Vzhľadom na uvedené ceny ma tie autá vlastne nijak zvlášť nezaujímajú. Príšerné ovládanie cez dotykáč tomu dáva korunu. Slabé brzdy nepotešia. Spotreba a dojazd podmienečne uspokoja, ale určite nenadchnú. Sorry, nenapadá ma žiadny dôvod chcieť niektoré z týchto áut.
Obě auta jsou oteklé a těžké obludky za dlouhé peníze. ID4 GTX je všechno jen ne sportovní. Zatáhnout umí, ale není to nic, co by člověka poslalo do kolen. Nevím, kdo si takhle představuje sportovní auto, ale já tedy ne ;-) Je to maximálně jen svižnější SUV…
Vonkajší dizajn by bol celkom vpohode, keby väčšina ID nevyzerala na jedno kopyto. Áut s "plnoštíhlym" výzorom je dosť, popravde práve tieto modely VW mi neprídu opticky nadmieru ťažké. Horšie je, že v reáli sú o nemalý kus ťažšie ako vyzerajú. Tiež si myslím, že pri prázdnej váhe cez dve tony sa veľmi na šport hrať nedá. O výkon pohonu nejde, ale správanie sa takej masívnej hrudy na ceste neumravní ani sofistikovanejší podvozok ako ten, ktorý tam je.
Jako vždy jsi napsal A a nenapíšeš B. Pokud nasedneš do auta co se zrovna nedobíjí (a nevyhřeješ si ho), jde dojezd v mrazu o 30% dolu protože se vytápí nejen interiér, ale i samotné baterky (záleží na modelu a technologii). To "jen" že dobíjíš víc je docela zásadní když máme na trhu elektromobily stále s poměrně nízkým dojezdem a to jen za ideálních podmínek. Jestli to někomu stačí, tak v pohodě, ale to neznamená že to jinému nestačí. Tuhle debatu tady vedeme pořád dokola...
Podle všeho i můj strýc (+70) najezdí s ID4 jako důchodce víc než Vito. Je sice nadšenec, ale ne nekritický a bludy hlásající. Takže ano, dá se s tím např. do Alp, ale může spousta věcí u nabíječek překvapit a není to tak, že sedneš do auta a za 5h jsi v lyžákách.
Kubrt v jednom zo svojich poslednejších videí spomína, že napr. v nemecku nie je situácia s nabíjaním nijak ružová. Verejných nabíjačiek je síce dosť, ale sú často pokazené, nikto ich neprevádzkuje, alebo sú z nejakého iného dôvodu odstavené a proste nenabiješ.
Zaujímalo by ma či tých 6.2 s z 0-100 je pri dostupnosti max výkonu, a aká je dynamika v opačnom prípade. Tých podmienok je dosť veľa, až sa mi stráca zmysel tohto režimu.
“Akumulátor musí být nabit na více než 88 % a baterie mít teplotu v rozmezí 23 až 50 stupňů Celsia. A i když tohle všechno splníte, maximální možný výkon elektromotorů dostanete jen na 30 sekund. “
Pokud mi zrychlení 50-100 při nabité baterii trvá 5 sekund a při 20 % celých 12 sekund, je to podle mě dost zásadní rozdíl a je to do jisté míry nebezpečné, protože při každém předjíždění musím primárně kalkulovat se stavem baterie.
To ani nie je, že stráca sa zmysel režimu, ale aj celkovo GTX verzie. Keď nie sú splnené tie dosť špecifické podmienky, podľa mňa to zrýchľuje rovnako ako zadokolka Pro Performance, čiže za 8,4 sek.
Mě by zajímalo k čemu je dobrý údaj o celkové kapacitě aku, když reálně je k dispozici jen ta "využitelná"
A podobně k čemu je dobré udávat u EV hodnotu točivého momentu? Ještě trochu význam mají hodnoty zvlášť pro každý elektromotor, ale jejich součet je úplný nesmysl.
Tak jeden užitečný ukazatel by se našel. Čím větší buffer, tím znatelněji se prodlužuje životnost baterie (55kWh akumulátor, ze kterého se využívá 50 kWh, vydrží výrazně více než 50kWh akumulátor, ze kterého se využívá 50 kWh).
U sestikvaltu ti sest rozdilnych momentu "na kolech" nevadi?
Vzdy je nejlepsi znat KOMPLETNI technicke udaje - kdyz moment, tak zprevodovani. A rozsah otacek, ucinnostni mapu, maximalni vykon, trvaly vykon atd.
Ostatne to samy plati o baterkach...
Mal som toto leto možnosť jazdiť s ID.5 GTX a trochu by som to zhrnul. To auto je veľmi príjemné na dlhšie cestovanie aj mestské jazdenie. Niečo medzi Passatom a Tiguanom so zadnými partiami, ktoré mi vzdialene pripomínajú Corrado. Je to komfortný hltač kilometrov a v pohode som to dával od Tatier k Dunaju na jedno nabitie pri 130-ke (áno, Slovensko stále nemá súvislú diaľnicu cez celú krajinu, takže tam, kde sa dalo).
Za najväčší fail auta považujem, že to GTX je totálne o ničom. Žiadne úžasné zrýchlenie, na konkurenciu to nemá a ani v zákrutách žiadne vzrúšo.
No a potom také nuansy ako stále občasné problémy s dostupnosťou jazdných asistentov. Zrazu vám len tak auto oznámi, že Travel Assist nie je k dispozícii. Žiadna snehová metelica...len tak, systém si dá šlofíka.
Potom to idiotské otváranie okien. Stalo sa mi, že som chcel pri prvých metroch vyvetrať rozpálený interiér, okná dole, ale oproti šiel prášiaci nákladiak a už som ich veru nestihol vytiahnuť, lebo sa to nedá naraz.
No a samozrejme to príliš dotykové ovládanie. Na niečo z neho sa dá zvyknúť, na niečo nie.
Že sa niekomu ID.5 páči, tak ako inému Enyaq Coupé, to je v pohode, ale fakt nevidím dôvod si priplatiť za GTX, keď už toto SUV kupé, tak radšej ušetriť 9-tisíc eur a ísť do Pro Performance.
To ti síce gratulujem, ale väčšina ľudí nemá čas a ani chuť tráviť toľko na cestách. Neboj, mám prejazdenú Škandináviu, Taliansko, bol som autom v Paríži aj na Gibraltári. Ale o to nejde. Som už radšej, keď zoženiem lacnejšie letenky a radšej si v destinácii požičiam auto.
Takže áno, 300 km autom je dnes pre mňa už väčšinou dlhšie cestovanie. Doma máme hybrid a diesel. Elektromobil nevlastním, nemám naň. No to nie je dôvod, aby som ich hejtoval a rozhodne dnes už nie sú nepoužiteľné pre bežný život. Preto mi prídu tie kecy o elektromobiloch, čo sa tu objavujú často také detinské. Väčšinou ich totiž píšu tí, čo s elektromobilom nemajú nič odjazdené.
V srpnu bylo registrováno
10 ks ID.3
21 ks ID.4
5 ks ID.5
Celkem 36 ks těchto elektrovýkvětů současné doby, po kterých lidi evidentně neskutečně prahnou :-[]:-[] Pro srovnání - i v tomto součtu je to míň registrací než tu má GLS :D:D
To si objavil teplú vodu. Kto tvrdí, že po tom ľudia neskutočne prahnú? U nás určite nie. Ale ani naše krajiny nie sú nejaká smerodajná vzorka. Pozri európske predaje Enyaqu za prvý polrok. Netvrdím, že to nie je skreslené čipovou krízou a obmedzovaním výroby Kodiaqu, ale aj tak mi príde zaujímavé, že keď niekde v Nemecku príde záujemca k predajcovi a zistí, že by rok čakal na Kodiaq, tak sa neotočí vo dverách, ale je ochotný ísť do Enyaqu. U nás na to ľudia nemajú. :)
Zase zober si povedzme norsko... tam ma id.4 ine cisla.... ale ok.... ani mne tieto elektricke kusky zmysel nedavaju... zvlast v takej cenovke ktorou to vlastne vsetko to ich caro uplne hned z principu znicia....
Kdyby všichni dotovali EV jak smyslu zbavení, tak Norové svoju ropu můžou lejt leda do svých lodi a sami by jezdili spalováky, protože by na ty svoje dotace na EV neměli :-!
Počet registrací v dnešní době nic neříká o tom, že po tom lidé neprahnou, ale že třeba máš malé výrobní kvóty pro Čechy. Takže na tyhle čísla bych se nedíval jako na důkaz nezájmu. Díval bych se spíše po celkové výrobě, resp. zda dosáhli svých výrobních kapacit, to je IMHO lepší měřítko zájmu lidí o dané auto.
Když jsem byl poptat elektrický VW ID.5 GTX/Škoda Enyaq Coupé, tak dodání za rok, či dokonce přelom 23/24. U BMW i4/iX také min. rok. Prostě doba na*ovno, to je normálně návrat do socíku...
Jako sorry, ale jestli si nekdo mysli, ze lidi si budou kupovat jednou tak draha auta nez pred par lety, tak je blazen. Muzeme se bavit o dojezdu a nabijeni a dalsich parametrech, ale ta cena je proste no-go, ktera to totalne zabiji. Za tyhle ceny to spalovak nikdy nema sanci nahradit. Bude to jen pro par movitych nadsencu, kteri nepocitaji neco jako TCO nebo navratnost. Pul milion sem pulmilion tam je jim to proste jedno.
Lidé co tady nadávaji jak je to drahé se asi dlouho nedívali na ceny ostatních vozů. Passat nebo Superb vás vyjde skoro stejně jako ID.4 GTX když chcete podobný výkon. Stejně tak je to u ostatních výrobců v této třídě.
No, a čímpak je to způsobeno, he? Napovím vám. Pouze prodejním marketingem, který se snaží vyrovnat cenovou propast mezi elektrikou a fosily a pak díky eurodebilní politice EU, která se snaží cenově znevýhodnit fosily přes emise.
Výrobně jsou elektriky tak drahé, že i přes ty ceny jsou pořád ztrátové a zlevnění se ještě dlouho konat nebude. Všechny výrobní vstupy totiž rostou.
Ale to je asi tak vsetko.... dojazd mizerny.... cena jak za sportiak .... navyse uz ako 5 rocny jazdeny kusok to bude predpokladam nepredajne .... stale verim ze vw naspat prinavrati ( s odchodom Diessa ) dostojnost spalovacim modelom a bude sa este na co pozerat..... ( modlime sa aj za nastupcu arteona ) :yes:
Za mne katastrofa... :no:
Nelíbí se mi především ten interier - sedl jsem do toho a měl šok , bylo to jako auto za 300 tisíc... :-)
Navíc nechci plánovat dobíjení , čekat někde atd.
Když potřebuju , sednu do 2.0 TDI a jedu 1000 km na jednu nádrž.
Tohle je o ničem. :no::no: