7. 2022 09:00
Re: Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
LOL najdi mi prosím někde článek o tom, jak auto s LPG vybuchlo :-)
Avatar - xxc
18. 7. 2022 09:09
Re: Re: Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Len upozorňujem na to, že veľké auto sa nemusí rovnať bezpečné, hlavne keď je konštruované na iné trhy.
18. 7. 2022 09:29
Re: Re: Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Pět hvězdiček Dodge Ram.
17. 7. 2022 22:37
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Takže si porovnával neporovnateľné a napísal si kopu nič nehovoriacich viet. Mimochodom, A6 C7 má môj kolega a áno, aj z môjho pohľadu je to ďaleko zaujímavejšie auto, skrz mix vlastností, ako väčšina SUV. Podobné SUV s 2.0 dízlom bude žrať na diaľnici menej a v meste a okolí si to pekne vymenia, takže je to o spôsobe použitia. Nevidím na tom nič zlé a ani extra dobré
Avatar - speedfred
17. 7. 2022 22:38
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Allroad je parádny univerzál, a do dízla nech si šije kto chce tak má stále opodstatnenie.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2022 22:40
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Diesel smysl ROZHODNĚ MÁ = v nákladní dopravě BEZ DISKUZÍ

V osobní = při tržní ceně nafty = ani omylem ani náhodou ani vzdááleně ;-)
17. 7. 2022 23:16
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Kto veľa jazdí, tomu to zmysel dáva.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2022 23:33
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Viz já 23:32
17. 7. 2022 23:12
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Áno, má, ale tiež je smiešne sa tváriť, že načo komu je RAVka a dookola tu predychávať, že jazdí na diaľnici za 8,5 litra. Vnucuje mu ho ju niekto? Super, že je spokojný so svojím naftovým Allroadom, ale myslím si, že je to špecifický prípad a väčšina z nás tu asi pravidelne nejazdí veľké diaľky po diaľnici.
Avatar - Mikesus
18. 7. 2022 01:04
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Aha. Takze srovnavame hrušky a jabka. Už chápu.
Co třeba srovnat s camry, která jezdi po dálnici za 5.5?
18. 7. 2022 06:36
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
To ale A6 s 2,0TDI umí taky a má obdobnou dynamiku. ;-) 520d pak ještě lépe.
Avatar - Dinar
18. 7. 2022 07:45
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Každý dýzlový dvoulitr zvládne v dlouhodobém mixu spotřebu lepší než tenhle hybrid, a jak bylo milionkrát řečeno, čím větší podíl dálkových cest, resp. rychlejšího ježdění, tím se rozdíl ve prospěch dýzlu bude zvyšovat. A jakkoliv nemám, z hlediska zvukového projevu, vůbec rád dýzlové čtyřválce, pak dostat na výběr mezi tímto hybridem a dýzlovým čtyřválcem, neváhám, to skučení neustále vytočeného motoru při každé akceleraci je pro mě neskousnutelné. Jakkoliv se autor testu snaží, "ale musím okamžitě dodat, že hluk není už ani zdaleka tak nepříjemný jako u dřívějších generací toyťáckých hybridů. Určitě bych se však nebránil další fázi kultivace", sám hned dodává, že to pořád jaksi není zvukově akceptovatelné.
Avatar - Mikesus
18. 7. 2022 09:27
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
ano, ve vyšších rychlostech je diesel úspornější. V celkové kombinaci zaostává tragicky. Jaký diesel velikosti highlanderu dá kombinaci 1/3 všeho se spotřebou 6,5? Nebo velikosti yarisu město a mimoměsto se spotřebou 3l?
18. 7. 2022 09:59
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
a kdyby se přestavěl na LPG - a že se to dá - a docela dobře, protože Toyota používá myslím všude kombinaci přímý a nepřímý vstřik - a že jsem ty přestavby už viděl - tak jezdí ještě za míň.
a kdyby byl na elektřinu tak jezdí ještě za míň.
ale bavit se o tom, kolik jezdí X3 30D s pořizovačkou 1,8:)
Avatar - Dinar
18. 7. 2022 10:27
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Opět jsi za hlupáka! Kde v tom příspěvku čteš o x3 30d?
