Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Systém stop/start: Jeden z nejotravnějších asistentů... nebo má vážně smysl?

Zastavíte auto a motor se vypne, chcete se rozjet a zase se nastartuje. Systém stop-start je dle mnohých jedním z neotravnějších zařízení moderních aut. Jeho myšlenka i realizace jsou však staré desítky let.
Zpět na článek
10. 10. 2022 19:52
Re: Ne, vážně nemá.
První, co automaticky udělám po spuštění motoru, je, že tuto idiocskou s.r.a.č.k.u vypínám!
Avatar - Mokrous
10. 10. 2022 19:26
Re: Ne, vážně nemá.
Já bohužel už v mnoha a vždy jsem z toho tekl a teču vždycky a budu i dál.
Starší konstrukce to startují jen pomocí běžného startéru a postupně se to vylepšuje až k dnešním MHEV startér generátorům a podobně. Jedna věc, že to kurwí startér a baterku (a to je přece to pravé EKO, vyhodit 4 olověný akumulátory do škarpy, místo jednoho), byť ji dávají větší a odolnější a tím pádem i dražší, ale hlavně to kurwí klikovku, která na tu chvíli ztratí hydrodynamické mazání. A bude toho určitě víc. Co je pro mě krom otřesů a všech těchto prasečin nejhorší, je fakt, že když se chceš rychle rozjet z křižovatky do mezery, tak si počkáš, než se systém probudí a všechno se uvede do chodu a správně "natlakuje" a pak to buď pošleš pod přijíždějící auto a nebo se na to vysereš a počkáš na další mezeru. Jako by nestačilo, že moderní turba a automaty nejdřív pošlou písemnou žádost do Bruselu, jestli se můžou rozjet. Možná proto dnes každý potřebuje aspoň 400 koní a 4x4. Dřív stačilo i 50.
Takže poctivě po každém nasednutí do auta vypínám a vždy budu.
Avatar - Mokrous
10. 10. 2022 18:39
Ne, vážně nemá.
Stejně jako "inteligentní" kurwení, pardon, dobíjení baterie, nebo neustále se resetující a automaticky se spouštějící nastavení asistentů, omezovačů a debilních sound generátorů a podobných sratchek. A stejně jako nedomyšlený dotykový ovládání všeho.

Škoda, že to Škoda zatím nedotáhla tak daleko, že po každým zdechnutí motoru pomocí S&S nepřepne zvuk motoru RS do režimu Sport. Takhle to člověk musí vypínat jen po každém nasednutí do auta.
Avatar - Mokrous
11. 10. 2022 13:04
Re: Ne, vážně nemá.
To jsou jen jeho demagogický žvásty v jeho svaté válce proti dieselu a speciálně proti tomu z koncernu. Samozřejmě, že v hybridní Toyotě to je zcela o něčem jiném a rozjíždíš se vždy na elektriku. Takže zase hodinky a holinky. Proto už jsem diskuze s Mikesusem ukončil. To co předvedl o víkendu mi stačilo.
Žádný konvenční ICE se s S&S nerozjede nikdy rychleji. Naopak vždy má problém a je jedno, jestli to je benzín, nebo nafta. V poslední době se to řeší pomocí různých MHEV řešení, kde i ty minibaterky pod sedačkama umí dát i 150Nm a to na vyjetí z křižovatky stačí, než se probere zbytek pohonu. Ale já nestojím ani o tuto minibaterku, která odejde klidně za měsíc a stojí desítky tisíc. Já vytrpím baterku v mobilu, tabletu a NB, ale do auta mi krom klasický olověný nesmí.
11. 10. 2022 11:05
Re: Ne, vážně nemá.
Snad jedine Honda a Toyota to maji obstojne vyresene. Plus Mitsubishi. :yes:
Avatar - Mokrous
10. 10. 2022 23:17
Re: Re: Re: Ne, vážně nemá.
Možná jezdí, ale určitě ne OIV RS TDI. Chtěl bych vidět naživo magora, kterej je nadšenej, že zastaví na poště a vypne auto v režimu comfort, nebo individual a za 5 minut do něj vleze a ono mu duní jako rozbitá dieselová lokomotiva díky režimu sport. Jsem si jist, že 99,9% uživatelů tohoto rodinného kombíka to totálně s.e.r.e a bohužel to zjistili až po koupi a někteří se to jen stydí přiznat. Další se to snaží softwarově vytunit a zbytek musí jako de.bi.lové každej den 5x ručně nastavovat režim.
