Technika
... až 25 000 ot/min a 25 000x za minutu (416x za sekundu) tam pod megatlakem něco hoří - ještě v téměř optimálním tvaru spalovacího prostoru - 😄 je zřejmé, že nemohou být potíže to vzduchem uchladit a bude stačit "minimální mazání".
Utěsnit takový prostor a tlaky bude jistě také snadné a "vysoce úsporný provoz téměř bez emisí" není důvod nevěřit, stejně jako životnost. 😄
Tak všecko nejlepší s tém pertinaxem...
Utěsnit takový prostor a tlaky bude jistě také snadné a "vysoce úsporný provoz téměř bez emisí" není důvod nevěřit, stejně jako životnost. 😄
Tak všecko nejlepší s tém pertinaxem...
Tady by se měl zajímat Nissan se svými pohony e-Power - namísto metrákového tříválce s účinností 40% by generátor poháněl šestnáctikilový Astron s účinností 80% - jenom díky účinnosti pokles spotřeby paliva na polovinu, o poklesu hmotnosti ani nemluvě … Jenomže se obávám, že Astron nakonec skončí stejně jako všechny další "zázračné" a "geniální" vynálezy - už jenom proto, že moc nevěřím, že jsou první, koho něco takového napadlo, a protože to zde ještě nemáme, tak nejspíš všichni předtím ztroskotali na "maličkostech" při technické realizaci a pokusech o sériovou výrobu …
V principu to vypadá elegantně, ale v praxi to bude asi ještě problematičtější, než Wankel. Před lety jsem s nadšením četl o benzínové turbíně, kterou vyvíjí nějaká univerzita. Nedaly se u ní moc regulovat otáčky, ale pro výrobu elektřiny v hybrydech vypadala ideálně. Malá, lehká, úsporná, jednoduchá. A po letech není po turbíně ani vidu ani slechu a to byla konstrukčně jednodušší, než tohle. Přes všechnu skepsi držím vývojářům Omegy palce, v počítači se to točí krásně :yes:
A s wankelem to má společné zřejmě i nevýhodný poměr mezi pracovním objemem a plochou povrchu spalovacích prostor, což má logicky za následek vysoké tepelné ztráty a tím i vysokou spotřebu.
A při tak vysokém stlačení to zřejmě bude pracovat v detonačním režimu ?
Ty nejspíše ani netušíš o čem je řeč