Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Systém stop/start: Jeden z nejotravnějších asistentů... nebo má vážně smysl?

Zastavíte auto a motor se vypne, chcete se rozjet a zase se nastartuje. Systém stop-start je dle mnohých jedním z neotravnějších zařízení moderních aut. Jeho myšlenka i realizace jsou však staré desítky let.
Zpět na článek
11. 10. 2022 09:49
Avatar - Mokrous
10. 10. 2022 18:39
Ne, vážně nemá.
Stejně jako "inteligentní" kurwení, pardon, dobíjení baterie, nebo neustále se resetující a automaticky se spouštějící nastavení asistentů, omezovačů a debilních sound generátorů a podobných sratchek. A stejně jako nedomyšlený dotykový ovládání všeho.

Škoda, že to Škoda zatím nedotáhla tak daleko, že po každým zdechnutí motoru pomocí S&S nepřepne zvuk motoru RS do režimu Sport. Takhle to člověk musí vypínat jen po každém nasednutí do auta.
Rozbalit vlákno
23
10. 10. 2022 18:55
Re: Ne, vážně nemá.
Nikdy jsem v takovým autě nejel ale jako chodec jsem si všimnul, že to jakoby startuje běžným startérem. To snad ten startér musí odejít jako první ne? Teda mezitím ještě 3-4 baterky. Motor až úplně nakonec.
Avatar - Mokrous
10. 10. 2022 19:26
Re: Ne, vážně nemá.
Já bohužel už v mnoha a vždy jsem z toho tekl a teču vždycky a budu i dál.
Starší konstrukce to startují jen pomocí běžného startéru a postupně se to vylepšuje až k dnešním MHEV startér generátorům a podobně. Jedna věc, že to kurwí startér a baterku (a to je přece to pravé EKO, vyhodit 4 olověný akumulátory do škarpy, místo jednoho), byť ji dávají větší a odolnější a tím pádem i dražší, ale hlavně to kurwí klikovku, která na tu chvíli ztratí hydrodynamické mazání. A bude toho určitě víc. Co je pro mě krom otřesů a všech těchto prasečin nejhorší, je fakt, že když se chceš rychle rozjet z křižovatky do mezery, tak si počkáš, než se systém probudí a všechno se uvede do chodu a správně "natlakuje" a pak to buď pošleš pod přijíždějící auto a nebo se na to vysereš a počkáš na další mezeru. Jako by nestačilo, že moderní turba a automaty nejdřív pošlou písemnou žádost do Bruselu, jestli se můžou rozjet. Možná proto dnes každý potřebuje aspoň 400 koní a 4x4. Dřív stačilo i 50.
Takže poctivě po každém nasednutí do auta vypínám a vždy budu.
10. 10. 2022 19:52
Re: Ne, vážně nemá.
První, co automaticky udělám po spuštění motoru, je, že tuto idiocskou s.r.a.č.k.u vypínám!
Avatar - Mokrous
10. 10. 2022 20:10
Re: Ne, vážně nemá.
I kdyby nás bylo 90 ze 100, tak to dobroseři stejně zařídí, abychom měli smůlu.
10. 10. 2022 21:34
Re: Re: Ne, vážně nemá.
Tak ty to mas este pri radiacej pake nie? Na golfe 7 je to hned pri tlacitku startovania, tak to uz robim automaticky. V novych vw/seat/ dkoda uz je to v menu nie?
Avatar - Mokrous
10. 10. 2022 21:51
Re: Re: Ne, vážně nemá.
Ano, ano, ano. Byl to jeden z důvodů, proč jsem ještě honem rychle vyhodil ranec za nový auto. Protože jsem si ho chtěl nějakej pátek nechat a moc normálních aut už dnes neseženeš. I když už ani B8FL není zcela normální. A bude hůř. Golf 7 i Passat B8 ale naštěstí mají tlačítko hned vedle startovacího tlačítka a jak říkáš, člověk to už dělá automaticky. Sednu a ťuk ťuk a mám nastartováno a vypnutý S&S. B8FL má stejně jako G7 další výhodu v tom, že si pamatuje 99% nastavení včetně asistentů, jízdních režimů, osvětlení audia a mnoho dalšího a na většinu je fyzické tlačítko + dotykový panel klimy, který ale funguje na 100% a nikdy se neseká. Jediné, co se zapíná samo je lane assist nad cca 65 km/h, ale není moc hyperaktivní, takže ho občas velmi snadno 2 ťuky na volantu vypnu a občas je mi to fuk. Bohužel dnes má většina aut vše skryté v infotainmentu a navíc se neustále přepíná vše do výchozího nastavení a nezůstane to tak, jak chce majitel. Naprosté peklo je třeba Octavia IV RS TDI. To je na odvoz do blázince. Kdo tohle povolil, toho bych postavil ke zdi.
