Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen ID.4 GTX a ID.5 GTX – Sportování s baterkami?

Zkratku GTX si Volkswagen vymyslel pro sportovněji laděné verze svých elektromobilů. Aktuálně má v nabídce taková auta dvě: ID.4 GTX a ID.5 GTX.
Zpět na článek
18. 9. 2022 20:35
18. 9. 2022 21:07
19. 9. 2022 00:30
18. 9. 2022 21:26
18. 9. 2022 21:50
19. 9. 2022 09:24
19. 9. 2022 19:20
18. 9. 2022 21:52
19. 9. 2022 00:56
19. 9. 2022 11:57
19. 9. 2022 23:51
20. 9. 2022 22:24
19. 9. 2022 22:21
19. 9. 2022 23:48
18. 9. 2022 21:44
19. 9. 2022 08:42
18. 9. 2022 21:46
19. 9. 2022 15:58
18. 9. 2022 22:02
19. 9. 2022 08:48
20. 9. 2022 06:25
19. 9. 2022 11:36
Avatar - POP ART
18. 9. 2022 20:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
18. 9. 2022 20:35
Hm..
Vzhľadom na uvedené ceny ma tie autá vlastne nijak zvlášť nezaujímajú. Príšerné ovládanie cez dotykáč tomu dáva korunu. Slabé brzdy nepotešia. Spotreba a dojazd podmienečne uspokoja, ale určite nenadchnú. Sorry, nenapadá ma žiadny dôvod chcieť niektoré z týchto áut.
Rozbalit vlákno
2
18. 9. 2022 21:07
Re: Hm..
Obě auta jsou oteklé a těžké obludky za dlouhé peníze. ID4 GTX je všechno jen ne sportovní. Zatáhnout umí, ale není to nic, co by člověka poslalo do kolen. Nevím, kdo si takhle představuje sportovní auto, ale já tedy ne ;-) Je to maximálně jen svižnější SUV…
19. 9. 2022 00:30
Re: Hm..
Vonkajší dizajn by bol celkom vpohode, keby väčšina ID nevyzerala na jedno kopyto. Áut s "plnoštíhlym" výzorom je dosť, popravde práve tieto modely VW mi neprídu opticky nadmieru ťažké. Horšie je, že v reáli sú o nemalý kus ťažšie ako vyzerajú. Tiež si myslím, že pri prázdnej váhe cez dve tony sa veľmi na šport hrať nedá. O výkon pohonu nejde, ale správanie sa takej masívnej hrudy na ceste neumravní ani sofistikovanejší podvozok ako ten, ktorý tam je.
Avatar - rohYpnol
18. 9. 2022 21:21
Takže si to preložme
Mizerná ergonomie (jakože fakt tragédie)
Mizerný dojezd (a co teprv až se ozve zima...)
Mizerná cena (jakože nekonkurenceschopná)

Takze 4* působí asi stejně důvěryhodně jak obhajoba Babiše. .

Jo, je to tak když Ursula se stane hlavním konstruktérem... :-[] :-!
Rozbalit vlákno
7
18. 9. 2022 21:40
Re: Takže si to preložme
:yes: :yes: :yes:
18. 9. 2022 22:04
Re: Takže si to preložme
Cena v porovnaní s čím? Dojazd je v pohode aj v zime, mám vyskúšané.
18. 9. 2022 22:42
Re: Takže si to preložme
Lidi si normalne fakt porad vypraveji historky o tom, jak si v EV nezatopis. :D

Realita je obvykle opacna. Ja mam narozdil od (vetsiny bez nezavislych topeni) auto vytopeny jeste nez nasednu...

Rozdil zima a leto je jen ten, ze nabijis casteji/vic.
18. 9. 2022 23:16
Re: Takže si to preložme
Jako vždy jsi napsal A a nenapíšeš B. Pokud nasedneš do auta co se zrovna nedobíjí (a nevyhřeješ si ho), jde dojezd v mrazu o 30% dolu protože se vytápí nejen interiér, ale i samotné baterky (záleží na modelu a technologii). To "jen" že dobíjíš víc je docela zásadní když máme na trhu elektromobily stále s poměrně nízkým dojezdem a to jen za ideálních podmínek. Jestli to někomu stačí, tak v pohodě, ale to neznamená že to jinému nestačí. Tuhle debatu tady vedeme pořád dokola...
19. 9. 2022 03:47
Re: Takže si to preložme
Podle všeho i můj strýc (+70) najezdí s ID4 jako důchodce víc než Vito. Je sice nadšenec, ale ne nekritický a bludy hlásající. Takže ano, dá se s tím např. do Alp, ale může spousta věcí u nabíječek překvapit a není to tak, že sedneš do auta a za 5h jsi v lyžákách.
19. 9. 2022 08:18
Re: Takže si to preložme
Kubrt v jednom zo svojich poslednejších videí spomína, že napr. v nemecku nie je situácia s nabíjaním nijak ružová. Verejných nabíjačiek je síce dosť, ale sú často pokazené, nikto ich neprevádzkuje, alebo sú z nejakého iného dôvodu odstavené a proste nenabiješ.
19. 9. 2022 08:40
Re: Takže si to preložme
Přišly gumičky? Dnes se obzvláště povedl lák.
18. 9. 2022 21:26
Dynamika
Zaujímalo by ma či tých 6.2 s z 0-100 je pri dostupnosti max výkonu, a aká je dynamika v opačnom prípade. Tých podmienok je dosť veľa, až sa mi stráca zmysel tohto režimu.

