Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volvo C30 ReCharge: Elektromotor v každém kole

21 komentářů

Klaudius
Polovičný krok od už klasického hybridu k praktickejším a pohonom. Primárna je elektrika, pomocný pohon spaľovacím motorom. Otázkou ostáva ešte cena, konštrucia je síce relatívne jednoduchá, ale v každom kolese elektromotor, to je kopec materiálu a práce navyše. Plus ešte by ma zaujímali jazdné vlastnosti. Hlinikáčmi naháňame každý zbytočný gram neodpruženej hmoty a tu navalíme motor do každého kolesa...
Takže ďalší model by mohol byť ešte jednoduchšej konštrukcie iba s jedným elektromotorom. Potom by aj cena mohla byť zaujímavejšia, než akú môžeme tušiť pri tomto riešení... 😄
Si trochu vedľa chlape. Jak by si z jedným motorom ubrzdil všetky štyri kolesa? Elektromotor proste bude musieť byť vo všetkých kolesách. Niektorý ľudia sa musia vyjadrovať ku každému článku. Skús sa nad svojimi príspevkami najprv zamyslieť a zvážiť, či dokážeš prispieť niečim rozumným.
Klaudius
Prečo chceš brzdiť motorom? Kotúče sú už prežitok?
Elektromotorem se brzdi kvuli baterkam 😉
Klaudius
To vpohode. Ale nebrzdis nim primarne, len tocis dynamom. To je rozdiel, nie?
Klaudius
To uz je nepodstatny detail, zda se v praxi ukaze jako prospesnejsi motor primo v kazdem kole. Vyhody - snadna realizace 4x4, nepotrebnost diferencialu, snadnejsi realizace systemu aktivni bezpecnosti a pod. Nevyhoda - vyssi odpruzene hmoty, nebezpeci nizsi spolehlivosti diky otresum. Proti tomu jsou koncepce s elektromotorem(ry) klasicky mimo kola. O spravnosti te ktere rozhodne jenom budoucnost a najete kilometry. Dulezity je ale princip pohonu - primarni elektro s pomocnym spalovakem, ktery je prevratny a predbiha i Toyotu Prius o nekolik let. Ukazuje, jak bude vypadat vitezna koncepce pohonu aut v blizke budoucnosti.
Chtelo by se napsat - podivej se na etalon tridy bracho, elektricky kovboj prave seda do sedla, ale nechme ho spat. Jeho doba uz minula. Takhle vypada konstrukce, ktera vyhraje budoucnost. Nizke emise, nizka spotreba - moznost vyberu ze 3 zdroju energie - elektro, benzin, Lih, snizi zavislost na monopolech, aktivuje konkurenci a da ridici moznost volby pouzivat aktualne levnejsi zdroj. Dochazi uz mistnim dikuterum, kam miri hybrid, kam miri automobilove pohony?
Deadlift
JJ tohle je ideal.
Avatar - Falco
Falco
:yes: :yes:
konecne rozumnej hybrid, aspon v zemich s ciste vyrabenou elektrinou.
I v zemich se "spinave" vyrabenou elektrinou. Ona totiz i elektrina z uhelnych elektraren je cistsi energie, nez nejcistsi spalovak. A to diky vyrazne vyssi ucinnosti turbosoustroji oproti spalovaku.
Jay
Souhlasim, spalovaci motory v automobilech jsou rozptylene emisni zdroje, kdezto v elektrarnach jsou ucinnejsi filtry a co je hlavni, emisni zdroj je lokalizovany a tudiz lepe kontrolovatelny atd. Tomuto konceptu velice fandim! Plne chapu, proc vznikl prave tam, kde vznikl. Pisi z Norska a tady je veskera el. energie vyrabena v hydro-elektrarnach a je tedy maximalne cista. Tato elektrina se vyvazi i do Svedska. Proste cela Skandinavie ma relativne cistou elektrinu. Tady jsou elektromobily a hybridy hudbou soucasnosti. Ne nadarmo v Norsku vyradi elektrovozitko Think. A docela jich tu i par jezdi 😄
Suhlasim, este by ma zaujimala cena takehoto serioveho auta a "navratnost investicie" v porovnani s common-railom. Na kazdy pripad su taketo plug-in hybrids najlepsou cestou!
neviem si predstavit, co spravi masivne rozsirenie elektromobilov z cenami elektriny. 😒
emylak
no tak strasne to nebude, elektrina je potreba skoro na vsechno a je masivne vyuzivana. Ke zdrazeni muze dojit jen docasne, nez postavime dalsi elektrarny. Zato ropa, ta uz bude jen dochazet.
Mě by spíš zajímalo, jakej to má v době nabíjení příkon, respektive kolik kWh to na těch 100km spotřebuje.
v souvislosti s vsude probiranym prodejem volva by mne zajimala jedna vec, nakolik se na vyvoji podili ford a nakolik je to "interni" zalezitost volva.
Teď jenom zbývá pouvažovat, jestli ten benzínový motor není trochu zbytečná zátěž - funguje vlastně jenom jako generátor, tak proč tam nepřidat ještě trochu baterek. Málokdo potřebuje jezdit v kuse víc než 200 km a když se ti dalších 50 km přidává vlastně při každý zastávce u "benzínky" na párek v rohlíku, tak snad ani víc nepotřebuješ. Teda já určitě ne...
treba jen pro pripad tydenniho blackoutu.
Jay
Je to věc jistoty. Já bych si nekoupil auto, se kterým bych teoreticky mohl zůstat trčet někde v lese jen proto, že jsem ho večer zapomněl dát do zásuvky. Nebo taky někdy musíš jet někam dál...akutně. To se ti pak ten motor hodit může. Ale mohl by mít menší obsah. Krom toho C30 je docela malé auto. Nevím jestli to je věc toho, že Volvo menší motor nemá... Ale ono mít v každém kole nepracijící elektromotor taky asi stojí nějakou námahu rozpohybovat.