Čínský BYD Seal si brousí zuby na Teslu Model 3. I v Evropě!
Seal znamená tuleň a po premiéře na domácím trhu hodlá expandovat i do evropských vod.
Automobilka BYD dostává svému slovu a její sedan s označením Seal se objeví na vícero trzích. Ke konci roku se dostane i do Evropy, nejdříve do Německa a Švédska, další evropské země budou následovat v roce 2023.
Nyní vstupuje elektrický sedan na trh domácí. Předobjednávky na nejnovější model čínské automobilky začaly 20. Května, za necelé tři měsíce eviduje BYD více než 60.000 předobjednávek.
Zajímavostí je, že aktuální ceny všech variant modelu Seal jsou o kousek levnější než v době předobjednávek. Všechny verze byly zlevněny přibližně o 10.000 korun. Základní model začíná na částce 209.800 čínských juanů (743.000 korun), zatímco nejvyšší řada stojí 286.800 čínských juanů (1.015.000 korun).
Verze modelu BYD Seal jsou rozděleny následovně - Standard Range Elite, Standard Range Premium, Long Range a Long Range Performance. Pod slovíčkem Standard nalezneme vždy baterii o kapacitě o kapacitě 61,4 kWh, zatímco Long nabízejí větší baterii o kapacitě 82,5 kWh.
Dle čínské metody CLTC ujede verze Long Range 700 km. Long Range Performance jako jediná verze s pohonem všech kol a dvěma motory ujede na plné nabití “pouze” 650 km, se systémovým výkonem 390 kW se ale z 0 na 100 km/h dostane za 3,8 vteřiny.
BYD si od modelu Seal na starém kontinentu slibuje vyrovnaný souboj s konkurentem od Tesly, za něhož Číňané považují Model 3. BYD Seal je postavený na platformě e-Platform 3.0 a používá baterie vlastní výroby. Proti americkému konkurentovi je Seal o necelých 11 centimetrů delší (4800 mm), disponuje větším rozvorem (2920 mm, Model 3 2875 mm), zároveň je lehce širší (1875 mm, Model 3 1850 mm) a vyšší (1460 mm, Model 3 1442 mm).