O tom uz jsem slysel nekolikrat. Mnohokrat se to na prototypech letadel zkouselo.
Jsou i spekulace, ze tuto technologii implementoval bombarder B2 Spirit.
Udajne to tvrdil jeden z konstrukteru. Pry ze pro co nejdelsi dolet ma B2 Spirit jak tuto technologii (vibrace casti kridla ultrazvukem), tak take elektrostaticky nabijenou nabehovou a odtokovou hranu kridla (ta ma udajne hned nekolik funkci od zvyseni ucinnosti pres stealth po snizeni tepelne stopy). Ze pry ta kombinace prodluzuje dolet asi o 10%.
Jestli to je skutecne v produkcnich strojich, to se snad jednoho dne dozvime.
Jsou i spekulace, ze tuto technologii implementoval bombarder B2 Spirit.
Udajne to tvrdil jeden z konstrukteru. Pry ze pro co nejdelsi dolet ma B2 Spirit jak tuto technologii (vibrace casti kridla ultrazvukem), tak take elektrostaticky nabijenou nabehovou a odtokovou hranu kridla (ta ma udajne hned nekolik funkci od zvyseni ucinnosti pres stealth po snizeni tepelne stopy). Ze pry ta kombinace prodluzuje dolet asi o 10%.
Jestli to je skutecne v produkcnich strojich, to se snad jednoho dne dozvime.