Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Continental letos jako první spustil výrobu pneu z PET lahví. Tvoří i speciality pro elektrovozy

Opětovné zpracování PET materiálu splňuje náročné požadavky na konstrukci pneumatik a nevyžaduje bezprostřední chemické zásahy. Navíc jde o jeden z pilířů strategie trvalé udržitelnosti společnosti Continental.
Zpět na článek
13. 10. 2022 21:10
13. 10. 2022 21:26
Avatar - Mokrous
13. 10. 2022 19:46
Uf! To jsem si oddechl.
Ještě štěstí, že to nepoužívají na běhouny.

Mohl by mi tady nějaký odborník vysvětlit jak probíhá ta polymerace v tuhém stavu?
To jako přemluvím PET granulát, aby se z něj stalo PES vlákno, aniž bych ho roztavil a zásadně aditivoval?
PET - PES, holinky - hodinky... "Už dnes se běžně PET používá..." "Pneu obsahuje 400g PES vláken"

No nic. Odborný článek je odborný článek, tak nad tím nemá smysl debatovat...
Rozbalit vlákno
4
14. 10. 2022 07:48
Re: Uf! To jsem si oddechl.
Asi ide len o mechanické drvenie PET-plastu na čo najjemnejší prach a jeho primiešavanie do gumovej hmoty. Len chcel niekto ohúriť "odbornosťou" a tak vznikol tento "odborný článok".
Avatar - Mokrous
14. 10. 2022 10:33
Re: Uf! To jsem si oddechl.
No to asi těžko, když má jít o PES vlákna do kordu a ne o příměs do gumy/běhounu...
14. 10. 2022 15:35
Re: Uf! To jsem si oddechl.
Ktovie. Z týchto vedeckých článkoch napísaných populárnym štýlom sa dozvieš aj to, čo ešte nikto nevymyslel. Ja som čítal niečo o mechanickom spracovaní PET-fliaš a následnej "polymerácii":

"Během recyklačního procesu se lahve nejprve třídí, odstraní se uzávěry a nakonec se mechanicky očistí. Po rozkouskování se roztaví a přemění na granulát. Následuje polymerace v pevném stavu a zpracování modifikovaným předením".

A následne za tým píšu:
"„Náš speciálně upravený proces výroby nám umožňuje získat z PET lahví polyesterová vlákna na výrobu pneumatik bez jakéhokoli procesu polymerace monomerů,“ dodává Dr. Derren Huang, vedoucí Oddělení výzkumu a vývoje společnosti OTIZ."

No tak ja neviem... Je to na mňa príliš odborné. :-)
Avatar - Mokrous
14. 10. 2022 15:46
Re: Uf! To jsem si oddechl.
No, slátanina to každopádně je.
13. 10. 2022 20:08
Trvalá udržatelnosť?
A kde je tá trvalá udržateľnosť ? Downcycling nieje trvalá udržateľnosť len greenwashing zo strany Continental. Pre tých ktorí dané pojmy nepoznajú vysvetlím. PET fľaša sa pri mechanickej recyklácií dokáže zrecyklovať cca 6 krát. Keď sa použije daľší stupeň recyklácie a to je SSP reaktor viete tú istú fľašu použiť na tvorbu novej cca 15 krát (všetko existujúce a overené komerčne funkčné recyklačné technológie). V tomto prípade PET fľašu downgradujem na pneu, ktorá nemá reálnu recykláciu. Buď skončí v cementárni ako alternatívne palivo, alebo na pyrolýznom spracovaní ako na nič použiteľný pyrolízny olej (kúri sa s ním).
V tom lepšom prípade je z nej nejaká gumená rohož, ktorá taktiež nemá žiadnu ďalšiu recykláciu a ukončím jej životný cyklus po dvoch použitiach namiesto 15-tich.
Rozbalit vlákno
1
13. 10. 2022 22:35
Re: Trvalá udržatelnosť?
V plastikarskym prumyslu neco jako trvala udrzitelnost nebo cirkularni ekonomika neexistuje. To si soudruzi v Bruselu zase jen lzou do kapsy. Ne kazdy plast jde reckylovat a kdyz uz jde, tak jednou, v krajnim pripade dvakrat. Pak ho musis prohnat kominem.
Avatar - KANKUNEN
13. 10. 2022 21:10
contiecocontact
To bude ono
Rozbalit vlákno
0
13. 10. 2022 21:26
Takto ne
"Technologie ContiSilent snižuje akustické složky valivého hluku až o devět decibelů. To zhruba odpovídá hlasitosti šustícího listí. " Co je blbost jak cyp. Rozdiel medzi napr. 70dB a 61dB je rozdiel medzi hlasnou recou medzi ludmi a beznym dialogom. V aute je to rozdiel napr. medzi 50kmh a 120kmh.
Rozdiel medzi 0dB a 9dB je taky, ze 0 nepocujete nic a 9dB pocujete na zhruba do 2metrov max. od zdroja, napr. slaby tikot hodiniek.
Hluk 70dB a 61dB rozhodne budete pocut v meste v noci aj na 100m.
T.j. stupnica nie je linearna; rozdiel 9dB je vzdy od aktualnej referecnej hodnoty a neda sa porovnat s nesuvisiacou referenciou.
Teda hluk pneu minus sum listia nikdy nie je 9dB.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
14. 10. 2022 14:29
To bude kvalita za rozumnou cenu
:-) :-) :-) :-)

Stejně tady drtivá většina lidí mimo firmy jezdí celoročky nebo nejlevnější čínský šlupky, ono přezutí 17" kol v pražském pneuservisu vč. vyvážení je dneska cca 1800 Kč, docela sranda.
To když si dáš 2 ročně, tak za 3 roky sou jen za to přezutí komplet nový gumy :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
0