Americká společnost Astron Aerospace vyvinula rotační motor, který má s Wankelem pramálo společného. Omega 1 slibuje nízkou hmotnost, vysoký výkon a minimální emise.
... až 25 000 ot/min a 25 000x za minutu (416x za sekundu) tam pod megatlakem něco hoří - ještě v téměř optimálním tvaru spalovacího prostoru - :-) je zřejmé, že nemohou být potíže to vzduchem uchladit a bude stačit "minimální mazání".
Utěsnit takový prostor a tlaky bude jistě také snadné a "vysoce úsporný provoz téměř bez emisí" není důvod nevěřit, stejně jako životnost. :-)
Na jasně, proto to má taky velmi nízké emise. Ty jsou dosaženy primárně právě vysokou spotřebou. Kdo netvoří emise s námi, ten je tvoří proti nám! Kupředu zelená levá, zpátky ni krok.
Neblázni. Kupuje to americká vláda, raketové motory sú minulosť, vrátia sa vrtule, 25 tisíc otáčok za minútu určite vynesie na obežnú dráhu všetko a za zlomok času ako raketa a pri minimálnych nákladoch. Chvíľu vydrž, o pár rokov pôjdeš na dovolenku na Mars. :-[]:-[]:-[]
Asi jsi nějak nepochopil, ačkoli si myslím, že jsem se vyjádřil naprosto srozumitelně, že potvrzuji tvoji hypotézu. Napiš mi prosím, co jsi na mém textu nepochopil - tentokrát to píšu BEZ IRONIE - rád bych ho napříště vylepšil, aby byl srozumitelný. Díky. Je to už se světem tak špatné, že ironie je nesrozumitelná? A nebo je chyba v mém textu? Protože na to tady narážím prakticky denně. Zironizuji nebo se snažím poukázat na směšnost nějakého rádoby řešení, ale odpovědí je, že jsem patrně nevzdělaný fyzikou nepolíbený dexyl.
Není jasné jak jsou ty pracovní plochy těsněné, což může být podobný problém jako u Wankelu.
A s wankelem to má společné zřejmě i nevýhodný poměr mezi pracovním objemem a plochou povrchu spalovacích prostor, což má logicky za následek vysoké tepelné ztráty a tím i vysokou spotřebu.
A při tak vysokém stlačení to zřejmě bude pracovat v detonačním režimu ?
Sorry, blbě jsem to prvně četl.. Ale co se týká emisí, tak myslím že s rostoucí spotřebou rostou taky. Minimálně CO2, ale i ostatní zplodiny by měly vycházet hůře
Tady by se měl zajímat Nissan se svými pohony e-Power - namísto metrákového tříválce s účinností 40% by generátor poháněl šestnáctikilový Astron s účinností 80% - jenom díky účinnosti pokles spotřeby paliva na polovinu, o poklesu hmotnosti ani nemluvě … Jenomže se obávám, že Astron nakonec skončí stejně jako všechny další "zázračné" a "geniální" vynálezy - už jenom proto, že moc nevěřím, že jsou první, koho něco takového napadlo, a protože to zde ještě nemáme, tak nejspíš všichni předtím ztroskotali na "maličkostech" při technické realizaci a pokusech o sériovou výrobu …
V principu to vypadá elegantně, ale v praxi to bude asi ještě problematičtější, než Wankel. Před lety jsem s nadšením četl o benzínové turbíně, kterou vyvíjí nějaká univerzita. Nedaly se u ní moc regulovat otáčky, ale pro výrobu elektřiny v hybrydech vypadala ideálně. Malá, lehká, úsporná, jednoduchá. A po letech není po turbíně ani vidu ani slechu a to byla konstrukčně jednodušší, než tohle. Přes všechnu skepsi držím vývojářům Omegy palce, v počítači se to točí krásně :yes: