Elektromobilita
ochutnavka kolik budou za 3 roky stat evropsky elektroauta nizsi stredni tady u nas
Tak to asi těžko. Evropské automobilky, ani evropské státy nemají zdroje. Takže budou ještě dražší. Dokonce by se dalo pochybovat o tom, že třeba takový rencek, citroen nebo pežot budou ještě existovat. Protože BYD, Nio, Great Wall apod. je už teď překonávají ve všem. V designu, dojezdu, ceně i image.
Nižšia stredná trieda? Konkurencia ID.3 s dĺžkou 4,8 metra, šírkou 1,9 a rázvorom 2,9 metra? Nepletieš sa trochu?
Všechno se zdražuje, materiály do výroby, ale elektro*** budou levnější. Jsi nemocen, odpočiň si ve své solidně vypolstrované místnosti za dozoru statných ošetřovatelů.
VZORová reakce WinDiesel = na to co ví zná rozumí chápe KAŽDEJ EKONOM 😉
to Vaculíkovo pravidlo FAKT PLATÍ = tak co UŽ si pobral že diesel v osobním autě NEMÁ ŠANCI = že nafta je DRAŽŠÍ s VYŠŠÍ spotřebou ropy = než benzín? 😄
Jj ty znalosti = bez nich člověk pak píše TAKOVÝhle KRAVINY jako teď ty :-!
to Vaculíkovo pravidlo FAKT PLATÍ = tak co UŽ si pobral že diesel v osobním autě NEMÁ ŠANCI = že nafta je DRAŽŠÍ s VYŠŠÍ spotřebou ropy = než benzín? 😄
Jj ty znalosti = bez nich člověk pak píše TAKOVÝhle KRAVINY jako teď ty :-!
Nemyslíš si doufám, že z ropy, ze které se vyrobí benzin se už nedá vyrobit nafta a musí se tak na ni použít jiná? Tohle by tě taky mohlo zajímat: https😐/www.unipetrol.cz/…opy_20180821.pdf
no PRÁVĚ O TOM mluvím = zkus to promyslet 😄
je to ŠPATNĚ = protože TO znamená (tu) VĚTŠÍ SPOTŘEBU ropy😉
děláme to BLBĚ NEefektivně a DRAZE = stojí to (čemu se tu dřív BLBCI NEZNALÍ typu ryccardo vysmívali) MULTI MILIARDY
furt platí že auto jede BUĎ na ropu (plus elektřinu = spotřebuje se jí obrovské množství = včetně stojanu z kterého tou ELEKTŘINOU tankuješ tu ELEKTŘINOu od těžby přes přepravu a zpracování = furt ELEKTŘINA
takže buď na ropu PLUS elektřinu = a koho by to napadlo = co JEN NA tu ELEKTŘINU?
bez všeho co ta ropa v průběhu znamená a stojí
u nás je to ještě o fous tupější = viz tvůj odkaz
je to ŠPATNĚ = protože TO znamená (tu) VĚTŠÍ SPOTŘEBU ropy😉
děláme to BLBĚ NEefektivně a DRAZE = stojí to (čemu se tu dřív BLBCI NEZNALÍ typu ryccardo vysmívali) MULTI MILIARDY
furt platí že auto jede BUĎ na ropu (plus elektřinu = spotřebuje se jí obrovské množství = včetně stojanu z kterého tou ELEKTŘINOU tankuješ tu ELEKTŘINOu od těžby přes přepravu a zpracování = furt ELEKTŘINA
takže buď na ropu PLUS elektřinu = a koho by to napadlo = co JEN NA tu ELEKTŘINU?
bez všeho co ta ropa v průběhu znamená a stojí
u nás je to ještě o fous tupější = viz tvůj odkaz
Furt platí, že auto jeden buď na X (energie z ropy) nebo na dvojnásobný množství elektřiny, protože EV spotřebuje cca jednou tolik energie než když jedeš na benzín nebo naftu.
Zkus to ZNOVU promyslet = ZNÁMÝ POPÍRAČi reality 😉
ty si fakt KRÁL VACULÍKOVA PRAVDILA (kdo tomu nerozumí KDYBY házel korunou trefil by realitu častějš 😐
NÁPOVĚDA = ty si vždy vytrhneš z celku jeden kousíček a TÍM argumentuješ (i když ten sám je třeba i pravdivý 😄
Takže jde o CELEK = a tam auto jede BUĎ na
a) ropu plus elektřinu
NEBO
b) jen na tu elektřinu (bez všeho co ta ropa než teče zpracovaná do nádrže stojí)
a rozdíl i ve stavbě auta bys tam měl vzít = no VÝSLEDKY DÁÁÁÁÁVNO všem vyšly (jak těm Neznalým viz diskuze tak těm kdo investují biliony a mají znalosti ty auta dělat)
ale tenhle příběh se hraje FURT dokola a DOKOLA = i ty se svejma neznalostma ZŠ snad znáš https😐/www.dejepis.com/…-jeji-rozsireni/ a předtím https😐/cs.wikipedia.org/…a%C5%99stv%C3%AD
tak a kdo je kdo tehdy i dnes = co DÁŠ to? 😄
ty si fakt KRÁL VACULÍKOVA PRAVDILA (kdo tomu nerozumí KDYBY házel korunou trefil by realitu častějš 😐
NÁPOVĚDA = ty si vždy vytrhneš z celku jeden kousíček a TÍM argumentuješ (i když ten sám je třeba i pravdivý 😄
Takže jde o CELEK = a tam auto jede BUĎ na
a) ropu plus elektřinu
NEBO
b) jen na tu elektřinu (bez všeho co ta ropa než teče zpracovaná do nádrže stojí)
a rozdíl i ve stavbě auta bys tam měl vzít = no VÝSLEDKY DÁÁÁÁÁVNO všem vyšly (jak těm Neznalým viz diskuze tak těm kdo investují biliony a mají znalosti ty auta dělat)
ale tenhle příběh se hraje FURT dokola a DOKOLA = i ty se svejma neznalostma ZŠ snad znáš https😐/www.dejepis.com/…-jeji-rozsireni/ a předtím https😐/cs.wikipedia.org/…a%C5%99stv%C3%AD
tak a kdo je kdo tehdy i dnes = co DÁŠ to? 😄
Delas si legraci?
https😐/driveelectriccolorado.org/…ossil-fuel-cars/
Myth: EVs are just as bad for the environment as fossil fuel cars because the energy fueling them comes from oil/gas/coal and due to heavy reliance on extractive industries for manufacturing.
Proc zde siris myty/lzi?
Mas pro sve tvrzeni nejaky zdroj???
Zkus si prelozit tohle, ju?
The average EV is 2.25 times more efficient than a comparable internal combustion engine (ICE) vehicle. While an ICE vehicle is 40% efficient, a comparable EV is about 90% efficient (Ruffo 2020).
Pravda vitezi
https😐/driveelectriccolorado.org/…ossil-fuel-cars/
Myth: EVs are just as bad for the environment as fossil fuel cars because the energy fueling them comes from oil/gas/coal and due to heavy reliance on extractive industries for manufacturing.
Proc zde siris myty/lzi?
Mas pro sve tvrzeni nejaky zdroj???
Zkus si prelozit tohle, ju?
The average EV is 2.25 times more efficient than a comparable internal combustion engine (ICE) vehicle. While an ICE vehicle is 40% efficient, a comparable EV is about 90% efficient (Ruffo 2020).
Pravda vitezi
Pravda (a láska) zvítězí = to ryccardo TAKY NENÁVIDÍ (fakt :-!
https😐/fdrive.cz/…u-na-benzin-6910
Jednu dobu jsem myslel že to dělá schválně = snad VŠECHNO říká PŘESNĚ NAOPAK (velmi často i PO odkazu dokonce odkazECH
No asi ne
https😐/fdrive.cz/…u-na-benzin-6910
Jednu dobu jsem myslel že to dělá schválně = snad VŠECHNO říká PŘESNĚ NAOPAK (velmi často i PO odkazu dokonce odkazECH
No asi ne
Za 1 Mega tu verzi Long Range Performance beru i já, jakožto "zarytý" odpůrce EV.
Na blbnutí po okolí to je ideální vozítko.
No, nechci radši znát skutečnou cenu v EU... Ale kdo ví, třeba překvapí.
Na blbnutí po okolí to je ideální vozítko.
No, nechci radši znát skutečnou cenu v EU... Ale kdo ví, třeba překvapí.
Po okolí? Kolik najezdíš běžnej den ty https😐/fdrive.cz/…ektromobily-6946 já některý dny (jen občas) HODNĚ NAD tak sto
Vozítko? Jakej nejvyšší výkon si doteď měl?
Jel si někdy dál? https😐/www.hybrid.cz/…h-do-chorvatska/
Vozítko? Jakej nejvyšší výkon si doteď měl?
