Po uvedení dvou elektrických novinek na český trh nyní zastoupení automobilky spustilo i konfigurátor, který dává zákazníkům možnost objednat si vůz podle svých představ.
Tak zrovna ve městě dojezd docela sedí. Samozřejmě nemůže stále stát na místě a jen topit/chladit, ale to i spalovák má v takové situaci spotřebu "nekonečno". Stejně tak u elektromobilu méně vadí hmotnost, kinetickou energii dokáže rekuperovat, spalovák jen marnit v brzdách (případně brzdit motorem a docílit tak přinejlepším nulové spotřeby, ne záporné jako elektro). Kam se tento elekrobusík opravdu nehodí, to je levý pruh dálnice a 150 km/h, jak i dneska vidíme jezdit některé dodávky (co pak nejvíc pičují kvůli údajně drahé naftě).
Předražený mrzák a krám, který nikdo nebude chtít. Aby se to vůbec prodávalo, tak opět budou muset sypat dotace. A na spalováky budou muset vědět další a další poplatky, zákazy a zdanění...
A to nehovořím o tom, že to vůbec budou muset z něčeho vyrobit!!! Kdyby to někdo nevěděl, tak končí jeden z nejvýznamnějších evropských výrobců hliníku... Takže hliník se odstěhoval... do Číny!!! Díky nesmyslným sankcím EU vůči Rusku a totálně neschopné a diletantské zahraniční politice EU.
Pokuty za emisie v priemysle už začínajú byť také nezmyselné že napr. cementárne v najväčšej sezóne odstavujú výrobu čo sa nikdy predtým (okrem porúch/havárii) nestávalo. Potom keď nebude stavebný materiál alebo bude znova ďaleko drahši tak sa vy propagátori green dealu čo sedíte iba pri pc snáď chytíte za rypák.
Tu už nejde len o automotive ale cely priemysel celkovo.
Všetko sa tu bude “eko” voziť z Činy a predávať cez Amazon ako sa stavia v Kojetine. Čaká nás skvelá budúcnosť.
Ale tak srovnáváš jablka a hrušky, píše se tu o pracantech a základní Transporter je na 1mil Kč, tedy o 400tis níže. Když pominu to, že tenhle iD.Buzz Cargo má blíže je Caddy Maxi než Transportéru. Maxina je od 677tis Kč a má objem nákladového prostoru 3.7 m3 / Buzzík 3.9 m3 / Transporter 5,8 m3. Caddyna i s 1.5TSI 84kW utáhne 1400kg vozík, Buzzík jen 1000kg, Transporter od 2200kg. Tj užitkově s Transportérem nesrovnatelné ;-) A to se ještě navíc nebavíme ani o dojezdu...
pri navsteve Baltu posledni vikend jsem si vsiml zajimaveho ukazu, na cerpacich stanicich v Polsku zrejme rozdavaji palivo zdarma, jinak si nedokazu predstavit ze na cerpaci stanici v Kamienne Góre byla fronta aut az ke svetelne krizovatce (cca 300 metru), a kdys jsme prijizdeli okolo nekterych benzinek na S3, tak tam bylo taky celkem dost aut, nebo ze by se od doby co vyuzivam spalovaky jen na zabavu neco zmenilo a ubejva cerpacek ze se musej stat takove fronty?, nastesti Polaci postavili odpocivadla i bez cerpacek, a tam bylo celkem prazdno, takze se dalo relaxovat v pohodli tech novych odpocivadel, detske hriste, posilovna, zastresene a zastinene sezeni, a i pripravy na montaz nabijecek jsem si tam vsimnul
jako ti co stali v te Kamienne Góre na konci fronty, tak pocitam cekali na natankovani tak 2,5+ hodiny, za tu dobu ja Taycana nabiju z 1 na 90% asi tak 3-4x i na prumerne 200kW nabijecce, fakt me prijde ze lidi doslova silej s tim benzinem a naftou :-O
A ty se divíš??Zapomínáš že ti lidi co tam čekají ve frontách na PHM si nějaký zkratomobil jako Taycan nepořídí ani kdyby na něj šetřili tři své životy. Každý nemá takové štěstí. Resp. možnosti a příležitosti.
a jakej je rozdil mezi autem za 10 tisic nebo za 100 milionu? to jako ten kdo ma auto za 100 milionu tak nemusi na cerpacce cekat ve fronte? no pravda ze za nej v te fronte asi bude stat jeho ridic co se mu stara o auta, to jo to mas pravdu
jinak v te fornte byli i asi docela draha auta, minimalne jsem si vsimnul "noveho" Mercedes S a obdivoval jsem tu chvilicku i nadhernou Mantu A co byla od pohledu luxusne zrenovovana a byla na fodne fajnovejch kolech, jen u tech kol bych typnul cenu prumerne Oktavky v programu + :yes:
Ty fronty tam byli předpokládám proto, že jim končila zvýhodněná sazba DPH, tak asi na poslední chvíli lidi chtěli natankovat co šlo. U nás to bude asi podobné pokud skončí snížená spotřební daň na konci září.
Jinak v ČR to málo veřejných nabíječek je často blokovaných na celé hodiny (pro pomalejší dobíjení) nebo v případě rychlonabíječek taky musíš často počkat než někdo dobije, takže úplně nechápu co jsi tím srovnáním s dobíjením Taycanu chtěl říct :D
na verejne nabijecce se me stalo za posledni 2 roky jen 2x ze jsem musel pockat cca 5 minut nez jsem byl na rade na nabijeni, v obou pripadech to bylo cestou do Rakouska do Alp, ale letos tam na te nabijecce jiz byla priprava na dalsim mam dojem 8 stojanu, tak uvidim v zime jak to tam bude, a jestli zase budem cekat