Zaujímalo by ma ako sa vyvíjajú nové objednávky áut v EÚ a vo svete.
Neviete niekto o nejakom zdroji podobnom ako acea.auto kde sa zverejňujú predaje?
Samotn predaj je pohľad do spätného zrkladla a je ovplyvnený aj problémami s dodávkami, zaujímal by ma výhľad.
Před deseti dny vyšel na novinkách článek pod názvem "Výrobci automobilů hlásí nižší poptávku v Evropě a Severní Americe". Tady jsou kousky z článku: "„Ubývá nových objednávek,“ konstatoval ve středu při zveřejnění výsledků hospodaření šéf německého výrobce vozů BMW Oliver Zipse. Poukázal přitom hlavně na Evropu." a „Poptávka klesá,“ řekl minulý týden finanční ředitel koncernu Volkswagen Arno Antlitz. Dodal nicméně, že knihy objednávek pro nadcházející měsíce jsou stále plné. „Varovné signály se týkají Evropy a Severní Ameriky, méně již čínského regionu,“ uzavřel. "
Zdroj: http://www.novinky.cz/…americe-40404827
Mozem ti dat len info z priemyslu. Dopyt je obrovsky, material stale meska a tazko povedat ci sa to buduci rok dostane do normalu. Sklzy su obrovske. Zaujem o auta je stale velky, ale nemusia sa realizovat objednavky hned z dvoch dovodov - prvy, ze ked ti povedia, ze budes rok a viac cakat, tak si to kazdy druhy hned rozmysli. Druha, ze niektori vyrobcovia uz negarantuju ani cenu pri takom dlhom dodani. Proste objednas auto a dufas, ze pride o rok ako povedali a za cenu ako ti povedali. To ale neznamena, ze by ludia nove auta nechceli. Svedci o tom napriklad - Toyota GR86 beznadejne vypredana. Chces napriklad nieco ine hybridne od toyoty? Najmenej rok (kamarat rozmysla vymenit, info z tohto tyzdna). Porsche nestiha vyrabat cayman, ked chces kupit, uz ti len ponuknu FL23 a aj tam sa rychlo vyrobne kapacity minaju. A vzhladom k tomu, ze vsetci maju stale rovnake problemy - tak ako vyrobcovia, dodavatelia aj subdodavatelia a viem o obrovskych objemoch co visia vo vzduchu, tak je to stale o nedodanom materiali.
Díky za info. Nedostatok materiálu má obrovský vplyv. Keď sa teraz tri roky v EU každý rok vyrobí o 30% áut menej, tak je jasné, že čakacie doby sú (ešte stále) dlhé. V zásade sa za 3 roky vyrobilo toľko áut ako normálne za dva. Rok výroby chýba.
Len na druhej strane cenová dostupnosť nových áut výrazne klesá. Plus rastú ine životné náklady, rýchlejšie ako mzdy.
Automobilky vykryli nárast nákladov a pokles objemu nárastom cien. K tomu musia zaplatiť zvýšené investície.
Takže je otázka v akom podiele ide o odložený nákup kým budú dodacie lehoty priaznivejšie, a v akom podiele, že auto sa stane pre väčšiu skupinu ľudí nedostupné.
Nebol by som prekvapený, že o niekoľko mesiacov bude prevažovať ten druhý dôvod. Zásoby stúpajú, onedlho bude všetkého dosť. Len aby mal tie autá kto kupovať.
Napr dnes som hovoril s človekom, ktorý mal auto dostať v 11/2022, a dodali mu ho minulý mesiac. Nemusí to nič znamenať, ale povedzme si otvorene, že ekonomická situácia sa rozhodne nezlepšuje.
Ono jedna věc je Toyota GR86, Porsche Cayman, Ford Mustang nebo Toyota Land Cruiser 300, specifická auta pro celý svět vyráběná v jedné továrně, v Evropě silně ovlidněná kvótami kvůli regulacím EU.
Jenže druhá věc je mainstream. Tam si dovedu představit, že se situace právě teď obrací. Už bude z čeho vyrábět, ale nebude komu prodávat. Inflace je mnohem vyšší než nárůst mezd.
Akurat ze porsche sa uz vyraba v dovch tovarnach a nestihaju vyrabat, problemy maju aj mainstream znacky. Kia, peugeot. Vsak hovorim napriklad aj corolla. A viem ake problem yriesia nasi zakaznici a ake my. Stale je to o nedostatku materialov, nie o nizkom dopyte.
Jestli ta vojna potrvá, tak budou lidi zase jíst šťovík a pučálku. Beztak už nevěděli roupama co dělat. Už jim ani to skopový nešlo pod fousy! Byli by žrali jenom samý vepřový, drůbež a všechno maštěný sádlem a máslem.
tak mi treba na nejake bezne male uz kusok schopne ( motoricky aj vybavou ) auto aspon 18 tisic ( fabia , polo 1,0 tsi ) .... sila .... no nic..... doba sa meni ... a to sa mi moje za 12 zdalo ci nie je pridrahe ( januar 2017 ) ... este si mozem gratulovat .... dnes by som sa uz nedoplatil 8-s