Jel si někdy dál? https😐/www.hybrid.cz/…h-do-chorvatska/
Minimum tak 50km, běžně 150-600km denně, nejdál "v kuse" cca 1300km, proč?
A když nemusím, nebo nechci, tak do auta nelezu vůbec. Stejně už je to jen opruz v kolonách a na staveništi a strach z výmolů a pokut.
Vozítko je cokoli čím se lze vozit, bez ohledu na kW. Kapiš?
Vlastnil jsem jen 200 koní, jak v autě, tak i na motorce. Proč? Jezdil jsem i Nis. GTR. Proč?
Dál občas jezdím, no. Dubrovnik, Insbruck, Warszawa, Frankfurt, Milan, Paris, Firenze, Teramo,... Luxembourg, Nederland,... Proč?
A když nemusím, nebo nechci, tak do auta nelezu vůbec. Stejně už je to jen opruz v kolonách a na staveništi a strach z výmolů a pokut.
Vozítko je cokoli čím se lze vozit, bez ohledu na kW. Kapiš?
Vlastnil jsem jen 200 koní, jak v autě, tak i na motorce. Proč? Jezdil jsem i Nis. GTR. Proč?
Dál občas jezdím, no. Dubrovnik, Insbruck, Warszawa, Frankfurt, Milan, Paris, Firenze, Teramo,... Luxembourg, Nederland,... Proč?
Jinak báječná story o TM3LR, které za 1 rok baterka degraduje téměř o 9% a na dálnici řízená nadšeným spořínkem ujela 222km v režimu 10-80% (tzn. minimálně 4x30 minut nabíjení, pokud se najde volný a funkční hypercharger + nabití před cestou a ihned po dojetí v cíli zase) a cestou potkala pár nefunkčních nabíječek a někde i 2 stojany a někde i nefunkční občerstvení a WC v rekonstrukci.
Bezva! A já na to říkám, díky nechci. Já to dám na jednu nádrž velmi svižně a čůrat a svačit budu tehdy, kdy a kde budu chtít já a ne podělaný auto.
Bezva! A já na to říkám, díky nechci. Já to dám na jednu nádrž velmi svižně a čůrat a svačit budu tehdy, kdy a kde budu chtít já a ne podělaný auto.
velmi svizne 1000km na jednu nadrz??
kazdej mame asi jinou predstavu co to je "velmi svizne"
ja to mam dojezd na nadrz tak 400km "svizne" a 300km "velmi svizne"
standard 700-800km na nadrz
jezdis kamionem s omezovacem, nebo cim ??
kazdej mame asi jinou predstavu co to je "velmi svizne"
ja to mam dojezd na nadrz tak 400km "svizne" a 300km "velmi svizne"
standard 700-800km na nadrz
jezdis kamionem s omezovacem, nebo cim ??
Ne, TDI EVO v B8 Variant předokolka.
Najíždím běžně 1.200 až 1.300 na nádrž.
Já netrávím čas měřením absolutních hodnot při konkrétních ustálených rychlostech, ale beru to jako celek při rychlých dálkových přesunech a tam je to prostě super.
Když jsem jel nedávno 600 km na otočku, tak půlka byla státovka tempem, co dovolil provoz a oči a morálka a druhá půlka dálnice v rozsahu 120-180 tacho. V cíli tam bylo 5,1 a z nádrže opravdu ubylo necelých 31 litrů. Samotnýmu mi to hlava nebere.
Vždycky prvních 20 km nadávám, jak moc to žere a pak to přestanu sledovat a v cíli nechápu.
250km výlet na Grossglockner (horské okresky, rychlostky i dálnice plus ta slavná silnice až na vrchol a zpět) a v cíli 5,6/100. Celá dovča včetně různých serpentýn do 1200 m.n.m. a podobně skončila s výsledkem 5,15/100 přesně. A už jsem tu psal, že návrat po AT dálnicích a rychlostkách od Salzburgu do Budějic byl za 4,4/100 a držel jsem limit podle GPS, max. do 140km/h. Neumím si představit, za kolik umí dálkově 110kW verze v Octávii liftback s lepší aerodynamikou i váhou.
Je to mimo jiné o tom, že nespálíš 50 a víc % energie vynaložené na pohyb vpřed v brzdách.
Zbytek viz níže.
Najíždím běžně 1.200 až 1.300 na nádrž.
Já netrávím čas měřením absolutních hodnot při konkrétních ustálených rychlostech, ale beru to jako celek při rychlých dálkových přesunech a tam je to prostě super.