18. 7. 2022 10:35
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
tak opakovaně jsi tady tvrdil, že dvoulitr vs třílitr u BMW není rozdíl ani litru, tak snad nevadí, když jsem zareagoval i na to, co jsi psal výše:)
Avatar - Dinar
18. 7. 2022 10:46
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Argumentuješ cenou, jako bych já někde stavěl rav4 proti x3 30d, prostě schválně zavádíš. Co píšu o té x3 30d, je odpověď na konkrétní příspěvek, naprosto k věci. A nijak nesouvisí s tím, na který teď reaguješ.
Ale chápu, že tvá potřeba neustálého okopávání mých kotníků ti nedovolí racionální reakci, každopádně opět mimo. :-!
18. 7. 2022 11:45
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Diesel umí jezdit za míň, s výjimkou firemního vozu je takové auto ale vysloveně nesmysl. Pro soukromé použití je hybrid daleko lepší volba. Takže opájet se spotřebou, když budu jezdit krátké trasy po městě je nesmysl.
Takže ano, naprosto konkrétní příspěvek, naprosto k věci, rozhoduje ale způsob použití a jezdit 15 tkm ročně s dýzlem je totální nonsens.
Avatar - Mokrous
18. 7. 2022 13:12
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
A já říkám, že ani 15.000 km nemusí být nesmysl. Když jich 90% najedu v režimu 50 - 500km na jeden zátah.
Někdo má potřebu 27x denně poskočit ve městě o 300m a někdo jiný nechá auto stát 4 dny, nebo týden a pak dá 400km.
Každý jezdí jinak a proto si má každý mít právo zvolit optimální pohon.
18. 7. 2022 13:23
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Takového uživatele pravděpodobně neznám:)
Třeba co jezdím po Brně v taxíkách tak v poslední době zřetelný trend přechodu buď k CNG, nebo k hybridům, nafta ustupuje. A většina z nich říká, že už se k naftě nevrátí ani náhodou.
Avatar - Mokrous
18. 7. 2022 14:40
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
To, že ty neznáš, neznamená, že nejsou.
Stejně jako já nejel taxíkem už 25 let.
A přesto chápu, že pro taxi po Brně bude EV, nebo HEV mnohem lepší volba.
Pro mne je zase lepší volba ta nafta. Sice jen o fous, ale je.
S ohledem na konkrétní vůz, pochopitelně.
18. 7. 2022 16:07
Re: Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Ja mam jedno auto co ma 90 000km z toho asi 85000 dialnica, nikdy sa nim neslo menej ako 300km na sup, obycajne vzdy plus 1000km.
Avatar - Mikesus
18. 7. 2022 22:08
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
To se nedivím. Nafta ve městě je utrpení pro všechny.
Avatar - Dinar
18. 7. 2022 10:31
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Otázka spíš je, kdo si kupuje suv velikosti highlanderu čistě na skákání kolem komína. Vím o tobě, nikdo jiný mě nenapadá. Většina lidí má podobné auto jako rodinné, pracovní, tj. ten mix se většinou neskládá jenom z jízd po městě a padesáti km k babičce v sobotu. Pokud ano, pak ten hybrid může být na spotřebu i lepší, proč ne, každopádně tady píšu o tom, že raději bručení r4 dýzlu než to vytí hybridu.
Avatar - Mikesus
18. 7. 2022 11:22
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
1/3 od každého režimu je skákání kolem komína? Aktuálně je to rok a mám na něm 43tis km. Není to žádná streka, ale jako skalní kolem komína mi to nepřijde
18. 7. 2022 11:49
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
43 tisíc už je v době covidové dost:)
19. 7. 2022 17:09
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Hybrid je nesrovnatelně tišší, než jakýkoli diesel.

Ale to je furt dokola :D
19. 7. 2022 17:08
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Dináre, představa, že vlastníci RAV4 tajně touží po TDIčku, je opravdu komická. Snad jediná hypotetická situace, kdy je diesel srovnatelný, jsou dlouhé dálniční přesuny. Při porušování rychlostních limitů na dálnici (tj. jízda 160 km/h a víc) je diesel lepší. Ve všech ostatních disciplínách dostává na boudu.

