Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Čínský BYD Seal si brousí zuby na Teslu Model 3. I v Evropě!

79 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Doporučil bych evropským automobilkám, aby zdražily a ještě naposledy se nažraly. A EU by mohla automobilkám navalit další poslední pokuty, dokud mají ještě prachy. A taky zavést další opatření, které ještě více zdraží výrobu, ať to máme rychle za sebou. Kromě toho, čipy v tom autě jsou z Taiwanu.
Mig_35
vypadá to jako TM3 se světly z Taycana.
gutex
Předek je spíš Kia EV6 než Taycan. Jinak původní článek s technickými informacemi je v odkazu. Dobré je, že zřejmě bude mít stabilnější LFP baterie.
https😐/insideevs.com/…uctural-battery/
ryccardo
Ano presne. A nasledne bych zakazal jezdit lidem se staryma autama. Osobni mobilita se musi omezit. Neni mozny, aby si kazdy jezdil kdy chce a kam chce :yes: 😁 Ale ja myslim, ze s tim zeleni soudruzi v Bruselu brzy prijdou
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ale to už známe z Kuby. Tamější obyvatelstvo se k autu dostane velmi těžkou, ale soudruzi měli auta vždycky, a o to jde. Soudruh - zelený nebo rudý, se vždycky sveze.
ryccardo
Ano přesně tak. K tomu vesele spějeme. :yes:
topten
vy dva jo
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ty už jsi tam dospěl dávno
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
DonVito
Topten tu nebreci, ze nebude mit na auto.

Narozdil od vas dvou. 😉
webpaja
Kolik jsi si v životě koupil nových aut za své?
DonVito
Mas nejaky dotaz k veci?
webpaja
To je jednoznačný dotaz k věci. Když tu plkáš o tom jak jiní brečí. Aby sis ty mohl koupit auto, musí tak učinit někdo před tebou, pokud nejsi prvokupec.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Když už ses tak blbě zeptal = kolik ty? 😄
Když už ses tak blbě zeptal = vysvětlíš CO JAK si to myslel? s čím to souvisí? proč se na to ptáš CO ti to řekne? (von tam hraje roli třeba věk 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty si vždycky TAK FFtipný = připomeň si co si žvatlal loni https😐/www.auto.cz/…-se-nebal-141168

a bez urážení se svou nedodělanou ZŠ = neser se do věcí kterým nerozumíš
Hendly
A k tomuto závěru jsi došel jak?
Hendly
Můžeš mi prosím nějak více vysvětlit tvůj příspěvek?

Článek je o ev s výkonem 390kw (to není z článku jasně pro jakou variantu) za 750 tis.

Proč teda kritizujes EU za to, že podporuje přechod evropských automobilek na ev dokavad je čas?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Asi mě špatně chápeš. Namísto aby EU budovala silné automobilky, které budou dělat EV cenou konkurenceschopné čínským, tak se snaží automobilky vysát a na oplátku jim hodí klacek pod nohy. Pokud nemohou prodávat Dokkery pro 5 lidí a Travellery pro 8, tak automobilky úmyslně poškozují. Je třeba zohledňovat co chce trh, aby byly prachy na budoucnost.
ryccardo
Přesně jak píšeš. Je třeba zohledňovat co chce trh. Neřídit trh z Bruselu. Řízení trhu nikdy nefungovalo a nikdy fungovat nebude. Na konci to vždy končí katastrofou a i tady to s ní skončí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
kluk s (velkýma) problémama na 2. stupni ZŠ (které BEZ URÁŽENÍ dodnes nedal = a ve svém věku už ned(oděl)á) se vidí jako špičkový MAKROEKONOM

a jako vždy EKONOMům vysvětluje https😐/www.auto.cz/…-se-nebal-141168 ty se NEPOUČÍŠ nikdy viď?

