Zatímco futuristického velkoprostorového kupé Avantime v českých zemích Renault moc neprodává, podobně odvážný model luxusního liftbacku Vel Satis si získává příznivce mnohem rychleji.
Otázkou je, co to je u autora testu "snaha o úspornou jízdu" a "s plynem na podlaze". V závěru je napsáno, že spotřeba je přiměřená a že lze dosahovat hodnot udávaných výrobcem, čili těch cca 10 litrů. Jediné srovnatelné auto, které testoval, byl Focus ST 2.5T, který byl dle jeho testu u obou okruhů o pár deci úspornější.
Zhruba 60 tisíc kusů, což je na takové hnusné auto vlastně docela slušné.
Tehdější séfdesignér Renaultu měl za sebou několik úspěchů s podivnými auty, například s Renaultem Twingo a Renaultem Scénic, tak si asi v Renaultu mysleli, že to vyjde i s Avantimem a Vel Satisem
Že tenhle motor žere v tak velké a těžké krabici s měničovým automatem a hydraulickým posilovačem řízení 12 litrů, je vlastně dobrý výsledek. V pozdější Laguně žral o 2 litry méně a v moderním autě typu Superb III by byl ještě úspornější.
Tím neříkám, že by na trhu uspěl. Jen je prostě nefér porovnávat spotřebu motoru X a spotřebu motory Y v autech, kde jsou vystaveny úplně jiné zátěži.
bola ina doba... vtedy este tak nefrcali turba ( okrem volva ci saabu ) .... lenze dnes ked uz aj 2.0tsi golfik dynamikou vyprasi 406 coupe s 3.0V6 od pezota ... e este zozerie o 3L v priemere menej tak comu sa cudujeme ze dnes uz atmosfericke V6 miznu nielen v strednej triede ale uz aj vo vyssej strednej triede .... doba sa uz zmenila... a s nou aj motory .... nic viac nic menej.... a ktovie co bude o dalsich 10 rokov ... popravde to dnes este ani nechcem vediet ... ale mam obavy ze este aj na tie dnesne tolko kritizovane kdejake male turba budeme so smutkom spominat ake to boli vtedy super casy.....
Jeliman je tvoje pidi-pero, ked si ho vecer nevies v sprche nahmatat pod tym masnym pivnym pupkem a proto smrdis jak simpanz. Nechapem preco sem pises racionalne argumenty, ked ja hovorim o sentimente. To by ale musel vedet, co to znamena, ze zebraku jeden karpavy.
nebolo to pekne a tvarovo vyvazene auto co uz.... ale prakticke zrejme ano... aj napadne a neokukane ... kazdopadne bohudik za dnesne clio ci captur alebo kangoo...
a kdo by to kupoval ty jelimane?
tenhle 3.5 litrovej 6 valec ma 240 koni, zere v realu 12 litru a zrychluje za nekonecny 8.3 vteriny
takovej vykon ma dnesni podladenej dvoulitr se spotrebou o 3-4 litry nizsi
a velikostne odpovidajici sup s extremne podladenym dvoulitrem se 190 konma zere v realu o vic jak 4 litry benzinu min, jede stejne rychle a zrychluje o vic jak pul vteriny rychleji.
a nepodladenej dvouilitrovej sup ve ctrykolce je s vykonama uplne nekde jinde a porad zere o 2-3 litry min.
vykony dnesnich motoru sly tak nahoru, ze i v bezne stredni tride ztraci benzinovej sestivalec smysl, protoze vetsine lidi bohate staci tech 200-300 koni z dvoulitrovyho ctyrvalce a nijak extremne netouzi po 350k+ v sestivalci v aute velikosti mondea nebo supu s cenou prinejmensim +150k, takze nejlevnejsi sup se sestivalcem by byl pres 1M3
a porad je tady dost aut na trhu s 6 a 8 valci, tak vubec nechapu ty narky
Tři dny zpátky se tu každý pohoršoval nad Enyaqem za 2M, tohle stálo 1,537M, žralo to jak prokoplé, stovka za 8,3 a celkově všechny kusy, které se prodaly, měli majitelé zastoupení, protože nikdo jiný by si to nekoupil... sentiment za šestiválcem... který pocházel od Nissanu a byl podladěn a dá se koupit snad ještě dnes v Infiniti...
Třeba to zelené minystro si Němci zvolili sami. Ono taky není žádná strana, která by byla antiimigrační, antiruská, antiLGBT a realisticky ekologická není.
To je samozrejme hloupost - muze za to system, krery je tak nastaven. Zadny volic nevoli v tomto pripade snizovani objemu motoru - system toto nuti lidem pod zastitou prostredi a rikaji tomu nove vzletne green deal.
Byl bych pro, kdyby to na zivotni prostredi melo vyznamny vliv a kdyby vsechna data nebyla vylhana na prosazeni ideologie....a predevsim kdyby to nemelo zcela jiny zamer nez ekologie.
Tedy volic rozhodne neni vinen, system je nastaven at se nic nedeje a propaganda jede na plne obratky.
Ja uz asi fakt starnem. Normalne ma zamrzelo, ze V6 u mainstreamovej znacky je uz dnes len vylet do praveku. Safrane, 607, mondeo, alfa, lanca, volvo…Vlastne to zarezali ludia (eu eradnici), ktori nie su schopni sa presadit v sukromnom sektore, dokonca ani vo klasickomverejnom a tak sa vydali novou cestou neprebadanou a tou je podpora ekologie. Bohuzial vzhladom na horeuvedene, teda kvalitu tych ludi, to vyzera ako vyzera.