Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Premium

Zpět na článek

Proč se v Česku neprodávají nové vozy: Auta jsou, zájem ale ochladl. Co za tím vězí?

14 komentářů

ACE.
Ale ne ty co člověk chce.
Avatar - Anonym
Anonym
A bude hůř. Evropské automobilky v posledních letech nastavily své plány směrem k dražším a drahým autům. Jenže místo prosperity čeká Evropu mnohaletá krize a spotřebitelé, firmy i státy budou muset silně šetřit na zbytném zboží, včetně aut. Nabídka a poptávka se nestřetnou.
vondry87
Nejen dražším, ale i uživatelsky nepřívětivějším. Dnes zájem o auta klesá, ale jedná se o poslední auta, která řidiče nebudou buzerovat, když drobně překročí rychlost. Dnes se auta nekupují, protože na ně nikdo nemá. Za pár let už je nikdo nebude chtít kupovat bez ohledu na to, zda na ně bude mít. Já osobně si auto, které bude pípat nebo kopat do volantu při sebemenším překročení povolené rychlosti, prostě nekoupím. Jedině spoléhat na to, že se to garážisti naučí nějak diagnostikou vypínat. Problém to ale bude u služebních aut. Jenže tam se asi nikdo zaměstnance na názor ptát nebude. Na druhou stranu firmy asi častěji půjdou cestou, kdy zaměstnanci dají volné ruce a peníze a on si prostě koupí starší auto dle svých představ a firmě bude náklady účtovat. A všichni budou spokojení. Teda až na automobilky, stát a EU.
Avatar - Anonym
Anonym
A hlavně méně kvalitními, mnoho moderním motorů se rozsype před najetím 100 tis km.

Kamarád co má naftové Berlingo vyprávěl , jak mu ofiko servisák vyprávěl, že už tam několik nekolik benzínových R3, co se pojebali kolem 50 tis km.

Kvalita no. Hlavně R3 je vyloženě předimenzovaný motor, nejlépe pro plně naložené Berlingo 😄 😄 😄

Stále platí - objem ničím nenehradíš. A v jednoduchosti je genialita 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Neschopná česká vláda a ekofašistická politika EU k tomu. TO JE CELÉ :-!

Ale už i ten dutohlav Fiala snad pochopil že jedinou cestou je cenová regulace... Sice mu to trvalo víc než půl roku, napáchal tu nezměrné škody, ale co už...

Teď ještě by musel tu cenovou regulaci správně použít, jinak to bude další megaprúser... a o tom že pochopí k čemu slouží a jak funguje, to skoro nepochybuji že to bohužel je nad jeho síly i nad síly celé skvadry tragédů ve vládě :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Cenová regulace?
Pro spoustu odvětví neexistuje legislativní nástroj na zavedení cenové regulace. Třeba pro prodej aut. A tam, kde cenová regulace legislativně je možná, nastává riziko, že se při příliš silné cenové regulaci se nestřetne nabídka s poptávkou, tzn. nastane nedostatek.
Bohužel ekonomické zákonitosti se tak pokřivily, že politici či média mluví o cenové regulaci v případech, kdy jde o dotaci části ceny ze státního rozpočtu. Což má dva problémy. Jednak naléváním dalších peněz se inflace dále zvyšuje a za druhé stát ty peníze nemá a musí si je draze půjčit.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
NE. Vůbec netušíš. Cenová regulace je možná NA COKOLIV!!! A to zcela v souladu s českým právem!!!

A zastropit cenu elektřiny v ČR je naprosto čistý nástroj bez jakéhokoliv rizika!!! Stačí dodržet jednoduché logické mantinely. Jsme v situaci, kdy jsme čistý vývozce elektrické energie. Takže o nějakém nedostatku nemůže být absolutně řeč.
Avatar - Anonym
Anonym
Na cokoliv ne. Jen na to, co dovoluje zákon.
Cena elektřiny už částečně regulovaná je, konrétně část ceny obsahující distribuci apod. Regulace silové elektřiny je za současné situace asi zákonná, problémem však je, že výrobci mohou preferovat prodej do zahraničí za vyšší ceny.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
NE!!! Zase jen potvrzuješ že vůbec nevíš o čem mluvíš. :-! :no:

Zákon se vztahuje na uplatňování, regulaci a kontrolu cen výrobků, výkonů, prací a služeb (dále jen "zboží") pro tuzemský trh, včetně cen zboží z dovozu a cen zboží určeného pro vývoz.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, ale odstavec 6) prvního paragrafu možnost regualce cen omezuje. Je evidentní, že nějaký zásah je potřeba. Obávám se, že cenová regulace by oddálila nebo úplně znemožnila řešení podstaty problému, což je energetická politika EU a Německa včetněvýsadního postavení energetické burzy v Lipsku a tvorby cen pomocí spotového trhu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Samozřejmě že cenová regulace neřeší problém. ALE DÁVÁ ČAS NA ŘEŠENÍ PROBLÉMU!!!

Takže jsme se od tebe dozvěděli jen to, že vůbec netušíš o co jde... Bravo. Ale snad jsi už pochopil že cenová regulace se vztahuje NA COKOLIV.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ked sikovne a jednoduche auta uz miznu.... a ked zaroven clovek popritom ani nechce nejaku el srajdu... takze sa ani nedivim tejto situacii
ericn
Přesně tak, jednoduché auto s normální výbavou už nejde koupit a pokud ano, myslím tím Dacii Sandero, musí se spokojit s dýchavičným turbolitrem jen s 90ti koňmi… No nic moc…
Avatar - mariov8
mariov8
Mnoho lidí, podnikatelů a menších i často větších firem aktuálně neřeší co koupit, a často žel ani jestli vůbec jít do nákupu nového automobilu.