už zase a zase a zase a zase = a proto mu furt vychází OPAK než = třeba https😐/www.novinky.cz/…eli-sveta-335269

dostal ses TAK strašně MOC MIMO realitu = že si tuhle radil (právě v tomhle) https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…flaci-a-roli-cnb 😲 😁 :-! 😒]

nic proti legraci = ale ty to myslíš VÁŽNĚ 😁
Hendly
Asi sem fakt natvrdly, ale nevidím v tom logiku.
Tady nastupuje levná generace ev z Číny a ty navrhujes podporu spalovaku?
ryccardo
Žádnou podporu ničeho nenavrhuju. Jen bych rád, aby se neznevýhodňovaly spalováky a nepodporovaly EV. Prostě aby si trh řídil co se bude vyrábět.
Hendly
V Číně se ev ale podporují.
Jak má evropský automotiv uspět s ev proti Číně kde ev podporované jsou?
webpaja
A ty žiješ v Číně? Dávají ti tam plat a bydlení? Zajišťují zdravotní a sociální péči? Tahle krátkozrakost je přesně důvodem obav kluků výše. Ten kdo nevidí dál než za vlastní rohožku se primárně nebojí, ale dopadne na něj podobné jednání EU stejně silně jako na ostatní.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Víš že si to chvílema trefil? KRÁTKOZRAKOST a KDO NEVIDÍ DÁL NEŽ ZA VLASTNÍ ROHOŽKU = to je celej ten problém 😄

NE vymýšlej si a dej na znalejší https😐/www.auto.cz/…-se-nebal-141168

Ten kdo vidí dál než kluci co pro krátkozrakost (většina lidí většině věcí NErozumí = to není urážka to je známá realita, i když jí zrovna ti krátkozrací co nevidí dál než za vlastní rohožku si jí NECHTĚJ přiznat) to je ode mne po https😐/www.auto.cz/…-se-nebal-141168

ten KRÁTKOZRAKEJ vidí to co ty = za kolik si koupím nový auto (když budou věci jinak)

Co proč jak MUSÍ bejt jinak sem tu napsal 1000x a učí se to od ZŠ po VŠ (občas tu je překvapivej rozsah neznalostí už tý ZŠ = takovej Barik tvrdí že to ve škole nebral, i když dostal nakonec odkaz i na učebnici 😉
Hendly
Situace je taková že celosvětově se očekává nástup EV.

Čína dotuje a podporuje své firmy a ty na základě těchto dotaci rozjíždí projekty EV do velkou sériové produkce a tím stlacuji ceny.

EU se snaží evropským automobilkam umožnit to samé z tuvodu neztratit know how.

Tady na diskuzích je za to EU kritizována.
Proč?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Čína dotuje a podporuje, zatímco EU diktuje, pokutuje a kurwí co se dá.

Zdá se, že někteří v tom nespatřují sebemenší rozdíl.

Inu je potřeba vyčkat dokud EU nedopadne jako slavná VŘSR, pak si možná všimnou i ti, kteří do teď rozdíl nevidí.
Hendly
Mohl bys svou myšlenku nějak rozvést?
Takhle to je jak výkřik v hospodě.

Jasný systém zpoplatnění emisí pro veškerá i dovezena auta dává výrobcům možnost přechodu a jistotu investic.
ryccardo
Evropský průmysl proti čínskýmu nemá moc šancí uspět obecně. V případě aut jedině dovozním clem.
Hendly
Ty myslíš že dávat clo na pokrokové technologie je cesta?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejde co TY rád = jde o REALITU = no a viz loni Vávra (vysmál ses mu = jak vidno nepoučil ses dodnes

takže pro tebe po 100tý = TY budeš (na 99,9😖 jezdit do důchodu ČÍM CHCEŠ
nafta benzín vodík elektřina plyn(y)

jen bojuješ proti modernějšímu efektivnějšímu atd. (co dokonce umožňuje to auto POSTAVIT celý LÍP

viz loni ten Vávra a před ním já a teď tady Hendly = my EUropani jsme v BEV až 3tí vzadu = ty a další NEznalí (Vaculíkovo pravidlo) chcete VĚTŠÍ ZAOSTÁNÍ

CO to znamená náhodou i tady na ACZ vysvětlil zkušenej řidič mnoha velmi výkonných aut a hodně napdrůměr ekonom = ty si napsal stovku příspěvku VON JE BLBEC dejte na MĚ

no von má samozřejmě pravdu
ryccardo
Tak právě že o to jde neb nejsem ani náhodou sám a realita je taková, že zákazníci EV za současných podmínek nechtějí 😉 Takže jde o to, aby vy jste nenařizovali většině, čím mají jezdit nebo jestli vůbec můžou mít nějaký auto. Osobně proti ničemu nebojuju. Proč furt lžeš. Pro mě za mě, ať se EV vyrábějí pokud o ně na trhu bude zájem, tak s tím nemám problém. Určitá skupina lidí si je určitě ráda koupí. Já teda ne, ale NEJEDNÁ SE O ŽÁDNOU NÁHRADU SPALOVÁKŮ!!!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vezmu tvých posledních 6 slov (protože ty to vystihují) JSI FURT MIMO = a furt řveš LIDI JAKO VÁVRA NEMŮŽOU CHÁPAT VÍC LÍP souvislosti NEŽ JÁ

ty zkus zpracovat to co víš ode mě = je to VELMI DLOUHODOBÝ přechod na celý lidský život (v EUropě to vypadá že od začátku snižování emisí po konec NE JEŽDĚNÍ (!) ale prodejů to vyjde na 65 let)

a TY budeš do důchodu jezdit na CO CHCEŠ = takže tvůj fanatický BOJ proti (tomu v čem mají jezdit lidi jako Vávra a čím jednou příští generaci = je fakt NA PALICI
ryccardo
Sorry fakt nejdu do důchodu ani v roce 2025 ani v roce 2035. To jen tak pro tvoji představu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sorry fakt AŽ TAKHLE NECHÁPEŠ???? 😲

Tak ZNOVU = ty si NEKUPUJEŠ NOVÝ auta = ty budeš jezdit něčím jako českým průměrem = teď asi 16? let. Do konce života ČÍM CHCEŠ

Zkus pracovat s realitou = že Vávra a DonVito a Hendly a já VÍME o věci VÍC než ty (ne naopak jak furt tvrdíš)
ryccardo
Protože se EU snaží zlikvidovat spalovací auta a natlačit lidem buď EV nebo nic. Takový proces nesmí být řízený nějakým politbyrem, ale musí vycházet z potřeb trhu. Trh si má určovat co chce vyrábět ne euro-úředník. Můžeš mi vysvětlit co znamená výraz "přechod na EV dokud je čas"? Ono je to nějak časově limitovaný do kdy bychom hypoteticky všichni měli přejít výhradně na EV?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
klucí NEZNALÍ NECHÁPAJÍCÍ no viz ty a (ekonom majitel Ferrari Tesly Skovýho MB) https😐/www.auto.cz/…-se-nebal-141168

fakt to přeháníte = chápu ty nic nevíš neznáš (teď si VYBOUCHL pomotal jako vždy co to je závodní a obyč a "prémiová paliva) a máš potřebu JEN vyblít to své

což je bohužel VŽDY = za ruSSáka za komuniSStyy a PROTI EUroatlantický civlizaci. NIC jinýho si nikdy nenapsal = tak už NIC NEPIŠ
tvé politické názory sou stejně známé = jako rozsah tvých NEZNALOSTí
ryccardo
Co si to zase vyblil? To je jako odpověď ty imbecile nevzdělanej?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
no VYBLIL seSS pro ruSSkej fanatiku (co přeje číně ať obsadí Tchaj-wan) v 12:55 ideologicky (na základě NEZNALOSTi) velmi DŮKLADNĚ

takže CO KONKRÉTNĚ zase nechápeš = že Vávra a já a DonVito a Hendly víme víc než ty?
ryccardo
Trhni si nohou magore! Plácáš totální nesmysly mimo téma. To je jediný co umíš 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
tak SES VYBLIL znovu
DonVito
Myslim, ze Hamuna ma vysokoskolske vzdelani ekonomickeho smeru.
Prijde ti to jako nedostatecny vzdelani pro diskuzi s tebou?? 😁 😁

Chces abychom se klaneli tomu, ze jsi doktor?
Nebo to byla jen urazka?

Bylo by fajn kdybys tu nepapouskoval (dez)informace o EU a jejim zameru znicit EU autoprumysl (samozrejme, ze to je presne naopak). Zkus se radeji zamyslet nad tim, cim ma Evropa konkurovat autu z clanku. 😉 😉 😉

Zkus pochopit, ze dalsi generace aut uz budou JEN EV - CELOSVETOVE.
Bez ohledu na EU!

Electric Cars Are Coming And If You Don’t Like It, Tough
webpaja
Můžeš spolu se svým ekonomickým nohsledem napsat jak EU podporuje evropské výrobce automobilů, z jejichž daní a odvodů žije?
DonVito
Slysel jsi nekdy o dotacich na EV?
V Nemecku ve Francii?
webpaja
Znovu, bavím se jak EU podporuje evropské autoproducenty. Ne jak z emisních pokut dotují vlády v Německu nebo Francii kupce.

Nemám obavy, že evropští producenti nebudou opět na špičce v EV, ale zmatečné kroky EU je mohou zdecimovat dříve než k tomu může dojít.

Na otázku tedy odpověď nemáš...
Hendly
Jednotná legislativa, ochrana trhu pomocí emisních předpisů, vývojové granty a dotace, regulace na ochranu top know how atd.
DonVito
Pajo, to snad nemyslis vazne?
Je ti jasne, ze evropske dotace jdou predevsim evropskym vyrobcum??
Obdobne podporuje EV Cina i USA.
Lidem kterym tato podpora vadi by zrejme nevadilo, ze bychom zacali (kvuli konzervativismu zakazniku a obtizne zmene) oproti USA i Cine vyrazne zaostavat.

Samozrejme za mam odpoved. 😉
https😐/www.virta.global/blog/this-is-how-eu-regulation-accelerates-the-electric-vehicle-revolution

The EU’s unique 750 billion euro stimulus package includes 20 billion euros 😲 to boost the sales of clean vehicles, and 1 million electric and hydrogen vehicle charging stations are to be installed by 2025. In addition, many countries are directing their own national economic recovery investments to the infrastructure of the future: electric vehicle charging.

Staci? :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Z jejichž daní a odvodů žije? 😲 :-!

Hele co místo vymejšlení jak urazit (Vaculíka mě Vávru) tak nebejt ve shodě "s klukama co se bojí" a když věcem nerozumíš, tak se NEHÁDAT a naopak snažit poučit?
Avatar - del42sa
del42sa
to je tedy hodně smutné, že i přes své vysokoškolské vzdělání dokáže plácat takové blbosti....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ono je to DALEKO HORŠÍ než si asi vůbec dovedeš představit! 😲

ono je nás VÍC vlastně víceméně VŠICHNI se SHODUJEME :-!

tak jako ty (třeba) s Barikem já (třeba) s https😐/www.auto.cz/…-se-nebal-141168

a SHODA je i v tom "plácat takové blbosti" = mě s Vávrou přijdou blbosti co píše Arese a WinDiesel atd. no a vám... 😁 :😉
Hendly
Smutné spíš je, že si nikdo netroufne ji územnit argumenty s odkazy a znalosti, ale místo toho se všichni kritici obracejí k osobním útokům a urážkam...
ryccardo
Někdo s ekonomickým vzděláním nemůže tvrdit, že trh je potřeba řídit a pokřivovat dotacema a nařízeníma. Za mě je Hamuna totálně tupej, takže ano nemá dostatečnou mentální úroveň na diskuzi se mnou. Jeho bezobsažný bláboly mimo téma plný rovnítek absolutně nepoukazují na to že by měl v hlavě mozek, alespoň průměrné inteligence. Navíc neumí odpovídat na otázky a držet se diskutovanýho tématu. Si ty jeho blábly přečti. Ty se ho zeptáš na "A" a on začne psát o "B" a "C".
BTW Jsem zvědav jak další generace aut budou celosvětově jen EV. EV je jen další způsob pohonu, který má své nesporné výhody při určitém druhu použití, ale nedokáže plně nahradit spalovací motor. Takže celosvětově se k žádnému přechodu na EV rozhodně neschyluje.
Hendly
"Někdo s ekonomickým vzděláním nemůže tvrdit, že trh je potřeba řídit a pokřivovat dotacema a nařízeníma."

Kupuješ potraviny?
Avatar - wakantanka
wakantanka
No ale za 750 tisíc to je v Číne, keď to dorazí do Európy tak prihodia koľko? 300 či 500 tisíc? Zas na druhú stranu za 1,2 je Mégane s polovičným výkonom. Uvidíme či vôbec a kedy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tohle teď (skoro) nemá cenu řešit = máme všichni INFLACI jaká tu dlouho nebyla u nás s bonusem lééta POPULISMU Babiš Maláčová (takže zjednodušeně 2násobná)

Navíc asi VELKÝ ekonomický PROBLÉMy má (čekaj) dle všeho ČÍNA = budoucí "na konci" (zase trochu stabilizovaný) ceny = to bych řešil nejdřív tak (tohle je fakt otázka) za 2 roky?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Až Čína obsadí Taiwan a udělá z Ruska svého vazala, bude mít hezky komplet výrobní řetězec za pár korun. Všechny vzácné kovy pro baterie, levné energie, čipy, západní know-how, nic nebude chybět. A pak budou EU politici čumět jak tele na nová vrata, až zjistí, že jejich euroregulační pokutová politika vede ne k tomu, že Evropa dožene čínský vzor, ale že evropský průmysl nebude schopen čínskému konkurovat.
Hendly
Tahle teorie je z tvé hlavy a nebo si to někde četl? Věříš jí? Dává tí smysl?

Svět je globalně propojený a téma Taiwanu je velice složité a rozhodně by to nebylo tak jednoduché jak popisuješ.

Takže spíš by mě zajímala odpověď na mojí původní otázku. jak má evropský automotiv konkurovat dotovanému automotiv z Číny a ostatních států?

Nástup EV je obrovský technologický zvrat. Ty auta jsou na výrobu absolutně odlišná a do toho jde zároveň obrovský rozvoj další elektroniky. Jde říct, že auto tak jak ho známe posledních několik desítek let se skoro od základu mění.
topten
prvni krok je vyhnat teorristy zpet do roSSiji, protoze na okupovane casti ukrajiny jsou (skoro) vsechny suroviny, ktery potrebujeme. roSSija vede valku kvuli nerostnym zdrojum aby vydirali svet.
druhej krok je ubranit Taiwan pred komunisty z kontinentalni chiny a ubranit vyrobu polovodicu na Taiwanu.
a treti krok je odriznout chinu a roSSiju od Zapadnich technologii a presunout vyrobu z chiny jinam
topten
ochutnavka kolik budou za 3 roky stat evropsky elektroauta nizsi stredni tady u nas
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Tak to asi těžko. Evropské automobilky, ani evropské státy nemají zdroje. Takže budou ještě dražší. Dokonce by se dalo pochybovat o tom, že třeba takový rencek, citroen nebo pežot budou ještě existovat. Protože BYD, Nio, Great Wall apod. je už teď překonávají ve všem. V designu, dojezdu, ceně i image.
Freddka
Pokud mezi evropske pocitas uz i Teslu Berlin, ani bych se nedivil :-!
traveldrive
Nižšia stredná trieda? Konkurencia ID.3 s dĺžkou 4,8 metra, šírkou 1,9 a rázvorom 2,9 metra? Nepletieš sa trochu?
topten
ja pisu a nizsi stredni, stredni bude kolem 1M
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Všechno se zdražuje, materiály do výroby, ale elektro*** budou levnější. Jsi nemocen, odpočiň si ve své solidně vypolstrované místnosti za dozoru statných ošetřovatelů.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
VZORová reakce WinDiesel = na to co ví zná rozumí chápe KAŽDEJ EKONOM 😉

to Vaculíkovo pravidlo FAKT PLATÍ = tak co UŽ si pobral že diesel v osobním autě NEMÁ ŠANCI = že nafta je DRAŽŠÍ s VYŠŠÍ spotřebou ropy = než benzín? 😄

Jj ty znalosti = bez nich člověk pak píše TAKOVÝhle KRAVINY jako teď ty :-!
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Nemyslíš si doufám, že z ropy, ze které se vyrobí benzin se už nedá vyrobit nafta a musí se tak na ni použít jiná? Tohle by tě taky mohlo zajímat: https😐/www.unipetrol.cz/…opy_20180821.pdf
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
no PRÁVĚ O TOM mluvím = zkus to promyslet 😄

je to ŠPATNĚ = protože TO znamená (tu) VĚTŠÍ SPOTŘEBU ropy😉

děláme to BLBĚ NEefektivně a DRAZE = stojí to (čemu se tu dřív BLBCI NEZNALÍ typu ryccardo vysmívali) MULTI MILIARDY

furt platí že auto jede BUĎ na ropu (plus elektřinu = spotřebuje se jí obrovské množství = včetně stojanu z kterého tou ELEKTŘINOU tankuješ tu ELEKTŘINOu od těžby přes přepravu a zpracování = furt ELEKTŘINA

takže buď na ropu PLUS elektřinu = a koho by to napadlo = co JEN NA tu ELEKTŘINU?
bez všeho co ta ropa v průběhu znamená a stojí

u nás je to ještě o fous tupější = viz tvůj odkaz
ryccardo
Furt platí, že auto jeden buď na X (energie z ropy) nebo na dvojnásobný množství elektřiny, protože EV spotřebuje cca jednou tolik energie než když jedeš na benzín nebo naftu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zkus to ZNOVU promyslet = ZNÁMÝ POPÍRAČi reality 😉
ty si fakt KRÁL VACULÍKOVA PRAVDILA (kdo tomu nerozumí KDYBY házel korunou trefil by realitu častějš 😐

NÁPOVĚDA = ty si vždy vytrhneš z celku jeden kousíček a TÍM argumentuješ (i když ten sám je třeba i pravdivý 😄

Takže jde o CELEK = a tam auto jede BUĎ na
a) ropu plus elektřinu

NEBO

b) jen na tu elektřinu (bez všeho co ta ropa než teče zpracovaná do nádrže stojí)

a rozdíl i ve stavbě auta bys tam měl vzít = no VÝSLEDKY DÁÁÁÁÁVNO všem vyšly (jak těm Neznalým viz diskuze tak těm kdo investují biliony a mají znalosti ty auta dělat)

ale tenhle příběh se hraje FURT dokola a DOKOLA = i ty se svejma neznalostma ZŠ snad znáš https😐/www.dejepis.com/…-jeji-rozsireni/ a předtím https😐/cs.wikipedia.org/…a%C5%99stv%C3%AD

tak a kdo je kdo tehdy i dnes = co DÁŠ to? 😄
DonVito
Delas si legraci?

https😐/driveelectriccolorado.org/…ossil-fuel-cars/

Myth: EVs are just as bad for the environment as fossil fuel cars because the energy fueling them comes from oil/gas/coal and due to heavy reliance on extractive industries for manufacturing.

Proc zde siris myty/lzi?
Mas pro sve tvrzeni nejaky zdroj???

Zkus si prelozit tohle, ju?
The average EV is 2.25 times more efficient than a comparable internal combustion engine (ICE) vehicle. While an ICE vehicle is 40% efficient, a comparable EV is about 90% efficient (Ruffo 2020).

Pravda vitezi
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pravda (a láska) zvítězí = to ryccardo TAKY NENÁVIDÍ (fakt :-!

https😐/fdrive.cz/…u-na-benzin-6910

Jednu dobu jsem myslel že to dělá schválně = snad VŠECHNO říká PŘESNĚ NAOPAK (velmi často i PO odkazu dokonce odkazECH

No asi ne
Avatar - Mokrous
Mokrous
Za 1 Mega tu verzi Long Range Performance beru i já, jakožto "zarytý" odpůrce EV.
Na blbnutí po okolí to je ideální vozítko.

No, nechci radši znát skutečnou cenu v EU... Ale kdo ví, třeba překvapí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Po okolí? Kolik najezdíš běžnej den ty https😐/fdrive.cz/…ektromobily-6946 já některý dny (jen občas) HODNĚ NAD tak sto

Vozítko? Jakej nejvyšší výkon si doteď měl?

Jel si někdy dál? https😐/www.hybrid.cz/…h-do-chorvatska/
Avatar - Mokrous
Mokrous
Minimum tak 50km, běžně 150-600km denně, nejdál "v kuse" cca 1300km, proč?

A když nemusím, nebo nechci, tak do auta nelezu vůbec. Stejně už je to jen opruz v kolonách a na staveništi a strach z výmolů a pokut.

Vozítko je cokoli čím se lze vozit, bez ohledu na kW. Kapiš?

Vlastnil jsem jen 200 koní, jak v autě, tak i na motorce. Proč? Jezdil jsem i Nis. GTR. Proč?

