Staelth se z rozumného, zkušeného testera stal vyloženě sektářem a to neříkám jen tak hanlivě jakožto oslovení příznivců elektro. On je regulerní elektro sekta. A tak zajímavé testy, zkušenosti a informace míval.
Nesnaží, pro něj je jediná cesta. Nic jiného neexistuje.
Nevýhody elektro jsem viděl a po dlouhé době mě to u něj překvapilo. To bylo po dlouhé době něco, s čím se dá souhlasit a co mělo vyloženě přínos v podobě dodaných informací a zhodnocení.
Skoro jsem si říkal, že by se v něm mohlo něco hnout a začal by být jen "fanoušek" elektro a přestal se chovat jako sektář.
Dost možná už ohlasů na něj bylo tolik, že mu to došlo. Těžko říct, ale tebou popisované video bylo super.
Nevyhody - jedine s cim se da u EV souhlasit. :D:D:D
At zije objektivita.
Shrnovacka:
Petrolhead - fanousek spalovaku, nezaujaty fajn objektivni pohodar, otevreny diskuzi s respektem k ostatnim s jinym nazorem
EV fan - sektar
Diky za vysvetleni. :no::no::no:
PS Proc je proboha u petrolheadu tolik nenavisti a frustrace? Kupte si svy vysneny spalovaci auto a jezdete si s nim treba do smrti. Zakaz provozu spalovaku se ani neplanuje. Ale vy uz se tu tresete strachy, co bude za tricet let... Tak se hodte do klidu, hosi. ;-)
Presne...
Stealth vzdycky jezdil usporne.
Jeho nazory me vubec neprekvapuji.
Naopak, vytvoril si nazor na zaklade znalosti a zkusenosti se VSEMI druhy pohonu.
Pro jeho mindset (stejny jako muj) je EV proste optimum. :yes:
Skoda, ze nekdo tohle nazyva fanatismem... :no:
Z pohledu kombinace dynamiky a uspornosti je EV absolutne bezkonkurencni. :yes:
To je neoddiskutovatelny fakt, ktery bude nicmene petrolhead do krve popirat. :D
PS Dovolim se Stealthe (fanatika??) citovat: "Ja jsem rad za všechny pohony. Nabídka je pestrá. Pořád si můžu koupit V12, ale taky CNG, elektřinu nebo třeba vodík. Nabídka je obrovská."
Európske automobilky venujú energiu špecialitkám a doteraz dostupná značka ako Škoda sa doťahuje cenami na prémiu.
- Zaujímavé? Áno.
- Recept na predajný úspech ? Nie.
Áno, presne tak, tá istá Tesla, ktorá potrebovala zaplatiť obrovské investície a preto musela zdražiť a trh jej to doteraz akceptoval v pohode.
Teraz dosahuje rekordné marže (v priemere náklady na auto 36tis. USD - vážený priemer, objemy sa mi nechce hľadať, ceny Model 3 $46,990–$77,990, Model Y $65,990–$86,990, Model S $104,990–$156,990, and Model X $120,990–$160,990).
Náklady na predaj, marketing a distribúciu takmer žiadne.
Ale keď v Tesla vidia, že sa situácia mení, tak vedia zmeniť priority.
Ja nie som fanúšik Tesla, o ich autá ani akcie nemám fakt záujem.
Ale biznis realitu vedia (a musia) v Tesle posúdiť lepšie ako EU automobilky, z ktorých mnohé sa snažia o výrobu nezmyselných modelov a prosia o vyššiu podporu.
Nepřipadá mi, že v ČR nějak zdražuje. Současná cena základní Tesly 3 je 1,37 milionu a zdá se, že cena je fixovaná na kurz CZK/USD, proto je o trochu vyšší než začátkem roku, kdy byla 1,3 milionu korun. V Německu stojí pořád lehce pod 50 tisíc Euro, aby se majitel dostal k větší dotaci.
Objektívne zdražela v US/celosvetovo. Tak predpokladám aj v ČR, aj keď to nesledujem, tak sa môžem mýliť.
- In March 2021, the Tesla Model 3 was sold for $38,490, but in March 2022, price increased by 22% to $46,990.
Mohu to (subjektivně) brát i tak, že dosud prodávala na svém největším trhu úspěšně za poměrně nízké ceny a když (třeba) v Evropě se trojka prodává za 50 tisíc Euro, tak proč by se v USA neměla dobře prodávat za 47 tisíc USD, což je pořád o chlup levnější. Někde jsem četl, že i benzín se pomalu začíná v USA dostávat na úroveň obvyklou v Evropě.
