nejen vzhledem k soucasny hysterii kolem pri priletu Nancy Pelosi na svobodny Taiwan ze strany komunisticky chiny predpokladam, ze se civilizovanej Zapad bude snazit od diktatorsky chiny co nejdriv odstrihnou.
a od pro-russko-chinskyho madarska taky
vsim sis, ze v okamziku co madari zacali vloni na jare ockovat proti chinskymu viru russkym sputnikem a nejakejma chinskejma sra*ckama, tak nas sprint byt prvni v poctu mrtvejch na pocet obyvatel na chinsky covid nevysel, protoze tesne pred tim nez jsme se ocitli na stupni vitezu, nas predsprintovali madari a ukazali nam zada?? a to jsme v poctu mrtvych byli opravdu velmi dobri (22.03.21 jsme byli 2. na svete v celkovym poctu mrtvych na obyvatele, madari s velkou ztratou za nama, ale 26.4.21 byli madari uz nejlepsi na svete...)
Příspěvky nesmí obsahovat vulgární či obscénní výrazy a urážky, projevy agrese a ponižování...
Uživatelé nesmí rušit diskusi zasíláním diskusních příspěvků mimo věcný kontext diskuse...
To asi západu moooc nepůjde, když je 100% závislý na čínských továrnách ačínských surovinách, včetně těch, které těží čína v Africe a překupuje z ruska :-):-):-)
Máš pravdu, bohužel, žíkám to taky již roky, západ nebude mít brzo co nabídnout a ještě se střílí do vlastní nohy protože mu vládnou onuce co neppracují v zájmu evropských zemí.
... že je Shell "britská společnost"?! Proč přetiskujete zprávy ČTK i s do očí bijícími nesmysly? Protože jste zase o něco horší novináři, než jste byli před rokem? Asi....
Rozhodně lepší, než stát hodinu u dálnice a propagovat to jako výhodu, protože si můžu dát kafe a projít se po okolí. Škoda, že s tím přišli špinaví komouši. I tak ale bude tahle služba pro lidi s průměrným příjmem neufinancovatelná.
za 337 mega v ceskej toho moc nepostavis
menit baterky je slepa ulicka
a bolsevickej vynalez to neni, asi pred 10 lety s tim prisli izraelci a neujalo se to
Ta velikost investice mi taky přijde podezřelá. Jinak neříkám, že je to jejich myšlenka. Ale mají aspoň odvahu ji zkusit. Mně to jako špatná cesta nepřijde. Dojedu na "benzinku" postavím to na nějaký flek, aniž bych vystoupil to nějaký automat vymění a jedu dál. Jen by to musela být hustá síť, stejně jak ty benzinky - po cestě. Mě před lety napadlo, v době prvního bezdrátového nabíjení mobilů, že by ty cívky mohly být na hlavních tazích pod asfaltem. Ale nedělám si iluze, že bych byl první, komu se to urodilo v hlavě :) Důležité je, kdo má koule na to to realizovat.
vymenna baterka s autem je mechanicky slozitejsi a tedy i drazsi nez baterka napevno.
baterka nebude tvoje, budes si ji pronajimat, tedy na tom nekdo musi vydelat, tedy drazsi provoz.
nevis v jakym stavu baterku dostanes a kolik na ni najedes a jestli vubec ji budou mit.
zdanliva vyhoda se meni na nevyhodu diky slozitosti a provoznim nakladum.
technickej pokrok to vyresi, jednak prijdou aku s rychlejsim nabijenim nez ted a jednak auta s delsim dojezdem.
tohle je cimrmanovska slepa ulicka
Jj. Pronájem baterky nebo nějaký battery fee bude i tak pro člověka s průměrnou mzdou stejně neufinancovatelný. Ale pro ty, kdo na to mají mi to přijde jako komfortnější řešení, než chodit hodinu okolo pumpy u dálnice. Technicky v tom problém nevidím. Člověk rozlítal dron na Marsu bez atmosféry aniž by tam s ním někdo byl a poslal dalekohled milion kiláků od baráku fotit zrození vesmíru. Tak výměnu baterky snad někdo vyřešit zvládne. Naopak grafenovou jitrnici, teda baterku, ještě nikdo reálně neviděl. I když se s ní prsili Izraelci i Číňani. Ale i na to dříve či později někdo najde odpověď. Nebojím se, že ne. Jen to třeba nakonec bude úplně jiné řešení.
Tehleten koncept je dokonaly, koupite si auto za par korun (skorapku bez baterie) a pak si baterku pronajimate s energii. Je to super, mate jistotu ze baterka bude vzdy funkcni. Stav akumulatoru se necha zmerit a podle nej by se nechala stanovit cena za pronajem (opotrebovana baterka s 50% kapacity by byla na pronajem levnejsi, tedy i usetrite.....jen ji musite casteji vymenit) Baterie by se nabijely a skladovali v idelanich podminkach tedy by to melo pozitivni vliv na jejich zivotnost.
Mechanicka vymena je prkotina, to neni problem.
Pravnicky by se muselo odladit kdo by nesl naklady na poskozeni ci damovzniceni baterie.
Ma to jen 2 neresitelne problemy:
1) bateriova platforma by musela byt u vstsiny vozidel stejna a to je mozne jen v utopistickem scifi romanu, ze by se automobilky domluvily.
2) baterii by muselo byt cca 2x tolik co vozidel - to aby jsme otevreli doly na marsu.