“Akumulátor musí být nabit na více než 88 % a baterie mít teplotu v rozmezí 23 až 50 stupňů Celsia. A i když tohle všechno splníte, maximální možný výkon elektromotorů dostanete jen na 30 sekund. “
Rozbalit vlákno
10
Avatar - rohYpnol
18. 9. 2022 21:50
Re: Dynamika
Ten rozdíl v omezení výkonu není nijak dramatický. Myslím že to řešili mmj. duo slepička srp v jednom z rozhovorů s konstruktéry Škody.
19. 9. 2022 09:24
Re: Dynamika
No nevím teda viz. https://www.youtube.com/watch?…

Pokud mi zrychlení 50-100 při nabité baterii trvá 5 sekund a při 20 % celých 12 sekund, je to podle mě dost zásadní rozdíl a je to do jisté míry nebezpečné, protože při každém předjíždění musím primárně kalkulovat se stavem baterie.
Avatar - rohYpnol
19. 9. 2022 19:20
Re: Dynamika
Nevím, tohle se mi úplně nezdá. Ale 20% už je docela málo.... Mobil to ale taky začíná hrotit na 15% ;-)
18. 9. 2022 21:52
Re: Dynamika
To ani nie je, že stráca sa zmysel režimu, ale aj celkovo GTX verzie. Keď nie sú splnené tie dosť špecifické podmienky, podľa mňa to zrýchľuje rovnako ako zadokolka Pro Performance, čiže za 8,4 sek.
19. 9. 2022 00:56
Re: Dynamika
Mě by zajímalo k čemu je dobrý údaj o celkové kapacitě aku, když reálně je k dispozici jen ta "využitelná"

A podobně k čemu je dobré udávat u EV hodnotu točivého momentu? Ještě trochu význam mají hodnoty zvlášť pro každý elektromotor, ale jejich součet je úplný nesmysl.
19. 9. 2022 11:57
Re: Dynamika
Tak jeden užitečný ukazatel by se našel. Čím větší buffer, tím znatelněji se prodlužuje životnost baterie (55kWh akumulátor, ze kterého se využívá 50 kWh, vydrží výrazně více než 50kWh akumulátor, ze kterého se využívá 50 kWh).
19. 9. 2022 23:51
Re: Dynamika
Ano souhlas, ale stejně nevíme na jak hluboké cyklování jsou ty parametry nastavene
20. 9. 2022 22:24
Re: Dynamika
Nevíme přesně, kolik to je, ale víme, kolik je to minimálně.
19. 9. 2022 22:21
Re: Dynamika
A k cemu je dobre znat moment u spalovaku?
:D

U sestikvaltu ti sest rozdilnych momentu "na kolech" nevadi?

Vzdy je nejlepsi znat KOMPLETNI technicke udaje - kdyz moment, tak zprevodovani. A rozsah otacek, ucinnostni mapu, maximalni vykon, trvaly vykon atd.
Ostatne to samy plati o baterkach...
19. 9. 2022 23:48
Re: Dynamika
U spalováku ti moment aspoň naznačí, v jakých otáčkách bude motor pracovat většinu času.
U elektromotoru i tohle ztrácí vyznam

A souhlasím že by bylo dobré znát více parametrů. Ty ale výrobci elektromobilů nezveřejňují skoro vůbec.

