Přesně. Koncern přestal dělat auta pro lidi. Diess si vybájil digitální sdílenou budoucnost, osekal náklady na nejhorších místech, přitom nebyl schopen snížit ceny a podělal tak zásadní věci jako logistický řetězec.
No to si popsal pohled koncového zákazníka (který nemá znalost problematiky = vidí jen ten výsledek). Ty reaguješ na VYSVĚTLENÍ co proč jak včetně odkazu a (přesto sis) popletl příčiny a následky
Dobabral co sa dalo, golf -50% za dva roky, tiguan -40% a hlavne id3 je ani nie na polovicnych predajoch tesly 3. A tento rok sa kazdy mesiac oredava menej ako v minulom roku. Napr april 2020 cca 6000ks vs 1700 2021
"...Podle zdrojů DPA zůstane v podniku až do konce smlouvy jako poradce a bude dál pobírat mzdu..."
No pokial niekoho odvolali, tak asi preto, ze s nim neboli spokojni. A v tom pripade si urcte nenechaju od neho radit. Podla mna je to skor tak, ze Diess ma dohodnuty taky "zlaty padak", ze pre VW je lacnejsie ho zasit niekam do kuta a platit az do konca zmluvy...
To si nemyslím. Tzv. zlatý padák bude asi o něco méně než mu budou vyplácet postupně formou poradenské odměny. Je to výhodnější pro obě strany, protože odchodné bude vypláceno postupně a zřejmě i z hlediska vedlejších nákladů (daně, odvody). To že Diess nebude mít žádný vliv si myslím, že je bez pochybností.
Pro mě to není tak jednoznačné.
Důvody k odvolání můžou být různé
1) Rozdíly ve vizi - tohle by se nabízelo, Diess je spojovaný s all-electric vizí automotive, jeho odvolání může být signálem o tom, že akcionáři už této vizi úplně nevěří... ale je to jen spekulace
2) Selhání v běžné manažerské činnosti - sem by třeba spadalo nezvládnutí přechodu na nový SW v autech
3) Politikaření zájmových skupin
Tak nebo tak, pokud si třeba vezmeme tu 1 - i pokud nebude platit all-electric, tak ale pořád EV budou existenčně důležitou součástí budoucnosti značky.
tak selhani tam je jasny a to jednak v ramci elektromobility. Proc je q6etron a elektricka a6 porad odkladana? Proc obri a osklivy ix ma lepsi efektivitu nez etron a co hur tak i nez taycan a navic ma mnohem vetsi baterii. Pritom osklivy eqs s tim problem nema.
A pak je tu strategie, kde je obdoba 40d pro a6? Proc porad nefungujou prevodovky jako u bmw nebo mb. A proc tak strasne ojebavaj siroce prodavany modely. A v posledni rade proc sakra formentor vz stoji vic nez jakakoliv konkurence. Proc je Tuareg suverene nejdrazsi z konkurence.
No ty ceny = to je to za co TEĎ NAJEDNOU nějaký šéf nemůže (asi jako DNESKA házet ekonomický problémy daný minulou dekádou na ministra financí co je ve funkci.. pár měsíců). Viz ta (léééta trvající problém co LOGICKY jen roste a dnes je z něj PROBLÉM) efektivita (nejen proti Toyotě = v BEV VW samozřejmě nemá na Teslu
Když sem to tu psal před lety že VW na tom není moc dobře = reakce byly no jasný jaký :*)
DNESka možná stejnej co se tehdy vysmíval = sám ví že NA TOM sakra NĚCO BUDE ;-)
ale aby POTVRDIL svůj dřívější přístup "vymyslí" (si) že ZA TO MŮŽE určitě DIESS :D:-!
No a všechny další odklady a nekonkurenceschopnost (třeba tomu) BMW = to je základ taky všechno PŘED DIESSem
Viz ty tisíce ajťáků snažil se = ale VW je už léta v ZCELA JINÉ pozici, než si (donedávna) hodně lidí (i místních diskutérů) představovalo. Byl docela v hajzlu před DIESSem = teď prostě jen pracujou s tím co mají (asi jako ten náš stát = ale vysvětlovat to rsp. ÚSPĚŠNĚ to VYSVĚTLIT neekonomům/diskutérům (viz já 11:30 závěrečný odstavec) to je NADLIDSKÝ ÚKON :-O;-)
Lucid nemam moc rad, bo jeho vlastnicka struktura - Saudove s jejich ropnymi penezi.
On September 17, 2018, Lucid Motors announced that they were in talks with the Public Investment Fund, which is the Saudi Arabian sovereign investment fund, for funding valued at over US$1 billion.[16][17] The investment was completed in April 2019.[18]
„V momentě, kdy tržní kapitalizace společnosti Tesla, která se zaměřuje na výrobu udržitelných produktů, překoná tržní kapitalizaci společnosti Aramco, která vyrábí fosilní paliva, můžete si být jistí, že budoucnost pro planetu Zemi bude dobrá,“ uvedl miliardář ve svém příspěvku.
mozna, prijde, nekdy....
slibujou to uz aspon dva roky a jsem zvedavej, kam nacpou baterie. Etron je postavenej ma MLB evo (verze obdobna audi q5) a nemyslím si, ze tam daj to co je v ix nebo eqs.
Osobně si myslím, že už jsme (z hlediska strategie) za EV. Kde VW zaostává je autonomní řízení - tam bych viděl důvod k rozhodnutí o změně na postu generálního.
Koncern zaostává (i) v (software) autonomním řízení, ale to spíš není důvod pro vyhození nejvyššího šéfa koncernu. SAKRA VWELKÝ problém je VIZ JÁ 11:13
Když to vezmu šachovou terminologií... možná je jasná zhruba EV strategie, ale je potřeba odmakat tu taktiku... a nejen na úrovni výkonných úředníků, ale i ten přechod... tj. jak dlouho lít peníze do spalováků a jaké výrobní kapacity mít za 5 let a tak. Z mého (laického a nezasvěceného) pohledu si myslím, že je víc top-manažerské práce na tom přechodu k EV než na autonomních autech... protože autonomní auta jsou jen nějaký výzkumný úkol, který ale nemá zase takové dopady na výrobní procesy a dodavatelské řetězce... když zvládneš technologii, tak uděláš z neautonomního Enyaqa autonomního asi relativně jednoduše, na stávající lince.
Koukáš na to trochu jiným pohledem než já. Nemyslím si, že půjde o doplnění stávajících vozů nějakým doplňkovým autopilotem. U plněautonomního auta (dle mého názoru) se ztrácí potřeba individualizace. U komerčně využívaných aut (v Kalifornii) Cruise využívá GM Bolt, což označuje jako první generaci. Druhá generace je označována jako "The Cruise Origin" - je to ta krabice asi v půlce této stránky http://www.getcruise.com/technology . Podobný je i Zoox http://rumble.com/…-california.html .
Nevím, jestli nemícháš několik věcí dohromady.
To co posíláš bych chápal jako odpověď na zadání "sdílená autonomní městská auta / taxíky". Jestli je ale budoucnost mobility ve sdílení aut a ježdění po městě, to si nejsem úplně jistý. Pokud bude člověk chtít svoje auto i na delší cesty, pak těžko bude vypadat jako krabice.
Proto píšu, že máme různé náhledy. Pro mě je zásadní informace, že autonomní řízení ve vozu bez řidiče je už používané jako robotaxi. Vylepšené line asistenty a aktivní tempomaty jsou součástí výbavy stávajících aut (většinou se spalovacím motorem) - to podle mého názoru není nijak zásadní vylepšení.