Dovolím si tvrdit, že kdyby ten Mercedes C Allterain, co je testovaný vedle, dostal hybridní pohon z téhle Toyoty, bylo by to o kus lepší auto. :-)
17. 7. 2022 23:05
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
ak jazdis casto dialnice, tak ta 3.0TDi je pre teba ako stvorena. Ja jazdim vela mesto, a sem tam dialnica ci medzimesto, mne sa ta ravka proste oplati. A tebe nie. Tak to proste je. Asi by si si nekupoval 3.0 TDi do mesta, ze? Dialnice su satel domenou dieslovych aut.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2022 23:07
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
No to jsou = ale PROBLÉM je, že JEN když se ta nafta OBŘÍMA GIGANTICKEJMA sumama ZVÝHODŇUJE
Avatar - Tomogo
17. 7. 2022 23:21
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Stejně tak jako se dnes GIGANTICKÝMA suama zvýhodňují EV/HEV/PHEV.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2022 23:31
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
No to je právě ono TOHLE zvýhodňování bezemisních aut HODNĚ LIDÍ KRITIZUJE = ale ani zlomkem NEdosahuje dlouhodobé zvýhodňování nafty (který nikdy nikomu nevadilo ;-)

a nikdy nikdo z vás NEVYSVĚTLIL = ani to kde jak je zvýhodňovaný HEV/PHEV a už vůbec ne proč GIGANTICKÝ MULTI-MILIARDOVÝ zvýhodňování nafty TO NEVA :D :-!
Avatar - Mikesus
18. 7. 2022 01:05
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Tak mi pošli jak můžu dostat dotaci na HEV. Napsal jsi dobrou blbost. Ani to EV u nás není dotované.
Avatar - speedfred
18. 7. 2022 06:13
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Tak isto ako nemôžeš dostať dotáciu na naftu.
Avatar - Ozzman
18. 7. 2022 08:43
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Můžeš.... stačí mít k tomu polnosti a hned "čerpáš" vratku :-!

Jen nevím, proč Hamunovi leží tak v žaludku ti zemědělci, co si to lijí do traktoru a někdo z nich do dieslového Hiluxu, Lanďáka, či ti bohatší do Landroverů, co tak pozoruji jejich běžná auta. Ale tu nenávist o dotované naftě tady šíří už pár let
18. 7. 2022 09:16
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
benzin je spotrebni dani zatizenej o polovinu vic nez nafta
byt to stejne, nafta stoji na stojanu o 6 korun vic
prepocti si to na 6mld litru nafty rocne, odecti si DPH u neplatcu a dostanes se na nejakejch 25-30mld, o ktery je nafta rok co rok zvyhodnena oproti benzinu
uz z toho mohla byt davno dostavena dalnicni sit
Avatar - Ozzman
18. 7. 2022 09:24
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Dotace a jiné zdanění jsou rozdílné pojmy.... Jediný, kdo dostane dotaci jsou zemědělci při tzv "vratce zelené nafty".
18. 7. 2022 09:49
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
vysledek je stejnej, vlastne jeste horsi

my co jezdime na vic zdanenej benzin dotujeme vypadek prijmu statu od tech co jezdi na min zdanenou naftu
cim bude mensi rozdil v zatizeni spotrebni dani benzinu a nafty, tim min budeme dotovat vypadek prijmu z nafty
cim vic bude zdanenej benzin, tim min muze byt zdanena nafta

takze to je vpodstate tak, ze my co jezdime na benzin dotujeme ty co jezdi na naftu aby oni mohli jezdit levneji a jeste k tomu vypoustet smrad, rakovinu a jedy
Avatar - Ozzman
18. 7. 2022 10:31
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Není to to stejně, za tohle by tě vyhodili od zkoušky ve škole, dotace a jiné daňové zatížení není rovno dotaci.

Ale jinak ti tímto děkuji, že mi "dotuješ" muj diesel ;)
18. 7. 2022 11:19
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
jednoduchej priklad ozzmane

stat zdani benzin a naftu v prumeru 10 korunama na litru
a nastavi to tak, ze z benzinu to bude 12korun a z nafty 8 korun
takze ja za tebe platim ty 2 koruny, abys mel levnejsi naftu
takze te tema 2 korunama dotuju

nemam problem pomahat socialne potrebnym, ale ti jezdi spis malym benzinovym autem nez velkym chrochtem
Avatar - Emel
18. 7. 2022 11:26
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
Stát to nedaní v průměru, stát to prostě zdaní 12 a 8. Mohl by to klidně zdanit 12 a 12 nebo 8 a 8. Není žádná částka, kterou by bylo potřeba vybrat. Kdybys tenhle koncept chtěl dotáhnout ad absurdum, tak třeba benzínem dotuješ živnostníky - kdyby neměli tak vysoké odpočty, mohl by stát vybrat víc na dani z příjmu a nemusel by tolik danit benzín.
18. 7. 2022 11:34
Re: Jezdím s 3.0 TDI hlavně dálnice...
To jsi hezky okecal, ale nic to nemění na tom, že z tafny se platí menší daň, než z benálu.