Byť Jaguar už přes dvanáct let patří Indům a již s první generací řady XF opustil retrodesign, přinejmenším jedna tradiční věc o něm stále platí - zanedbaný servis se může šeredně vymstít.
Tak tak, v druhé generaci sem nejel, jen sem v ní seděl. V té verzi co byla hned zpočátku prodejů a tam se mi interiér nelíbil, ten byl lepší ve faceliftu jedničky co sem měl já. Já navíc měl ten s tím krásným světlým dřevem.
Zajímalo by mě jak jezdí ten 3,0 V6 kompresor a 5,0 V8. V tom sem nikdy nejel, 4,2 tu znam z XJ...
Kdo chce klasický poctivý Jaguar , co ho nesežere na servisu, tak je ideální volba sedan XJ řady 300 a to s řadovou šestkou nebo pak nástupce X308 s V8 3,2 a 4,0 (včetně kompresorové verze XJR/Daimler Super V8)
Jednoduchá auta na které je mraky dílů, akorát si pohlídat korozi, funkčnost elektriky ideálně bez zásahu kutila a u X308 z let 1997-2001 zda to má měněné rozvody, protože origo se tam dávaly plastové napínáky a vodní pumpa s plastovými lopatkami (prostě Ford no). A pokud ne, tak je dát vyměnit.
Krásné svezení a luxusní kůže conolly, dřevo, prostě opravdový aristokrat. Ceny běžných dílů za směšně nízké částky a karosářské díly atd se válí ve velkém v polsku a samozřejmě v Británii.
navíc na motoru se dobře dělá a vše je velmi dobře přístupné.
Som zvedavy kedy chcu prist s novym XJ.... uz to v tom jagu zacina vyzerat jak v alfe.... poslednu dobu len same sluby a terminy ale v realite kde nic tu nic. Ak to takto pojde dalej tak normalne zacinam mat obavy ako zvladne tuto hekticku dekadu....
Měl jsem dva XF po FL, sedan se 177kw a kombík 202kw. Oba jezdily spolehlivě a bez problémů, je pravda, že obě nové. Sedan byl na 18" a byl velmi komfortní, kombi se sportpaketem pak na 20" a i ty dokázal skvěle naladěný podvozek ukočírovat bez problémů.
U sedanu se po cca 70tkm začaly ozývat přední tlumiče na zatravňovací dlažbě, vyměněno v rámci záruky. Kombík mi 2x odmítl otevřít nádrž, řešeno v rámci záruky výměnou zámku.
Motoricky bez problémů a to byl kombík s chipem, pouze byla otravná občasná regenerace DPF. Když to člověka potkalo na delší cestě a omezilo výkon, nutilo držet ve vyšších otáčkách, nebylo to dvakrát příjemné. Naštěstí to není každodenní věc, stávalo se tak jednou za dva/tři měsíce.
Jinak pohodlné, pěkně jezdící auto se skvělým řízením a parádně odladěným podvozkem na naše silnice.
Zlobící zámek nádrže považuješ za ježdění s problémy a nespolehlivě? Webpaja to auto měl několik let, nájezd přes sto tis. určitě, osobně bych při výskytu podobné závady jako jediné za několik let užívání auta takové auto označil za spolehlivé a bez problémů zcela určitě.
byl jaguáří průlom, návrat zpět do segmentu v plné parádě, jakkoliv mně předface verze zvenku úplně neseděla. Druhá gen. je designově lepší, bohužel právě jen zvenku, vnitřek byl do fl bída, po fl je XF pěkný zvenku i zevnitř, jen zas nemá motory. Jaguáří začarovaný kruh z něhož podle JLR vede cesta v podobě elektrického suv/crossoveru. Jinými slovy, konec pohádky o XF. :-|