Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Peugeot e-208 dostal lepší techniku. Má vyšší výkon a dojezd až 400 km

27 komentářů

rohor
jako třeba 3. auto na specifické použití (pro rohlíky, pro mlíko). 12kWh na 100km je slušná hodnota, ale všimněme si toho křečovitého šetření energií všude okolo. Hybridní Camry je jen o 10 tisíc dražší, a to je o několik kategorií a tříd výš. Elektrické bz4 je jen o 200 tisíc dražší. Hybridní Corola je levnější.
Někteří zde budou skučet o nemožnhosti volit vícestupňově intenzitu rekuperace. Jiní zde budou zachraňovat planetu. Pan Gramofon nám přidá střípky ze světa elektrodebility. Mimo budou úplně všichni. Je to celé jenom a výhradně o ceně. Být tohle za půl mega, bude se to prodávat v desítkách miliónů kusů po celém světě.
PowerHouse
V Indii to bude stát 11 000€.

Indové začínají produkovat EV za 10 000€, tak pro jaké bohaté?
A vývoj u nich jde rychle vpřed.
rohor
OK, ale já bydlím tady, uprostřed Evropy.
PowerHouse
Ale Škodovka dělá stejná auta pro Evropu a Indii. Stejný podvozek, motory, ... .
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Fakt nevíš co ti chtěl rohor sdělit? Víš, ale nechceš to přijmout, že. Kde se dělá Spring??? Viš to?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Šmudla za mega. To se nevyplatí ani kdyby benzín stál stovku. Stále platí, nejlepší je jezdit na benzín a brzděním rekuperovat do malé baterky. Prostě HEV. A beztak to Peugeot ještě prodává bez marže, aby splnil flotilové emise. A jak se daří Travelleru a Rifteru?
traveldrive
Keď bude výroba vyššia ako dopyt a autá budú ležať v sklade a čakať, či si ich niekto kúpi, bude cena iná. Lenže situácia je opačná, ľudia berú autá skoro z pásu, takže prečo by zlacňovali...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Fakt berou elektrické Riftery z pásu?
traveldrive
Neviem, tie možno nie. Jedna lastovička leto nerobí. Vo všeobecnosti sa na väčšinu áut (spaľovákov aj elektro) čaká. Spaľováky idú cenou nahor, je naivné čakať pokles cien EV. Bez ohľadu na to, či sa výrobná cena znižuje, alebo padá cena bateriek.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Takže elektrickou dvěstěosmičku berou lidi přímo z pásu?
traveldrive
Od niekoho tvojho formátu som inú ako hlúpu otázku vlastne ani nečakal.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Taky si mě mohl setřít tím, že bys napsal EV model od pežotu, který lidi berou téměř z pásu.
topten
vsichni uz davno vime, ze tobe pocitani nikdy neslo
ale ze to je s tebou tak spatny vi asi jen tvoje pani ucitelka
zkus zvladnout aspon cikanskou nasobilku, ktera ti umozni pomoci prstu nasobit do 9x9
rohor
Co jsi tím chtěl říct? Nejekologičtější a zároveň nejlevnější ježdění je s HEV. Přes to stále nejde vlak. Navíc se pozice BEV velmi zhoršíla, protože fosilní PHM se zdražily mírně, zatímco elektřina značně.
topten
HEV se spotrebou 5 litru benzinu na 100 po kilu = 5kacek na kilometr na palivu
EV se spotrebou 20kWh na 100 po 10 kackach = 2kacky na kilometr na elektrice
tedy na 100tis kilometrech rozdil 300tis, na 200tis km rozdil 600tis
ja mam elektriku stale pod 5 kacek bez fixu, od novyho roku nejspis kolem 8, pak zas pujde dolu, tedy rozdil jeste vyrazne priznivejsi pro EV nez pisu
rohor
5 litrů benzínu stojí 38x5=190 Kč. Když za 190 Kč ujedu 100km, tak kolik mě stálo ujetí jednoho km, žáku toptene? Kdybys nevěděl jak na to, zkus cikánskou násobilku.
topten
pise o benzinu za stovku
zkus pochopit psany text
ses dalsi adept na zvlastni skolu
rohor
Takže jsi přiznal, že aktuálně jezdí BEV nikoli levněji, než HEV. A protože je o hodně dražší, tak to ekonomicky není vůbec žádná pohoda. Další argument ekoteroristů shořel v pekle.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Prostě reálně stojí benzín třetinu než ta moje stovka, pojistka, ztráta hodnoty.
topten
ja sem reagoval na tu jeho stokorunu za litr
ale jinak zalezi jak to namixujes, za kolik jezdis a jak jezdis
komu jde o to jezdit co nejlevnejc, nejspis koupi nejakej olitanej chrocht, komu o to zas tak nejde, poridi se treba petilitrovyho baworaka v benzinu
hledat ve vsem jen ekonomiku je nesmysl
Duke_Nukem
Matematika není tvoje silná stránka co? Benzínový Allure s automatem už je dnes neseženeš do 500 tisíc. A to je tam jen 100k motor. Tedy rozdíl necelých 400 tisíc na novém autě.
Othello
Přečetl jsem článek, přečetl jsem i všechny předcházející z odkazů. V žádném jsem ale nenašel ani zmínku. která náprava je u elektrických verzí hnaná. To už dnes fakt nikoho nezajímá ?

Předpokládám FWD, ale konkrétnější info by si to snad zasloužilo, ne ?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Máš pravdu, benzín stojí třetinu než výše píšu.
PowerHouse
Důležitý je ten pokrok.

Pokud budou kapacitnější baterky, silnější úspornější motor a nižší cena, bude zde pokrok a jsem spokojen.
topten
v motoru bych realny rezervy moc nehledal
Othello
Jestli pokrok půjde tak pomalu jako doteď, počkejme si radši na ceny za deset let
topten
snad zadna evropska automobillka nema vlastni fabriku na baterky
jen koncern VW bude mit do 2030 6 takovyhle fabrik s celkovou kapacitou 240GWh aku rocne, tedy pro nejaky 3-4mil aut
se zprovoznavanim tehle barik pujde cena dolu a parametry samozrejme nahoru
asi malokdo z nas tusi, co se dnes kuchti v laboratorich