Když jsem jel nedávno 600 km na otočku, tak půlka byla státovka tempem, co dovolil provoz a oči a morálka a druhá půlka dálnice v rozsahu 120-180 tacho. V cíli tam bylo 5,1 a z nádrže opravdu ubylo necelých 31 litrů. Samotnýmu mi to hlava nebere.
Vždycky prvních 20 km nadávám, jak moc to žere a pak to přestanu sledovat a v cíli nechápu.
250km výlet na Grossglockner (horské okresky, rychlostky i dálnice plus ta slavná silnice až na vrchol a zpět) a v cíli 5,6/100. Celá dovča včetně různých serpentýn do 1200 m.n.m. a podobně skončila s výsledkem 5,15/100 přesně. A už jsem tu psal, že návrat po AT dálnicích a rychlostkách od Salzburgu do Budějic byl za 4,4/100 a držel jsem limit podle GPS, max. do 140km/h. Neumím si představit, za kolik umí dálkově 110kW verze v Octávii liftback s lepší aerodynamikou i váhou.
Je to mimo jiné o tom, že nespálíš 50 a víc % energie vynaložené na pohyb vpřed v brzdách.
Zbytek viz níže.
Hele to VELMI SVIŽNĚ by mě taky zajímalo = velmi svižně (kdykoliv to šlo přes 200 spíš 220 km/h) jsme často jezdili Německo s C5 2.2 HDi nádrž 71 litrů
a když jedeš VELMI SVIŽNĚ tak všechno je jen energie a spotřeba (vodíku elektřiny nafty i benzínu) STOUPÁ
Tohle je dááávno vyřešený téma = v reálu (sou jen drobný rozdíly podle auta) je "optimální poměr" (mezi rychlostí a spotřebou) někde ca americkejch ca 110 km/h
Veyron naplno dovede jet jen 7 minut (pak prázdná nádrž 😄
a NENÍ to samozřejmě jen Veyron = totéž platí pro ostrý Porsche a KOHOKOLIV = furt je to jen energie
takže CO to je v tvém světě VELMI SVIŽNĚ?
a když jedeš VELMI SVIŽNĚ tak všechno je jen energie a spotřeba (vodíku elektřiny nafty i benzínu) STOUPÁ
Tohle je dááávno vyřešený téma = v reálu (sou jen drobný rozdíly podle auta) je "optimální poměr" (mezi rychlostí a spotřebou) někde ca americkejch ca 110 km/h
Veyron naplno dovede jet jen 7 minut (pak prázdná nádrž 😄
a NENÍ to samozřejmě jen Veyron = totéž platí pro ostrý Porsche a KOHOKOLIV = furt je to jen energie
takže CO to je v tvém světě VELMI SVIŽNĚ?
Nepotřebuju výklad z fyziky o růstu odporu vzduchu v závislosti na v.
Nemám potřebu drtit podlahu do bezvědomí, ale zrovna tak nejezdím 80 v pravým na dálnici a nebo 65 po okresce vesnice nevesnice, jako mnozí. V obci většinou dodržuji. Nejen kvůli radarům, který už jsou snad všude. Ale na volných úsecích, kde vidím, tak jedu.
Jezdím většinou do 180km/h. Pochopitelně asi ne v serpentinách.
A nestává se mi často, že mne někdo předjede. Naopak mám neustále potřebu předjíždět já. Bohužel se to poslední dobou čato nedá, neboť je to zbytečné, když má kolona přede mnou asi tak 15 km, že?
Nejezdím většinou brzda plyn jako magor. Nemám okruhový speciál ale rodinný kombík v naftě. Takže svižně, ale plynule. Když nespálíš 50% energie vynaložené na pohyb vpřed v brzdách, tak reálná spotřeba vypadá zcela jinak.
Nemám potřebu drtit podlahu do bezvědomí, ale zrovna tak nejezdím 80 v pravým na dálnici a nebo 65 po okresce vesnice nevesnice, jako mnozí. V obci většinou dodržuji. Nejen kvůli radarům, který už jsou snad všude. Ale na volných úsecích, kde vidím, tak jedu.
Jezdím většinou do 180km/h. Pochopitelně asi ne v serpentinách.
A nestává se mi často, že mne někdo předjede. Naopak mám neustále potřebu předjíždět já. Bohužel se to poslední dobou čato nedá, neboť je to zbytečné, když má kolona přede mnou asi tak 15 km, že?
Nejezdím většinou brzda plyn jako magor. Nemám okruhový speciál ale rodinný kombík v naftě. Takže svižně, ale plynule. Když nespálíš 50% energie vynaložené na pohyb vpřed v brzdách, tak reálná spotřeba vypadá zcela jinak.
https😐/insideevs.com/…uctural-battery/
Narozdil od vas dvou. 😉
Když už ses tak blbě zeptal = vysvětlíš CO JAK si to myslel? s čím to souvisí? proč se na to ptáš CO ti to řekne? (von tam hraje roli třeba věk 😉
a bez urážení se svou nedodělanou ZŠ = neser se do věcí kterým nerozumíš
Článek je o ev s výkonem 390kw (to není z článku jasně pro jakou variantu) za 750 tis.
Proč teda kritizujes EU za to, že podporuje přechod evropských automobilek na ev dokavad je čas?
a jako vždy EKONOMům vysvětluje https😐/www.auto.cz/…-se-nebal-141168 ty se NEPOUČÍŠ nikdy viď?
už zase a zase a zase a zase = a proto mu furt vychází OPAK než = třeba https😐/www.novinky.cz/…eli-sveta-335269
dostal ses TAK strašně MOC MIMO realitu = že si tuhle radil (právě v tomhle) https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…flaci-a-roli-cnb 😲 😁 :-! 😒]
nic proti legraci = ale ty to myslíš VÁŽNĚ 😁
Tady nastupuje levná generace ev z Číny a ty navrhujes podporu spalovaku?
Jak má evropský automotiv uspět s ev proti Číně kde ev podporované jsou?
NE vymýšlej si a dej na znalejší https😐/www.auto.cz/…-se-nebal-141168
Ten kdo vidí dál než kluci co pro krátkozrakost (většina lidí většině věcí NErozumí = to není urážka to je známá realita, i když jí zrovna ti krátkozrací co nevidí dál než za vlastní rohožku si jí NECHTĚJ přiznat) to je ode mne po https😐/www.auto.cz/…-se-nebal-141168
ten KRÁTKOZRAKEJ vidí to co ty = za kolik si koupím nový auto (když budou věci jinak)
Co proč jak MUSÍ bejt jinak sem tu napsal 1000x a učí se to od ZŠ po VŠ (občas tu je překvapivej rozsah neznalostí už tý ZŠ = takovej Barik tvrdí že to ve škole nebral, i když dostal nakonec odkaz i na učebnici 😉
Čína dotuje a podporuje své firmy a ty na základě těchto dotaci rozjíždí projekty EV do velkou sériové produkce a tím stlacuji ceny.
EU se snaží evropským automobilkam umožnit to samé z tuvodu neztratit know how.
Tady na diskuzích je za to EU kritizována.
Proč?
Zdá se, že někteří v tom nespatřují sebemenší rozdíl.
Inu je potřeba vyčkat dokud EU nedopadne jako slavná VŘSR, pak si možná všimnou i ti, kteří do teď rozdíl nevidí.
Takhle to je jak výkřik v hospodě.
Jasný systém zpoplatnění emisí pro veškerá i dovezena auta dává výrobcům možnost přechodu a jistotu investic.
takže pro tebe po 100tý = TY budeš (na 99,9😖 jezdit do důchodu ČÍM CHCEŠ
nafta benzín vodík elektřina plyn(y)
jen bojuješ proti modernějšímu efektivnějšímu atd. (co dokonce umožňuje to auto POSTAVIT celý LÍP
viz loni ten Vávra a před ním já a teď tady Hendly = my EUropani jsme v BEV až 3tí vzadu = ty a další NEznalí (Vaculíkovo pravidlo) chcete VĚTŠÍ ZAOSTÁNÍ
CO to znamená náhodou i tady na ACZ vysvětlil zkušenej řidič mnoha velmi výkonných aut a hodně napdrůměr ekonom = ty si napsal stovku příspěvku VON JE BLBEC dejte na MĚ
no von má samozřejmě pravdu
ty zkus zpracovat to co víš ode mě = je to VELMI DLOUHODOBÝ přechod na celý lidský život (v EUropě to vypadá že od začátku snižování emisí po konec NE JEŽDĚNÍ (!) ale prodejů to vyjde na 65 let)
a TY budeš do důchodu jezdit na CO CHCEŠ = takže tvůj fanatický BOJ proti (tomu v čem mají jezdit lidi jako Vávra a čím jednou příští generaci = je fakt NA PALICI
Tak ZNOVU = ty si NEKUPUJEŠ NOVÝ auta = ty budeš jezdit něčím jako českým průměrem = teď asi 16? let. Do konce života ČÍM CHCEŠ
Zkus pracovat s realitou = že Vávra a DonVito a Hendly a já VÍME o věci VÍC než ty (ne naopak jak furt tvrdíš)
fakt to přeháníte = chápu ty nic nevíš neznáš (teď si VYBOUCHL pomotal jako vždy co to je závodní a obyč a "prémiová paliva) a máš potřebu JEN vyblít to své
což je bohužel VŽDY = za ruSSáka za komuniSStyy a PROTI EUroatlantický civlizaci. NIC jinýho si nikdy nenapsal = tak už NIC NEPIŠ
tvé politické názory sou stejně známé = jako rozsah tvých NEZNALOSTí
takže CO KONKRÉTNĚ zase nechápeš = že Vávra a já a DonVito a Hendly víme víc než ty?