Prostě debilita non plus ultra.
Avatar - Mokrous
10. 10. 2022 21:51
Re: Re: Ne, vážně nemá.
Ano, ano, ano. Byl to jeden z důvodů, proč jsem ještě honem rychle vyhodil ranec za nový auto. Protože jsem si ho chtěl nějakej pátek nechat a moc normálních aut už dnes neseženeš. I když už ani B8FL není zcela normální. A bude hůř. Golf 7 i Passat B8 ale naštěstí mají tlačítko hned vedle startovacího tlačítka a jak říkáš, člověk to už dělá automaticky. Sednu a ťuk ťuk a mám nastartováno a vypnutý S&S. B8FL má stejně jako G7 další výhodu v tom, že si pamatuje 99% nastavení včetně asistentů, jízdních režimů, osvětlení audia a mnoho dalšího a na většinu je fyzické tlačítko + dotykový panel klimy, který ale funguje na 100% a nikdy se neseká. Jediné, co se zapíná samo je lane assist nad cca 65 km/h, ale není moc hyperaktivní, takže ho občas velmi snadno 2 ťuky na volantu vypnu a občas je mi to fuk. Bohužel dnes má většina aut vše skryté v infotainmentu a navíc se neustále přepíná vše do výchozího nastavení a nezůstane to tak, jak chce majitel. Naprosté peklo je třeba Octavia IV RS TDI. To je na odvoz do blázince. Kdo tohle povolil, toho bych postavil ke zdi.
Avatar - Mokrous
10. 10. 2022 20:10
Re: Ne, vážně nemá.
I kdyby nás bylo 90 ze 100, tak to dobroseři stejně zařídí, abychom měli smůlu.
Avatar - Mokrous
11. 10. 2022 13:07
Re: Hloupe starosti
V minulém století nemusíš jako ocas stát co pár km hodinu na nabíječce a jedeš kam chceš a kdy chceš a jak dlouho chceš/potřebuješ.
11. 10. 2022 09:49
Hloupe starosti
Z minuleho stoleti.

U EV se zadny start-stop neresi.
Stejne jako odezva na plyn nebo plynulost razeni...
10. 10. 2022 22:59
Re: Re: Re: Ne, vážně nemá.
Tiez to nechapem. Ako keby to robili ludia co nechodia autom.
10. 10. 2022 18:55
Re: Ne, vážně nemá.
Nikdy jsem v takovým autě nejel ale jako chodec jsem si všimnul, že to jakoby startuje běžným startérem. To snad ten startér musí odejít jako první ne? Teda mezitím ještě 3-4 baterky. Motor až úplně nakonec.
11. 10. 2022 08:49
Re: Ne, vážně nemá.
Mluvíš o svém hybridu od Toyoty nebo o jiném autě? Protože start-stop ve fullhybridu IMHO nejde srovnávat se start-stop ve čmoudu.
Avatar - Mokrous
11. 10. 2022 01:38
Re: Re: Re: Re: Ne, vážně nemá.
Uvidíme. Docela jsem se těšil na G8, nebo OIV a uvažoval jsem, že jedno z nich koupím, ale trapné šetření, laciné plasty a příšerný infotainment rozhodli, že jsem šel vyzkoušet vyšší třídu a nakonec vybral B8. Přitom G8 i OIV by mohly být naprosto skvělá auta, jen je tak trapně nezprasit. Doufejme, že FL spraví to důležité a budou to zase dobré vozy.
Avatar - Mikesus
11. 10. 2022 08:37
Re: Ne, vážně nemá.
Ani s jedním nemám problém, i když je motor vypnutej. Naopak ty rozjezdy z vypnuteho motoru mi prijdou rychlejsi nez s nastartovanym. Jen pravda, baterky prý odchází, ale zase naopak jsou malinké, máme mezi 35 a 45Ah.
Avatar - Mikesus
11. 10. 2022 08:33
Re: Ne, vážně nemá.
Na stop start si nemůžu stěžovat. Za jízdy si ani nevsimnu, že vypnul motor nebo že ho znovu nastartoval. A význam má. Ještě bych nechal tenhle systém povinně nevypinatelny. Protoze pak dementum jezdící po městě s dieselem se zase víc zneprijemni to obtěžování a otravováni tema jedama.
11. 10. 2022 16:02
Re: Hloupe starosti
Ta sedla! :-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - Mokrous
11. 10. 2022 15:30
Re: Ne, vážně nemá.
