Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Honda Civic Type R oficiálně: Odhalila design i interiér, ale stále má tajemství

Honda dnes představila šestou generaci sportovního modelu Civic Type R, jehož základem se stal jedenáctý pokračovatel hatchbacku.
Zpět na článek
21. 7. 2022 12:20
21. 7. 2022 12:44
21. 7. 2022 12:55
21. 7. 2022 12:55
21. 7. 2022 17:40
21. 7. 2022 14:18
22. 7. 2022 11:39
Avatar - iudex
21. 7. 2022 10:58
Za mňa výborné
Ako žiadne veľké prekvapenie a to je len dobre. Vizuálne konečne decentné, proste hotheč v dospelom štýle a nie tramsformer pre puberťákov. Veľmi sa mi páči interiér, dizajnovo čistý a uprataný, taký závan Audi interiérov (predtým než to pohnojili súčasnými celodotykáčmi). Technické údaje ešte nie sú, ale tam veľké prekvapenie nečakám, 2,0T s manuálom a samosvorom a je už relatívne jedno, či to bude 235 alebo 250 kW. Tak už len počkať na tú cenu, či to neprestrelia a tiež či (v súčasnom blbom duchu) nepôjde o nejakú limitku na dva roky s obmedzenými počtami pre EU krajiny.
Rozbalit vlákno
38
Avatar - pradeda777
21. 7. 2022 11:09
Re: Za mňa výborné
Ok. Mechanika ok. Interiér ok. Exteriér..... :no: Moooooc konzervativní a kastla dlooooouuuuhá....proboha proč??? :-(
Avatar - iudex
21. 7. 2022 13:03
Re: Za mňa výborné
Pre viac priestoru vo vnútri? Tebe to je jedno, ale ja s mojou výškou viac miesta na kolená rozhodne ocením. Taká Mazda 3 vyzerá rozhodne kompaktnejšie (a aj je), ale dozadu sa vôbec nevojdem.
Avatar - pradeda777
21. 7. 2022 13:59
Re: Za mňa výborné
Jak prosté.....kdo potřebuje větší auto, tak si přece nebude kupovat Civic.... :-!
Avatar - iudex
21. 7. 2022 14:24
Re: Za mňa výborné
Jak prosté, kto chce kompakt, ale nestačí mu priestor 3ky, kúpi Civic. Trieda formálne rovnaká (a teda aj +/- hmotnosť), vnútorný priestor o triedu väčší.
21. 7. 2022 11:24
Re: Za mňa výborné
Bavíme se o Honde power of dreams, ne o das Auto. Emoce z tohoto hot hatche stříkají jak z projevu Petro Fialenka na půdě Europarlamentu.
Avatar - iudex
21. 7. 2022 11:46
Re: Za mňa výborné
Ak znamená Das Auto dizajn, za ktorý sa nebude hanbiť ani dospelý chlap a nebude mať problém z takéhoto auta vystúpiť aj pred napr. obchodnými partnermi, potom OK, beriem Das Auto. Emócie majú striekať pri jazde a na okruhu, nie staticky zo zaparkovaného auta. Naviac toto nie je zase úplne nenápadné či nudné auto, to krídlo tam stále je, trojica výfukov tiež, na prvý pohľad bude jasné, že ide o tajpár, nemusí tam byť hafo falošných otvorov ako u predchodcu.
21. 7. 2022 21:23
Re: Za mňa výborné
Design u Das Auto? Kde? Funkční krabice, to ano. A nestydět se? Naprostá většina je spokojena s průměrností a je ráda v tom v největším stádu. Cokoliv mimo stádo je pak fuj. No a protože design CXI je stádovitě das Autoidní, nedivim se, ze se vám líbí.
Avatar - Emel
21. 7. 2022 11:26
Re: Za mňa výborné
Interiér se musí zažít, takhle z fotek je to za mě slušná dvojka. Jo, je to hezky uklizený a jsou tam kolečka na klimu. Na druhou stranu - když je to hezky uklizený, tak je pak potřeba vědět, jak se vypne SS nebo hlídání jízdy v pruhu apod. Hliníková řadička v zimě není můj ideál, ta lišta s výdechama je trošku moc retro a trčící tablety obecně nemusím... ale to jsou relativně drobnosti.
Zvenku fajn, určitě je dobře že to není takovej úlet... řekl bych, že tomu možná nesluší ta bílá, která to opticky zvětšuje.
Avatar - pradeda777
21. 7. 2022 12:04
Re: Za mňa výborné
Exteriér z tohoto úhlu je přímo zoufalý....https://1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/7810271.jpg?…
Honda Civic 2022 základní provedení...https://www.elcarrocolombiano.com/…RIDO-PORTADA.jpg
Avatar - iudex
21. 7. 2022 12:21
Re: Za mňa výborné
No vidíš a mne sa tento uhol páči najviac. ;-)
Avatar - speedfred
21. 7. 2022 12:24
Re: Za mňa výborné
To už ide k nejakému GC čo sa tebe páči ale u mňa nepriechodné.
Avatar - speedfred
21. 7. 2022 12:10
Re: Za mňa výborné
Technika z môjho pohľadu bude bez debaty (aj keď ho xxc predbehne na horšej ceste ??? no uvidíme), introš moc fajn ale exteriér neviem. Ani HB, ani sedan a skôr by som povedal že to ide ku kupé ale na to má zase moc dverí.
Za mňa nie.
Avatar - Ozzman
21. 7. 2022 12:13
Re: Za mňa výborné
To záleží, jestli bude pršet, protože jinak XXC neuvidí přes mokré okno :-!
Avatar - xxc
21. 7. 2022 12:30
Re: Re: Za mňa výborné
Veď uvidíme, kto si to kúpi a ako s tým budú jazdiť. Inak auto pekné, takto to dáva zmysel aj benzínové, keď bude cez týždeň stať v garáži a cez víkend vyrazíme. Len neviem kam. Ako jazdite tie horské priechody? Nejak cez limit, či dodržiavate maximálnu povolenú rýchlosť? Alebo kam s takým autom?
Avatar - iudex
21. 7. 2022 12:53
Re: Re: Za mňa výborné
Prečo by malo preboha cez týždeň stáť v garáži? To nie je Boxster, že ho vytiahneš len v nedeľu za pekného počasia, to je hotheč, z definície univerzál na každý deň.
Ale asi zbytočne vysvetľujem teoretikovi, čo nemá žiadne skúsenosti.
Avatar - xxc
21. 7. 2022 13:35
Re: Re: Re: Za mňa výborné
Práveže mám skúsenosti, spaľovacie ako univerzál na každý deň by som nechcel. Ale na preteky a zážitky to bude dobré, veď aj na to to je :-)
Avatar - speedfred
21. 7. 2022 13:01
Re: Re: Za mňa výborné
Samozrejme že dodržiavame max povolenú rýchlosť, možno 3-4km/h cez limit 😀😀😀

