Další test, další "drahé" auto - check.
Jinak auto celkem hezký, těch "ale" je tam poněkud víc...
I přes optimalizovanou aerodynamiku není dálniční spotřeba žádnej zázrak... že by za to částečně mohly zadní 295mm PilotSporty? Pokud to má být dálniční stíhačka... tak už aby Mercedes představil Sprintera pro "dobíjení za letu" a vyslal je na dálnice... pak na 15min zpomalíš na 130 a můžeš letět dál.
Tak ta dálniční spotřeba je plus mínus OK, je to vyšší střední dělaná na slušný výkon se slušnými pneu (tedy s dost vysokým odporem, nikoliv na eko plecho práskačkách). Spíš by mi vadilo dost pomalé nabíjení, 170 kW není dnes v této cenové kategorii 3 mega plus žádný zázrak a rychlejší nabíjení je daleko podstatnější než jestli na dálnici žere 25, 28 nebo 33 kWh. A dálniční stíhačka to také moc není, Vmax 210 mají dnes sedany se 150 poníky.
On ten údaj je irelevantní už dnes pro normální lidi, kteří se běžně pohybují v provozu a nechtějí někoho ohrožovat. Německo je poslední výjimka, kde se může jet legálně, ale i tak v případě nehody se posuzuje vliv vysoké rychlosti. Takze evidetne i oni ví, že bezpečné to není.
Navíc když tedy se vrátím k tomu srovnání s fabii. Ona sotva se dostane na tech 205, kdyz bude příznivý vítr a pojede z kopce, jinak bude mít velký problém toho dosáhnout a bude potřebovat dlouhé minuty volného prostoru. Tenhle EQE protáhne až do toho omezovače bez problémů, kdykoliv během chvilky.
Tych 205 ta fabka urcite da... ked mne felda 1,3ka 68koni dala tachometrovych 170 ( papierovo max 162 ) tak neverim zeby mala fabia so 110 konmi problem dosiahnut maximalku udaju vyrobcu... dialnice su inak dost dlhe na to aby sa na maximalku v pohode rozbehol aj trabant.. a siel nou dalsiu hodinu az kym sa nerozpadne takze ani tu by nebol problem... na dialnici v nemecku sme sli s lancerom 1,6tkou max 190 aj polhodinu vkuse.... cize pohoda... skor je to o tom ci ma clovek potrebu vobec tak rychlo jazdit ( vysoku spotrebu s tym spojenu nevynimajuc )
Ehm, Felka mala úžasne presný tachometer. Keď ti ukazoval 170 v reále to bolo tak 155. Inak s jednou 130 sme dole kopcom položili tachometer a veľmi tomu neverím že sme išli 180+ :)
Pro mne a asi i většinu lidí je relevantní dynamika v rychlostech, ve kterých se běžně cestuje. Nikoliv v těch, který si clovek chce maximalne jen jednou vyzkoušet a pak zase radši ne, protože to moc bezpečné není.
V tomhle s tebou souhlasím. V-max 180 až 200 je až až.
Kdo nelítá denně přes celý Německo a nehoní čas, tak to absolutně nikdy nepotřebuje. A i když občas jedu jako čuně, tak stejně přes 180 se dostávám výjimečně a už mě to ani nijak neláká.
Stejně tak mě ani nezajímá 0-100.
Zato dynamika 50-90, 90-130, 50-130 atd. To význam má.
180 je bezna pohodova cestovna rychlost, len ta ekologia a ilegalita :-) Podla mna aspon elektromobilom mohli uz mohli zrusit obmedzenie rychlosti, aspon pokial maju nabijanie z obnovitelnych zdrojov.
V-max. ale není jen to číslo nebo potřeba lítat denně po Německu.
Úplně jinak se jede 150 km/h s autem co má maximálku 150 a úplně jinak s autem co má max. 250. První na hranici možností, druhé pohodlně s prstem v nose třeba hodinu v kuse.
V-max neznamená jen údaj maximální rychlosti, ale vlastně vypovídá i o konstrukci celého vozu. Zejména brzd, podvozku, pérování, aerodynamiky, bezpečnosti aj.
Proto omezují V max, aby mohli ošidit to ostatní. Dosáhnout rychlost není dnes až takový zásadní problém, ale aby to ostatní k tomu úměrně odpovídalo stojí daleko větší úsilí a peníze.
Využití vysoké V max nekomentuji, ale každý, kdo někdy řídil víc než dvě auta v životě pochopí, jaký je rozdíl třeba mezi Sierrou 1.6 a Cosworthem nebo Lancií Delta 1.3 a Integrálou.
No to bych nezobecnoval. Vezmu camry, která má maximalku 180, vezmu fabii s maximalkou 205 a myslíš, že ve 180 bude na tom lépe fabia? Jel jsi v takových autech vůbec, abys to mohl srovnavat?
Ty jsi mluvil o ko trakci auta na nějakou rychlost. Fabie je dle tvého na 205, camry na 180, highlander tedy taky. Už se najednou o vmax vůbec nejedná a je důležitý segment a ne vmax?
Nevím čeho chceš svým pojetím reakcí na mé příspěvky dosáhnout. Pokud se chceš za každou cenu hádat a záměrně nechápat co jsem měl na mysli, lituji. V tom ti nejsem ochoten posloužit.
Na diskuzi nepíšu abych se pořád s někým přel a odolával demagogickým a mnohdy agresivním reakcím. Toužíš-li po tom, abych napsal že jsi král a já pitomec, který ničemu nerozumí, klidně ti to podepíšu. Já mám jiné představy o normální diskuzi.
Ja som sam zazil nejake volvo, ktore malo asi obmedzenie 180 a mne vyslo do pruhu a nevedelo za nic na svete ani uhnut, ani sa vzdialit, ani zaradit. Potom bol asi urazeny, ked som na neho trubil a blikal na Scenicu, ktore ma tiez nejak tak maximalku, ale dole kopcom da viac. Tu mame jeden priklad, ked obmedzenie rychlosti na 180 vadi. Rovnako ako hybridne toyoty, tie sa tiez niekedy pripletu do cesty a viac ako 180 nedaju, aj ked tu raz bolo pisane, ze idu aj viac.
Protože jsi psal o důležitosti Vmax a jeho vlivu na chovani auta pri vysokych rychlostech, a když dám příklad 180 vs 205 najednou to není důležité, protože jinej segment. Tak se rozhodni, co je tedy důležité.
HB s vyssi Vmax na dalnici pojede ve vysokých rychlostech stabilneji než SUV s nižší Vmax? Já jen jaký vliv to aktuálně má, abychom tu neřešili každý něco jiného.
Mikesus@ Najednou děláš, že jsi to nepochopil a že jsem se špatně vyjádřil. Dáváš demagogické příklady a otázky s Camry, HB, SUV a kde čím jen abys odvedl pozornost od základního meritu věci. I v tomto příspěvku děláš žes to jako nepochopil.
Možná jsem se ne úplně přesně vyjádřil ve svém prvním příspěvku, ale když k dokreslení uvedu příklad Delta 1.3 versus Integrála a Sierra 1.6 versus Cosworth, tak asi nepředpokládám, že jen kvůli V max bude někdo přirovnávat - v tomto konkrétním případě - SUV, HB, Camry a Fabii, kde se jedná dokonce nejen o stejný segment, ale i značku a dokonce i model.
Prostě snad už to napíšu tak, že to tedy pochopíš i ty - auta stejné kategorie, značky a nejlépe i modelu, která mají rozdílné V max se chovají při řízení jinak i v rychlostech nižších, ta s vyšší V max mají mnoho komponentů vlastní konstrukce na vyšší úrovni. Většinou se lépe se řídí, působí jistěji, lépe brzdí, pérují, mají lepší podvozky, kola, pneumatiky i aerodynamiku a jsou také spravedlivě dražší.
