Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Koncern VW zvýšil zisk po zdanění o více než čtvrtinu na 10,6 mld. eur

63 komentářů

Avatar - kuk
kuk
A dosadili tam vykuka kterej má zrovna aféru s tím že u ministrů loboval za umělěj benzín. Lol.
Pro dobrotu na žebrotu. 😁
Gvick2
VW a Stelantis jdou díky EV se ziskem nahoru
https😐/www.auto.cz/…u-nakladu-145011
a Toyota dolů
https😐/www.reuters.com/…mate-2022-05-11/
Avatar - del42sa
del42sa
dočkej času, Steallantis bude jeden z prvních kteří brzy zapláčou 😉
Gvick2
Také bych chtěl plakat nad takovým ziskem. Nevidím důvod proč by měl Stellantis zaplakat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Protože vyhodili diesely z rodinných a užitkových vozů jako Berlingo, Space Tourer atp. Tohle se jim u zákazníků vymstí.
ericn
Máš pravdu, počty prodaných rodinných dodávek padají ke dnu. Výrobu naopak zachraňuje Toyota, která tam diesely nechala. EV do velkých rodinných aut nepatří.

Teď je jeden pěkný srovnávací test Míši Karpata T7/T6.1/elektrická Zafira, kde to jasně říká. To samé Rasťo při srovnání vhodnosti pohonů u Gtec Octavky. Mrkněte 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Srovnávačku T7/T6.1 jsem už viděl. V podstatě potvrzuje to co tvrdím neustále. Zjednodušeně mám chtít T7 kvůli agilnímu žravému benzínoému dvoulitru a jízdním vlastnostem. Což jsou přesně ty vlastnosti, které zákazník Multivanu hledá že... (hrubá ironie)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jinak je tu krásně vidět ta totální absirdita regulace emisí ze strany bolševické EU.

Zatímco Toyota může dieselové dodávky vyrobit, tak PSA už ne. Takže zákazník půjde k Toyotě a EU změnila jen to, že jsem si jako zákazník nekoupil Citroena ale Toyotu a že zisk jde do Japonska!!! Bravo!!! A na další rok bude Toyota za to že prodává auta co zákazníci chtějí potrestána tím, že jí vyjdou vyšší flotilové emise... Bravo! Socialismus byl nic proti ekohujerskému eurobolševismu!!!
Hendly
Zakazuje někdo Citroën výrobu?

Ty zas naslouchás Sauronovi...
ericn
Nikdo nezakazuje Citroenu vyrábět Space Tourer ani Berlingo, jen ho emisiní předpisy (flotilové emise) nutí tohle rozhodnutí udělat, protože jinak bude platit sakra velké peníze. Takže je to vlastně taková šikana výrobců. Nicméně tímto rozhodnutím poslal Citroen tyto modely do zapomnění a nahrál Toyotě, která jasně vede prodeje :yes:
Avatar - del42sa
del42sa
https😐/www.autojournal.cz/…obijeci-hybridy/

"Dlouhá léta se Evropská unie tvářila, že dobíjecí hybridy jsou něco jako zázrak techniky, který je schopen donutit jezdit dvoutunové SUV za méně než 2 litry benzinu na 100 kilometrů. Že šlo o lež postavenou na nesmyslné metodice měření spotřeby, věděli naprosto všichni. EU to však zjišťuje až nyní a čirou náhodou jen krátce poté, co se jednotlivé automobilové koncerny pochlubily tím, že se jim za rok 2021 podařilo splnit emisní limity a do bruselské pokladničky tím pádem nepřiteče ani zdaleka tolik, jak jistě mnozí doufali."

a dobře jim tak ... 😉
Hendly
Četl jsi ten článek?

Snad, prý, možná, asi... To je článek o tom že jedna baba povídala že má kamaráda co..
..
Lubo
Počkaj Hendly alias Hammuna Ti to namydlí :no: , že si dovolíš spochybniť spotrebu 1-2 l / 100 km u 2+ tonových PHEV SUV. Síce už aj EÚ priznala svoju chybu, ale Hendly nám to tu objasní a keď nepochopíme, tak sa opýta kľúčovú otázku “máš k tomu nějaké argumenty”, a vôbec mu nebude vadiť, že on nijaké neuvedie.

Vieš koľko sa chudák natrápi kým sa prepne na všetky svoje nicky (aspoňže cez tento víkend používa len 4, zatiaľ 😁 )
Hendly
.......
..
Hendly
Lubo, celkem mě uráží to, že místo argumentace vytváří nějaké teorie na moji osobu.
Dovedes oddělit věcnou argumentaci od nějakých osobních doměnek?

Měření emisí a spotřeby je velice komplexní a složita věc. Výrobci se snaží najít mezery a využit je. Legislativa se na to snaží reagovat.
Co je na tom divného?
Hendly
A Toyota snad nemusí platit flotilove emise?
ericn
To je hloupá otázka, nemysliš? 😉
Hendly
Ano, ale pak teda nechápu na čem stavíš myšlenku že Toyota může prodávat a Citroën ne.
Toyota zřejmě díky hybridů nemá s emisema problém.
ericn
Přesně tak, Toyota díky hybridům nemá s flotilovými emisemi problém. Citroen má pouze drahé pluginy, které nikdo nechce, tak má smůlu… 😉
Hendly
No a teď jak do toho zapadá argument že Citroënu někdo něco zakazuje který, pokavad dobře chápu, obhajujes ?
ericn
Citroen nemá na výběr, musí nějaké modely odstřelit, aby finančně nevykrvácel. A to je špatně…
Hendly
Tak znova. Jsou jiná pravidla pro Citroën a jiná pro Toyota?

Pravidla jsou známá dlouho dopředu. A smyslem není vybírat pokuty, ale motivovat výrobce k nasazení a vývoji novych technologií.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nikdo nezakazuje???

Přesně to co jsi popsal není nic jiného než naprosto pokrytecký ZÁKAZ!!!
Hendly
Má Citroën jiné pravidla než Toyota?
ericn
Předpis v podstatě nedává výrobci jinou možnost, protože pokud to udělá, EU ho sedře finančně na emisních pokutách z kůže. Tj pokrytecké je to na 100%…
Hendly
Nechápu tvůj argument. Má Toyota jiná pravidla než Citroën?
ericn
Nemá… Toyota jen věřila hybridům dřív, než si elektrifikaci vytýčila EU jako svůj utopický cíl a to jí dalo emisní náskok, co se teď prostě hodí. Citroen věřil hlavně naftě, tak ji rozvíjel. Dokud nepřišla EU se svou utopickou vizí a změnila násilně podmínky na trhu. Tj podmínky nezměnil trh, lepší technologie (jak by to mělo být), ale politika zeleného náboženství 😒]
Hendly
Takže Toyota má náskok protože vsadila na elektrifikaci a Citroën má problém.
A teď si vem, že nejen Čína vsadila na EV a lije do toho ohromné peníze.
A ty chceš aby evropské automotive jelo dal v dieslu? Jak pak doženou tu ztrátu?

PS😒br /> Představ si svou představu aut za 20 let. Myslíš že budou jezdit stále s manuální převodovkou a podobným motorem na naftu jako je dnes?
Arese
Doufejme, že alespoň některé ano! 😉 :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ericn: ano přesně tak.
Avatar - del42sa
del42sa
nevidíš důvod proč ? zřejmě v tom bude krátkozrakost 😉

https😐/www.autoforum.cz/…ty-ktera-skonci/

nakonec oni sami to přiznávají ...
Avatar - kuk
kuk
Ty argumentuješ dezinformačním ***forem? No ty máš dost. Ještě či autožive, tam píšou stejný houna, to se ti bude taky určitě líbit. 😁 😁 😁
Avatar - del42sa
del42sa
je vidět, že se opravdu vyznáš a máš přehled , minimálně v těch hounech 😁 😁 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Firma, která v takovéto době navyšuje zisk v přímém rozporu s upadajicimi prodeji a zdražováním vstupů, ukazuje na jediné - zadělává si na obrovský průšvih. Toto není důkaz žádné stability a odolnosti. Je to jen jedním z ukazatelů toho, jak současná výroba a produkce EV nesmyslů parazituje na dotační politice EU.
Hendly
A co si přečíst článek a pochopit souvislost?

Aut je nedostatek, lze zvyšovat cenu a prodávat jen nejziskovejsi modely.

Hledat stabilitu v době covidu?
Proč do to o tahas svou slepou nenávist k EU?
Lubo
Súhlasím. Zvyšujú maržu, šetria na prevedení áut a dodávateľoch. Situácia im v tom aktuálne praje, ale uvidíme alo je to udržateľné dlhodobo.

Chýbajú mi v článku nejaké čisla, tak doplním😒br /> - Celkovo sú v počte vštetkých predaných áut za 1. polrok o 22.2% dole pod minulým rokom, a v Q2 dole 22.4%.
- EV napriek silnej podpore, novým modelom, uprednostňovaní vo výrobe stúpli v Q2 len o 6% medziročne a tvoria 6% predajov (118 000 ks v Q2). Pre samotné VW je to sklamanie.

Viac detailných info: https😐/insideevs.com/…ales-2022q2/amp/
Hendly
"Demand continues to be strong and we e😜ect an improving supply situation in the second half of the year."
Lubo
A máš k tomu nejaké argumenty? :-!
Hendly
To je citace z tvého odkazu.
Nechápu jaký argument teď myslíš.
Lubo
Aha, takže odcituješ vetu od obchodníka, že budúcnosť je skvelá.

Dáš si k tej citácii 6 likeov, a vlastne si tým nič nemyslel. Už rozumiem, alebo ani nie? 😁

Mt 5😁

Síce zrejme len nechce aby ho vyhodili keď má zrazu nového šéfa, … a k tomu najväčšie investície prinášajú polovičný výsledok predaja voči plánu. Ups
Klasická kombinácia metód šéfa predaja keď to nejde
- “fake it till you make it”
- “každý mesiac dobrý”
Hendly
Ne, já cituji větu z tvého odkazu.

PS: nemám nejmenší důvod obhajovat VW. Považuji ho za zabijáka originálních aut svou nabídkou prumernosti, ale stavět argumenty tak, že VW při poklesu prodejů o 22% a zároveň nárůstu prodejů EV o 6% je důkaz proti EV povazuju za divné.
Lubo
Tak dáme nejaké argumenty.
Plán VW je stať sa svetovou jednotkou v EV do roku 2025, a predbehnúť Teslu v roku 2024. A tomu prispôsobili aj masívny investičný plán v uplynulých rokoch.
Ich plán na rok 2022 bol cca 800 tis EV. Aktuálny predaj 217 200 ks za 1. polrok bolí a pre koncern je to vzhľadom na investície veľký neúspech. A vyvoláva aj oprávnené obavy o budúci trhový podiel.

Šéf predaja, ktorého cituješ napíše do správy čokoľvek, inak pôjde za Herbertom.
ericn
To je přesně ukázka namyšlenosti koncernu. Vyrábí to, co lidi nechtějí a ještě se nestydí to troubit do světa… Dobře, že je Herbert pryč a šéf prodeje by měl jít taky, potřeby zákazníků ho nezajímají. Takže je čas udělat papa 😒] :yes:
Hendly
Tomu nerozumím. Článek o finančním úspěchu VW a ty píšeš, že dělají co lidi nekupuji...
ericn
Jenže ten finanční úspěch je jen krátkodobý, jakmile skončí v Némecku dotace, prodeje EV pofrčí sakra rychle dolu a ostatní modely jsou omezovány na úkor EV (viz chipová krize)… a bude problém …
Lubo
Míňame čas, to on nepochopí, že VW niečo nerobí dobre. Zasa sa chytí nejakého slovíčka a naťuká si 6 x :yes:
Stačilo, že to pochopila správna rada VW Group, že VW nejde dobrým smerom napriek rekordným ziskom. Alebo to je zasa inak? Ja neviem, Hammuna, prepáč, Hendly, vysvetli nám to prosím lepšie :-!
ericn
Taky mám ten pocit, že v této diskusi s ním nemá smysl pokračovat 😉

Btw to mínusování vlastně už nikoho nezajímá, protože nemá žádnou vypovídající hodnotu. Jak dám někomu plus, rovnou se připíše i mínus a obráceně taky. Tj za mě v tom má prsty redakce - Machy je to trapný…
Avatar - del42sa
del42sa
naprostý souhlas, mám úplně stejný dojem a navíc kvalita těchto stránek jde od 10 k 5 a řekl bych, že je na čase sem přestat chodit. :-!
Hendly
Opět místo argumentace útok na moji osobu.

Co se děje ve Vw a odstoupení CEO se asi časem dozvíme. Teď jde jen o spekulace.
Hendly
Hele já stále nechápu to. Jak dotace dokáže přimět zákazníka koupit vůz který je i s dotací dražší než mnoho spalovacích aut na trhu.
Můžeš mi to nějak vysvětlit?

To jako někdo koupí Teslu jen aby měl dotaci místo třeba Golfa?
Avatar - Ondore
Ondore
Niekde som sa v tom stratil. Dobre chápem z diskusie vyššie, že: prepad predaja spaľovákov o 22 % + nárast EV o 6 % = navýšenie čistého zisku o 1/4? A to všetko vďaka nemeckým dotáciám, ktoré tu zajtra nemusia byť a preto by mal VW vyrábať viacej spaľovákov?
Lubo
Hehe, pobavilo.
- VW je na výslní finančne. Zisky super, akcie voči sektoru veľmi lacné (P/E okolo 5, P/B dokonca 0,65),
- Náklady pod kontrolou,
- Stratégia na EV nastavená ambiciózne, Investičný plán veľkorysý,
- Nové EV modely na trhu v súlade s plánom (čo nie je samozrejmosť - viď Tesla),
- A napriek tomu náhle odvoláva generálneho riaditeľa + záujem o akcie VW je vlažný (tzn akcionári neveria budúcemu vývoju firmy)

Tak mi z toho vychádza, že koncern napálil marže (milking stratégia keď chceš opustiť trh, alebo si myslíš, že si Love brand), ale zákazníkom sa vzďaluje. Zaostáva o takmer polovicu v predajných cieľoch EV, ktoré sú jeho budúcnosťou, napriek vysokým investíciám a tomu, že je to pre VW najvyššia priorita (vrátane uprednosťnovania čipov hlavne do EV, atď).

To je zhruba všetko. Cieľ na zameranie na EV si netrúfam spochybniť, ten sa nezmení. Len som sa zamyslel prečo by extrémne zisková firma náhle menila vedenie a jej lacné akcie nechceli vlastniť investori (ani ja).

Dotácie sú iná téma, ale otázka aký vplyv by malo na predaj EV ich zrušenie je dobrá. A chápem presvedčenie niektorých diskutujúcich, že zrušenie/obmedzenie dotácií pozitívny vplyv na predaj EV neprinesie.
Hendly
Podrobnosti odvolání šéfa VW neznám, proto se do diskuze na tohle téma nezapojim. Ty o tom víš více?
Dotace a EV. Snížení dotaci bude mít jistě přechodný vliv na prodej. Efekt koupě na poslední chvilku bude.
Ale dotace přece nemá zásadní vliv na rozhodnutí při výběru jestli ice nebo ev.
Lubo
Máš k tomu nejaký argument? :-!
Hendly
Koupíš si EV když ho nechceš jen proto, že dostaneš dotaci?
Lubo
Čiže existuje len 0-1 nechcem-chcem?
Nie je kúpa auta komplexnejším rozhodovaním? A netvorí sa väčšina konverziou z nechcem na chcem?

Z krátkodobého hľadiska má / mala dotácia v DE veľký vplyv. A ak náhodou nie, o dôvod viac ju zrušiť, či? Ale o tomto pre mňa nie je táto diskusia.

- Je to diskusia k VW, tak si myslím, že zopár faktov a aj dohadov o vývoji VW nie je na škodu. Ani špekulácia nie je zlá. Na to sú diskusie.
- Ja napr EV zvažujem, dotáciu nechcem, ale VW som nezahrnul ani do najširšieho výberu. A to som niekedy mal so Škodou len dobré skúsenosti.

Ps: moja posledná reakcia na Teba. Tvoju hru s likeami nebudem hrať.
Od Teba som sa žiaľ faktov nedočkal. A pritom Ťa považujem za rozumného človeka. Len by som Ti poprial viac tolerancie k iným názorom.
Hendly
Dotace má a měla vliv. Jde o podporu rozjezdu výroby EV. O jistou záruku automobilkam, že mohou investovat.
Jak jsem několikrát psal (zdroje lze snadno dohledat) nejen Čína mohutné dotuje přechod na ev.

Koupě auta je jistě velice komplexní věc. Proto tady i mnohokrát argumentují proti velice hlasitým a pokroucenym názorům jak je EV k ničemu a jak za vše může EU.
Tohle prostě nehodlám nechat být. Jde mnohdy o dezinformace a ve velké části prostě jen lži.

Jsme svědky revoluce kolem aut. Ev se ukazují jako velice progresivní obor a jestli nechceme, a věřím že to nikdo opravdu nechce, udělat ze Země neobyvatelne místo musíme něco změnit.
Edit: jaká fakta z mé strany chybí?


PS: opravdu nevím co je "hra s liekami"
Avatar - Ondore
Ondore
@Lubo: Nemyslím si, že je to také jednoduché, ako hovoríš, resp. sa ukazuje na prvý pohľad. Ak sa pozerám na všetky čísla, tak mi z toho skôr vychádza, že majitelia VW Group účtovne maximalizujú zisky, aby si mohli vybrať posledné tučné miliardové dividendy, výplaty a bonusy. Súčasne však stúpajú krátkodobé záväzky a VW Group je najviac zadlžená skupina na svete, čím vytvoria enormný tlak na vládu v prípade problémov, lebo ak skrachujú oni, skrachuje s nimi tisíce iných firiem, ktoré prostredníctvom dlhu stiahnu so sebou.

Orientácia VW na EV - nemám všetky údaje, ale efektivita výroby im vychádza podstatne horšie (tuším cca 5x horšie) ako u Tesly a čínskych výrobcov (hlavne BYD a NIO). K tomu majú problémy s prechodom kvôli neexistujúcim výrobným kapacitám (hlavne batérií) a prestáva im fungovať model subdodávateľov, lebo takí veľkí na trhu skrátka nie sú. A predpokladám, že nízke čísla výroby EV majú v prvom rade kvôli nedostatku batérií, nie kvôli nedostatku objednávok.

Dotácie - ak niekto chce preberať túto tému, tak by mal ako prvú vetu povedať, že na dotáciu fosílnych palív globálne vlády ročne míňajú cca 6 biliónov dolárov, z toho cca 10 % sú priame dotácie a zvyšok sú súvisiace sociálne a environmentálne náklady spôsobené priemyslom závislým od fosílnych palív. A až potom môžeme vytiahnuť čísla dotácií na EV a objektívne ich začať porovnávať.

EDIT: Keď už vyťahujem tie globálne veci, nedávno som zachytil informáciu, že 40% lodí (hej, tých, čo majú najviac emisií) preváža fosílne palivá. Logicky mi vychádza, že prechodom na elektromobilitu sa zmenší aj tento problém, nie?
Lubo
@Ondore: díky za pohľad.

Do témy dotácií fosílnych sa fakt hlbšie nechcem púšťať.
Nemám k tomu informácie a nikdy to tu dobrotu nenarobilo. :-!

Osobne som rád, že žijem v EÚ a nikde inde by som žiť aktuálne nechcel.
- Či je aktuálne EV to najlepšie čo môžeme vymyslieť? Dúfam, že máme na viac. Medzitým možno EV budem vlastniť,
- Či sú všetky kroky v EÚ premyslené, mám pochybnosti. Čítal som v hnonline jeden článok a najviac ma oslovila táto veta: "Nemecko sa spoliehalo, že bezpečnostné problémy vyriešia USA, dodávky energie Rusko, imigračnú politiku dohoda s Tureckom a Nemecko bude riešiť najmä svoje klimatické ciele."
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
EU řeší naprosté nesmysly jako např. třetí pohlaví atp. Regulací zasahuje do takových věcí, o kterých se bolševkům ani nesnilo... Naopak naše vláda není schopna resp. není ochotná využít nástroje regulace které má, ale to je jiná věc.
Hlavním problémem EU je prázdná politika gest. EK řekne snížíme emise o 50%. Budeme 2050 emisně neutrální atp. Ale nikdo z EK těmto siláckým gestům a řečem nedá obsah. Je to úplně typ "Niedermayer". Jen hesla, gesta, ale za nimi naprosto prázdno. Nikdo neřekne kdo to zaplatí, jak toho dosáhneme, co pro to uděláme...
Koneckonců právě to Německo je krásný příklad. Politicky nařídí EV mobilitu, ale zároveň zruší jaderné elektrárny a jejich řešení je, že začnou elektřinu dovážet.... No není to senzační plán?!?
Avatar - Ondore
Ondore
@Lubo: Vyjadrím sa len k tomu citátu z HN, je milý, ale opäť je to veta, ktorá hodne zjednodušuje zložité veci a tým pádom je pravdivá len v malej časti.
"Nemecko sa spoliehalo, že bezpečnostné problémy vyriešia USA" - nie. Prvá svetová bola za silného prispenia Nemecka, Druhú svetovú začali Nemci priamo, takže po vojne vzniklo niekoľko mechanizmov, ktoré bránili Nemecku aby sa vyzbrojovalo a tie platia v značnej miere dodnes. K tomu si pripočítaj ich vedomú snahu vojensky sa nezúčastňovať (viď ich vnútorné rozpory kvôli dodávkam zbraní Ukrajine) a máš z toho rovnicu, kde Nemecko napriek svojej veľkosti a ekonomickej sile nemôže byť hlavnou zložkou bezpečnosti EU ani keby chceli.
"dodávky energie Rusko" - án👋nie. Nemci naozaj silne vsadili na obnoviteľné energie, sú ich tretí najväčší výrobca na svete. Ak si pamätám, tak pokrývajú cca 1/3 svojich potrieb dokonca bez jadra, čo je chvályhodné, ale samozrejme málo a vďaka tomu vznikajú paradoxné situácie, keď dovážajú najmä lacnú poľskú uholnú elektrinu. Ale vrážajú významné prostriedky do Wendelstein 7-X, taktiež do ITERu a všetci sa tvária, že je to už-už vyriešené. Odstávky jadra a uhlia sú samozrejme fail a teraz si naplno uvedomili, že "trochu" vo svojich plánoch predbehli realitu.
Imigrácia - zrátali si, že im chýbajú pracovníci a takto ich milión veľmi lacno získali hneď v tom prvom roku. Lenže svojim prístupom vyvolali dojem, že do Európy môže prísť celá Afrika a preto hneď ďalší rok deportovali 75 % a prišli jednania s Tureckom.

Ľudia majú radi jednoduché veci, ale svet je trochu komplikovanejší, čo mnohí internetoví diskutujúci nedávajú. Preto na weboch vidíš kopec príspevkov ľudí, ktorých najväčším životným úspechom je, že čítali ako bol Gagarin vo vesmíre a meditujú o tom, ako EU robí všetko zle a stará sa aj do zakrivenia uhoriek 😄
Hendly
Stejně tak Německo svoji obchodní vazbou na Rusko s plynem doufalo v to, že když se obchoduje je pro obě strany dobře být v míru.
Vše je složité a má mnoho historických vazeb.

Věřit populistum v jednoduchá řešení je cesta do pekel.
PowerHouse
Kdo kritizuje EV by si měl uvědomit, že do roku 2035 budou i v Indii vládnout EV.

Indie totiž EV masivně podporuje a značně pomůže v rozboji Na baterek.