Zajímavý. Nemám tu zkušenost. Poslední automat s hydroměničem, co jsem jezdil, mi buď do křižovatky chtěl urputně najet, dokud jsem nesešlápnul brzdu dostatečně a když jsem teda přitlačil, tak chcípnul.
Ale i kdyby ti to teda fungovalo tak zázračně, jak píšeš, tak pořád nechápu v čem by to mělo být super.
11. 10. 2022 14:47
Re: S&S natrvalo odpojeny
Dobre ty :yes:
Ja stahnu aplikaci a přepnu to na defaultne vypnuto.
Avatar - Mokrous
11. 10. 2022 13:09
Re: Ne, vážně nemá.
Jaký auto, jaký motor, jaká převodovka? Je to MHEV?
Větrák není klima, to jen na okraj.
11. 10. 2022 01:08
Re: Re: Re: Re: Ne, vážně nemá.
Som zvedavy na facelift. Bude vw pocuvat a upravi surodencov podla vzoru a3 a vrati aspon klimu, alebo to bude ignotovat? Necakam, ze software do toho casu vychytaju.
10. 10. 2022 21:34
Re: Re: Ne, vážně nemá.
Tak ty to mas este pri radiacej pake nie? Na golfe 7 je to hned pri tlacitku startovania, tak to uz robim automaticky. V novych vw/seat/ dkoda uz je to v menu nie?
Avatar - kosmonaut
11. 10. 2022 05:08
Re: Ne, vážně nemá.
Vůbec mě to netrápí. V pohodě se to dá regulovat mírou tlaku na brzdový pedál. Na křižovatce zastavíš a stojíš a nezdechne to, když před tebou spadnou šraňky, kde bys to stejně vypnul, tak přitlačíš a zdechne ti to, ale jako bonus ti jedou přístroje, klima, apod. Takže za mě vlastně super. Asi může záležet na kalibraci automobilkou, ale u mě opravdu na pohodu a teď už defacto podvědomě. Nepamatuji si, že by mi to zdechlo, kdy jsem si to nepřál.
Avatar - Mokrous
12. 10. 2022 12:37
Re: Ne, vážně nemá.
Přesně jak píšeš. Dozvěděl jsem se howno, ale výkřiků a nářků požehnaně. Kde nejsou argumenty, tam vždy nastoupí pláč, křik, výsměch a nebo klacek.
Avatar - Mokrous
12. 10. 2022 11:39
Re: Ne, vážně nemá.
Tvl, další přecitlivělá uražená menstruující ženská jako někteří místní "diskutéři"? Já myslel, že tady píšou hlavně chlapi...
Mám B8FL a co má bejt? M6 jsem si byl krátce testnout u dealera a nijak mne neoslovila. Nikomu ji ale neberu. Téma není vzájemné urážení aut, ale debilita jménem Stop&Start.
Pokud tuhle sratchku v autě chválíš a jsi rád, že ti ničí baterku a ložiska a klikovku a další a máš pocit, že ti v něčem pomáhá, tak si ji užij.
Mě jen zajímalo, kde je její přínos.
Avatar - kosmonaut
11. 10. 2022 15:03
Re: Ne, vážně nemá.
2020 Mazda 6 Wagon, 2,5 benzin, automat.
11. 10. 2022 14:11
S&S natrvalo odpojeny
Mne stacilo vytiahnut jeden kablik z baterky - odpojilo to diagnostiku baterie a bez nej nejde ani S&S ani "inteligentne" nabijanie.
Jediny dosledok je neustale svietiaca oranzova kontrolka S&S na budikoch. A jo, este jeden uplne nepodstatny nasledok - v appke na mobile nevidim stav nabitia baterky (aj tak to ukazovale len "OK" tusim).
Avatar - kosmonaut
12. 10. 2022 12:20
Re: Ne, vážně nemá.
Hua, internetový drsňák :D :D
Tak nic, zbytečná diskuse.
Avatar - kosmonaut
12. 10. 2022 09:49
Re: Ne, vážně nemá.
Nemusíš hned reagovat tak drze ("i kdyby ti to teda fungovalo tak zázračně"), psal jsem ti slušně, pro příště tedy nebudu. :-(
Jestli je to pro tebe tak strašně neuvěřitelné, běž si do toho auta sednout, u dealera ti ho určitě půjčí. Ale, a teď tedy budu drzý já, pokud máš Passata jak usuzuji z avataru, odejdeš domů naštvaný z více věcí než jen ze startstopu :-)