Doporučil bych evropským automobilkám, aby zdražily a ještě naposledy se nažraly. A EU by mohla automobilkám navalit další poslední pokuty, dokud mají ještě prachy. A taky zavést další opatření, které ještě více zdraží výrobu, ať to máme rychle za sebou. Kromě toho, čipy v tom autě jsou z Taiwanu.
Předek je spíš Kia EV6 než Taycan. Jinak původní článek s technickými informacemi je v odkazu. Dobré je, že zřejmě bude mít stabilnější LFP baterie. https://insideevs.com/…uctural-battery/
Ano presne. A nasledne bych zakazal jezdit lidem se staryma autama. Osobni mobilita se musi omezit. Neni mozny, aby si kazdy jezdil kdy chce a kam chce :yes::D Ale ja myslim, ze s tim zeleni soudruzi v Bruselu brzy prijdou
Ale to už známe z Kuby. Tamější obyvatelstvo se k autu dostane velmi těžkou, ale soudruzi měli auta vždycky, a o to jde. Soudruh - zelený nebo rudý, se vždycky sveze.
To je jednoznačný dotaz k věci. Když tu plkáš o tom jak jiní brečí. Aby sis ty mohl koupit auto, musí tak učinit někdo před tebou, pokud nejsi prvokupec.
Když už ses tak blbě zeptal = kolik ty? :-)
Když už ses tak blbě zeptal = vysvětlíš CO JAK si to myslel? s čím to souvisí? proč se na to ptáš CO ti to řekne? (von tam hraje roli třeba věk ;-)
Asi mě špatně chápeš. Namísto aby EU budovala silné automobilky, které budou dělat EV cenou konkurenceschopné čínským, tak se snaží automobilky vysát a na oplátku jim hodí klacek pod nohy. Pokud nemohou prodávat Dokkery pro 5 lidí a Travellery pro 8, tak automobilky úmyslně poškozují. Je třeba zohledňovat co chce trh, aby byly prachy na budoucnost.
Přesně jak píšeš. Je třeba zohledňovat co chce trh. Neřídit trh z Bruselu. Řízení trhu nikdy nefungovalo a nikdy fungovat nebude. Na konci to vždy končí katastrofou a i tady to s ní skončí.
A ty žiješ v Číně? Dávají ti tam plat a bydlení? Zajišťují zdravotní a sociální péči? Tahle krátkozrakost je přesně důvodem obav kluků výše. Ten kdo nevidí dál než za vlastní rohožku se primárně nebojí, ale dopadne na něj podobné jednání EU stejně silně jako na ostatní.
Ten kdo vidí dál než kluci co pro krátkozrakost (většina lidí většině věcí NErozumí = to není urážka to je známá realita, i když jí zrovna ti krátkozrací co nevidí dál než za vlastní rohožku si jí NECHTĚJ přiznat) to je ode mne po https://www.auto.cz/…-se-nebal-141168
ten KRÁTKOZRAKEJ vidí to co ty = za kolik si koupím nový auto (když budou věci jinak)
Co proč jak MUSÍ bejt jinak sem tu napsal 1000x a učí se to od ZŠ po VŠ (občas tu je překvapivej rozsah neznalostí už tý ZŠ = takovej Barik tvrdí že to ve škole nebral, i když dostal nakonec odkaz i na učebnici ;-)
Nejde co TY rád = jde o REALITU = no a viz loni Vávra (vysmál ses mu = jak vidno nepoučil ses dodnes
takže pro tebe po 100tý = TY budeš (na 99,9%) jezdit do důchodu ČÍM CHCEŠ
nafta benzín vodík elektřina plyn(y)
jen bojuješ proti modernějšímu efektivnějšímu atd. (co dokonce umožňuje to auto POSTAVIT celý LÍP
viz loni ten Vávra a před ním já a teď tady Hendly = my EUropani jsme v BEV až 3tí vzadu = ty a další NEznalí (Vaculíkovo pravidlo) chcete VĚTŠÍ ZAOSTÁNÍ
CO to znamená náhodou i tady na ACZ vysvětlil zkušenej řidič mnoha velmi výkonných aut a hodně napdrůměr ekonom = ty si napsal stovku příspěvku VON JE BLBEC dejte na MĚ
Tak právě že o to jde neb nejsem ani náhodou sám a realita je taková, že zákazníci EV za současných podmínek nechtějí ;-) Takže jde o to, aby vy jste nenařizovali většině, čím mají jezdit nebo jestli vůbec můžou mít nějaký auto. Osobně proti ničemu nebojuju. Proč furt lžeš. Pro mě za mě, ať se EV vyrábějí pokud o ně na trhu bude zájem, tak s tím nemám problém. Určitá skupina lidí si je určitě ráda koupí. Já teda ne, ale NEJEDNÁ SE O ŽÁDNOU NÁHRADU SPALOVÁKŮ!!!
Vezmu tvých posledních 6 slov (protože ty to vystihují) JSI FURT MIMO = a furt řveš LIDI JAKO VÁVRA NEMŮŽOU CHÁPAT VÍC LÍP souvislosti NEŽ JÁ
ty zkus zpracovat to co víš ode mě = je to VELMI DLOUHODOBÝ přechod na celý lidský život (v EUropě to vypadá že od začátku snižování emisí po konec NE JEŽDĚNÍ (!) ale prodejů to vyjde na 65 let)
a TY budeš do důchodu jezdit na CO CHCEŠ = takže tvůj fanatický BOJ proti (tomu v čem mají jezdit lidi jako Vávra a čím jednou příští generaci = je fakt NA PALICI
Protože se EU snaží zlikvidovat spalovací auta a natlačit lidem buď EV nebo nic. Takový proces nesmí být řízený nějakým politbyrem, ale musí vycházet z potřeb trhu. Trh si má určovat co chce vyrábět ne euro-úředník. Můžeš mi vysvětlit co znamená výraz "přechod na EV dokud je čas"? Ono je to nějak časově limitovaný do kdy bychom hypoteticky všichni měli přejít výhradně na EV?
fakt to přeháníte = chápu ty nic nevíš neznáš (teď si VYBOUCHL pomotal jako vždy co to je závodní a obyč a "prémiová paliva) a máš potřebu JEN vyblít to své
což je bohužel VŽDY = za ruSSáka za komuniSStyy a PROTI EUroatlantický civlizaci. NIC jinýho si nikdy nenapsal = tak už NIC NEPIŠ
tvé politické názory sou stejně známé = jako rozsah tvých NEZNALOSTí
Myslim, ze Hamuna ma vysokoskolske vzdelani ekonomickeho smeru.
Prijde ti to jako nedostatecny vzdelani pro diskuzi s tebou?? :D:D
Chces abychom se klaneli tomu, ze jsi doktor?
Nebo to byla jen urazka?
Bylo by fajn kdybys tu nepapouskoval (dez)informace o EU a jejim zameru znicit EU autoprumysl (samozrejme, ze to je presne naopak). Zkus se radeji zamyslet nad tim, cim ma Evropa konkurovat autu z clanku. ;-);-);-)
Zkus pochopit, ze dalsi generace aut uz budou JEN EV - CELOSVETOVE.
Bez ohledu na EU!
Electric Cars Are Coming And If You Don’t Like It, Tough
Pajo, to snad nemyslis vazne?
Je ti jasne, ze evropske dotace jdou predevsim evropskym vyrobcum??
Obdobne podporuje EV Cina i USA.
Lidem kterym tato podpora vadi by zrejme nevadilo, ze bychom zacali (kvuli konzervativismu zakazniku a obtizne zmene) oproti USA i Cine vyrazne zaostavat.
Samozrejme za mam odpoved. ;-)
https://www.virta.global/blog/this-is-how-eu-regulation-accelerates-the-electric-vehicle-revolution
The EU’s unique 750 billion euro stimulus package includes 20 billion euros :-O to boost the sales of clean vehicles, and 1 million electric and hydrogen vehicle charging stations are to be installed by 2025. In addition, many countries are directing their own national economic recovery investments to the infrastructure of the future: electric vehicle charging.