TWL : toto snáď ani teoretik není, to musí byť nejaký android ktorý nás tu skúša.
Avatar - Emel
21. 7. 2022 13:22
Re: Re: Za mňa výborné
Musíš násobit, ne přičítat... do x2 se člověk většinou vejde
Avatar - xxc
21. 7. 2022 13:37
Re: Re: Re: Za mňa výborné
Nie, lebo každý tu sníva o stelviu, grosglokneri a pod a som zvedavý, či v takom rakúsku jazdíte tými autami normálne, alebo podľa prísnych limitov a ospevujete, aké sú to zážitky :-)
Avatar - iudex
21. 7. 2022 13:47
Re: Re: Re: Za mňa výborné
Tak pár dní dozadu som tam bol (speedfred tiež) a môžem povedať, že tie ostré autá na tých horských cestách aj hodne ostro jazdia. Ostatne na to sa tam trepú po nudnej diaľnici, aby si na horských vlásenkách poriadne zajazdili.
Avatar - Mokrous
21. 7. 2022 18:31
Re: Re: Re: Za mňa výborné
Já tam před pár dny byl taky a maximálně jsem tam upekl brzdy.
A v minulosti taky, celkem se 3 normálními koncernovými auty.
A to jsem měl 8°C, vítr, mrholení a dolů jsem jel pomalu a brzdil přerušovaně a motorem.
Nechtěl bych je vidět v 30°C a při ostré jízdě.
Tam to fakt chce sportovní auto.
Já tam přitápím jen cestou nahoru.
Avatar - Ozzman
22. 7. 2022 08:30
Re: Re: Re: Za mňa výborné
Z kopce je to hlavně o ovladatelnosti a váze a velikosti. Tady u nás v okolí máme tak cca 3-4 km dlouhý sjezd klikatými okreskami z nejvyššího kopce do údolí, já to tam znám a mám docela najeté. Onehdá jsem jel v dvacet let starém Cliu s 43kw (mělo nové tlumiče, takže sedělo krásně) a na mne se lepila přečipovaná Alfa 156wagon (tuším, že to byla ta 2,4jtd s "černý D na konci a i ve vzduchu :D.. nebo to taky jezdilo na uhlí" , na konci na dlouhé rovince jsem mu dal směrovku, nohu z plynu a on mne pak vzal), celou cestu na krátkých rovinkách mne nemohl předjet, protože jsem v zatáčkách byl rychlejší, poodjel mu a pak by neměl dostatek prostoru.

Z toho plyne ponaučení, že s velkym těžkym kombíkem na takové trase budeš vždy jako slon v porcelánu :D


BTW taky jsem pár horských průsmyků absolvoval s mnoha auty střední třídy a i to sebelepší do prudké vracečky neposkládáš tak, jako ten blbej malej hatchback, nebo nedejbože sporták...
Avatar - Emel
22. 7. 2022 09:22
Re: Re: Re: Za mňa výborné
Tyjo... sporťák jasně, ale jinak... Swift třeba jezdí na poměry malejch hatchů slušně, ale říznout s ním zatáčku jako s Insi, tak mám neodbytný pocit že už by to šlo přes boudu do škarpy. Sice je hmotnost zásadní, ale do nějaké míry to kompenzujou pneu a proporce auta.
Avatar - Mokrous
22. 7. 2022 11:12
Re: Re: Re: Za mňa výborné
Tak to je obecně jasný, že malej hothatch, nebo sporťák je v zatáčkách jinde, než velký kombi, SUV, nebo limuzína.
Pochopitelně, že Passat Variant na podhuštěných 215/55 R17 v režimu comfort není okruhová pila. Přesto si většinou ani v serpentinách nestěžuju na to, že bych s tím nemohl jet svižně. Ovšem ne na úzkých rozbitých okreskách 2. a 3. třídy a rozhodně ne hranu. Kvůli tomu jsem si to ale fakt nepořizoval. Na Hochalpinstrasse to do kopce můžu jet, jak mi dovolí gumy a slušnost vůči cyklistům atd. A je to víc, než potřebuju. A nejezdím se tam vyblbnout s autem, ale lozit po šutrech. Tam můžu zabít leda sám sebe.
Já tu ale psal i jiném problému. O podměrečných brzdách.
Jak na GVI, tak na GVII Var., tak i u Passatu jsou slabé brzdy.
Asi nejlíp na tom byl GVII s 312mm kotouči s ohledem na váhu.
GVI jsem ve 4 lidech a v teplotě nad 25°C musel odstavovat cestou z Grossglockneru dolů asi 2x. Zvadly a zmodraly úplně a smrad z nich byl šílenej. GVII to nějak přežil. No ale teď s Pašíkem, bohužel taky s 312mm kotouči, brzdy modrý a smrdutý i v té vlhké zimě a jen ve 2 lidech bez bagáže. Jen něco na túru. To máš jen cca 170kg +.
Dost mě naštvalo, že ani na 200ps TDI EVO nedali 340mm kotouče, když BiTDI je kdysi mívalo. A dnes je má jen 280ps 2.0 TSI.
Jako, brzdily, to zase jo, ale byly už hodně modrý a smrdutý. Tak bych to asi nechtěl zažít ve 30° a víc a ve 4 lidech s bagáží.
Takže o to mi šlo. Mohl jsem jet 2x rychleji a brzdit jinak a jinde a Pašík by se tam poskládal se ctí, ale brzdy na to nejsou dělaný.
Možná se toho jen moc bojím a trochu smradu a modrý barvy nevadí. Nejsem odborník na brzdy a na to, jak moc to naruší strukturálně kotouč. Pokud je to jen 0,00houno mm na povrchu a ničemu to nevadí, tak OK. A taky co kapalina. Taky netuším, jak moc snese a jestli jde jen o to, kolik má v sobě vody a jinak OK...
Budu to muset dostudovat.
Avatar - miromen
22. 7. 2022 11:45
Re: Re: Re: Za mňa výborné
Jo brzdy v G6 staly za houno a to nejen co do vcelku brzkeho vadnuti. Ale ještě horši brzdy měl jedničkovy focus v tomhle ohledu. Za to brzdy u trojkoveho focuse snesly podstatně vice a nebyl problem s nim dat několik hodně ostrych kilaku aniž by začaly brzdy vadnout.
Avatar - speedfred
22. 7. 2022 13:11
Re: Re: Re: Za mňa výborné
Vymeniť brzdovku, dosky a gumené hadičky za pancierové.
Vymyslieť nejaké náfuky (chladenie) min na predné brzdy.
Stojí to ale za to keď ideš 1x do roka na nejaké passo s Passatom?
Avatar - Mokrous
22. 7. 2022 13:31
Re: Re: Re: Za mňa výborné
:D :D :D Ne, to fakt nestojí.

Ale spíš jsem přemýšlel, zda nejde přehodit kotouče + třmeny z verze 206kW na slabší verzi. A zda to je snadno řešitelné, nebo zda to obnáší i výměnu dalších komponent podvozku.

Na toto ti ale "odborníci" z autorizáku, soustředící se na výměnu celků pod dozorem Vlkohradu, neodpoví. Protože jim to z počítače podle VIN nevypadne...
Avatar - speedfred
22. 7. 2022 13:48
Re: Re: Re: Za mňa výborné
Brzdovka, dosky, hadice to je aj také safety pre teba. Vymenu brzdičov zistíš na fórach + bazoš 😀
Avatar - xxc
22. 7. 2022 14:21
Re: Re: Re: Re: Za mňa výborné
Čo sa stane, keď uvarím brzdy? Len bude horšie brzdiť, alebo vôbec?
Avatar - speedfred
22. 7. 2022 15:06
Re: Re: Re: Re: Za mňa výborné
Nezabrzdíš vôbec a pedál skončí na podlahe.
Avatar - speedfred
21. 7. 2022 14:00
Re: Re: Re: Za mňa výborné
Na horských prechodoch či passách si skôr užiješ zrýchlenie,zvuk ako maximalku. Krátke roviny, ostré zákruty a celkom veľký traffic.
V Rakús majú celkom privetivé foto pokuty pokial to není IG-L.
Avatar - xxc
21. 7. 2022 14:17
Re: Re: Re: Re: Za mňa výborné
A bežne si neužívate zrýchlenie a zvuk na cestách? Teraz cez víkend pôjdem okolo transfagarasanu, ale keď tam chytím kamióny, tak som celkom došiel. Aj keď aj ostatné cesty Rumunska sú niektoré celkom zaujímavé.
Avatar - wakantanka
21. 7. 2022 19:36
Re: Re: Re: Re: Re: Za mňa výborné
Ideš cez Transfaragasan alebo od Sibiu na Ramnicu Valcea? Cez víkend cez deň tam veľa kamiónov nebude, majú zákaz, na Transfaragasane nebude žiadny, zato hafo turistov. Kamsa chystáš? Ja v nedeľu idem do Varny, cestou hrad Hunedoara a ďalej sa rozhodnem cestou kade.
Avatar - xxc
21. 7. 2022 19:54
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za mňa výborné
V sobotu idem z varny a ako pozerám, vraj sa to oplatí prejsť, tak plánujem z juhu na sever. Tá vedľajšia cesta, keď som šiel pred 2 týždňami do varny, bola dosť plná kamiónov cez víkend.
Avatar - xxc
21. 7. 2022 20:00
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za mňa výborné
Ja som šiel vrchom cez oradeu, pravdepodobne ma tamaď povedie navigácia aj naspäť. Brzdy snáď neuvarím a auto dúfam vydrží 🙂
Avatar - wakantanka
21. 7. 2022 20:00
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za mňa výborné
Na Transfaragasane je dobré byť hneď z rána, od cca 10 tam bude kopa domácich a hore na vrchole zápcha. Popri Olte najlepšie v noci alebo nadránom, ideálne zo soboty na nedeľu, to tam frčím plynulo, kamiónov minimum.
Avatar - xxc
21. 7. 2022 20:13
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za mňa výborné
Tak to možno nabudúce, teraz tam budem nejak poobede :-) Uvidíme, čo to budú za cesty, a ako ma to očarí.
Avatar - Alf1k
21. 7. 2022 12:27
Re: Za mňa výborné
No pro mě je to první Type R, které mi designově nevadí a nepřipadal bych si v něm jako tuzer, těším se na test a jak bude fungovat podvozek, řîzení atd. :yes:
Interiér na mě působí účelně a kvalitně takhle z fotek a promo videa.
Avatar - miromen
21. 7. 2022 12:20
To hlavní
I když se technicke parametry daji zhruba odhadnout tak prostě je to to hlavni a to jsme se dnes nedozvěděli což je škoda.
Určitě je fajn, že honda zachovala manual což se však vědělo.
Designově nevim jestli byl horši předchozi přestřeleny Type-R nebo tato nova generace. Na celkově ulhlazenějšim vzhledu trčici křidlo no nějak mi to k tomu nejde, ale tak neni tam bezduvodně a bočni profil ten mi prostě nešmakuje a jsem tak celkově na novy civic zvědavej jak to bude v realu. Zatim čim vic na něj koukam skrze monitor tim vic je to horši.
A koukam, že jsou tam opravdu pořadne salamy jak zde někdo avizoval a to o rozměrech 265/30/19. Cele je to, už prostě velke...natahle, rozšiřene. Hodit do pračky a seprat jinak hodně fajn.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
21. 7. 2022 12:44
Re: To hlavní
Není to 255? Z té fotky mi to nepřišlo jasný... spíš mi to přišlo jako 255.
Avatar - miromen
21. 7. 2022 12:55
Re: To hlavní
Taky jsem si nebyl jisty tak jsem otevřel obrazek na nove kartě a přes lupu. No a guma je made in USA :D 265/30ZR19 (93Y)
Avatar - iudex
21. 7. 2022 12:55
Re: To hlavní
Na videách ukazovali 265mm. A to som teda prekvapený, v nedávnej diskusii som tu tvrdil, že to tak veľa nebude. Ale je.
https://www.youtube.com/watch?… cca 7 minúta
21. 7. 2022 17:40
Re: To hlavní
Pekny videjko. :yes:
Taky jsem cekal jak to dopadne. :-)
265 je brutalni.