Nemluvím o vylepšených lane assistech, ale o autonomní jízdě. Někde jsem četl, že nejpokročilejší systém autonomní jízdy má Mercedes v S-Klasse... jako první certifikovaný pro level 3. Ano, v běžném autě a ne v nějaké krabici... a i proto si myslím, že autonomní jízda stojí spíš jako technologie bokem a není to game-changer celého odvětví. Může být stejně dobře v S jako v S... ;-)
Taxíky automobilku nespasí. Dnešní optikou potřebuje automobilka velikosti VW prodávat 10M aut ročně... a servisovat mnohem víc. Kdysi jsem viděl nějakou analýzu, dle který 60% příjmů automobilky byl servis a díly a jen 40% nový auta - to jen tak na okraj.
Fajn, EV jsou dražší a možná na tom víc rejžujou, tak třeba by stačilo prodávat... já nevím, 5M ročně? Ale pořád... ID3 startuje na milionu, nebo teda kousek pod... tudy asi cesta nevede.
Podle mého názoru bude docela velký rozdíl mezi S klasse se systémem certifikovaným pro level 3 a S klasse v levelu 5 (bez místa pro řidiče a ovládacích prvků - volant, pedály ...). Tam se ta hra bude měnit (dle mého názoru) dost. Automobilová výroba je samozřejmě předimenzovaná, stejně jako farmaceutická výroba, která je v Evropě vytížená na cca 17 %.
No to je otázka.
První aspekt - level 5 neznamená bez volantu, ale plně autonomní... ale ten volant tam pořád být může.
Druhý aspekt - jak myslíš, že by tedy vypadala autonomní luxusní limuzína na dlouhé cesty? Nebude nakonec pořád nejvýhodnější sedět směrem dopředu, s nohama před sebou?
No to asi chtěli úspory = ty bys chtěl (o tolik) dražší auto? Rohlíky co si kupuju stávaly 9,90 kč pak 12,90 a teď 17,90
NĚKTEŘÍ výrobci to řeší zhoršením kvality a zmenšením objemu = VW to řešili tda i tím zhoršením https://www.autoforum.cz/…elne-nedostatky/ ale SOUČASNĚ i těma úsporama = jinak TO NEJDE jinak
Týká se to všech = 6tiválec ve střední pod milion kč (což tu chvíli bylo) už NEbude NE NE NE :*)
Diess zdá se dělal svou práci OPAČNĚ než hodnotí obvyklá skupinka (věcem nerozumím TAK JE BUDU alespoň KOMENTOVAT). Ale problém který ho asi dohnal je FAKT PROBLÉM dnešního koncernu = viz já 11:13
Odchod šéfa Volkswagenu je bežne zdôvodňovaný troma problémami: dlhodobo zlými vzťahmi s odbormi, poklesom podielu na ázijskom trhu, no najmä zlyhaním pri tvorbe softvéru pre celú skupinu, čo má za následok oneskorenie pri predaji kľúčových modelov.
Vo svojej podstate však jeho odchod dokumentuje hlboké problémy, v ktorých sa automobilka posledné obdobie zmieta. Pred týždňom boli zverejnené výsledky skupiny a tie nepotešili. V prvom polroku poklesli predaje áut o 22 percent, čo je väčší prepad ako u konkurencie.
Slabé predaje sa odrazili aj na akciách spoločnosti. Tie za posledný rok stratili 32 percent, pričom Stellantis prišiel o 20 percent, Renault o 18 percent, Mercedes a BMW stratili po 10 percentách.
Pokles akcií znamená, že trhová kapitalizácia spoločnosti poklesla k úrovni 80 miliárd eur.
Čo je horšie, pomer ziskov k hodnote akcií (Price/Earnings ratio) sa pohybuje na zúfalej úrovni 5. Európske akcie sa obchodujú na úrovni 4-násobne vyššej, čo dokumentuje obrovskú nedôveru investorov v budúcnosť spoločnosti Volkswagen.