Ako žiadne veľké prekvapenie a to je len dobre. Vizuálne konečne decentné, proste hotheč v dospelom štýle a nie tramsformer pre puberťákov. Veľmi sa mi páči interiér, dizajnovo čistý a uprataný, taký závan Audi interiérov (predtým než to pohnojili súčasnými celodotykáčmi). Technické údaje ešte nie sú, ale tam veľké prekvapenie nečakám, 2,0T s manuálom a samosvorom a je už relatívne jedno, či to bude 235 alebo 250 kW. Tak už len počkať na tú cenu, či to neprestrelia a tiež či (v súčasnom blbom duchu) nepôjde o nejakú limitku na dva roky s obmedzenými počtami pre EU krajiny.
Pre viac priestoru vo vnútri? Tebe to je jedno, ale ja s mojou výškou viac miesta na kolená rozhodne ocením. Taká Mazda 3 vyzerá rozhodne kompaktnejšie (a aj je), ale dozadu sa vôbec nevojdem.
Jak prosté, kto chce kompakt, ale nestačí mu priestor 3ky, kúpi Civic. Trieda formálne rovnaká (a teda aj +/- hmotnosť), vnútorný priestor o triedu väčší.
Ak znamená Das Auto dizajn, za ktorý sa nebude hanbiť ani dospelý chlap a nebude mať problém z takéhoto auta vystúpiť aj pred napr. obchodnými partnermi, potom OK, beriem Das Auto. Emócie majú striekať pri jazde a na okruhu, nie staticky zo zaparkovaného auta. Naviac toto nie je zase úplne nenápadné či nudné auto, to krídlo tam stále je, trojica výfukov tiež, na prvý pohľad bude jasné, že ide o tajpár, nemusí tam byť hafo falošných otvorov ako u predchodcu.
Design u Das Auto? Kde? Funkční krabice, to ano. A nestydět se? Naprostá většina je spokojena s průměrností a je ráda v tom v největším stádu. Cokoliv mimo stádo je pak fuj. No a protože design CXI je stádovitě das Autoidní, nedivim se, ze se vám líbí.
Interiér se musí zažít, takhle z fotek je to za mě slušná dvojka. Jo, je to hezky uklizený a jsou tam kolečka na klimu. Na druhou stranu - když je to hezky uklizený, tak je pak potřeba vědět, jak se vypne SS nebo hlídání jízdy v pruhu apod. Hliníková řadička v zimě není můj ideál, ta lišta s výdechama je trošku moc retro a trčící tablety obecně nemusím... ale to jsou relativně drobnosti.
Zvenku fajn, určitě je dobře že to není takovej úlet... řekl bych, že tomu možná nesluší ta bílá, která to opticky zvětšuje.
Technika z môjho pohľadu bude bez debaty (aj keď ho xxc predbehne na horšej ceste ??? no uvidíme), introš moc fajn ale exteriér neviem. Ani HB, ani sedan a skôr by som povedal že to ide ku kupé ale na to má zase moc dverí.
Za mňa nie.
Veď uvidíme, kto si to kúpi a ako s tým budú jazdiť. Inak auto pekné, takto to dáva zmysel aj benzínové, keď bude cez týždeň stať v garáži a cez víkend vyrazíme. Len neviem kam. Ako jazdite tie horské priechody? Nejak cez limit, či dodržiavate maximálnu povolenú rýchlosť? Alebo kam s takým autom?
Prečo by malo preboha cez týždeň stáť v garáži? To nie je Boxster, že ho vytiahneš len v nedeľu za pekného počasia, to je hotheč, z definície univerzál na každý deň.
Ale asi zbytočne vysvetľujem teoretikovi, čo nemá žiadne skúsenosti.
Nie, lebo každý tu sníva o stelviu, grosglokneri a pod a som zvedavý, či v takom rakúsku jazdíte tými autami normálne, alebo podľa prísnych limitov a ospevujete, aké sú to zážitky :-)
Tak pár dní dozadu som tam bol (speedfred tiež) a môžem povedať, že tie ostré autá na tých horských cestách aj hodne ostro jazdia. Ostatne na to sa tam trepú po nudnej diaľnici, aby si na horských vlásenkách poriadne zajazdili.
Já tam před pár dny byl taky a maximálně jsem tam upekl brzdy.
A v minulosti taky, celkem se 3 normálními koncernovými auty.
A to jsem měl 8°C, vítr, mrholení a dolů jsem jel pomalu a brzdil přerušovaně a motorem.
Nechtěl bych je vidět v 30°C a při ostré jízdě.
Tam to fakt chce sportovní auto.
Já tam přitápím jen cestou nahoru.
Z kopce je to hlavně o ovladatelnosti a váze a velikosti. Tady u nás v okolí máme tak cca 3-4 km dlouhý sjezd klikatými okreskami z nejvyššího kopce do údolí, já to tam znám a mám docela najeté. Onehdá jsem jel v dvacet let starém Cliu s 43kw (mělo nové tlumiče, takže sedělo krásně) a na mne se lepila přečipovaná Alfa 156wagon (tuším, že to byla ta 2,4jtd s "černý D na konci a i ve vzduchu :D.. nebo to taky jezdilo na uhlí" , na konci na dlouhé rovince jsem mu dal směrovku, nohu z plynu a on mne pak vzal), celou cestu na krátkých rovinkách mne nemohl předjet, protože jsem v zatáčkách byl rychlejší, poodjel mu a pak by neměl dostatek prostoru.
Z toho plyne ponaučení, že s velkym těžkym kombíkem na takové trase budeš vždy jako slon v porcelánu :D
BTW taky jsem pár horských průsmyků absolvoval s mnoha auty střední třídy a i to sebelepší do prudké vracečky neposkládáš tak, jako ten blbej malej hatchback, nebo nedejbože sporták...
Tyjo... sporťák jasně, ale jinak... Swift třeba jezdí na poměry malejch hatchů slušně, ale říznout s ním zatáčku jako s Insi, tak mám neodbytný pocit že už by to šlo přes boudu do škarpy. Sice je hmotnost zásadní, ale do nějaké míry to kompenzujou pneu a proporce auta.
Tak to je obecně jasný, že malej hothatch, nebo sporťák je v zatáčkách jinde, než velký kombi, SUV, nebo limuzína.
Pochopitelně, že Passat Variant na podhuštěných 215/55 R17 v režimu comfort není okruhová pila. Přesto si většinou ani v serpentinách nestěžuju na to, že bych s tím nemohl jet svižně. Ovšem ne na úzkých rozbitých okreskách 2. a 3. třídy a rozhodně ne hranu. Kvůli tomu jsem si to ale fakt nepořizoval. Na Hochalpinstrasse to do kopce můžu jet, jak mi dovolí gumy a slušnost vůči cyklistům atd. A je to víc, než potřebuju. A nejezdím se tam vyblbnout s autem, ale lozit po šutrech. Tam můžu zabít leda sám sebe.
Já tu ale psal i jiném problému. O podměrečných brzdách.
Jak na GVI, tak na GVII Var., tak i u Passatu jsou slabé brzdy.
Asi nejlíp na tom byl GVII s 312mm kotouči s ohledem na váhu.
GVI jsem ve 4 lidech a v teplotě nad 25°C musel odstavovat cestou z Grossglockneru dolů asi 2x. Zvadly a zmodraly úplně a smrad z nich byl šílenej. GVII to nějak přežil. No ale teď s Pašíkem, bohužel taky s 312mm kotouči, brzdy modrý a smrdutý i v té vlhké zimě a jen ve 2 lidech bez bagáže. Jen něco na túru. To máš jen cca 170kg +.
Dost mě naštvalo, že ani na 200ps TDI EVO nedali 340mm kotouče, když BiTDI je kdysi mívalo. A dnes je má jen 280ps 2.0 TSI.
Jako, brzdily, to zase jo, ale byly už hodně modrý a smrdutý. Tak bych to asi nechtěl zažít ve 30° a víc a ve 4 lidech s bagáží.
Takže o to mi šlo. Mohl jsem jet 2x rychleji a brzdit jinak a jinde a Pašík by se tam poskládal se ctí, ale brzdy na to nejsou dělaný.
Možná se toho jen moc bojím a trochu smradu a modrý barvy nevadí. Nejsem odborník na brzdy a na to, jak moc to naruší strukturálně kotouč. Pokud je to jen 0,00houno mm na povrchu a ničemu to nevadí, tak OK. A taky co kapalina. Taky netuším, jak moc snese a jestli jde jen o to, kolik má v sobě vody a jinak OK...
Budu to muset dostudovat.
Jo brzdy v G6 staly za houno a to nejen co do vcelku brzkeho vadnuti. Ale ještě horši brzdy měl jedničkovy focus v tomhle ohledu. Za to brzdy u trojkoveho focuse snesly podstatně vice a nebyl problem s nim dat několik hodně ostrych kilaku aniž by začaly brzdy vadnout.
Vymeniť brzdovku, dosky a gumené hadičky za pancierové.
