Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeRozhovor s Martinem Peleškou nejen o Toyota Beyond Zero: Auta se dělají pro zákazníky a ne pro výrobce energií, jde stále o emoce
15 komentářů
Arese
4
...ze kterého netryská elektromobilní fanatismus, ale zdravý rozum. Bravo, kéž by takoví lidé stáli v čele všech automobilových značek! Obrana proti fanatickému antiautomobilismu a elektrofašismu by byla mnohem snadnějjší a účinější!
del42sa
3
Hamuna ti to vysvětlí, jak se pleteš a jaká NEZNALOST z tebe MLuví a strach z VWyšší urovně VZDĚLÁNÍ doslova z tebe ČiŠí !!!!
rohor
Já když jsem se na tu možnost ptal, tak bez šance. Auto tady bude (možná) k vidění, ale určitě ne ke svezení. Tak díky Toyoto. Když dělal podobnou akci Peugeot tak jsem se mohl sám zaregistrovat a za pár týdnů v přesnou hodinu si sám řídit 508čku v hybridu.
A na Prius zapomeňte, ten není už ani v nabídce. Taky děkuji srdečně.
A na Prius zapomeňte, ten není už ani v nabídce. Taky děkuji srdečně.
Mirai není problém zajistit. Několikrát mi to toyota nabízela a pak na roadshow měli pro všechny.
Prius uz se zase u nás nenabízí. Pozbývá smyslu, kdyz je hybrid prakticky každý model od Toyoty.
Prius uz se zase u nás nenabízí. Pozbývá smyslu, kdyz je hybrid prakticky každý model od Toyoty.
Mirai je eko do té doby, než se zjistí jak probíhá výroba vodíku. Asi jako EV, které žere 4x tolik.
Nikde netvrdím, že je nějaké auto eko. Naopak, eko auto je takové, které se vůbec nevyrobí. Pak můžeme maximalne říct, ze je lokálně bezemsini a tím pádem přívětivé pro lokální prostředí. Což mirai je.
Kdyby byly cerpacky nějak po republice, ab se dalo normalne tankovat, už ji máme doma. Bez ohledu na ekonomicnost provozu, to je nesmysl, stejne tak není globalne eko, kdyz nejezdi na zelenej vodik, ale právě jen proto, že chci.
To samé máme hybridy. Ne z důvodu že by měly být eko, ale z důvodu, že jsou přívětivější pro moji rodinu, co se týče emisí a pak také oproti nafte mnohem úspornější. Nemusím mít obavy o zdraví deti, kdyz vystupují nebo nastupuji v garáži. Kdyz se zajíždí nebo vyjíždí, tak jen v EV a oni mají při té zemi aktuálně stejně čistý vzduch jako v okolí, nezatizenej lokálními karcinogeny atd.
To ze nekdo musel v Kongu vykopat lithium. Nebo něco jiného, je mi sobecky jedno.
Kdyby byly cerpacky nějak po republice, ab se dalo normalne tankovat, už ji máme doma. Bez ohledu na ekonomicnost provozu, to je nesmysl, stejne tak není globalne eko, kdyz nejezdi na zelenej vodik, ale právě jen proto, že chci.
To samé máme hybridy. Ne z důvodu že by měly být eko, ale z důvodu, že jsou přívětivější pro moji rodinu, co se týče emisí a pak také oproti nafte mnohem úspornější. Nemusím mít obavy o zdraví deti, kdyz vystupují nebo nastupuji v garáži. Kdyz se zajíždí nebo vyjíždí, tak jen v EV a oni mají při té zemi aktuálně stejně čistý vzduch jako v okolí, nezatizenej lokálními karcinogeny atd.
To ze nekdo musel v Kongu vykopat lithium. Nebo něco jiného, je mi sobecky jedno.
Freddka
Tak posledni (zatim ne oficialni) zpravy z Toyoty jsou, ze cely ten EV lineup maji v planu kompletne prekopat. Sotva zacali. Tak uvidime.
Jinak myslim, ze uz jim prestaly upadavat kola, to je dobra zprava :-!
Jinak myslim, ze uz jim prestaly upadavat kola, to je dobra zprava :-!
Ano chtějí to předělat. Důvodem toho je, že aktuální EV jsou uzpůsobeny tak, aby se mohly vyrábět na stejné lince jako hybridy. To chtějí v další generaci změnit, aby linka byla uzpůsobena přímo pro EV.
A ty kola, to už jsem taky zaslechl, že je vyřešeno
A ty kola, to už jsem taky zaslechl, že je vyřešeno
O tých kolesách som ani nevedel. Niečo som si k tomu teraz hľadal a zaujalo, že použili iný typ skrutiek ako to čo som u Toyoty videl posledné roky.
Lubo
Zdravé názory podporené vlastným výskumom a investíciami.
Predtým ako sa niekto pustí do vysvetľovania prečo vodík nemôže uspieť, tak treba zložiť poklonu Toyote a napr. aj BMW a Hyundai, že skúmajú tieto možnosti.
Energetická hustota kg vodíka je 3x vyššia ako hustota benzínu/nafty. Porovnanie s batériami ani netreba spomínať (150 - 400 x v prospech vodíka). Fyzika a nerastné zdroje do budúcna nepustia.
Myslím si, a som rád, že niekto do tohto investuje. Asi na to tiež majú dobré dôvody.
Predstava 500 kg batérie v každom aute mi nejde dohromady so snahou o ekologickú transformáciu.
Predtým ako sa niekto pustí do vysvetľovania prečo vodík nemôže uspieť, tak treba zložiť poklonu Toyote a napr. aj BMW a Hyundai, že skúmajú tieto možnosti.
Energetická hustota kg vodíka je 3x vyššia ako hustota benzínu/nafty. Porovnanie s batériami ani netreba spomínať (150 - 400 x v prospech vodíka). Fyzika a nerastné zdroje do budúcna nepustia.
Myslím si, a som rád, že niekto do tohto investuje. Asi na to tiež majú dobré dôvody.
Predstava 500 kg batérie v každom aute mi nejde dohromady so snahou o ekologickú transformáciu.
Kedze ropy mame na tisice rokov a veselo ju spalujeme, nechce sa mi verit, zeby bol nejaky problem so surovinami pre baterky. Vodik je podla mna sucasnost, mirai je v konfiguratore, urcite sa da objenat, stacilo tam dat vacsie nadrze a ludia by to kupovali. Spolu s domacou vyrobou vodika a sietou par cerpaciek to mohol byt trhak. Ale ludia nie, kupuju auta s 500 kg baterkami 😄
kuk
… a zatím jim u jejich novýho modelu bz4X upadávaj kolečka a oni nevědí co s tím a dělaj obří svolávačku… Tak a teď tu o Sněhurce a 7 trpajzlíkách bych prosil Toyoto. :-!