10. 10. 2022 22:59
Re: Re: Re: Ne, vážně nemá.
Tiez to nechapem. Ako keby to robili ludia co nechodia autom.
Avatar - Mokrous
10. 10. 2022 23:17
Re: Re: Re: Ne, vážně nemá.
Možná jezdí, ale určitě ne OIV RS TDI. Chtěl bych vidět naživo magora, kterej je nadšenej, že zastaví na poště a vypne auto v režimu comfort, nebo individual a za 5 minut do něj vleze a ono mu duní jako rozbitá dieselová lokomotiva díky režimu sport. Jsem si jist, že 99,9% uživatelů tohoto rodinného kombíka to totálně s.e.r.e a bohužel to zjistili až po koupi a někteří se to jen stydí přiznat. Další se to snaží softwarově vytunit a zbytek musí jako de.bi.lové každej den 5x ručně nastavovat režim.
Prostě debilita non plus ultra.
11. 10. 2022 01:08
Re: Re: Re: Re: Ne, vážně nemá.
Som zvedavy na facelift. Bude vw pocuvat a upravi surodencov podla vzoru a3 a vrati aspon klimu, alebo to bude ignotovat? Necakam, ze software do toho casu vychytaju.
Avatar - Mokrous
11. 10. 2022 01:38
Re: Re: Re: Re: Ne, vážně nemá.
Uvidíme. Docela jsem se těšil na G8, nebo OIV a uvažoval jsem, že jedno z nich koupím, ale trapné šetření, laciné plasty a příšerný infotainment rozhodli, že jsem šel vyzkoušet vyšší třídu a nakonec vybral B8. Přitom G8 i OIV by mohly být naprosto skvělá auta, jen je tak trapně nezprasit. Doufejme, že FL spraví to důležité a budou to zase dobré vozy.
Avatar - kosmonaut
11. 10. 2022 05:08
Re: Ne, vážně nemá.
Vůbec mě to netrápí. V pohodě se to dá regulovat mírou tlaku na brzdový pedál. Na křižovatce zastavíš a stojíš a nezdechne to, když před tebou spadnou šraňky, kde bys to stejně vypnul, tak přitlačíš a zdechne ti to, ale jako bonus ti jedou přístroje, klima, apod. Takže za mě vlastně super. Asi může záležet na kalibraci automobilkou, ale u mě opravdu na pohodu a teď už defacto podvědomě. Nepamatuji si, že by mi to zdechlo, kdy jsem si to nepřál.
Avatar - Mokrous
11. 10. 2022 13:09
Re: Ne, vážně nemá.
Jaký auto, jaký motor, jaká převodovka? Je to MHEV?
Větrák není klima, to jen na okraj.
Avatar - kosmonaut
11. 10. 2022 15:03
Re: Ne, vážně nemá.
2020 Mazda 6 Wagon, 2,5 benzin, automat.
Avatar - Mokrous
11. 10. 2022 15:30
Re: Ne, vážně nemá.
Zajímavý. Nemám tu zkušenost. Poslední automat s hydroměničem, co jsem jezdil, mi buď do křižovatky chtěl urputně najet, dokud jsem nesešlápnul brzdu dostatečně a když jsem teda přitlačil, tak chcípnul.
Ale i kdyby ti to teda fungovalo tak zázračně, jak píšeš, tak pořád nechápu v čem by to mělo být super.
Avatar - kosmonaut
12. 10. 2022 09:49
Re: Ne, vážně nemá.
Nemusíš hned reagovat tak drze ("i kdyby ti to teda fungovalo tak zázračně"), psal jsem ti slušně, pro příště tedy nebudu. :-(
Jestli je to pro tebe tak strašně neuvěřitelné, běž si do toho auta sednout, u dealera ti ho určitě půjčí. Ale, a teď tedy budu drzý já, pokud máš Passata jak usuzuji z avataru, odejdeš domů naštvaný z více věcí než jen ze startstopu :-)
Avatar - Mokrous
12. 10. 2022 11:39
Re: Ne, vážně nemá.
Tvl, další přecitlivělá uražená menstruující ženská jako někteří místní "diskutéři"? Já myslel, že tady píšou hlavně chlapi...