No nic, nechapu trotly, co ti dali palce dolu.

Kazdopadne dokonaly HH.
:yes: :yes: :yes:

PS Co s timhle budou delat tuneri? Daji tam 315? :D
Avatar - pradeda777
21. 7. 2022 14:04
Re: To hlavní
Přesně. Nechápu, že to tak nevidí každý..... :-!
Avatar - xxc
21. 7. 2022 14:18
Re: Re: To hlavní
Lepšie drží na hladkej ceste :-)
Avatar - miromen
22. 7. 2022 11:39
Re: To hlavní
Jo no Civic je rozhodně spiš na efektnost než efektivitu, i když to kulha jak u jednoho tak udruheho. Tu efektnost zrovna u 11G nějak nevidim a efektivita nevim kde ma byt.
A když si vezmu tak Type-R je ještě delši, širši, rozšiřene rozchody a delši rozvor. Dnešni optikou je to spiš zmenšena středni třida než běžny kompakt. Takže ovladatelnost a manevrovatelnost dostavaji po koulich. Ani ten nadstandardni prostor nenabidne. Kufr je litražně nadpruměrny, ale pokud vim tak rekordman mezi kompakty to neni, OK ložna plocha by mohla byt velka. No a podelny prostor pro posadku sice fajn, ale k čemu, když se dozadu stejně dlouhan neposadi, protože ho bude limitovat střecha a zde naopak bude nabizet jako jeden z nejmeně. Navic posaz bude zřejmě nekomfortni jako u 10G.
Avatar - Mokrous
21. 7. 2022 18:44
Bez křídla bych to zkousnul.
Na křídlo už jsem moc starej.
Jinak bych to bral naopak s automatem, na 18" a kdyby to mělo alespoň 40:20:40 zadní sedačky a výdechy ventilace vzadu.
A klidně by to mohlo mít i o 50 koní míň. Takový Type - R bez ár. :-! Fotr edition. :D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - wakantanka
21. 7. 2022 19:38
Re: Bez křídla bych to zkousnul.
mno Type S zarezali už dve generácie dozadu, škoda
Avatar - Ozzman
22. 7. 2022 08:47
Re: Bez křídla bych to zkousnul.
:-[] :-[] :yes: A ideálně fkombi... ale jinak máš vlastně pravdu
Avatar - Mokrous
22. 7. 2022 10:49
Re: Bez křídla bych to zkousnul.
No, na kombi jsem zapomněl :D :D :D