Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský BYD Seal si brousí zuby na Teslu Model 3. I v Evropě!

Dominik Kovář Dominik Kovář 12. 8. 2022 • 14:23
13
79
Zobrazit náhledy (13)
BYD Seal BYD Seal BYD Seal BYD Seal BYD Seal BYD Seal BYD Seal BYD Seal

Seal znamená tuleň a po premiéře na domácím trhu hodlá expandovat i do evropských vod.

Automobilka BYD dostává svému slovu a její sedan s označením Seal se objeví na vícero trzích. Ke konci roku se dostane i do Evropy, nejdříve do Německa a Švédska, další evropské země budou následovat v roce 2023.

Nyní vstupuje elektrický sedan na trh domácí. Předobjednávky na nejnovější model čínské automobilky začaly 20. Května, za necelé tři měsíce eviduje BYD více než 60.000 předobjednávek.

Video se připravuje ...

Zajímavostí je, že aktuální ceny všech variant modelu Seal jsou o kousek levnější než v době předobjednávek. Všechny verze byly zlevněny přibližně o 10.000 korun. Základní model začíná na částce 209.800 čínských juanů (743.000 korun), zatímco nejvyšší řada stojí 286.800 čínských juanů (1.015.000 korun). 

Verze modelu BYD Seal jsou rozděleny následovně - Standard Range Elite, Standard Range Premium, Long Range a Long Range Performance. Pod slovíčkem Standard nalezneme vždy baterii o kapacitě o kapacitě 61,4 kWh, zatímco Long nabízejí větší baterii o kapacitě 82,5 kWh. 

Dle čínské metody CLTC ujede verze Long Range 700 km. Long Range Performance jako jediná verze s pohonem všech kol a dvěma motory ujede na plné nabití “pouze” 650 km, se systémovým výkonem 390 kW se ale z 0 na 100 km/h dostane za 3,8 vteřiny.

BYD si od modelu Seal na starém kontinentu slibuje vyrovnaný souboj s konkurentem od Tesly, za něhož Číňané považují Model 3. BYD Seal je postavený na platformě e-Platform 3.0 a používá baterie vlastní výroby. Proti americkému konkurentovi je Seal o necelých 11 centimetrů delší (4800 mm), disponuje větším rozvorem (2920 mm, Model 3 2875 mm), zároveň je lehce širší (1875 mm, Model 3 1850 mm) a vyšší (1460 mm, Model 3 1442 mm).

Doporučujeme

Témata
17. 8. 2022 08:57
Re: No vypadá to líp než než Tesla a třeba Megane
"Někdo s ekonomickým vzděláním nemůže tvrdit, že trh je potřeba řídit a pokřivovat dotacema a nařízeníma."

Kupuješ potraviny?
17. 8. 2022 08:56
Re: No vypadá to líp než než Tesla a třeba Megane
Ty myslíš že dávat clo na pokrokové technologie je cesta?
15. 8. 2022 08:47
Re: No vypadá to líp než než Tesla a třeba Megane
Někdo s ekonomickým vzděláním nemůže tvrdit, že trh je potřeba řídit a pokřivovat dotacema a nařízeníma. Za mě je Hamuna totálně tupej, takže ano nemá dostatečnou mentální úroveň na diskuzi se mnou. Jeho bezobsažný bláboly mimo téma plný rovnítek absolutně nepoukazují na to že by měl v hlavě mozek, alespoň průměrné inteligence. Navíc neumí odpovídat na otázky a držet se diskutovanýho tématu. Si ty jeho blábly přečti. Ty se ho zeptáš na "A" a on začne psát o "B" a "C".
BTW Jsem zvědav jak další generace aut budou celosvětově jen EV. EV je jen další způsob pohonu, který má své nesporné výhody při určitém druhu použití, ale nedokáže plně nahradit spalovací motor. Takže celosvětově se k žádnému přechodu na EV rozhodně neschyluje.
15. 8. 2022 08:38
Re: No vypadá to líp než než Tesla a třeba Megane
Evropský průmysl proti čínskýmu nemá moc šancí uspět obecně. V případě aut jedině dovozním clem.
13. 8. 2022 13:25
Re: No vypadá to líp než než Tesla a třeba Megane
Pajo, to snad nemyslis vazne?
Je ti jasne, ze evropske dotace jdou predevsim evropskym vyrobcum??
Obdobne podporuje EV Cina i USA.
Lidem kterym tato podpora vadi by zrejme nevadilo, ze bychom zacali (kvuli konzervativismu zakazniku a obtizne zmene) oproti USA i Cine vyrazne zaostavat.

Samozrejme za mam odpoved. ;-)
https://www.virta.global/blog/this-is-how-eu-regulation-accelerates-the-electric-vehicle-revolution

The EU’s unique 750 billion euro stimulus package includes 20 billion euros :-O to boost the sales of clean vehicles, and 1 million electric and hydrogen vehicle charging stations are to be installed by 2025. In addition, many countries are directing their own national economic recovery investments to the infrastructure of the future: electric vehicle charging.

Staci? :-!