Dál občas jezdím, no. Dubrovnik, Insbruck, Warszawa, Frankfurt, Milan, Paris, Firenze, Teramo,... Luxembourg, Nederland,... Proč?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jinak báječná story o TM3LR, které za 1 rok baterka degraduje téměř o 9% a na dálnici řízená nadšeným spořínkem ujela 222km v režimu 10-80% (tzn. minimálně 4x30 minut nabíjení, pokud se najde volný a funkční hypercharger + nabití před cestou a ihned po dojetí v cíli zase) a cestou potkala pár nefunkčních nabíječek a někde i 2 stojany a někde i nefunkční občerstvení a WC v rekonstrukci.

Bezva! A já na to říkám, díky nechci. Já to dám na jednu nádrž velmi svižně a čůrat a svačit budu tehdy, kdy a kde budu chtít já a ne podělaný auto.
topten
velmi svizne 1000km na jednu nadrz??
kazdej mame asi jinou predstavu co to je "velmi svizne"
ja to mam dojezd na nadrz tak 400km "svizne" a 300km "velmi svizne"
standard 700-800km na nadrz
jezdis kamionem s omezovacem, nebo cim ??
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ne, TDI EVO v B8 Variant předokolka.
Najíždím běžně 1.200 až 1.300 na nádrž.

Já netrávím čas měřením absolutních hodnot při konkrétních ustálených rychlostech, ale beru to jako celek při rychlých dálkových přesunech a tam je to prostě super.
Když jsem jel nedávno 600 km na otočku, tak půlka byla státovka tempem, co dovolil provoz a oči a morálka a druhá půlka dálnice v rozsahu 120-180 tacho. V cíli tam bylo 5,1 a z nádrže opravdu ubylo necelých 31 litrů. Samotnýmu mi to hlava nebere.
Vždycky prvních 20 km nadávám, jak moc to žere a pak to přestanu sledovat a v cíli nechápu.
250km výlet na Grossglockner (horské okresky, rychlostky i dálnice plus ta slavná silnice až na vrchol a zpět) a v cíli 5,6/100. Celá dovča včetně různých serpentýn do 1200 m.n.m. a podobně skončila s výsledkem 5,15/100 přesně. A už jsem tu psal, že návrat po AT dálnicích a rychlostkách od Salzburgu do Budějic byl za 4,4/100 a držel jsem limit podle GPS, max. do 140km/h. Neumím si představit, za kolik umí dálkově 110kW verze v Octávii liftback s lepší aerodynamikou i váhou.

Je to mimo jiné o tom, že nespálíš 50 a víc % energie vynaložené na pohyb vpřed v brzdách.

Zbytek viz níže.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele to VELMI SVIŽNĚ by mě taky zajímalo = velmi svižně (kdykoliv to šlo přes 200 spíš 220 km/h) jsme často jezdili Německo s C5 2.2 HDi nádrž 71 litrů
a když jedeš VELMI SVIŽNĚ tak všechno je jen energie a spotřeba (vodíku elektřiny nafty i benzínu) STOUPÁ

Tohle je dááávno vyřešený téma = v reálu (sou jen drobný rozdíly podle auta) je "optimální poměr" (mezi rychlostí a spotřebou) někde ca americkejch ca 110 km/h

Veyron naplno dovede jet jen 7 minut (pak prázdná nádrž 😄
a NENÍ to samozřejmě jen Veyron = totéž platí pro ostrý Porsche a KOHOKOLIV = furt je to jen energie

takže CO to je v tvém světě VELMI SVIŽNĚ?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nepotřebuju výklad z fyziky o růstu odporu vzduchu v závislosti na v.

Nemám potřebu drtit podlahu do bezvědomí, ale zrovna tak nejezdím 80 v pravým na dálnici a nebo 65 po okresce vesnice nevesnice, jako mnozí. V obci většinou dodržuji. Nejen kvůli radarům, který už jsou snad všude. Ale na volných úsecích, kde vidím, tak jedu.

Jezdím většinou do 180km/h. Pochopitelně asi ne v serpentinách.
A nestává se mi často, že mne někdo předjede. Naopak mám neustále potřebu předjíždět já. Bohužel se to poslední dobou čato nedá, neboť je to zbytečné, když má kolona přede mnou asi tak 15 km, že?
Nejezdím většinou brzda plyn jako magor. Nemám okruhový speciál ale rodinný kombík v naftě. Takže svižně, ale plynule. Když nespálíš 50% energie vynaložené na pohyb vpřed v brzdách, tak reálná spotřeba vypadá zcela jinak.