Hele co místo vymejšlení jak urazit (Vaculíka mě Vávru) tak nebejt ve shodě "s klukama co se bojí" a když věcem nerozumíš, tak se NEHÁDAT a naopak snažit poučit?
Smutné spíš je, že si nikdo netroufne ji územnit argumenty s odkazy a znalosti, ale místo toho se všichni kritici obracejí k osobním útokům a urážkam...
Někdo s ekonomickým vzděláním nemůže tvrdit, že trh je potřeba řídit a pokřivovat dotacema a nařízeníma. Za mě je Hamuna totálně tupej, takže ano nemá dostatečnou mentální úroveň na diskuzi se mnou. Jeho bezobsažný bláboly mimo téma plný rovnítek absolutně nepoukazují na to že by měl v hlavě mozek, alespoň průměrné inteligence. Navíc neumí odpovídat na otázky a držet se diskutovanýho tématu. Si ty jeho blábly přečti. Ty se ho zeptáš na "A" a on začne psát o "B" a "C".
BTW Jsem zvědav jak další generace aut budou celosvětově jen EV. EV je jen další způsob pohonu, který má své nesporné výhody při určitém druhu použití, ale nedokáže plně nahradit spalovací motor. Takže celosvětově se k žádnému přechodu na EV rozhodně neschyluje.
Re: Re: No vypadá to líp než než Tesla a třeba Megane
No ale za 750 tisíc to je v Číne, keď to dorazí do Európy tak prihodia koľko? 300 či 500 tisíc? Zas na druhú stranu za 1,2 je Mégane s polovičným výkonom. Uvidíme či vôbec a kedy.
Re: Re: No vypadá to líp než než Tesla a třeba Megane
Tohle teď (skoro) nemá cenu řešit = máme všichni INFLACI jaká tu dlouho nebyla u nás s bonusem lééta POPULISMU Babiš Maláčová (takže zjednodušeně 2násobná)
Navíc asi VELKÝ ekonomický PROBLÉMy má (čekaj) dle všeho ČÍNA = budoucí "na konci" (zase trochu stabilizovaný) ceny = to bych řešil nejdřív tak (tohle je fakt otázka) za 2 roky?
Až Čína obsadí Taiwan a udělá z Ruska svého vazala, bude mít hezky komplet výrobní řetězec za pár korun. Všechny vzácné kovy pro baterie, levné energie, čipy, západní know-how, nic nebude chybět. A pak budou EU politici čumět jak tele na nová vrata, až zjistí, že jejich euroregulační pokutová politika vede ne k tomu, že Evropa dožene čínský vzor, ale že evropský průmysl nebude schopen čínskému konkurovat.
Tahle teorie je z tvé hlavy a nebo si to někde četl? Věříš jí? Dává tí smysl?
Svět je globalně propojený a téma Taiwanu je velice složité a rozhodně by to nebylo tak jednoduché jak popisuješ.
Takže spíš by mě zajímala odpověď na mojí původní otázku. jak má evropský automotiv konkurovat dotovanému automotiv z Číny a ostatních států?
Nástup EV je obrovský technologický zvrat. Ty auta jsou na výrobu absolutně odlišná a do toho jde zároveň obrovský rozvoj další elektroniky. Jde říct, že auto tak jak ho známe posledních několik desítek let se skoro od základu mění.
prvni krok je vyhnat teorristy zpet do roSSiji, protoze na okupovane casti ukrajiny jsou (skoro) vsechny suroviny, ktery potrebujeme. roSSija vede valku kvuli nerostnym zdrojum aby vydirali svet.
druhej krok je ubranit Taiwan pred komunisty z kontinentalni chiny a ubranit vyrobu polovodicu na Taiwanu.
a treti krok je odriznout chinu a roSSiju od Zapadnich technologii a presunout vyrobu z chiny jinam
Tak to asi těžko. Evropské automobilky, ani evropské státy nemají zdroje. Takže budou ještě dražší. Dokonce by se dalo pochybovat o tom, že třeba takový rencek, citroen nebo pežot budou ještě existovat. Protože BYD, Nio, Great Wall apod. je už teď překonávají ve všem. V designu, dojezdu, ceně i image.
Všechno se zdražuje, materiály do výroby, ale elektro*** budou levnější. Jsi nemocen, odpočiň si ve své solidně vypolstrované místnosti za dozoru statných ošetřovatelů.
VZORová reakce WinDiesel = na to co ví zná rozumí chápe KAŽDEJ EKONOM ;-)
to Vaculíkovo pravidlo FAKT PLATÍ = tak co UŽ si pobral že diesel v osobním autě NEMÁ ŠANCI = že nafta je DRAŽŠÍ s VYŠŠÍ spotřebou ropy = než benzín? :-)
Jj ty znalosti = bez nich člověk pak píše TAKOVÝhle KRAVINY jako teď ty :-!
Nemyslíš si doufám, že z ropy, ze které se vyrobí benzin se už nedá vyrobit nafta a musí se tak na ni použít jiná? Tohle by tě taky mohlo zajímat: https://www.unipetrol.cz/…opy_20180821.pdf
je to ŠPATNĚ = protože TO znamená (tu) VĚTŠÍ SPOTŘEBU ropy;)
děláme to BLBĚ NEefektivně a DRAZE = stojí to (čemu se tu dřív BLBCI NEZNALÍ typu ryccardo vysmívali) MULTI MILIARDY
furt platí že auto jede BUĎ na ropu (plus elektřinu = spotřebuje se jí obrovské množství = včetně stojanu z kterého tou ELEKTŘINOU tankuješ tu ELEKTŘINOu od těžby přes přepravu a zpracování = furt ELEKTŘINA
takže buď na ropu PLUS elektřinu = a koho by to napadlo = co JEN NA tu ELEKTŘINU?
bez všeho co ta ropa v průběhu znamená a stojí
Furt platí, že auto jeden buď na X (energie z ropy) nebo na dvojnásobný množství elektřiny, protože EV spotřebuje cca jednou tolik energie než když jedeš na benzín nebo naftu.
Zkus to ZNOVU promyslet = ZNÁMÝ POPÍRAČi reality ;-)
ty si fakt KRÁL VACULÍKOVA PRAVDILA (kdo tomu nerozumí KDYBY házel korunou trefil by realitu častějš :-|
NÁPOVĚDA = ty si vždy vytrhneš z celku jeden kousíček a TÍM argumentuješ (i když ten sám je třeba i pravdivý :-)
Takže jde o CELEK = a tam auto jede BUĎ na
a) ropu plus elektřinu
NEBO
b) jen na tu elektřinu (bez všeho co ta ropa než teče zpracovaná do nádrže stojí)
a rozdíl i ve stavbě auta bys tam měl vzít = no VÝSLEDKY DÁÁÁÁÁVNO všem vyšly (jak těm Neznalým viz diskuze tak těm kdo investují biliony a mají znalosti ty auta dělat)
Myth: EVs are just as bad for the environment as fossil fuel cars because the energy fueling them comes from oil/gas/coal and due to heavy reliance on extractive industries for manufacturing.
Proc zde siris myty/lzi?
Mas pro sve tvrzeni nejaky zdroj???
Zkus si prelozit tohle, ju?
The average EV is 2.25 times more efficient than a comparable internal combustion engine (ICE) vehicle. While an ICE vehicle is 40% efficient, a comparable EV is about 90% efficient (Ruffo 2020).
Jinak báječná story o TM3LR, které za 1 rok baterka degraduje téměř o 9% a na dálnici řízená nadšeným spořínkem ujela 222km v režimu 10-80% (tzn. minimálně 4x30 minut nabíjení, pokud se najde volný a funkční hypercharger + nabití před cestou a ihned po dojetí v cíli zase) a cestou potkala pár nefunkčních nabíječek a někde i 2 stojany a někde i nefunkční občerstvení a WC v rekonstrukci.
Bezva! A já na to říkám, díky nechci. Já to dám na jednu nádrž velmi svižně a čůrat a svačit budu tehdy, kdy a kde budu chtít já a ne podělaný auto.
velmi svizne 1000km na jednu nadrz??
kazdej mame asi jinou predstavu co to je "velmi svizne"
ja to mam dojezd na nadrz tak 400km "svizne" a 300km "velmi svizne"
standard 700-800km na nadrz
jezdis kamionem s omezovacem, nebo cim ??
Ne, TDI EVO v B8 Variant předokolka.
Najíždím běžně 1.200 až 1.300 na nádrž.
Já netrávím čas měřením absolutních hodnot při konkrétních ustálených rychlostech, ale beru to jako celek při rychlých dálkových přesunech a tam je to prostě super.
Když jsem jel nedávno 600 km na otočku, tak půlka byla státovka tempem, co dovolil provoz a oči a morálka a druhá půlka dálnice v rozsahu 120-180 tacho. V cíli tam bylo 5,1 a z nádrže opravdu ubylo necelých 31 litrů. Samotnýmu mi to hlava nebere.
Vždycky prvních 20 km nadávám, jak moc to žere a pak to přestanu sledovat a v cíli nechápu.
250km výlet na Grossglockner (horské okresky, rychlostky i dálnice plus ta slavná silnice až na vrchol a zpět) a v cíli 5,6/100. Celá dovča včetně různých serpentýn do 1200 m.n.m. a podobně skončila s výsledkem 5,15/100 přesně. A už jsem tu psal, že návrat po AT dálnicích a rychlostkách od Salzburgu do Budějic byl za 4,4/100 a držel jsem limit podle GPS, max. do 140km/h. Neumím si představit, za kolik umí dálkově 110kW verze v Octávii liftback s lepší aerodynamikou i váhou.
Je to mimo jiné o tom, že nespálíš 50 a víc % energie vynaložené na pohyb vpřed v brzdách.
Hele to VELMI SVIŽNĚ by mě taky zajímalo = velmi svižně (kdykoliv to šlo přes 200 spíš 220 km/h) jsme často jezdili Německo s C5 2.2 HDi nádrž 71 litrů
a když jedeš VELMI SVIŽNĚ tak všechno je jen energie a spotřeba (vodíku elektřiny nafty i benzínu) STOUPÁ
Tohle je dááávno vyřešený téma = v reálu (sou jen drobný rozdíly podle auta) je "optimální poměr" (mezi rychlostí a spotřebou) někde ca americkejch ca 110 km/h
Veyron naplno dovede jet jen 7 minut (pak prázdná nádrž :-)
a NENÍ to samozřejmě jen Veyron = totéž platí pro ostrý Porsche a KOHOKOLIV = furt je to jen energie
Nepotřebuju výklad z fyziky o růstu odporu vzduchu v závislosti na v.
Nemám potřebu drtit podlahu do bezvědomí, ale zrovna tak nejezdím 80 v pravým na dálnici a nebo 65 po okresce vesnice nevesnice, jako mnozí. V obci většinou dodržuji. Nejen kvůli radarům, který už jsou snad všude. Ale na volných úsecích, kde vidím, tak jedu.
Jezdím většinou do 180km/h. Pochopitelně asi ne v serpentinách.
A nestává se mi často, že mne někdo předjede. Naopak mám neustále potřebu předjíždět já. Bohužel se to poslední dobou čato nedá, neboť je to zbytečné, když má kolona přede mnou asi tak 15 km, že?
Nejezdím většinou brzda plyn jako magor. Nemám okruhový speciál ale rodinný kombík v naftě. Takže svižně, ale plynule. Když nespálíš 50% energie vynaložené na pohyb vpřed v brzdách, tak reálná spotřeba vypadá zcela jinak.