Když jsem to dřív sledoval, tak platilo, že TM3 v ČR standardně stála snad o 200 tis. víc než v Německu, takže ona tu byla předražená vždy a asi nebylo nutné v ČR tolik zdražovat. Bohužel na západě je stále levněji a např. 239 kw Ioniq 5 tam je za 1,35 mil včetně DPH, takže v tomto kontextu je nějaký Enyaq za 1,6 mil. tak nějak úplně mimo hru..
jinak kurz spadne = a to znamená DALŠÍ ZDRAŽENÍ (a že ho je i tak dost)
EDIT to ČNB nevyčítám ona po dekádě NA DLUHy nemá moc na výběr (než takhle "bojovat s POPULISMEM VLÁD vyrobenou inflací") = prostě jen upozorňuju že to tak je
...o nějaké "sportovnosti" je opravdu jen špatný vtip. I kdyby takový zkratomobil akceleroval z 0 na 100 km za 1s. Požitek ze sportovní jízdy je totiž mnohem širší veličina, než jenom brutální katapultáž z místa. Stačí vyzkoušet jakékoliv EV někde na technický náročnějším okruhu. A to nemám na mysli jen hrozivou nadváhu každého EV, která ho diskvalifikuje v zatáčkách i při brzdění, ale také sterilně se projevující elektromotor (popř. motory) bez plynule rostoucího krouťáku a bez zvukového projevu a bez řazení s vytáčením. Čili EV coby přepravník z bodu A do bodu B opravdu funguje (byť mizerně a po krátkou dobu), ovšem mluvit v jeho případě o nějakém sportovním řidičském zážitku je velmi úsměvné. Protože jen o namožených krčních svalech to opravdu není! A po pár minutách ostré jízdy vám stejně dojde "šťáva" v baterkách :-[] Naprostý nezájem většiny fanoušků motorsportu o závody zkratomobilů není náhoda! :-)
Zbytek naprosto přesně nazančuje popularita takových ávodů. Viz elektromoto, nebo eformule. Nuda od začátku do konce, na kterou jde člověk jen ze zvědavosti a pak už nikdy víc. Stejně tak tam závodí často vysloužilci z jiných disciplín, protože jinde už se nechytají.
Závody josu především zábava a bez diváků jim to bude k prdu. Nejsou diváci, nejsou sponzoři a nejsou sponzoři, nejsou peníze.
To màš stejné, jako s autosalóony. Ty, co se zabývají současnými auty, zacházejí na úbytě, protože novinek atraktivních pro automobilové nadšence už je jak šafránu. Naopak výstavy veteránů, resp yongtimerů praskají ve švech. :-):yes:
No a na co by si tam taky aktuálně chodil? Na elektrický krabičky alá Citroen Ami? A poslouchal zvukaře, co zas vymysleli nové bzučení? Trochu nuda, ne? ;-) Viz Pařížský autosalon, v podstatě bez návštěvníků... Další už nebude...
Mileniálům co obdivují smartphone, tablety a 12 999 asistentů u káry co má 3 tuny a na výšku 12 metrů - toto obdivují víc než jízdní vlastnosti, kvalitu použitých materiálů, kvalitu zpracování, výdrž a spolehlivost a styl a charakter - se líbí všechno umělé.
ty blábolíš úplně z cesty... tohle jsou výsledky Autoshow v USA, která absolutně nemá problém se spalovacími vozy... tvoje retardované konspirační teorie...
cituji:
Otázkou je, zdali by měl autosalon větší návštěvnost, kdyby na něm bylo víc značek, nebo si lidé po covidu jen odvykli na takové akce chodit. Jisté ale je, že automobilky si uvědomily, že online premiéry jsou pro ně levnější a mají stejný nebo větší dosah. A tak jich dost přehlídku v Detroitu úplně vynechalo. Chyběl Volkswagen, BMW, Audi i Mercedes-Benz, Hyundai nebo Kia. Stejně jako luxusní stáje Rolls-Royce, Porsche či Lamborghini. Ferrari přitom v době konání show novinku představovalo, a to vůz Purosangue – své první SUV. Omezilo se ale právě na internetové video a posléze ukázku v domácí Itálii.
Bohužel musím, když vidím, jak naprosto nekompetentní politici ženou evropský autoprůmysl do katastrofy! A bohužel zcela zbytečně, světovému klimatu tím nijak nepomohou a ekologické následky masové elektrodebility budou strašné. Ovšem mimo EU, takže to bruselské politiky nikterak nepálí. Co je ale bude mrzet velice, budou sociální bouře, až se statisíce zaměstnanců automobilek a jejich dodavatelů ocitnou na dlažbě! :-O:no:
Když poslední varování, tak všichni. Když žádná politika, tak od NIKOHO!!!
Odted nahlašuju kohokoliv za urážky, zesměšnování, hanobení rasy, etnik, národů, skupin obyvatelstva a za politiku. A za vyhrožování fyzickým napadením ostatních, což je ale speciality Hammuny.
Ty jsi vystrasenej jak maly decko.
Nechces se radeji obratit na odborniky?
Diskuze acz tve problemy nevyresi...
Co zkusit tohle: https://terap.io/
Ted to nemyslim jako urazku, mozna ze jsi v realu v pohode.
viz Mig 7:06 = ty si fakt TOTÁLNĚ MIMO realitu (ne jako urážka ale POPIS REALITY
jednim příspěvkem seS popsal nad Akademiemi věd planety (a politiky, který teda NEMÁM RÁD ale blb jako ty = nad většinou FAKT NENÍ :-!
a v tomhle je demokracie blbá, nejslabší článek je volič (takže třeba TY = no uznej PRŮŮSER :D
ale máme DEMOKRACII nevládne tu desítky let jeden (hele víš že tu CELOU dobu od revoluce, s výjimkou 8 měsíců, vládli KGB vyškolení KLAUS a ZEMAN?? FAKT!! Nedělám si pr..del :*)
ale k věci = máme demokracii = takže drž klapačku (tvůj proti EUropský fanatismus = dělá radost leda Pitomiovi a ruSSákovi
víš ty furt dokola (i v dalších diskuzích) píšeš JÁ NECHÁPU mě SVĚT UTEKL já už NECHÁPU
Nojo pubertální děti tě (takhle) sfouknou i s ovládním mobilu atd. atp. jo SI prostě už MIMO
No a lidi co ne + mají drtivě větší znalosti + dramaticky větší zkušenosti (s auty s kterými budeš jezdit do konce života, jen REPTÁŠ že svět ti utíká a nechápeš co si to proč si ty lepší rychlejší efektivnější auta kupují ostatní = když ty vidíš jako lepší 1.4 92kW a ručku) VĚCI VIDÍ ZCELA JINAK NEŽ TY https://www.auto.cz/…-se-nebal-141168
Podíly elektro v rámci tříd 1-9/2022
Mini vozy: 6,4%
Malé vozy: 0,80%
Nižší střední: 0,61%
Střední třída: 0%
Vyšší střední: 0,32%
Luxusní: 9,09%
Sportovní: 8,42%
SUV a MPV nejdou spočítat.
U všech značek OA podíl EV 1,99%. U LUV podíl 0,59%. Nákladní vozy: 0,05% ; Autobusy: 3,35%
Tolik data SDA :-):-)
Fakt davy lidí a firem kupující EV. Nějak Vám ta propaganda nejde, měli byste přidat. :-):-)
PS: "přiznivci" dotované nafty budou mít radost, za 1-9/2022 je 66,98% prodaných OA v benzínu a 1,26% v LPG
EXTREMÉNĚ neznalí (a typu pro ruSSká SSvoloč barik a další) chtějí JEŠTĚ VĚTŠÍ zpoždění = je to v zájmu toho ruSSáka
si v znalostech a zkušenostech aut lepší než https://www.auto.cz/o-budoucnosti- autoprumyslu-s-ekonomem-radovanem-vavrou-elektromobilu-bych-se-nebal-141168 ? oba víme že NE ani náhodou ANI VZDÁÁÁÁÁLENĚ
si v ekonomických znalostech a přehledu lepší než (i jen já;)? oba víme že NE ani náhodou ANI VZDÁÁÁÁÁLENĚ
Tak a teď SLOŽITÁ otázka = víme o čem mluvíme spíš já a Vávra (a nám podobní) nebo ty a (letitý TAPETÁŘ RUSSKÝCH DEZINFORMACÍ tvrdě protiEUroský fanatik co viděl SPÁSU SOCIALISMU v soudruzích Jakešovi a Čubovi) barik a vám podobní? ;-)