Mám B8FL a co má bejt? M6 jsem si byl krátce testnout u dealera a nijak mne neoslovila. Nikomu ji ale neberu. Téma není vzájemné urážení aut, ale debilita jménem Stop&Start.
Pokud tuhle sratchku v autě chválíš a jsi rád, že ti ničí baterku a ložiska a klikovku a další a máš pocit, že ti v něčem pomáhá, tak si ji užij.
Mě jen zajímalo, kde je její přínos.
Avatar - kosmonaut
12. 10. 2022 12:20
Re: Ne, vážně nemá.
Hua, internetový drsňák :D :D
Tak nic, zbytečná diskuse.
Avatar - Mokrous
12. 10. 2022 12:37
Re: Ne, vážně nemá.
Přesně jak píšeš. Dozvěděl jsem se howno, ale výkřiků a nářků požehnaně. Kde nejsou argumenty, tam vždy nastoupí pláč, křik, výsměch a nebo klacek.
Avatar - Mikesus
11. 10. 2022 08:37
Re: Ne, vážně nemá.
Ani s jedním nemám problém, i když je motor vypnutej. Naopak ty rozjezdy z vypnuteho motoru mi prijdou rychlejsi nez s nastartovanym. Jen pravda, baterky prý odchází, ale zase naopak jsou malinké, máme mezi 35 a 45Ah.
11. 10. 2022 11:05
Re: Ne, vážně nemá.
Snad jedine Honda a Toyota to maji obstojne vyresene. Plus Mitsubishi. :yes:
Avatar - Mikesus
11. 10. 2022 08:33
Re: Ne, vážně nemá.
Na stop start si nemůžu stěžovat. Za jízdy si ani nevsimnu, že vypnul motor nebo že ho znovu nastartoval. A význam má. Ještě bych nechal tenhle systém povinně nevypinatelny. Protoze pak dementum jezdící po městě s dieselem se zase víc zneprijemni to obtěžování a otravováni tema jedama.
11. 10. 2022 08:49
Re: Ne, vážně nemá.
Mluvíš o svém hybridu od Toyoty nebo o jiném autě? Protože start-stop ve fullhybridu IMHO nejde srovnávat se start-stop ve čmoudu.
Avatar - Mokrous
11. 10. 2022 13:04
Re: Ne, vážně nemá.
To jsou jen jeho demagogický žvásty v jeho svaté válce proti dieselu a speciálně proti tomu z koncernu. Samozřejmě, že v hybridní Toyotě to je zcela o něčem jiném a rozjíždíš se vždy na elektriku. Takže zase hodinky a holinky. Proto už jsem diskuze s Mikesusem ukončil. To co předvedl o víkendu mi stačilo.
Žádný konvenční ICE se s S&S nerozjede nikdy rychleji. Naopak vždy má problém a je jedno, jestli to je benzín, nebo nafta. V poslední době se to řeší pomocí různých MHEV řešení, kde i ty minibaterky pod sedačkama umí dát i 150Nm a to na vyjetí z křižovatky stačí, než se probere zbytek pohonu. Ale já nestojím ani o tuto minibaterku, která odejde klidně za měsíc a stojí desítky tisíc. Já vytrpím baterku v mobilu, tabletu a NB, ale do auta mi krom klasický olověný nesmí.
11. 10. 2022 09:49
Hloupe starosti
Z minuleho stoleti.

U EV se zadny start-stop neresi.
Stejne jako odezva na plyn nebo plynulost razeni...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Mokrous
11. 10. 2022 13:07
Re: Hloupe starosti
V minulém století nemusíš jako ocas stát co pár km hodinu na nabíječce a jedeš kam chceš a kdy chceš a jak dlouho chceš/potřebuješ.
11. 10. 2022 13:25
Re: Hloupe starosti
:yes: :yes: :-) :-)
11. 10. 2022 16:02
Re: Hloupe starosti
Ta sedla! :-[] :-[] :-[] :yes:
11. 10. 2022 14:11
S&S natrvalo odpojeny
Mne stacilo vytiahnut jeden kablik z baterky - odpojilo to diagnostiku baterie a bez nej nejde ani S&S ani "inteligentne" nabijanie.
Jediny dosledok je neustale svietiaca oranzova kontrolka S&S na budikoch. A jo, este jeden uplne nepodstatny nasledok - v appke na mobile nevidim stav nabitia baterky (aj tak to ukazovale len "OK" tusim).
Rozbalit vlákno
1
11. 10. 2022 14:47
Re: S&S natrvalo odpojeny
Dobre ty :yes:
Ja stahnu aplikaci a přepnu to na defaultne vypnuto.