Obě auta si určitě pomáhají sportovními (vysoce průtočnými) katalyzátory, ale Ferrari je ještě bez filtrů pevných částic (které by jakožto přímovstřik muselo dostat), takže dnes by to zřejmě dopadlo poněkud jinak...
Ale ještě je tu od A-M hypersport Valkyrie... Ani nevím, jestli se už prodává, nebo ne??
Porovnávat motor, který šel na trh v roce 2013 s motorem který přichází dnes dost dobře nejde. Emisní limity se rychle zpřísňují a to co bylo možné před 9 roky je dnes absolutně neprůchozí. Škoda, že Ferrari tenhle souboj atmosférických šperků vzdalo a přenechalo tak Porsche korunu nejlepší atmosféry dneška..
Litrový výkon se dostal přes 131k/l. Mezi atmo šestiválci asi TOP.
Ale 458 Speciale je mezi auty s produkčním atmo motorem zatím nepřekonaná - 134k/l.
Jistě, Ferrari má výhodu menších válců.
Přestože Porsche není má srdeční záležitost, zde bych si dal říci :-)
Speciale neznám, ale motor v 911 GT3 je klenot, máloco už dnes tak nádherně zpívá a buduje s rostoucími otáčkami výkon jak tenhle B6 (byť v modelech 991.1 a 991.2).
Já vidím Pista 1280 kg dry weight. Jen upozorňuju, ze pista má 8 válec… Takže 1385 kg bude klasická. Proto jsem psal, ze by mě zajímalo, jestli těch 1450 je dry weight, pak by to reálně vážilo ještě o 100kg víc. Ani tak mě to moc neimpresuje těch 1450, zvlášť když všude články jak použili kde co na snížení váhy, je to spis váha přijatelná, řekl bych.
Moc nechápu, proč všude vychvaluji, jak ušetřili váhu, když výsledkem je 1450kg. Zajímalo by mě ještě, jestli to je dry weight. Taková 488 Pista má 1280kg, a to je naprosto propastny rozdíl.