Prijde ti to jako nedostatecny vzdelani pro diskuzi s tebou?? 😁 😁
Chces abychom se klaneli tomu, ze jsi doktor?
Nebo to byla jen urazka?
Bylo by fajn kdybys tu nepapouskoval (dez)informace o EU a jejim zameru znicit EU autoprumysl (samozrejme, ze to je presne naopak). Zkus se radeji zamyslet nad tim, cim ma Evropa konkurovat autu z clanku. 😉 😉 😉
Zkus pochopit, ze dalsi generace aut uz budou JEN EV - CELOSVETOVE.
Bez ohledu na EU!
Electric Cars Are Coming And If You Don’t Like It, Tough
V Nemecku ve Francii?
Nemám obavy, že evropští producenti nebudou opět na špičce v EV, ale zmatečné kroky EU je mohou zdecimovat dříve než k tomu může dojít.
Na otázku tedy odpověď nemáš...
Je ti jasne, ze evropske dotace jdou predevsim evropskym vyrobcum??
Obdobne podporuje EV Cina i USA.
Lidem kterym tato podpora vadi by zrejme nevadilo, ze bychom zacali (kvuli konzervativismu zakazniku a obtizne zmene) oproti USA i Cine vyrazne zaostavat.
Samozrejme za mam odpoved. 😉
https😐/www.virta.global/blog/this-is-how-eu-regulation-accelerates-the-electric-vehicle-revolution
The EU’s unique 750 billion euro stimulus package includes 20 billion euros 😲 to boost the sales of clean vehicles, and 1 million electric and hydrogen vehicle charging stations are to be installed by 2025. In addition, many countries are directing their own national economic recovery investments to the infrastructure of the future: electric vehicle charging.
Staci? :-!
Hele co místo vymejšlení jak urazit (Vaculíka mě Vávru) tak nebejt ve shodě "s klukama co se bojí" a když věcem nerozumíš, tak se NEHÁDAT a naopak snažit poučit?
ono je nás VÍC vlastně víceméně VŠICHNI se SHODUJEME :-!
tak jako ty (třeba) s Barikem já (třeba) s https😐/www.auto.cz/…-se-nebal-141168
a SHODA je i v tom "plácat takové blbosti" = mě s Vávrou přijdou blbosti co píše Arese a WinDiesel atd. no a vám... 😁 :😉
BTW Jsem zvědav jak další generace aut budou celosvětově jen EV. EV je jen další způsob pohonu, který má své nesporné výhody při určitém druhu použití, ale nedokáže plně nahradit spalovací motor. Takže celosvětově se k žádnému přechodu na EV rozhodně neschyluje.
Kupuješ potraviny?
Navíc asi VELKÝ ekonomický PROBLÉMy má (čekaj) dle všeho ČÍNA = budoucí "na konci" (zase trochu stabilizovaný) ceny = to bych řešil nejdřív tak (tohle je fakt otázka) za 2 roky?
Svět je globalně propojený a téma Taiwanu je velice složité a rozhodně by to nebylo tak jednoduché jak popisuješ.
Takže spíš by mě zajímala odpověď na mojí původní otázku. jak má evropský automotiv konkurovat dotovanému automotiv z Číny a ostatních států?
Nástup EV je obrovský technologický zvrat. Ty auta jsou na výrobu absolutně odlišná a do toho jde zároveň obrovský rozvoj další elektroniky. Jde říct, že auto tak jak ho známe posledních několik desítek let se skoro od základu mění.
druhej krok je ubranit Taiwan pred komunisty z kontinentalni chiny a ubranit vyrobu polovodicu na Taiwanu.
a treti krok je odriznout chinu a roSSiju od Zapadnich technologii a presunout vyrobu z chiny jinam