Čínská značka Aiways by ráda do dvou let vstoupila na český trh. Jestli se tak skutečně stane, zřejmě u toho bude model U5, elektrické SUV velikostí podobné Škodě Enyaq iV.
Obchodníkům z Číny se nemůžu divit, že se shlédli v obchodním úspěchu nejprodávanějšího elektroauta v ČR. Asi by bylo dobré se podívat detailně na registrace tohoto modelu. Tímto chci poděkovat místnímu přispěvateli (zapomněl jsem jeho nick), který mně při diskuzi o úspěších Cupry upozornil na statistiku měsíčních registrací na portálu Ministerstva dopravy. Za měsíc srpen Škoda registrovala 89 Enyaqů - čímž dosáhla 28% na prodejích všech EVs v ČR, Hyundai+Kia mají dohromady 52 registrovaných kusů, VW 46, Tesla 32 (jde o prvoregistrace, takže by mělo jít o nově vyrobené kusy). Enyaqů po typech se registrovalo - 1 kus 60 (kWh), 17 kusů 80, 27 kusů 80X (to je 4x4) a 44 kusů Enyaqu RS. Soukromých osob je přesně deset, které si zaregistrovali nového Enyaqa, šest z nich typ RS. Největších registrátorem je firma s IČ 177041 s počtem registrovaných kusů 46 (za dřívějších doby, by tato auto jezdila s SPZ začínající na MB). Tři kusy registroval Arval, dva kusy ALD Automotive, tři kusy LeasePlan (vše poskytovatelé operativních leasingů). Zbytek je po jednom kusu na jedno IČ. Docela zajímavým údajem je, že žádné z aut nebylo financováno pomocí finančního leasingu. 46 registrací je tedy pro Mladou Boleslav, 20 kusů Praha, dva Olomouc, dva Ústí a jen jeden Brno, nic v Plzni a stejné nic v (mém rodném) Jihočeském kraji.
.... jsem to vyznění testu čekal mnohem horší když jsem viděl 3,5*.... v testu samotném naopak nečtu žádné zásadnější nedostatky....
Osobně bych určitě připlatil těch 20% navíc za Eniaq, ale uznávám že to je dáno zejména mojí averzí vůči Číně a pak také jistou nedůvěrou v kvalitu.... ale jinak je ta cenovka dost zajímavá ne?
vnímám hůř než letošní drahý plyn. Jak se tu jednou usadí tak to evropský automotiv odskáče. Už teď je na pováženou zda koupit elektrický třeba Renault nebo toto. U nás jedou odbory, ISA, certifikace, kalibrace a číňani budou levnější a nakonec trh sežerou jako s mobilama.
Tak pozor, tu budu musiet plnit vsetko to, co nase firmy. Cinan uz vobec nie je lacny, ak od neho chces porovnatelnu kvalitu aka je tu. Preto to nebude take lahke, predsa len, v aute je toho o nieco viac ako v mobile a nestaci, ze to len nejako vyzera.
Navyse bude mozno 10% ludi (a mozno aj viac, v rozvinutych krajinach), ktori z principu nekupia auto z takej krajiny...
Pozor, budú plniť to čo naše firmy, ale s nákladmi, ktoré sú zlomkom tých európskych. Musia naviac počítať s nákladmi na export a mierou nenažranosti obchodného zastúpenia, pokiaľ si ho nebudú chcieť robiť sami. Všimni si, za čo sa v našich končinách predávajú Dongfengy - a nie je to preto, že by boli také dobré a vyrábali sa s vysokýmu níkladmi.
No, když se dívám na prodeje Číňanů v Norsku, tak si myslím, že s přechodem na elektromobilitu budou čínské vozy vyhledávané mnohem více, než bychom teď asi čekali. Už teď tam prodávají více EV než Japonsko. Pokud bychom do čínských značek započítali i MG, tak mají před JP už 50% náskok.
To sou samozřejmě lži, nesmysly a účelově ohnutý, manipulativní kecy!!!!!!!!!!
Čínan bude vyrábet za 30-50% nákladů , protože má
1) levnější energie (nekupuje ropu za 95 ale za 70, nekupuje uhlí za 290 ale za 230, nekupuje plyn za 190 ale za 115 atd)
2) levnější práci
3) levnější suroviny (čína má pod pácem 60% surovin těžených v Africe + nakupuje další suroviny z Ruska a jižní ameriky, opět velmi výhodně)
4) nemá miliardu byrokratickýh předpisů a omezení
5) má dostatek penež v hotovosti a pohledávky ve výši několik desítek bilionů USD (USA, afrika, jižní amerika, evropa)
Nesúhlasím, som normálny bežný nenáročný človek, ktorý dokáže jazdiť aj v Citigu, ale to, čo vyrobil a predal Renault, bol brutal. Aj teraz ten megane, nehovorím, že je to zlé auto, ale prečo ho vzadu urobili také nízke. Asi si myslia, že ľudia ponadávajú a kúpia nový scenic, ktorý bude určite vyšší, ale takto to nefunguje. Kto už ho raz mal, ďalší si nekúpi a predaje to dokazujú. Iba žeby nebol normálny človek 🙂
Jak se v tom hrabu, tak na mě vylejzají další zajímavosti. V srpnu bylo exportováno z ČR 29 kusů Cupry Formentor registrovaných v roce 2022 a dva další registrované v červnu a červenci 2021. Dvanáct kusů Audi Q3, 16 kusů X 5/6/7 do stáří dvou let, 35 Citroenů C 3/4/5, čtyři kusy DS 7, jedenáct kusů Ferrari, 20 Fordů Kuga, devět Fordů Puma, šest Range Roverů, 22 áčkových Mercedesů, 16 MB třídy G, deset CLA, 30 kusů GL A/B/E/S, sedm MB S, jedenáct Opel Corsa, 16 ks GrossLand a GrandLand, devět Mokka, 79 ks Peugeot 208/308/2008/3008, 33 ks Seat Arona, 17 ks Škoda Enyaq registrovaných 2020 a 2021, 138 Fábií, 57 Kamíqů, 60 Karoqů, 201 Octávii převážně registrovaných 2020 a 2021 a dvanáct Golfů.
Je zajímavé pozorovat reakce novinářů ale i čtenařů, kteří píší příspěvky o čínských autech.
Na jakémkoliv aute z Číny zatím nenechali niť suchou a tak přísné hodnocení kdyby tady napsali o jakémkoliv evropském autě, tak by jim už zastoupení dané značky nepůjčilo k testu ani trakař.
Takže hodnocení beru hoooodně s rezervou a počkám si rád a třeba budu moct jednou sám ohodnotit.
Mimochodem bylo by dobré s uvědomit, že v Evropě se auta vyrabí přes 100 let a v Číně posledních 10 let.
Celé to stojí na tom, že chytří evropané i amíci s myšlenkou ušetřit naučili číňany auta vyrábět a oni neuvěřitelnou pílí a organizovanosti posouvají hranice nadlidskou rychlostí kupředu a nám zbývá akorát kritizovat, případně vytvářet ochranářská opatření. Ale přátelé, už je pozdě!
Hele, někomu nevadí bydlet na hnoji, někomu zase nevadí čínské auto v garáži. Prostě lidi jsou různé, pitomé a blbé. Když ti čínský sráč nevadí, klidně si v něm jezdi. Já bych třeba nemohl.
Ve vysledku se prosadi to, co bude levnejsi a lepsi. :-O
Ja samozrejme doufam, ze (pokud mozno) mistni EV.
Jestlize zde budeme bojovat proti EV, budou nam vadit dotace na ne (ktere ma Cina i USA nehorazny), budeme sirit hlouposti o neekologicnosti EV, pak nemaji evropsky automobilky sanci.
A jedina moznost, jak koupit EV, uz brzy jina racionalni moznost pro vetsinu nebude... bude EV z Ciny.
Kdy uz konecne zdejsi "zachranci" typu rohypnol nebo arese pochopi, ze svymi nazory jen skodi? Resp. ze poskozuji zdejsi automobilky, usilujici o to, drzet s Cinou krok.
PS Nehlede na to, ze anti-EV a anti-EKO nazory (ne)prekvapive zcela konvenuji s ruskou propagandou. https://cleantechnica.com/…opaganda-target/
Tesla: Russia’s Top Propaganda Target
If you were to search for a typical article about Tesla in the media outlet RT (formerly called Russia Today, and Russia’s most prominent international information/propaganda outlet), it is likely that you would come away with the impression that Tesla is a company led by an incompetent CEO producing pathetic, highly dangerous, and unpopular cars.
Russia sees Tesla as a serious threat with an intensity that is revealed by the depth of RT’s misinformation campaign. :no::no::no:
The negative articles typically focused on three main themes: (1) Tesla as a company will fail, (2) Tesla cars are dangerous and unreliable, and (3) Elon Musk is crazy.
Nelži utopisto - Vy sami jste pouhý nástupci Neostalinistických pavědců a škodíte Evropě a to sakra hodně škodíte!!!
Zatímco u spalováků by číně trvalo dohnat Evropu a USA nejméně dalších 35-50 let, tak v Eletromobilech už Evropu předhonili. zchudlá, zbídačená Evropa pokud bude něco vůbec kupovat tak právě levné čínské výrobky + většina firem zde díky energetické krizi (zaviněné vašimi OZE a 20 lety nic neděláním v letech 1990-2010) zkrachuje a Čína je levně koupí.
Je hrobaři a těžčí ničitelé Evropy!!!! Zabijite stovky milionů lidí hladem nebo je donutíte k seberaždám nebo se stanou oběti trestných činů.
Netrep.
Ak držíš palce, si hlupák. Keď sa Čína usadí v Európe, budeš častejšie hladný.
Čína nie je tvoj kamarát, Čína je kobylka, čo Európu zožerie aj s topánkami.
čínan bude vyrábet za 30-50% nákladů , protože má
1) levnější energie
2) levnější práci
3) levnější suroviny
4) nemá miliardu byrokratickýh předpisů a omezení
5) má dostatek penež v hotovosti a pohledávky ve výši několik desítek bilionů USD