Záměrné omezování V max má hlavní důvod - snížit výrobní náklady tím, že není třeba řešit komponenty aby odpovídaly vysoké rychlosti a i plnily homologační předpisy, zvláště když ta rychlost není u konkrétního auta prioritou. Pokud snížím omezovačem V max, pak brzdy stačí bubnové a z tvarohu ...
Mikesus @ První jsi to ovšem zobecnil ty. A ano, přiznám, neměl jsem na "Uplne jinak se jede s autem 180, co ma elektronicky omezeno v max rekneme 200 a jinak co tech 200 horko těžko dosahuje svým úsilím" raději vůbec reagovat.
Jedná se mi o V max obecně, ovšem v souvislostech. Ale asi ani to nepochopíš, protože jednoduše nechceš. Pro mě nemá smysl pokračovat v této diskuzní větvi a loučím se, k pochopení zřejmě nedojde ani z mé ani z tvé strany.
No asi nepochopím, protoze já mám srovnání (I přímé) takových aut. Ale souhlasím, že prostor pro šetření tam automobilky mají a dost jich toho určitě využije/vyuziva ( viz ta tebou zmíněná octavia, ale tam neni elektronicky omezeno, pokud se nepletu. Tam je proste limit vykon)
S jakým autem jsi jel kolem Vmax, co má elektronicky omezeno Vmax na 180?
Dynamika v běžných rychlostech je jasně důležitější, relevantní je oboje. Taky záleží, co to je za auto... u té Fabie to vzal čert, tam by asi 160 stačilo... u limuzíny za 3M ano, tam čekám, že bude schopná jezdit rychle.
180 je este v pohode, Scenic neviem ci nema 160, potom musim drzat nohu na podlahe celou cestou a trpne z toho noha. Zle jazyky povedia, ze som si to mal otestovat pred kupou, urcite zoberiem testovacie auto a budem skusat hodiny maximalku :-)
A proc ty komousi pomatenej chces nekomu v Nemecku nakazovat kolik muze jet po dalnici? Co je ti po tom? Vy si zelena pakazi zalezte do svych elektrospotrebicu a plizte se za kamionem, ale nesnazte se omezovat svobodu druhych :no:
Co to plácáš ty pomatenče. Tady se nebavíme o 50 ve městě, která platí i v Německu. Tady se bavíme o omezování současně platné legislativy, protože se to zdá někomu málo přísné.
nechaj to na nemeckych obcanov, nech sa s tym vysporiadaju oni. U nas je 130, co je dost pohodna rychlost aj bezpecna. To sa ti paci, ci aj proti tomu protestujes?
No já jen doufám, že zelená lůza nepřeřve německý občany. 130 u nás je celkem v pohodě. Jezdím 150 a neměl jsem nikdy problém. To je taková akorát rychlost ;-)
Třeba o 40 km víc, třeba o 40 méně, podstatnější pro mě je, že umí 250kW nabíjen. V těchto cenových relacích nějaký kWh nahoru nebo dolů asi nikoho netankuje.
Mne sa teda ten ocucany zaobleny splosteny rozplacnuty umely dizajn tphto amg vobec nepaci... vedla tohto je aj stary pezot 405 krasavec.... nadalej tvrdim zlate Gecko... jediny fakt krasny a dizajnovo hodnotny ( aj svojej ceny ) medved sucasnosti :yes:
Vazi to ako dve mazdy 6.... proste sportovanie a la medved... vzdy mali obezne kusky tie amgecka ... aj bez baterky to boli vzdy monstra ktore preferovali skor hrubu silu pred sikovnostou ... pointa sportovosti im v tomto stale unika... zlata mx5 ka :yes:
Volitelné balíčky, které si můžete objednat po registraci:
IONITY Plus
*Poplatky za nabíjení se mohou v jiných zemích lišit a jsou stanoveny na základě cen platných v
době nabíjení, které uvidíte v aplikaci.
Základní poplatek 335,00 CZK / měsíc
Nabíjení HPC 7,90 CZK / kWh ;-)
To uz nevypada tak zle. :D
PS Ano, kdo jede parkrat za rok, je mu to jedno. Kdo jezdi vic, najde si zpusob, jak jezdit levneji. :D
Blby je, ze petrolhead se obvykle do hloubky nedostane.
Kazdopadne za odkaz. :yes:
Jinak myslim, ze jiny automobilky to maji jeste levnejsi. Kazdopadne ted jsou ceny elektriny extremni a tezko z toho delat zavery.
Jasné kamarát. To je to vizionárstvo EVheadov. Dlho netrvalo a argumenty typu jezdím za 0,6 kč/km sa zmenili na jezdím za korunu pokud mám ještě chvíli fixaci, alebo za 2,2 kč keď mám predplatné, prip za 2,5 kč so stropom od vlády alebo aj 6 kč/km keď mám menšie predplatné a chcem len 30 minút na nabíjačke. To všetko v cenníku pred zdražením.
Nejak tá Energiewende nejde dobrým smerom, či? A to ešte nie sme v Kalifornii, ktorá nabíjačky vypína.
Onedlho budú zelení požadovať 100% zdanenie fosílnych palív, aby sa to dorovnalo.
Prípadne sa elektrina začne aj u nás robiť aj z nafty.
Ešteže museli Nemci v rámci RusslandWende povypínať jadrové elektrárne. Lebo teraz dostávajú Nemci 1000 Eurové mesačné zálohy na energie a tipujem, že to zelené nadšenie vystrieda rozčarovanie.
Odbočím: vedľajší efekt EVWende. U nás rovnako, keď zavrie Škoda a VW závody v ČR a v SR. Stačí sledovať investície v ČR a SR závodoch VW a výsledok sa dá domyslieť. Zvalia to na cenu plynu, ale naplánované ako reálnu alternatívu kvôli nadbytočným kapacitám to už majú. A už o tom VW začína aj hovoriť otvorene: https://www.trend.sk/…-bude-pokracovat
Moc pěkné Lubo ;-) Už mě otravuje pořád dokola číst nekritické pindání o tom jak je fajn si za autem vézt větrník a že na babiččina ohnutá záda patří solární panel.
JÁjínku, tady se ale bavíme o problematice obecně a ty si pořád dupkáš nožičkou já já já. Jezdi si třeba na žvýkačce, ale necpi to pořád všem s tepnami v očích.
Takto, sám vo firme zvažujem e-Berlingo. Pre nás to je ideálny mestký skokan, dojazd je pre náš účel dostatočný, cena nie je o moc vyššia ako vrcholný dízel s at. Všetko by bolo super, ak by som ho pri súčasných cenách el energie nabíjal doma (cca 0,19€ / kWh). Lenže tento náklad do firmy nevložím a zacálujem ho zo zdanených a osekaných o odvody svojich peňazí . Možnosť 2. nabíjanie vo firme - súčasná cena firemnej el energie je v mojom prípade cca 0,29€/kW. Pri spotrebe 16-18kW na 100km sme na sume do 5,4€ s DPH. Cena za km je stále super (v porovnaní s fosilom) ale už je avizované ďalšie zvýšenie a stále nemáme cenník na budúci rok. Posledná verzia - ak si užívateľ, ktorý nemá kde nabíjať a si odkázaný len na verejné nabíjačky tak ťa čaká porno, lebo buď si kúp nejakú kartu od poskytovateľa a nie od jedného, ale popri hustote siete u nás rovno od všetkých (potom je cena fajn) alebo pusti elektromobil z hlavy, lebo cena okolo 0,5€/kWh a viac z toho robí prevádzkové náklady porovnateľné ako u fosila. Najzmysluplnejšie ev je momentálne vtedy, keď môžeš nabíjať rovno z domácej predlžovačky. Čokoľvek iné má má príliš veľa háčikov typu hustota siete, paušál atď. Jo a skôr ako mi vymelieš nejaké múdro o petrolheadoch a podobne, tak na muške mám práve e berlingo a sup iv. ....
A jsme u toho, cca 60% lidí bydlí na sídlištích. Ano, víme...bude jednou skvělá síť. Ale za kolik? To nelze ani odhadnout, za málo to nebude.
A dokud s plně nabitým autem nepřejedeš Česko nebo Slovensko po dálnici, tak je pro spoustu řidičů tohle jen utopie.
Btw, Tatra byla v Hannoveru jedna z mála se spalovacími motory. Ostatní vystavovali hlavně EV. Dojezdy až 200km, to bude skvělé. Na dálnicích, silnicích, stavbách atd.
Toto som presne asi pred polrokom písal občanovi Don Vito že v reále keď 60 % býva v panelákoch kde by to nabíjali keď najlacnejšie nabíjanie vychádza zo zástrčky ale s tým že 30 hodín ho budeš nabíjať takže jeden deň nemôžeš to auto používať + cena EV od povedzme 35 000 € + po zastropovaní tohto ročných cien el.energie to pôjde od nového roku aj v domácnostiach min. o 50 % hore. Neviem či niekto nevie pochopiť keď občan má mesačný príjem povedzme 850 € + manželka 700 € a majú napr. dve školou povinné deti + lightovú hypotéku tak na 20 rokov a z výplaty má platiť úver,energie,nájomné,stravu,oblečenie....tak si jednoducho nemôže dovoliť rodinné EV auto od 35 000 €.Je rád že ak má 10-15 ročné auto tak je ho schopný udržiavať pri živote a aj tam musí platiť poistku,servis,gumy atď. A takto žije na SK povedzme 70 % bežných domácnosti. Tým pádom bude autopark na SK stále starší a nie sa obnovovať.Pred pá rokmi sa dalo kúpiť fosilné rodinné auto segmentu C za cca. 15-16 000 € už teraz stoja od 20 000 € a EV alebo PHEV tak 35 000 €. Jednoducho ľudia na nové EV auto nemajú a keď sa všetko zdraží ani nebudú mať.A čo sa týka EQE tak sa mi vôbec nepáči je drahý,ťažký a má malý dojazd takže ak medveď tak toto https://www.sauto.cz/…ridy-e/172888692 a ešte človek ušetrý.Hawk
SI VELKY OPTIMISTA. Ta siet nikdy nebude. Kto ju postavi a za co? Vsetky vlady si veselo poziciavaju, o par rokov zvysia peniaze v rozpocte na platy vlady a zvysok pojde na splatky a uroky :-D.
každý den jezdím v Brně kolem ONO. fronty jsou tam odhaduju tak na 30 minut. zdá se, že klasičtí petrolheadi mají trpělivost daleko větší, než majitelé elektromobilů ;-)
Děláš, jako bys nevěděl, že jen zoufalci, ubožáci a čerti 2. kategorie jezdí k ONO, bydlí v panelácích, nabíjejí na veřejných nabíječkách a jezdí rychleji než je "udržitelná rychlost". :-)
Pokud nemáš vlastní fotovoltaickou elektrárnu na svém pasivním domě, tak žiješ marně. :-)
Mig@ Ne, nic takového jsi nepsal a také jsem na tebe vůbec nereagoval. Můj příspěvek byla reakce na to, že bude veselo na veřejných nabíječkách a to psal speedfred.
Asi tě svedla zmínka o ONO a vztáhl jsi to tak nějak automaticky na sebe.
To je konec hosi. Prestante psat o EV.
Jdete se bavit pod testy spalovaku, dokud to jde. ;-)
Vase frustrace z toho, ze vas pri kazdym sprintu (treba tohle luxusni) EV sfoukne jako svicku je nehorazna. Tak si musite furt dokola opakovat tu vasi mantru o dojezdu pres republiku a zpatky.
PS Ano, ja jezdim obvykle po dalnici 110 a i diky tomu velmi usporne. A vubec to neresim. Me ego to snese, ze me nekdo predjede... :-)
Pri mojom dolhodobom mixe jazdenia si viem bez problémov predstaviť phev (univerzál), alebo kombináciu jeden fosil (väčšinu času odpočívajúci, ale keď sa naštartuje, tak to bude otočka 300-500km) a bev (denné použitie) . Môžem to nabíjať doma, alebo vo firme. Akékoľvek nabíjanie mimo doma alebo firma je otravné (nerátam núdzovku po ceste na diaľnici raz za čas).
Ten baterkáč by bola pre prácu dodávka, e berlingo. Zrovna na dodávkach je krásne vidieť ako sa pri súčasnej generáciíí stretla cena fosila s baterkáčom, len to nebolo dané poklesom ceny bateriek ale brutálnym nárastom ceny fosila. Pred krátkou dobou sa dodávky v segmente berlingo, kangoo, kupovali za cca 15-20000€ (za 20 to boli vrcholné verzie) V súčasnosti trochu vybavené kangoo, takmer 25 - 30000€, caddy od 30000 vyššie a môžem menovať ďalej
PS: Ešte nedávno bolo medzi Bratislavou a Zvolenom na diaľnici 0 (slovom NULA) nabíjačiek, podmienky pre ev ako stvorené :D
...tak v nákupáku Bory Mall jsem viděl včera oba dva, elektrické eSko i Éčko. je tam nějaký mini autosalón, dost aut i motorek. nejvíc se mi líbil Ioniq 5, i když jsem ho už viděl, vystavený kousek měl nějakou matnou stříbrnou nebo co to bylo a vypadal na velkých kolech fakt skvěle. ale největší "šok" jsem měl z DS4, tak nádherné auto jsem už dlouho neviděl. jak to slovo nemám rád, takhle by mělo vypadat luxusní auto.
Which? však upozorňuje, že dôvody, prečo elektromobily zlyhávajú, najčastejšie nesúvisia priamo s ich hnacou sústavou. Elektromotory aj trakčné batérie sú spoľahlivé. Problémy sa týkajú najmä softvéru a chronicky 12V batérie, ktorá napája palubné systémy elektromobilov. :D
Zajem o spalovaky klesne zcela prirorezene na minimum ve chvili, kdy bude srovnatelne EV levnejsi.
Co myslíš? Tesla je tragédie s kvalitou od začátku. A čím déle tu je, tim jsou poruchovejsi ( protoze je více ojetin ). Snad to evropská továrna začne zlepšovat, ale nevím nevím.
Psalo se tam, že jakmile přijde např.Toyota s EV, tak spolehlivost kategorie EV se začne zlepšovat. Že práve diky Toyote jsou nejspolehlivější kategorii HEV.
Samozrejme že EV budú časom lacnejšie, pretože vďaka rôznym .íčovinám dražejú spaľováky. Sám proti EV nič nemám ale to čo pasuje tebe neznamená že to bude sedieť väčšine vodičov.
Ja mám napr. momentálne nabíjanie úplne grátis (alebo z 90%) a nebijem sa do pŕs za EV ako ty. U teba to už prerástlo do fanatizmu, pretože eko, politika a neviem čo ešte.
LOL, onanuješ tu nad konečným řešením spalovací otázky pod každým druhým článkem, protože momentálně táhne EU proti tvým názorovým oponentům, což ti dělá obrovskou škodolibou radost. Prodeje ve většině světa přitom hovoří dost jinak. Jsi fanatik.