Jinak těch "sest rozdilnych momentu "na kolech" mi nevadí. Proč by mělo?
18. 9. 2022 21:44
O O O
Odporné Oteklé Obludy :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2022 08:42
Re: O O O
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
18. 9. 2022 21:45
Príjemné, ale zbytočné
Mal som toto leto možnosť jazdiť s ID.5 GTX a trochu by som to zhrnul. To auto je veľmi príjemné na dlhšie cestovanie aj mestské jazdenie. Niečo medzi Passatom a Tiguanom so zadnými partiami, ktoré mi vzdialene pripomínajú Corrado. Je to komfortný hltač kilometrov a v pohode som to dával od Tatier k Dunaju na jedno nabitie pri 130-ke (áno, Slovensko stále nemá súvislú diaľnicu cez celú krajinu, takže tam, kde sa dalo).
Za najväčší fail auta považujem, že to GTX je totálne o ničom. Žiadne úžasné zrýchlenie, na konkurenciu to nemá a ani v zákrutách žiadne vzrúšo.
No a potom také nuansy ako stále občasné problémy s dostupnosťou jazdných asistentov. Zrazu vám len tak auto oznámi, že Travel Assist nie je k dispozícii. Žiadna snehová metelica...len tak, systém si dá šlofíka.
Potom to idiotské otváranie okien. Stalo sa mi, že som chcel pri prvých metroch vyvetrať rozpálený interiér, okná dole, ale oproti šiel prášiaci nákladiak a už som ich veru nestihol vytiahnuť, lebo sa to nedá naraz.
No a samozrejme to príliš dotykové ovládanie. Na niečo z neho sa dá zvyknúť, na niečo nie.
Že sa niekomu ID.5 páči, tak ako inému Enyaq Coupé, to je v pohode, ale fakt nevidím dôvod si priplatiť za GTX, keď už toto SUV kupé, tak radšej ušetriť 9-tisíc eur a ísť do Pro Performance.
Rozbalit vlákno
4
19. 9. 2022 00:22
Re: Príjemné, ale zbytočné
Fajn postrehy. :yes:
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2022 08:46
Re: Príjemné, ale zbytočné
Kamaráde, to tvoje dlhšie cestovánie je k smíchu.

Já byl s mými auty všude v EU, kam se dalo dojet.
Ve Skotsku přes Anglii, na jihu Španělska apod.

Tomu říkám dlhšie cestovanie.
Když se podíváš na mapu, tak od Dunaje k Tatrám je skoro neviditelný kousek na mapě.

Ale hlavně že jsi spokojený. :-) :-) :-)
19. 9. 2022 10:49
Re: Príjemné, ale zbytočné
To ti síce gratulujem, ale väčšina ľudí nemá čas a ani chuť tráviť toľko na cestách. Neboj, mám prejazdenú Škandináviu, Taliansko, bol som autom v Paríži aj na Gibraltári. Ale o to nejde. Som už radšej, keď zoženiem lacnejšie letenky a radšej si v destinácii požičiam auto.

Takže áno, 300 km autom je dnes pre mňa už väčšinou dlhšie cestovanie. Doma máme hybrid a diesel. Elektromobil nevlastním, nemám naň. No to nie je dôvod, aby som ich hejtoval a rozhodne dnes už nie sú nepoužiteľné pre bežný život. Preto mi prídu tie kecy o elektromobiloch, čo sa tu objavujú často také detinské. Väčšinou ich totiž píšu tí, čo s elektromobilom nemajú nič odjazdené.

Ale ako hovoríš, hlavne, že si spokojný. :)
19. 9. 2022 15:52
Re: Príjemné, ale zbytočné
Já ti nevím, ale v zimě v Alpách potkávám dost elektrik s norskýma značkama. Takže zřejmě i to delší cestování jde.
Avatar - rohYpnol
18. 9. 2022 21:46
Registrace
V srpnu bylo registrováno
10 ks ID.3
21 ks ID.4
5 ks ID.5

Celkem 36 ks těchto elektrovýkvětů současné doby, po kterých lidi evidentně neskutečně prahnou :-[] :-[] Pro srovnání - i v tomto součtu je to míň registrací než tu má GLS :D :D
Rozbalit vlákno
10
18. 9. 2022 22:00
Re: Registrace
To si objavil teplú vodu. Kto tvrdí, že po tom ľudia neskutočne prahnú? U nás určite nie. Ale ani naše krajiny nie sú nejaká smerodajná vzorka. Pozri európske predaje Enyaqu za prvý polrok. Netvrdím, že to nie je skreslené čipovou krízou a obmedzovaním výroby Kodiaqu, ale aj tak mi príde zaujímavé, že keď niekde v Nemecku príde záujemca k predajcovi a zistí, že by rok čakal na Kodiaq, tak sa neotočí vo dverách, ale je ochotný ísť do Enyaqu. U nás na to ľudia nemajú. :)
19. 9. 2022 00:24
Re: Registrace
Ešte by to mal niekto tým euroúradným panákom povedať, tak, aby to počuli aj aj pochopili, že EÚ nie je len Nemecko a krajiny s podobnou kúpnou silou.
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2022 08:47
Re: Registrace
Německá kupní síla je založena na odírání zbytku EU.
Avatar - rohYpnol
19. 9. 2022 19:18
Re: Registrace
A především hloupých Čechů...
Avatar - 3_diamanty
19. 9. 2022 11:30
Re: Registrace
Zase zober si povedzme norsko... tam ma id.4 ine cisla.... ale ok.... ani mne tieto elektricke kusky zmysel nedavaju... zvlast v takej cenovke ktorou to vlastne vsetko to ich caro uplne hned z principu znicia....
Avatar - speedfred
19. 9. 2022 12:17
Re: Registrace
Keď v Nórsku dodatočne zdanili spaľováky tak potom nákup EV začne dávať zmysel z finančného hľadiska veľký.
Avatar - rohYpnol
19. 9. 2022 19:16
Re: Registrace
Kdyby všichni dotovali EV jak smyslu zbavení, tak Norové svoju ropu můžou lejt leda do svých lodi a sami by jezdili spalováky, protože by na ty svoje dotace na EV neměli :-!
19. 9. 2022 15:58
Re: Registrace
Počet registrací v dnešní době nic neříká o tom, že po tom lidé neprahnou, ale že třeba máš malé výrobní kvóty pro Čechy. Takže na tyhle čísla bych se nedíval jako na důkaz nezájmu. Díval bych se spíše po celkové výrobě, resp. zda dosáhli svých výrobních kapacit, to je IMHO lepší měřítko zájmu lidí o dané auto.
Když jsem byl poptat elektrický VW ID.5 GTX/Škoda Enyaq Coupé, tak dodání za rok, či dokonce přelom 23/24. U BMW i4/iX také min. rok. Prostě doba na*ovno, to je normálně návrat do socíku...
Avatar - rohYpnol
19. 9. 2022 19:14
Re: Registrace
Jo v tomhle uznávám, že počet registrací může být zavádějící.
25. 9. 2022 09:12
Re: Registrace
Jako sorry, ale jestli si nekdo mysli, ze lidi si budou kupovat jednou tak draha auta nez pred par lety, tak je blazen. Muzeme se bavit o dojezdu a nabijeni a dalsich parametrech, ale ta cena je proste no-go, ktera to totalne zabiji. Za tyhle ceny to spalovak nikdy nema sanci nahradit. Bude to jen pro par movitych nadsencu, kteri nepocitaji neco jako TCO nebo navratnost. Pul milion sem pulmilion tam je jim to proste jedno.
Avatar - twistedTSD
18. 9. 2022 21:50
Co je na tom sportovního?
Těžké drahé SUV plečky, které na EV neohromí výkonem a zklamou brzdami. Dobré tak na poměřování pindíků v DE korporátu.
Rozbalit vlákno
0
18. 9. 2022 22:02
Cena
Lidé co tady nadávaji jak je to drahé se asi dlouho nedívali na ceny ostatních vozů. Passat nebo Superb vás vyjde skoro stejně jako ID.4 GTX když chcete podobný výkon. Stejně tak je to u ostatních výrobců v této třídě.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2022 08:48
Re: Cena
pěkný nick, kolikátý, devadesátý třetí? :-! :-! :-! :-! :-!
Avatar - kruskar
20. 9. 2022 06:25
Re: Cena
No, a čímpak je to způsobeno, he? Napovím vám. Pouze prodejním marketingem, který se snaží vyrovnat cenovou propast mezi elektrikou a fosily a pak díky eurodebilní politice EU, která se snaží cenově znevýhodnit fosily přes emise.
Výrobně jsou elektriky tak drahé, že i přes ty ceny jsou pořád ztrátové a zlevnění se ještě dlouho konat nebude. Všechny výrobní vstupy totiž rostou.
18. 9. 2022 22:25
OUKEJ [ˈou̯kɛj]
Když se ti to líbí a máš na nej, není co řešit :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2022 08:49
Re: OUKEJ [ˈou̯kɛj]
... a hned devadesátý čtvrtý? :-O :-O :-O :-O :-O
Avatar - KANKUNEN
19. 9. 2022 07:56
To jsou ale otekliny,
je zajímavé, že u Stelvia to vadí jenom mi.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
19. 9. 2022 11:20
Vyzeraju dobre
Ale to je asi tak vsetko.... dojazd mizerny.... cena jak za sportiak .... navyse uz ako 5 rocny jazdeny kusok to bude predpokladam nepredajne .... stale verim ze vw naspat prinavrati ( s odchodom Diessa ) dostojnost spalovacim modelom a bude sa este na co pozerat..... ( modlime sa aj za nastupcu arteona ) :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Petr  Topper
19. 9. 2022 11:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jaros71
25. 9. 2022 01:19
Nehezké a drahé
Za mne katastrofa... :no:
Nelíbí se mi především ten interier - sedl jsem do toho a měl šok , bylo to jako auto za 300 tisíc... :-)
Navíc nechci plánovat dobíjení , čekat někde atd.
Když potřebuju , sednu do 2.0 TDI a jedu 1000 km na jednu nádrž.
Tohle je o ničem. :no: :no:
Rozbalit vlákno
0