Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-AMG EQE 43 4Matic – Drtivá dynamika a jedno velké ale

Po vlajkovém EQS se rodina elektrických sedanů Mercedesu rozrostla o menší EQE. V prvním testu jsme provětrali „civilnější“ ze dvou AMG.
Zpět na článek
23. 9. 2022 13:14
23. 9. 2022 14:57
23. 9. 2022 15:03
23. 9. 2022 16:01
23. 9. 2022 16:11
23. 9. 2022 17:24
23. 9. 2022 18:19
23. 9. 2022 18:38
23. 9. 2022 19:55
23. 9. 2022 18:37
23. 9. 2022 23:13
24. 9. 2022 00:12
24. 9. 2022 10:13
24. 9. 2022 11:09
24. 9. 2022 18:52
24. 9. 2022 10:29
24. 9. 2022 11:10
24. 9. 2022 11:19
25. 9. 2022 09:54
25. 9. 2022 10:19
25. 9. 2022 11:47
25. 9. 2022 15:25
25. 9. 2022 17:07
26. 9. 2022 07:25
26. 9. 2022 07:34
26. 9. 2022 12:17
26. 9. 2022 13:53
26. 9. 2022 14:32
27. 9. 2022 09:19
24. 9. 2022 10:15
25. 9. 2022 17:08
23. 9. 2022 19:31
23. 9. 2022 23:14
24. 9. 2022 10:25
24. 9. 2022 11:11
24. 9. 2022 12:08
24. 9. 2022 13:12
24. 9. 2022 18:48
24. 9. 2022 18:58
25. 9. 2022 09:55
25. 9. 2022 17:10
26. 9. 2022 07:26
23. 9. 2022 16:46
23. 9. 2022 16:57
26. 9. 2022 09:55
23. 9. 2022 18:19
23. 9. 2022 22:12
26. 9. 2022 09:57
25. 9. 2022 13:13
26. 9. 2022 09:58
25. 9. 2022 13:10
23. 9. 2022 15:45
23. 9. 2022 16:10
23. 9. 2022 16:48
23. 9. 2022 19:41
23. 9. 2022 18:48
23. 9. 2022 14:19
23. 9. 2022 14:51
23. 9. 2022 18:55
23. 9. 2022 23:15
24. 9. 2022 17:44
25. 9. 2022 13:27
23. 9. 2022 14:01
Re: Žádné ale
Mal som moznost presadnut z eqs do ska, nie som cielovka, ale sko je vo vsetkom lepsie
Avatar - Emel
23. 9. 2022 13:14
EQE
Další test, další "drahé" auto - check.
Jinak auto celkem hezký, těch "ale" je tam poněkud víc...
I přes optimalizovanou aerodynamiku není dálniční spotřeba žádnej zázrak... že by za to částečně mohly zadní 295mm PilotSporty? Pokud to má být dálniční stíhačka... tak už aby Mercedes představil Sprintera pro "dobíjení za letu" a vyslal je na dálnice... pak na 15min zpomalíš na 130 a můžeš letět dál.
Rozbalit vlákno
55
Avatar - Ham.
23. 9. 2022 14:57
Re: EQE
Tak ta dálniční spotřeba je plus mínus OK, je to vyšší střední dělaná na slušný výkon se slušnými pneu (tedy s dost vysokým odporem, nikoliv na eko plecho práskačkách). Spíš by mi vadilo dost pomalé nabíjení, 170 kW není dnes v této cenové kategorii 3 mega plus žádný zázrak a rychlejší nabíjení je daleko podstatnější než jestli na dálnici žere 25, 28 nebo 33 kWh. A dálniční stíhačka to také moc není, Vmax 210 mají dnes sedany se 150 poníky.
Avatar - kari.laz
23. 9. 2022 15:03
Re: EQE
205 km/h má Fabia 1.0 TSI 6M v předchozím testu.
23. 9. 2022 16:01
Re: EQE
Vzdy kdyz si ctu podobne komentare, tak si preju konec neomezene rychlosti v Nemecku.
:D

Jet 200 ve Fabii bych fakt nechtel.
Jet 200 v tomhle aute neni problem, alespon na kratky trasy urcite. :-)
Avatar - Emel
23. 9. 2022 16:11
Re: EQE
Konec neomezené rychlosti v Německu by znamenal přesně co?
23. 9. 2022 17:24
Re: EQE
Ze bude tento udaj zcela irelevantni.

