Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota GR86 dostala elektrický pohon, Scalar SC1 zamíří na závodní okruhy

22 komentářů

Othello
Zajímavé jsou ty poměrně nízké maximální otáčky resp. nepříliš vysoký krouťák.
Vyplývá z toho, že nejvyšší výkon 245 kW bude k dispozici až v rychlostech nad cca 110 km/h
ACE.
Nepříliš vysoký krouták, to je ironie? Na co by ještě vyšší u takového auta byl?
Othello
Na co ? Přece aby dosáhlo maxima výkonu dříve, od nižší rychlosti. Prostá fyzika
Z parametrů vyplývá, že maximum výkonu není k dispozici pod 5000 otáčkek. Vzhledem k nejvyšším otáčkám jen 12000 to není moc výhodné
ACE.
Asi ti krapet uniklo jak vypadají křivky kroutáku u elektromotorů.
Othello
Pročpak si to myslíš ? Zkus být zcela konkrétní
ACE.
jakej by mělo smysl mít maximum výkonu hned po nástupu? A jak myslíš ten krouták, ten je velmi slušnej, jakej význam by měl nejakej gigantickej?
Othello
Neodpověděl jsi mi proč podle tebe nevím jak vypadají křivky krouťáku u elektromotorů.
Hned jak si to vysvětlíme, dostaneme se i k tvým otázkám.
ACE.
Protože v první větě dáváš do souvislosti otáčky, výkon a krouťák. Kde máš graf, abys mohl házet čísly? Ukaž na cem stavíš můžeme pokračovat
Othello
Otáčky, výkon a krouťák dávám do souvislosti proto, že mezi těmito veličinami existuje jednoduchý a dobře známý vztah, platící vždy, tj. bez ohledu na jejich konkrétní průběhy. Z hodnot max. výkonu a max. momentu se dá snadno zjistit, v jakých minimálních otáčkách může NEJDŘÍVE to maximum vykonu nastat.

Typické průběhy momentu a výkonu u trakčních elektromotorů samozřejmě znám, ale v tomto případě je ani znát nepotřebuji. Pokud tvrdíš opak - že otáčky maxima výkonu nemohu spočítat bez grafů - vysvětli nám zcela konkrétně proč by to nemělo jít. Nevěřím ale že to dokážeš.

Ty to jen sám spočítat neumíš a proto jsi přesvědčený že to nejde. Přesto ti dávám šanci - zkus na postup přijít sám, je to opravdu velice jednoduché. Třeba se ti pak rozsvítí....
ACE.
Bezva, tak vysvětli proč si myslíš, že je tak ukrutný problém, že nejvyšší výkon bude až nad 110 pokud vůbec opravdu bude až těchto rychostech. Protože o tom jestlije to pouze jednokvalt, tam nevidím ani čárku a elektroauta co dosahují těchto vyšších rychlostí často mají víc převodů. A to nemluvím o dalších parametrech. Jen tak pro srovnání, ten podle tebe nepříliš vysoký krouťák je stejný jako u Porsche GT 3
Othello
Hodnota stálého převodu je uvedená v podrobných technických datech v tom videu, a je tam pouze jedna. O vicestupňovém převodu se nikde nezmiňují. Kdyby tam byl, určitě by to dali vědět

No a že by ten výkon až ve 110 byl ukrutný problém nikde nepíšu, to sis vymyslel sám. Nicméně je to závodní auto a proto bych čekal snahu dosáhnout maximum co nejrychleji a v co největším rozsahu rychlostí
Běžné elektromotory v EV zrovnatohle umí lip, proto píšu ze je to zajímavé
ACE.
Když to není problém tak co jsi na tom nepochopil, čemu se tam divíš? Je to prostě odladěno optimálně a krouťák je více než dostatečný, tohle není nákladní dýzl. Pokud jsi chtěl nic neříct, tak se ti to povedlo.
Othello
Aha, tak přece jen nevíš o čem je řeč. Už to vypadalo nadějně ale teď vidím že by to bylo ještě na dlouho a tolik času na tebe nemám. Tak třeba na to přijdeš jindy
ACE.
Právě že vím, ale ty vlastně nevíš co ti vadí a nedokážeš na to pořád přijít. Já ti pomáhat nebudu, já tam problém nevidím. ze začátku to vypadalo že něco na nějakém příkladu dokážeš nebo spočítáš, ale ty jen mlžíš.
Othello
Ok, mám teď chvilku času tak to zkusím ještě jednou. Bavíme se o závodním autě? Ano, bavíme. Co je důležité pro rychlou jízdu? Ano, výkon. Čím větší tím lépe. Čím je dán výkon? Momentem a otáčkami. Fajn. Kolik je max. moment? 468 Nm. Co z toho vyplývá? Že pro dosažení uvedeného největšího vykonu 245 kW se motor musí roztočit na nejmíň 5000 ot. Ovšem nejvyšší otáčky jsou jen 12000. Takže plný výkon máme k dispozici až při cca 42% max. otáček a to odpovídá rychlosti 110 kmh. Při nižších rychlostech resp. otáčkách nelze dosáhnout maxima výkonu.
Jistě znáš běžně průběhy momentů u EV. Takže velmi dobře víš, že dosahují normálně maxima výkonu už kolem třetiny max. otáček. Co z toho vyplývá? Že mají oproti téhle toyotě zřetelně širší pásmo otáček, kdy je k dispozici vysoký výkon. Je to tak lepší ? No určitě ano.
Tak a co by se stalo kdyby tahle Toyota měla trochu vyšší moment při stejném maximu výkonu i otáček? Ano správně, I u ní by nejvyšší výkon přicházel už při nižších otáčkách a jeho pásmo by proto bylo taky širší! Což je u závodního auta podstatná výhoda.

A votom to celé je, už to chápeš?

PS.ano správně namítáš že je to za předpokladu že i tahle Toyota má pro EV typický průběh momentu, tedy v první části konstantní a v druhé části klasická klesající hyperbola. Kdyby neměla, tak tím hůř. Ale to určitě dobře víš taky, žejo?
ACE.
Tak znova, na co by byl byl maximální výkon někde kolem padesátky, když by nad stovkou by docházel? Chápeš mluvíme o závodním autě, v lehké kategorii s relativně uzoučkejma pneumatikama se zrychlením na kilo za 3.9 jak sám říkáš bez kvaltů s jasně daným maximem otáček, když to posuneš celé dolů, tak nepojede ve vyšších rychlostech protože neřadíš a snadno si spočítáš maximum podle otáček. Předpokládám že autoři si to spočítali velmi dobře a použili přesně, aby jim to splňovalo účel. Krouťák je nejspíš takřka konstantní od nuly a je narposto zbytečné posouvat to dolů, aby to zcela zbatečně pálilo gumu. Co dalšího nechápeš?
Othello
Nechápu jak můžeš být tak zabedněný. O jakém docházení výkonu ve vyšší rychlosti tady mluvíš? A krouťák že je konstantní? Viděl jsi už někdy v životě alespoň jeden graf výkonu a momentu elektromobilu?
ACE.
To vypadá že vůbec nechápeš o čem je řeč, bohuže tvoje tupost ti nedovolí pochopit že výkon dole je naprosto na nic a že pak bude chybět nahoře, kde se bude vozidlo nejčastěji pohybovat. (nojasně že není konstantní od uplné nuly bambulo, ale nastoupí brzo a pak se chvíli drží rovně a pak začne pochopitelně klesat) To ty nýmande nedokážeš za celou dobu vysvětlit proč bys chtěl extra výkon dole co bys tím jako získal, pořád něco napadáš, odbíháš od tématu a tuhle jednoduchou věc nedokážeš obhájit. Ano zabedněnost tu rozhodně je, na začátku jsi plácnul kravinu a nevís jak z toho. Začni s tím jakej bys teda chtěl opravdu krouťák, kde položenej a jakej výkon v jakejch otáčkách a nežvaň furt dokola bláboly o ničem.
Othello
Timhle tónem s tebou diskuzi určitě nepovedu. Nauč se slušnosti a pak se přihlas.
ACE.
Hošíku, konečně jsi našel způsob jak vycouvat. jen utíkej, když nevíš tak začni urážet a pak uteč, nakonec jsem něco podobného čekal.
gil54
To ani nemusí i dítě spočítá odhad dojezdu. Dejme tomu při průměrné rychlosti v závodě 100 km/h vychází dojezd na 75 km.

Údaj výdrže 45 minut závodění moc neřekne, tady záleží na té rychlosti zásadně. (Pokud jde o dojezd.)
Arese
...aneb chce se mi zvracet. Víc snad k takové svatokrádeži a prznění původně skvělého lehoučkého auta nelze dodat... :-O :no: