Zastavíte auto a motor se vypne, chcete se rozjet a zase se nastartuje. Systém stop-start je dle mnohých jedním z neotravnějších zařízení moderních aut. Jeho myšlenka i realizace jsou však staré desítky let.
Stejně jako "inteligentní" kurwení, pardon, dobíjení baterie, nebo neustále se resetující a automaticky se spouštějící nastavení asistentů, omezovačů a debilních sound generátorů a podobných sratchek. A stejně jako nedomyšlený dotykový ovládání všeho.
Škoda, že to Škoda zatím nedotáhla tak daleko, že po každým zdechnutí motoru pomocí S&S nepřepne zvuk motoru RS do režimu Sport. Takhle to člověk musí vypínat jen po každém nasednutí do auta.
Nikdy jsem v takovým autě nejel ale jako chodec jsem si všimnul, že to jakoby startuje běžným startérem. To snad ten startér musí odejít jako první ne? Teda mezitím ještě 3-4 baterky. Motor až úplně nakonec.
Já bohužel už v mnoha a vždy jsem z toho tekl a teču vždycky a budu i dál.
Starší konstrukce to startují jen pomocí běžného startéru a postupně se to vylepšuje až k dnešním MHEV startér generátorům a podobně. Jedna věc, že to kurwí startér a baterku (a to je přece to pravé EKO, vyhodit 4 olověný akumulátory do škarpy, místo jednoho), byť ji dávají větší a odolnější a tím pádem i dražší, ale hlavně to kurwí klikovku, která na tu chvíli ztratí hydrodynamické mazání. A bude toho určitě víc. Co je pro mě krom otřesů a všech těchto prasečin nejhorší, je fakt, že když se chceš rychle rozjet z křižovatky do mezery, tak si počkáš, než se systém probudí a všechno se uvede do chodu a správně "natlakuje" a pak to buď pošleš pod přijíždějící auto a nebo se na to vysereš a počkáš na další mezeru. Jako by nestačilo, že moderní turba a automaty nejdřív pošlou písemnou žádost do Bruselu, jestli se můžou rozjet. Možná proto dnes každý potřebuje aspoň 400 koní a 4x4. Dřív stačilo i 50.
Takže poctivě po každém nasednutí do auta vypínám a vždy budu.
Tak ty to mas este pri radiacej pake nie? Na golfe 7 je to hned pri tlacitku startovania, tak to uz robim automaticky. V novych vw/seat/ dkoda uz je to v menu nie?
Ano, ano, ano. Byl to jeden z důvodů, proč jsem ještě honem rychle vyhodil ranec za nový auto. Protože jsem si ho chtěl nějakej pátek nechat a moc normálních aut už dnes neseženeš. I když už ani B8FL není zcela normální. A bude hůř. Golf 7 i Passat B8 ale naštěstí mají tlačítko hned vedle startovacího tlačítka a jak říkáš, člověk to už dělá automaticky. Sednu a ťuk ťuk a mám nastartováno a vypnutý S&S. B8FL má stejně jako G7 další výhodu v tom, že si pamatuje 99% nastavení včetně asistentů, jízdních režimů, osvětlení audia a mnoho dalšího a na většinu je fyzické tlačítko + dotykový panel klimy, který ale funguje na 100% a nikdy se neseká. Jediné, co se zapíná samo je lane assist nad cca 65 km/h, ale není moc hyperaktivní, takže ho občas velmi snadno 2 ťuky na volantu vypnu a občas je mi to fuk. Bohužel dnes má většina aut vše skryté v infotainmentu a navíc se neustále přepíná vše do výchozího nastavení a nezůstane to tak, jak chce majitel. Naprosté peklo je třeba Octavia IV RS TDI. To je na odvoz do blázince. Kdo tohle povolil, toho bych postavil ke zdi.
Možná jezdí, ale určitě ne OIV RS TDI. Chtěl bych vidět naživo magora, kterej je nadšenej, že zastaví na poště a vypne auto v režimu comfort, nebo individual a za 5 minut do něj vleze a ono mu duní jako rozbitá dieselová lokomotiva díky režimu sport. Jsem si jist, že 99,9% uživatelů tohoto rodinného kombíka to totálně s.e.r.e a bohužel to zjistili až po koupi a někteří se to jen stydí přiznat. Další se to snaží softwarově vytunit a zbytek musí jako de.bi.lové každej den 5x ručně nastavovat režim.
Prostě debilita non plus ultra.
Som zvedavy na facelift. Bude vw pocuvat a upravi surodencov podla vzoru a3 a vrati aspon klimu, alebo to bude ignotovat? Necakam, ze software do toho casu vychytaju.
Uvidíme. Docela jsem se těšil na G8, nebo OIV a uvažoval jsem, že jedno z nich koupím, ale trapné šetření, laciné plasty a příšerný infotainment rozhodli, že jsem šel vyzkoušet vyšší třídu a nakonec vybral B8. Přitom G8 i OIV by mohly být naprosto skvělá auta, jen je tak trapně nezprasit. Doufejme, že FL spraví to důležité a budou to zase dobré vozy.
Vůbec mě to netrápí. V pohodě se to dá regulovat mírou tlaku na brzdový pedál. Na křižovatce zastavíš a stojíš a nezdechne to, když před tebou spadnou šraňky, kde bys to stejně vypnul, tak přitlačíš a zdechne ti to, ale jako bonus ti jedou přístroje, klima, apod. Takže za mě vlastně super. Asi může záležet na kalibraci automobilkou, ale u mě opravdu na pohodu a teď už defacto podvědomě. Nepamatuji si, že by mi to zdechlo, kdy jsem si to nepřál.
Zajímavý. Nemám tu zkušenost. Poslední automat s hydroměničem, co jsem jezdil, mi buď do křižovatky chtěl urputně najet, dokud jsem nesešlápnul brzdu dostatečně a když jsem teda přitlačil, tak chcípnul.
Ale i kdyby ti to teda fungovalo tak zázračně, jak píšeš, tak pořád nechápu v čem by to mělo být super.
Nemusíš hned reagovat tak drze ("i kdyby ti to teda fungovalo tak zázračně"), psal jsem ti slušně, pro příště tedy nebudu. :-(
Jestli je to pro tebe tak strašně neuvěřitelné, běž si do toho auta sednout, u dealera ti ho určitě půjčí. Ale, a teď tedy budu drzý já, pokud máš Passata jak usuzuji z avataru, odejdeš domů naštvaný z více věcí než jen ze startstopu :-)
Tvl, další přecitlivělá uražená menstruující ženská jako někteří místní "diskutéři"? Já myslel, že tady píšou hlavně chlapi...
Mám B8FL a co má bejt? M6 jsem si byl krátce testnout u dealera a nijak mne neoslovila. Nikomu ji ale neberu. Téma není vzájemné urážení aut, ale debilita jménem Stop&Start.
Pokud tuhle sratchku v autě chválíš a jsi rád, že ti ničí baterku a ložiska a klikovku a další a máš pocit, že ti v něčem pomáhá, tak si ji užij.
Mě jen zajímalo, kde je její přínos.
Ani s jedním nemám problém, i když je motor vypnutej. Naopak ty rozjezdy z vypnuteho motoru mi prijdou rychlejsi nez s nastartovanym. Jen pravda, baterky prý odchází, ale zase naopak jsou malinké, máme mezi 35 a 45Ah.
Na stop start si nemůžu stěžovat. Za jízdy si ani nevsimnu, že vypnul motor nebo že ho znovu nastartoval. A význam má. Ještě bych nechal tenhle systém povinně nevypinatelny. Protoze pak dementum jezdící po městě s dieselem se zase víc zneprijemni to obtěžování a otravováni tema jedama.
To jsou jen jeho demagogický žvásty v jeho svaté válce proti dieselu a speciálně proti tomu z koncernu. Samozřejmě, že v hybridní Toyotě to je zcela o něčem jiném a rozjíždíš se vždy na elektriku. Takže zase hodinky a holinky. Proto už jsem diskuze s Mikesusem ukončil. To co předvedl o víkendu mi stačilo.
Žádný konvenční ICE se s S&S nerozjede nikdy rychleji. Naopak vždy má problém a je jedno, jestli to je benzín, nebo nafta. V poslední době se to řeší pomocí různých MHEV řešení, kde i ty minibaterky pod sedačkama umí dát i 150Nm a to na vyjetí z křižovatky stačí, než se probere zbytek pohonu. Ale já nestojím ani o tuto minibaterku, která odejde klidně za měsíc a stojí desítky tisíc. Já vytrpím baterku v mobilu, tabletu a NB, ale do auta mi krom klasický olověný nesmí.
Mne stacilo vytiahnut jeden kablik z baterky - odpojilo to diagnostiku baterie a bez nej nejde ani S&S ani "inteligentne" nabijanie.
Jediny dosledok je neustale svietiaca oranzova kontrolka S&S na budikoch. A jo, este jeden uplne nepodstatny nasledok - v appke na mobile nevidim stav nabitia baterky (aj tak to ukazovale len "OK" tusim).