Vymyslieť nejaké náfuky (chladenie) min na predné brzdy.
Stojí to ale za to keď ideš 1x do roka na nejaké passo s Passatom?
Ale spíš jsem přemýšlel, zda nejde přehodit kotouče + třmeny z verze 206kW na slabší verzi. A zda to je snadno řešitelné, nebo zda to obnáší i výměnu dalších komponent podvozku.
Na toto ti ale "odborníci" z autorizáku, soustředící se na výměnu celků pod dozorem Vlkohradu, neodpoví. Protože jim to z počítače podle VIN nevypadne...
Na horských prechodoch či passách si skôr užiješ zrýchlenie,zvuk ako maximalku. Krátke roviny, ostré zákruty a celkom veľký traffic.
V Rakús majú celkom privetivé foto pokuty pokial to není IG-L.
A bežne si neužívate zrýchlenie a zvuk na cestách? Teraz cez víkend pôjdem okolo transfagarasanu, ale keď tam chytím kamióny, tak som celkom došiel. Aj keď aj ostatné cesty Rumunska sú niektoré celkom zaujímavé.
Ideš cez Transfaragasan alebo od Sibiu na Ramnicu Valcea? Cez víkend cez deň tam veľa kamiónov nebude, majú zákaz, na Transfaragasane nebude žiadny, zato hafo turistov. Kamsa chystáš? Ja v nedeľu idem do Varny, cestou hrad Hunedoara a ďalej sa rozhodnem cestou kade.
V sobotu idem z varny a ako pozerám, vraj sa to oplatí prejsť, tak plánujem z juhu na sever. Tá vedľajšia cesta, keď som šiel pred 2 týždňami do varny, bola dosť plná kamiónov cez víkend.
Na Transfaragasane je dobré byť hneď z rána, od cca 10 tam bude kopa domácich a hore na vrchole zápcha. Popri Olte najlepšie v noci alebo nadránom, ideálne zo soboty na nedeľu, to tam frčím plynulo, kamiónov minimum.
No pro mě je to první Type R, které mi designově nevadí a nepřipadal bych si v něm jako tuzer, těším se na test a jak bude fungovat podvozek, řîzení atd. :yes:
Interiér na mě působí účelně a kvalitně takhle z fotek a promo videa.
I když se technicke parametry daji zhruba odhadnout tak prostě je to to hlavni a to jsme se dnes nedozvěděli což je škoda.
Určitě je fajn, že honda zachovala manual což se však vědělo.
Designově nevim jestli byl horši předchozi přestřeleny Type-R nebo tato nova generace. Na celkově ulhlazenějšim vzhledu trčici křidlo no nějak mi to k tomu nejde, ale tak neni tam bezduvodně a bočni profil ten mi prostě nešmakuje a jsem tak celkově na novy civic zvědavej jak to bude v realu. Zatim čim vic na něj koukam skrze monitor tim vic je to horši.
A koukam, že jsou tam opravdu pořadne salamy jak zde někdo avizoval a to o rozměrech 265/30/19. Cele je to, už prostě velke...natahle, rozšiřene. Hodit do pračky a seprat jinak hodně fajn.
Na videách ukazovali 265mm. A to som teda prekvapený, v nedávnej diskusii som tu tvrdil, že to tak veľa nebude. Ale je. https://www.youtube.com/watch?… cca 7 minúta
Jo no Civic je rozhodně spiš na efektnost než efektivitu, i když to kulha jak u jednoho tak udruheho. Tu efektnost zrovna u 11G nějak nevidim a efektivita nevim kde ma byt.
A když si vezmu tak Type-R je ještě delši, širši, rozšiřene rozchody a delši rozvor. Dnešni optikou je to spiš zmenšena středni třida než běžny kompakt. Takže ovladatelnost a manevrovatelnost dostavaji po koulich. Ani ten nadstandardni prostor nenabidne. Kufr je litražně nadpruměrny, ale pokud vim tak rekordman mezi kompakty to neni, OK ložna plocha by mohla byt velka. No a podelny prostor pro posadku sice fajn, ale k čemu, když se dozadu stejně dlouhan neposadi, protože ho bude limitovat střecha a zde naopak bude nabizet jako jeden z nejmeně. Navic posaz bude zřejmě nekomfortni jako u 10G.
Na křídlo už jsem moc starej.
Jinak bych to bral naopak s automatem, na 18" a kdyby to mělo alespoň 40:20:40 zadní sedačky a výdechy ventilace vzadu.
A klidně by to mohlo mít i o 50 koní míň. Takový Type - R bez ár. :-! Fotr edition. :D