Ostatne pro vetsinu lidi je irelevantni i dnes a s Volvem nebo hybridni Toyotou (v max cca 180) nemaji problem.
Avatar - Mikesus
23. 9. 2022 18:19
Re: EQE
On ten údaj je irelevantní už dnes pro normální lidi, kteří se běžně pohybují v provozu a nechtějí někoho ohrožovat. Německo je poslední výjimka, kde se může jet legálně, ale i tak v případě nehody se posuzuje vliv vysoké rychlosti. Takze evidetne i oni ví, že bezpečné to není.
Navíc když tedy se vrátím k tomu srovnání s fabii. Ona sotva se dostane na tech 205, kdyz bude příznivý vítr a pojede z kopce, jinak bude mít velký problém toho dosáhnout a bude potřebovat dlouhé minuty volného prostoru. Tenhle EQE protáhne až do toho omezovače bez problémů, kdykoliv během chvilky.
Avatar - 3_diamanty
23. 9. 2022 18:38
Re: EQE
Tych 205 ta fabka urcite da... ked mne felda 1,3ka 68koni dala tachometrovych 170 ( papierovo max 162 ) tak neverim zeby mala fabia so 110 konmi problem dosiahnut maximalku udaju vyrobcu... dialnice su inak dost dlhe na to aby sa na maximalku v pohode rozbehol aj trabant.. a siel nou dalsiu hodinu az kym sa nerozpadne takze ani tu by nebol problem... na dialnici v nemecku sme sli s lancerom 1,6tkou max 190 aj polhodinu vkuse.... cize pohoda... skor je to o tom ci ma clovek potrebu vobec tak rychlo jazdit ( vysoku spotrebu s tym spojenu nevynimajuc )
Avatar - wakantanka
23. 9. 2022 19:55
Re: Re: EQE
Ehm, Felka mala úžasne presný tachometer. Keď ti ukazoval 170 v reále to bolo tak 155. Inak s jednou 130 sme dole kopcom položili tachometer a veľmi tomu neverím že sme išli 180+ :)
Avatar - Emel
23. 9. 2022 18:37
Re: EQE
Myslím, že pro většinu je naopak relevantní i v případě, že do Německa nejezdí... třeba i v Číně, USA apod.
Avatar - Mikesus
23. 9. 2022 23:13
Re: EQE
Pro mne a asi i většinu lidí je relevantní dynamika v rychlostech, ve kterých se běžně cestuje. Nikoliv v těch, který si clovek chce maximalne jen jednou vyzkoušet a pak zase radši ne, protože to moc bezpečné není.
Avatar - Mokrous
24. 9. 2022 00:12
Re: EQE
V tomhle s tebou souhlasím. V-max 180 až 200 je až až.
Kdo nelítá denně přes celý Německo a nehoní čas, tak to absolutně nikdy nepotřebuje. A i když občas jedu jako čuně, tak stejně přes 180 se dostávám výjimečně a už mě to ani nijak neláká.
Stejně tak mě ani nezajímá 0-100.
Zato dynamika 50-90, 90-130, 50-130 atd. To význam má.
Avatar - xxc
24. 9. 2022 10:13
Re: EQE
180 je bezna pohodova cestovna rychlost, len ta ekologia a ilegalita :-) Podla mna aspon elektromobilom mohli uz mohli zrusit obmedzenie rychlosti, aspon pokial maju nabijanie z obnovitelnych zdrojov.
Avatar - Mikesus
24. 9. 2022 11:09
Re: EQE
No moc pohodová rychlost v provozu to není. Brzdit očima před individiui, kteří nekoukal do zrcatek a nepřemýšlí, to moc k pohodě nepridava
Avatar - xxc
24. 9. 2022 18:52
Re: EQE
to je mala rychlost, rozdiel oproti 130 je 50 km/h, nikdy to problem nebol
24. 9. 2022 10:29
Re: EQE
K té rychlosti...

V-max. ale není jen to číslo nebo potřeba lítat denně po Německu.

Úplně jinak se jede 150 km/h s autem co má maximálku 150 a úplně jinak s autem co má max. 250. První na hranici možností, druhé pohodlně s prstem v nose třeba hodinu v kuse.

V-max neznamená jen údaj maximální rychlosti, ale vlastně vypovídá i o konstrukci celého vozu. Zejména brzd, podvozku, pérování, aerodynamiky, bezpečnosti aj.

Proto omezují V max, aby mohli ošidit to ostatní. Dosáhnout rychlost není dnes až takový zásadní problém, ale aby to ostatní k tomu úměrně odpovídalo stojí daleko větší úsilí a peníze.

Využití vysoké V max nekomentuji, ale každý, kdo někdy řídil víc než dvě auta v životě pochopí, jaký je rozdíl třeba mezi Sierrou 1.6 a Cosworthem nebo Lancií Delta 1.3 a Integrálou.
Avatar - Mikesus
24. 9. 2022 11:10
Re: EQE
Uplne jinak se jede s autem 180, co ma elektronicky omezeno v max rekneme 200 a jinak co tech 200 horko těžko dosahuje svým úsilím.
24. 9. 2022 11:19
Re: EQE
Mikesus @ Pokud se týká pohonného ústrojí - dejme tomu někdy ano, pokud se týká ostatních komponentů tak ne.
Avatar - Mikesus
25. 9. 2022 09:54
Re: EQE
No to bych nezobecnoval. Vezmu camry, která má maximalku 180, vezmu fabii s maximalkou 205 a myslíš, že ve 180 bude na tom lépe fabia? Jel jsi v takových autech vůbec, abys to mohl srovnavat?
25. 9. 2022 10:19
Re: EQE
Možná by pro nějaká porovnávání stačilo vybrat stejný segment.
Avatar - Mikesus
25. 9. 2022 11:47
Re: EQE
Ty jsi mluvil o ko trakci auta na nějakou rychlost. Fabie je dle tvého na 205, camry na 180, highlander tedy taky. Už se najednou o vmax vůbec nejedná a je důležitý segment a ne vmax?
25. 9. 2022 15:25
Re: EQE
Nevím čeho chceš svým pojetím reakcí na mé příspěvky dosáhnout. Pokud se chceš za každou cenu hádat a záměrně nechápat co jsem měl na mysli, lituji. V tom ti nejsem ochoten posloužit.

Na diskuzi nepíšu abych se pořád s někým přel a odolával demagogickým a mnohdy agresivním reakcím. Toužíš-li po tom, abych napsal že jsi král a já pitomec, který ničemu nerozumí, klidně ti to podepíšu. Já mám jiné představy o normální diskuzi.
Avatar - xxc
25. 9. 2022 17:07
Re: EQE
Ja som sam zazil nejake volvo, ktore malo asi obmedzenie 180 a mne vyslo do pruhu a nevedelo za nic na svete ani uhnut, ani sa vzdialit, ani zaradit. Potom bol asi urazeny, ked som na neho trubil a blikal na Scenicu, ktore ma tiez nejak tak maximalku, ale dole kopcom da viac. Tu mame jeden priklad, ked obmedzenie rychlosti na 180 vadi. Rovnako ako hybridne toyoty, tie sa tiez niekedy pripletu do cesty a viac ako 180 nedaju, aj ked tu raz bolo pisane, ze idu aj viac.
Avatar - Mikesus
26. 9. 2022 07:25
Re: EQE
No to je o ridici, ne o autě. Zažil jsem kodiaq rs, který blokovat levý pruh, kdyzbjsem jel s yarisem a ne a ne uhnout, asi dle tvých slov, kvůli egu.
Avatar - Mikesus
26. 9. 2022 07:34
Re: EQE
Protože jsi psal o důležitosti Vmax a jeho vlivu na chovani auta pri vysokych rychlostech, a když dám příklad 180 vs 205 najednou to není důležité, protože jinej segment. Tak se rozhodni, co je tedy důležité.
HB s vyssi Vmax na dalnici pojede ve vysokých rychlostech stabilneji než SUV s nižší Vmax? Já jen jaký vliv to aktuálně má, abychom tu neřešili každý něco jiného.
26. 9. 2022 12:17
Re: EQE
Mikesus@ Najednou děláš, že jsi to nepochopil a že jsem se špatně vyjádřil. Dáváš demagogické příklady a otázky s Camry, HB, SUV a kde čím jen abys odvedl pozornost od základního meritu věci. I v tomto příspěvku děláš žes to jako nepochopil.

Možná jsem se ne úplně přesně vyjádřil ve svém prvním příspěvku, ale když k dokreslení uvedu příklad Delta 1.3 versus Integrála a Sierra 1.6 versus Cosworth, tak asi nepředpokládám, že jen kvůli V max bude někdo přirovnávat - v tomto konkrétním případě - SUV, HB, Camry a Fabii, kde se jedná dokonce nejen o stejný segment, ale i značku a dokonce i model.

Prostě snad už to napíšu tak, že to tedy pochopíš i ty - auta stejné kategorie, značky a nejlépe i modelu, která mají rozdílné V max se chovají při řízení jinak i v rychlostech nižších, ta s vyšší V max mají mnoho komponentů vlastní konstrukce na vyšší úrovni. Většinou se lépe se řídí, působí jistěji, lépe brzdí, pérují, mají lepší podvozky, kola, pneumatiky i aerodynamiku a jsou také spravedlivě dražší.

Záměrné omezování V max má hlavní důvod - snížit výrobní náklady tím, že není třeba řešit komponenty aby odpovídaly vysoké rychlosti a i plnily homologační předpisy, zvláště když ta rychlost není u konkrétního auta prioritou. Pokud snížím omezovačem V max, pak brzdy stačí bubnové a z tvarohu ...
Avatar - Mikesus
26. 9. 2022 13:53
Re: EQE
ok, takže se bavíme o konkrétním modelu, nikoliv o Vmax obecně, tak jak jsi psal na začátku.

"Mikesus @ Pokud se týká pohonného ústrojí - dejme tomu někdy ano, pokud se týká ostatních komponentů tak ne"
26. 9. 2022 14:32
Re: EQE
Mikesus @ První jsi to ovšem zobecnil ty. A ano, přiznám, neměl jsem na "Uplne jinak se jede s autem 180, co ma elektronicky omezeno v max rekneme 200 a jinak co tech 200 horko těžko dosahuje svým úsilím" raději vůbec reagovat.

Jedná se mi o V max obecně, ovšem v souvislostech. Ale asi ani to nepochopíš, protože jednoduše nechceš. Pro mě nemá smysl pokračovat v této diskuzní větvi a loučím se, k pochopení zřejmě nedojde ani z mé ani z tvé strany.
Avatar - Mikesus
27. 9. 2022 09:19
Re: EQE
No asi nepochopím, protoze já mám srovnání (I přímé) takových aut. Ale souhlasím, že prostor pro šetření tam automobilky mají a dost jich toho určitě využije/vyuziva ( viz ta tebou zmíněná octavia, ale tam neni elektronicky omezeno, pokud se nepletu. Tam je proste limit vykon)
S jakým autem jsi jel kolem Vmax, co má elektronicky omezeno Vmax na 180?
Avatar - Emel
24. 9. 2022 10:15
Re: EQE
Dynamika v běžných rychlostech je jasně důležitější, relevantní je oboje. Taky záleží, co to je za auto... u té Fabie to vzal čert, tam by asi 160 stačilo... u limuzíny za 3M ano, tam čekám, že bude schopná jezdit rychle.
Avatar - xxc
25. 9. 2022 17:08
Re: EQE
ale nie elektricka limuzina, to by bolo proti fyzike pri sucasnych baterkach
Avatar - speedfred
23. 9. 2022 19:31
Re: EQE
Áno na dialnici je v súčasnosti ísť 180 celkom problém, na okreske to už je lepšie. :-[]
Avatar - Mikesus
23. 9. 2022 23:14
Re: EQE
No to bych i věřil :-[]
Avatar - Ji/Ri
24. 9. 2022 10:25
Re: EQE
:D :D :yes: ale když je volno na dálnici, zapneš antiradar a fičíš 200-260 třeba na pohodu. Ne pořád, jen když je to fakt v poho s provozem.
Avatar - Mikesus
24. 9. 2022 11:11
Re: EQE
Ano ta poslední podmínka je důležitá a čím dál méně častá.
Avatar - speedfred
24. 9. 2022 12:08
Re: EQE
Akurát mne sa dá tempomat zapnúť iba na max 180 z čoho ma ide roztrhnut.
Do 300 musím na to potom šlapať 😂
Avatar - Emel
24. 9. 2022 18:48
Re: EQE
Hmm tak to jsi mě dostal. Octu jsem zkoušel a ta max 230, ale Insi nevím. 210 jde, ale 200+ už stejně většinou jezdím bez tempomatu.
Avatar - speedfred
24. 9. 2022 18:58
Re: EQE
Na Galaxy som si daval tempomat aj pri 200.
Avatar - xxc
25. 9. 2022 17:10
Re: EQE
180 je este v pohode, Scenic neviem ci nema 160, potom musim drzat nohu na podlahe celou cestou a trpne z toho noha. Zle jazyky povedia, ze som si to mal otestovat pred kupou, urcite zoberiem testovacie auto a budem skusat hodiny maximalku :-)
Avatar - Mikesus
26. 9. 2022 07:26
Re: EQE
Kdepak, stačí jezdit jako člověk. Ty od 160 musíš mít nohu na podlaze?
23. 9. 2022 16:46
Re: EQE
A proc ty komousi pomatenej chces nekomu v Nemecku nakazovat kolik muze jet po dalnici? Co je ti po tom? Vy si zelena pakazi zalezte do svych elektrospotrebicu a plizte se za kamionem, ale nesnazte se omezovat svobodu druhych :no:
Avatar - xxc
23. 9. 2022 16:57
Re: EQE
a preco nam nakazuju, kolko mozeme ist po meste a kolko mimo mesta? co je koho do toho?
26. 9. 2022 09:55
Re: EQE
Co to plácáš ty pomatenče. Tady se nebavíme o 50 ve městě, která platí i v Německu. Tady se bavíme o omezování současně platné legislativy, protože se to zdá někomu málo přísné.
Avatar - Mikesus
23. 9. 2022 18:19
Re: EQE
A proč by někdo měl jezdit v obci 50, nebo vůbec proč by nemohl jezdit ozralej?
Avatar - xxc
23. 9. 2022 22:12
Re: Re: EQE
50 neviem prečo, ale ožratý by asi nemal, potom nevie správne reagovať
26. 9. 2022 09:57
Re: EQE
Otázka hodná debila. Spíš se ptej proč měnit stávající desítky let platné pravidlo, které vyhovuje?
25. 9. 2022 13:13
Re: EQE
nechaj to na nemeckych obcanov, nech sa s tym vysporiadaju oni. U nas je 130, co je dost pohodna rychlost aj bezpecna. To sa ti paci, ci aj proti tomu protestujes?
26. 9. 2022 09:58
Re: EQE
No já jen doufám, že zelená lůza nepřeřve německý občany. 130 u nás je celkem v pohodě. Jezdím 150 a neměl jsem nikdy problém. To je taková akorát rychlost ;-)
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2022 13:10
Re: EQE
Vůbec mě nepřekvapuje, že zrovna ty si přeješ další regulaci.
23. 9. 2022 15:45
Re: EQE
Tak spotreba je dulezita v tom, ze je urcujici (spolu s nabijecim vykonem) pro rychlost nabijeni v km/h. ;-)
Avatar - Emel
23. 9. 2022 16:10
Re: EQE
Kolik ujede Tesla S při dálniční 130?
23. 9. 2022 16:48
Re: EQE
Autobild to testoval. Necelych 400 km. Nedejboze kdyby si chtel jet treba 150 :D
Avatar - Ham.
23. 9. 2022 19:41
Re: EQE
Třeba o 40 km víc, třeba o 40 méně, podstatnější pro mě je, že umí 250kW nabíjen. V těchto cenových relacích nějaký kWh nahoru nebo dolů asi nikoho netankuje.
Avatar - 3_diamanty
23. 9. 2022 18:48
Re: EQE
Mne sa teda ten ocucany zaobleny splosteny rozplacnuty umely dizajn tphto amg vobec nepaci... vedla tohto je aj stary pezot 405 krasavec.... nadalej tvrdim zlate Gecko... jediny fakt krasny a dizajnovo hodnotny ( aj svojej ceny ) medved sucasnosti :yes:
Avatar - kari.laz
23. 9. 2022 14:19
2,5t
To je úplná baletka na 4,9m délky. Jen 2,5 tuny. :-[]
Rozbalit vlákno
3
23. 9. 2022 14:51
Re: 2,5t
:-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - 3_diamanty
23. 9. 2022 18:55
Re: 2,5t
Vazi to ako dve mazdy 6.... proste sportovanie a la medved... vzdy mali obezne kusky tie amgecka ... aj bez baterky to boli vzdy monstra ktore preferovali skor hrubu silu pred sikovnostou ... pointa sportovosti im v tomto stale unika... zlata mx5 ka :yes:
Avatar - Mikesus
23. 9. 2022 23:15
Re: 2,5t
Mazda 6 váží 1.25t? Nepletes si to s mazdou 2?
23. 9. 2022 15:36
Pochvala za nabijeni
Konecne v testu acz nejake smysluplne info o nabijeni. A sice na Ionity.
:yes:

26 minut z 20-80% je podle me slusna hodnota.
Rozbalit vlákno
28
23. 9. 2022 16:57
Re: Pochvala za nabijeni
Zaujímala by ma cena, za ktorú na Ionity zmysluplne nabíjali.

Cenník čo som videl u BMW bol na Ionity 21 Kč / kWh + nejaké mesačné poplatky.
Pri diaľničnej spotrebe 28 kWh/100 km je to slušných 5,9 Kč/km?

https://bmw-public-charging.com/…9562/tariffs/pdf?…
23. 9. 2022 17:27
Re: Pochvala za nabijeni
Kdybys cetl az do konce, tak bys tam nasel tohle:

Volitelné balíčky, které si můžete objednat po registraci:
IONITY Plus
*Poplatky za nabíjení se mohou v jiných zemích lišit a jsou stanoveny na základě cen platných v
době nabíjení, které uvidíte v aplikaci.
Základní poplatek 335,00 CZK / měsíc
Nabíjení HPC 7,90 CZK / kWh
;-)

To uz nevypada tak zle. :D

PS Ano, kdo jede parkrat za rok, je mu to jedno. Kdo jezdi vic, najde si zpusob, jak jezdit levneji. :D
Blby je, ze petrolhead se obvykle do hloubky nedostane.
Kazdopadne za odkaz. :yes:
Jinak myslim, ze jiny automobilky to maji jeste levnejsi. Kazdopadne ted jsou ceny elektriny extremni a tezko z toho delat zavery.
23. 9. 2022 18:55
Re: Pochvala za nabijeni
Jasné kamarát. To je to vizionárstvo EVheadov. Dlho netrvalo a argumenty typu jezdím za 0,6 kč/km sa zmenili na jezdím za korunu pokud mám ještě chvíli fixaci, alebo za 2,2 kč keď mám predplatné, prip za 2,5 kč so stropom od vlády alebo aj 6 kč/km keď mám menšie predplatné a chcem len 30 minút na nabíjačke. To všetko v cenníku pred zdražením.

Nejak tá Energiewende nejde dobrým smerom, či? A to ešte nie sme v Kalifornii, ktorá nabíjačky vypína.

Onedlho budú zelení požadovať 100% zdanenie fosílnych palív, aby sa to dorovnalo.
Prípadne sa elektrina začne aj u nás robiť aj z nafty.

Ešteže museli Nemci v rámci RusslandWende povypínať jadrové elektrárne. Lebo teraz dostávajú Nemci 1000 Eurové mesačné zálohy na energie a tipujem, že to zelené nadšenie vystrieda rozčarovanie.

Odbočím: vedľajší efekt EVWende. U nás rovnako, keď zavrie Škoda a VW závody v ČR a v SR. Stačí sledovať investície v ČR a SR závodoch VW a výsledok sa dá domyslieť. Zvalia to na cenu plynu, ale naplánované ako reálnu alternatívu kvôli nadbytočným kapacitám to už majú. A už o tom VW začína aj hovoriť otvorene: https://www.trend.sk/…-bude-pokracovat
Avatar - Mokrous
24. 9. 2022 00:45
Re: Pochvala za nabijeni
Nechci ani domýšlet, kde tohle všechno skončí... :-(
24. 9. 2022 06:15
Re: Pochvala za nabijeni
Moc pěkné Lubo ;-) Už mě otravuje pořád dokola číst nekritické pindání o tom jak je fajn si za autem vézt větrník a že na babiččina ohnutá záda patří solární panel.
Avatar - Ji/Ri
24. 9. 2022 10:29
Re: Pochvala za nabijeni
:-[] :-[] :-[] :yes: :yes: :yes: Pajo tak tohle jsi teď postavil na pomyslný vrchol elegance v diskuzi. Děkuji.
24. 9. 2022 17:26
Re: Pochvala za nabijeni
Uz mi nebavi superkritcti radoby vtipni petrolheadi, kteri nechapou zaklady elektromobility a trolli o 60% lidi v panelakach.

Ja jezdim levne a navic ekologicky a usporne.
Tecka.

Petrolhead si tohle nikdy nepripusti.
Avatar - Ji/Ri
25. 9. 2022 09:45
Re: Pochvala za nabijeni
JÁjínku, tady se ale bavíme o problematice obecně a ty si pořád dupkáš nožičkou já já já. Jezdi si třeba na žvýkačce, ale necpi to pořád všem s tepnami v očích.
25. 9. 2022 10:28
Re: Pochvala za nabijeni
Nez jsi tohle napsal, asi sis mel lepe projit tohle vlakno. ;-)

S cenami prisel Lubo... Nikomu nic necpu. Jen doplnuju udaj o 21kc/kWh na Ionity. Nikdo normalni tohle pravidelne neplati...

To "ja" si muzes klidne zamenit za: "kazdy elektromobilista".
23. 9. 2022 20:27
Re: Pochvala za nabijeni
Takto, sám vo firme zvažujem e-Berlingo. Pre nás to je ideálny mestký skokan, dojazd je pre náš účel dostatočný, cena nie je o moc vyššia ako vrcholný dízel s at. Všetko by bolo super, ak by som ho pri súčasných cenách el energie nabíjal doma (cca 0,19€ / kWh). Lenže tento náklad do firmy nevložím a zacálujem ho zo zdanených a osekaných o odvody svojich peňazí . Možnosť 2. nabíjanie vo firme - súčasná cena firemnej el energie je v mojom prípade cca 0,29€/kW. Pri spotrebe 16-18kW na 100km sme na sume do 5,4€ s DPH. Cena za km je stále super (v porovnaní s fosilom) ale už je avizované ďalšie zvýšenie a stále nemáme cenník na budúci rok. Posledná verzia - ak si užívateľ, ktorý nemá kde nabíjať a si odkázaný len na verejné nabíjačky tak ťa čaká porno, lebo buď si kúp nejakú kartu od poskytovateľa a nie od jedného, ale popri hustote siete u nás rovno od všetkých (potom je cena fajn) alebo pusti elektromobil z hlavy, lebo cena okolo 0,5€/kWh a viac z toho robí prevádzkové náklady porovnateľné ako u fosila. Najzmysluplnejšie ev je momentálne vtedy, keď môžeš nabíjať rovno z domácej predlžovačky. Čokoľvek iné má má príliš veľa háčikov typu hustota siete, paušál atď. Jo a skôr ako mi vymelieš nejaké múdro o petrolheadoch a podobne, tak na muške mám práve e berlingo a sup iv. ....
24. 9. 2022 06:20
Re: Pochvala za nabijeni
A jsme u toho, cca 60% lidí bydlí na sídlištích. Ano, víme...bude jednou skvělá síť. Ale za kolik? To nelze ani odhadnout, za málo to nebude.

A dokud s plně nabitým autem nepřejedeš Česko nebo Slovensko po dálnici, tak je pro spoustu řidičů tohle jen utopie.

Btw, Tatra byla v Hannoveru jedna z mála se spalovacími motory. Ostatní vystavovali hlavně EV. Dojezdy až 200km, to bude skvělé. Na dálnicích, silnicích, stavbách atd.
Avatar - hugino
24. 9. 2022 08:57
Re: Pochvala za nabijeni
Toto som presne asi pred polrokom písal občanovi Don Vito že v reále keď 60 % býva v panelákoch kde by to nabíjali keď najlacnejšie nabíjanie vychádza zo zástrčky ale s tým že 30 hodín ho budeš nabíjať takže jeden deň nemôžeš to auto používať + cena EV od povedzme 35 000 € + po zastropovaní tohto ročných cien el.energie to pôjde od nového roku aj v domácnostiach min. o 50 % hore. Neviem či niekto nevie pochopiť keď občan má mesačný príjem povedzme 850 € + manželka 700 € a majú napr. dve školou povinné deti + lightovú hypotéku tak na 20 rokov a z výplaty má platiť úver,energie,nájomné,stravu,oblečenie....tak si jednoducho nemôže dovoliť rodinné EV auto od 35 000 €.Je rád že ak má 10-15 ročné auto tak je ho schopný udržiavať pri živote a aj tam musí platiť poistku,servis,gumy atď. A takto žije na SK povedzme 70 % bežných domácnosti. Tým pádom bude autopark na SK stále starší a nie sa obnovovať.Pred pá rokmi sa dalo kúpiť fosilné rodinné auto segmentu C za cca. 15-16 000 € už teraz stoja od 20 000 € a EV alebo PHEV tak 35 000 €. Jednoducho ľudia na nové EV auto nemajú a keď sa všetko zdraží ani nebudú mať.A čo sa týka EQE tak sa mi vôbec nepáči je drahý,ťažký a má malý dojazd takže ak medveď tak toto https://www.sauto.cz/…ridy-e/172888692 a ešte človek ušetrý.Hawk
24. 9. 2022 14:24
Re: Pochvala za nabijeni
Tak zase trochu reality.

60% lidi v paneláku nebydlí. Průměr EU je Cca 50% v RD.

Zbytek, jako budoucí ceny ev se tu diskutuje skoro stále. Proc odvozujete budoucnost od dnešní ceny? Nemá to technicky základ.
24. 9. 2022 17:49
Re: Pochvala za nabijeni
Ano, presne jsi uvedl zakladni myslenkovou chybu.

A sice odvozovani budocnosti na zaklade dnesniho state of art.
24. 9. 2022 09:44
Re: Re: Pochvala za nabijeni
SI VELKY OPTIMISTA. Ta siet nikdy nebude. Kto ju postavi a za co? Vsetky vlady si veselo poziciavaju, o par rokov zvysia peniaze v rozpocte na platy vlady a zvysok pojde na splatky a uroky :-D.
Avatar - xxc
24. 9. 2022 10:16
Re: Re: Pochvala za nabijeni
preco by siet nikdy nebola? ked kazdy vyhodi predlzovacku z okna, este len vtedy bude siet :-)
24. 9. 2022 15:28
Re: Re: Pochvala za nabijeni
každý den jezdím v Brně kolem ONO. fronty jsou tam odhaduju tak na 30 minut. zdá se, že klasičtí petrolheadi mají trpělivost daleko větší, než majitelé elektromobilů ;-)
Avatar - speedfred
24. 9. 2022 15:42
Re: Re: Pochvala za nabijeni
Až bude raz toľko EV ako spaľovákov tak to bude len veselo na verejných nabíjačkách.
24. 9. 2022 16:32
Re: Re: Pochvala za nabijeni
Děláš, jako bys nevěděl, že jen zoufalci, ubožáci a čerti 2. kategorie jezdí k ONO, bydlí v panelácích, nabíjejí na veřejných nabíječkách a jezdí rychleji než je "udržitelná rychlost". :-)

Pokud nemáš vlastní fotovoltaickou elektrárnu na svém pasivním domě, tak žiješ marně. :-)
24. 9. 2022 17:38
Re: Re: Pochvala za nabijeni
Hloupe skatulkovani.

Ve skutecnosti tu skatulkujou a kadrujou obvykle petrolheadi.
Stejne jako petrolhead obvykle vysvetluje elektromobilistovi, za kolik jezdi. :D

Nejdriv uvede 21Kc a pak se mu zda i 8Kc moc. 8-s
To ze je to nejvyssi cena pro cestovani nechape.
24. 9. 2022 20:38
Re: Re: Pochvala za nabijeni
nic takového jsem nepsal. ale třeba v Brně na začátku dálnice od Vídně už to začíná být trochu nebezpečné, když fronta stojí až na dálnici...
24. 9. 2022 21:52
Re: Re: Pochvala za nabijeni
Mig@ Ne, nic takového jsi nepsal a také jsem na tebe vůbec nereagoval. Můj příspěvek byla reakce na to, že bude veselo na veřejných nabíječkách a to psal speedfred.

Asi tě svedla zmínka o ONO a vztáhl jsi to tak nějak automaticky na sebe.
25. 9. 2022 09:21
Re: Re: Pochvala za nabijeni
v mobilu nejsou žádné čáry k příspěvku. tak proto.
25. 9. 2022 09:32
Re: Re: Pochvala za nabijeni
Mig@ ok, ok
24. 9. 2022 17:28
Re: Pochvala za nabijeni
"To nelze ani odhadnout, za malo to nebude."

Wtf jedna veta vyvraci druhou..

To je konec hosi. Prestante psat o EV.
Jdete se bavit pod testy spalovaku, dokud to jde. ;-)

Vase frustrace z toho, ze vas pri kazdym sprintu (treba tohle luxusni) EV sfoukne jako svicku je nehorazna. Tak si musite furt dokola opakovat tu vasi mantru o dojezdu pres republiku a zpatky.

PS Ano, ja jezdim obvykle po dalnici 110 a i diky tomu velmi usporne. A vubec to neresim. Me ego to snese, ze me nekdo predjede...
:-)
25. 9. 2022 09:44
Re: Pochvala za nabijeni
Pri mojom dolhodobom mixe jazdenia si viem bez problémov predstaviť phev (univerzál), alebo kombináciu jeden fosil (väčšinu času odpočívajúci, ale keď sa naštartuje, tak to bude otočka 300-500km) a bev (denné použitie) . Môžem to nabíjať doma, alebo vo firme. Akékoľvek nabíjanie mimo doma alebo firma je otravné (nerátam núdzovku po ceste na diaľnici raz za čas).

Ten baterkáč by bola pre prácu dodávka, e berlingo. Zrovna na dodávkach je krásne vidieť ako sa pri súčasnej generáciíí stretla cena fosila s baterkáčom, len to nebolo dané poklesom ceny bateriek ale brutálnym nárastom ceny fosila. Pred krátkou dobou sa dodávky v segmente berlingo, kangoo, kupovali za cca 15-20000€ (za 20 to boli vrcholné verzie) V súčasnosti trochu vybavené kangoo, takmer 25 - 30000€, caddy od 30000 vyššie a môžem menovať ďalej


PS: Ešte nedávno bolo medzi Bratislavou a Zvolenom na diaľnici 0 (slovom NULA) nabíjačiek, podmienky pre ev ako stvorené :D
Avatar - Ji/Ri
24. 9. 2022 10:26
Re: Pochvala za nabijeni
No úplně nádhera :-[] :-[] :-[] :-[]
24. 9. 2022 00:54
Tohle mi nic neříká....
.... hodně drahé, nepřesvědčivý podvozek, špatný dojezd na dálnici.... luxusní hračka, nic víc.
Rozbalit vlákno
0
24. 9. 2022 09:14
kdybyste náhodou měli cestu přes Bratislavu
...tak v nákupáku Bory Mall jsem viděl včera oba dva, elektrické eSko i Éčko. je tam nějaký mini autosalón, dost aut i motorek. nejvíc se mi líbil Ioniq 5, i když jsem ho už viděl, vystavený kousek měl nějakou matnou stříbrnou nebo co to bylo a vypadal na velkých kolech fakt skvěle. ale největší "šok" jsem měl z DS4, tak nádherné auto jsem už dlouho neviděl. jak to slovo nemám rád, takhle by mělo vypadat luxusní auto.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ji/Ri
24. 9. 2022 10:30
Re: kdybyste náhodou měli cestu přes Bratislavu
S tím DéEskem souhlas. To je dělo nádherné. :yes:
24. 9. 2022 11:57
Re: kdybyste náhodou měli cestu přes Bratislavu
a to provedení, bezchybné. teda pokud člověk nevezme v potaz spalovací motory. ale být ženská, musel bych to mít :yes:
Avatar - Ji/Ri
24. 9. 2022 10:33
Další nonsens kára
Ale pokud někdo najde uplatnění a využije všech kladů tak proč ne. Pro mě jsou ty Ebenzy drahé, těžké, uživatelsky neuchopitené ...
Rozbalit vlákno
1
24. 9. 2022 17:44
Ma to smysl
Drahe (jaky Mercedes teto tridy neni drahy?) tezke chapu.

Co znamena uzivatelsky neuchopitelne?
Myslim, ze se najde spousta lidi, co se vejdou s vetsinou svych cest do dojezdu na baterku.

A myslim, ze jen velmi malo majitelu tohoto auta bude bydlet v panelaku...

Co BY me vadilo, je zminovany diskomfort.
Avatar - hugino
25. 9. 2022 08:32
Čo vy na to elektrošpecialisti...
Tak stále si myslíte že 12 rokov sa prestanú v EU predávať nové autá so spalovákmi ? https://auto.pravda.sk/…-ako-bezne-auta/
Rozbalit vlákno
10
25. 9. 2022 09:02
Re: Čo vy na to elektrošpecialisti...
Stacilo by poradne cist:

Which? však upozorňuje, že dôvody, prečo elektromobily zlyhávajú, najčastejšie nesúvisia priamo s ich hnacou sústavou. Elektromotory aj trakčné batérie sú spoľahlivé. Problémy sa týkajú najmä softvéru a chronicky 12V batérie, ktorá napája palubné systémy elektromobilov.
:D

Zajem o spalovaky klesne zcela prirorezene na minimum ve chvili, kdy bude srovnatelne EV levnejsi.
Avatar - Mikesus
25. 9. 2022 10:03
Re: Čo vy na to elektrošpecialisti...
Hlavně tne průzkum je spis v kategorii EV o spolehlivosti Tesly, než o spolehlivosti EV. A víme jak je na tom s kvalitou Tesla.
Avatar - speedfred
25. 9. 2022 11:05
Re: Čo vy na to elektrošpecialisti...
Je na tom dobre?
Avatar - Mikesus
25. 9. 2022 11:48
Re: Čo vy na to elektrošpecialisti...
Co myslíš? Tesla je tragédie s kvalitou od začátku. A čím déle tu je, tim jsou poruchovejsi ( protoze je více ojetin ). Snad to evropská továrna začne zlepšovat, ale nevím nevím.
Psalo se tam, že jakmile přijde např.Toyota s EV, tak spolehlivost kategorie EV se začne zlepšovat. Že práve diky Toyote jsou nejspolehlivější kategorii HEV.
Avatar - speedfred
25. 9. 2022 12:02
Re: Čo vy na to elektrošpecialisti...
Sám som zvedavý s čím prídu a hlavne akú to bude mať cenu.
Avatar - speedfred
25. 9. 2022 12:00
Re: Čo vy na to elektrošpecialisti...
Samozrejme že EV budú časom lacnejšie, pretože vďaka rôznym .íčovinám dražejú spaľováky. Sám proti EV nič nemám ale to čo pasuje tebe neznamená že to bude sedieť väčšine vodičov.
Ja mám napr. momentálne nabíjanie úplne grátis (alebo z 90%) a nebijem sa do pŕs za EV ako ty. U teba to už prerástlo do fanatizmu, pretože eko, politika a neviem čo ešte.
25. 9. 2022 12:18
Re: Čo vy na to elektrošpecialisti...
Co mas konkretne na mysli fanatickeho?

To ze vidim, kam se ubira technika?
Znam plany automobilek a vim proc maji takove plany.

Muj nazor tedy koresponduje s (vetsinou) automobilkami a i s mainstreamem EU, USA, Ciny atd. Co je na tom fanatickeho?

Pro petrolheada je evidentne fanatik kazdy s odlisnym nazorem...

Hasne, muzes hodit drahotu na elektromobily. Wtf :no:

PS To, co pasuje (nyni) mne, by vetsine lidi nepasovalo. Jezdim s prvni generaci EV vyzadujici spoustu ustupku/kompromisu. O tom tu rec neni!
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2022 13:22
Re: Čo vy na to elektrošpecialisti...
LOL, onanuješ tu nad konečným řešením spalovací otázky pod každým druhým článkem, protože momentálně táhne EU proti tvým názorovým oponentům, což ti dělá obrovskou škodolibou radost. Prodeje ve většině světa přitom hovoří dost jinak. Jsi fanatik.
25. 9. 2022 13:27
Budoucnost dle VW
Na novinkách dnes uveřejnili článek s názvem "Auto příští dekády podle Volkswagenu". Zdroj: http://www.novinky.cz/…swagenu-40409603
25. 9. 2022 14:28
Re: Čo vy na to elektrošpecialisti...
Nerozumím co tím chceš říct.

V článku na který dávas odkaz dopadl elektromobil nejlépe ze všech pohonu…