Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeToyota GR86 dostala elektrický pohon, Scalar SC1 zamíří na závodní okruhy
22 komentářů
gil54
To ani nemusí i dítě spočítá odhad dojezdu. Dejme tomu při průměrné rychlosti v závodě 100 km/h vychází dojezd na 75 km.
Údaj výdrže 45 minut závodění moc neřekne, tady záleží na té rychlosti zásadně. (Pokud jde o dojezd.)
Údaj výdrže 45 minut závodění moc neřekne, tady záleží na té rychlosti zásadně. (Pokud jde o dojezd.)
Arese
...aneb chce se mi zvracet. Víc snad k takové svatokrádeži a prznění původně skvělého lehoučkého auta nelze dodat... :-O :no:
×
Sdílení komentáře
×
Vyplývá z toho, že nejvyšší výkon 245 kW bude k dispozici až v rychlostech nad cca 110 km/h
Z parametrů vyplývá, že maximum výkonu není k dispozici pod 5000 otáčkek. Vzhledem k nejvyšším otáčkám jen 12000 to není moc výhodné
Hned jak si to vysvětlíme, dostaneme se i k tvým otázkám.
Typické průběhy momentu a výkonu u trakčních elektromotorů samozřejmě znám, ale v tomto případě je ani znát nepotřebuji. Pokud tvrdíš opak - že otáčky maxima výkonu nemohu spočítat bez grafů - vysvětli nám zcela konkrétně proč by to nemělo jít. Nevěřím ale že to dokážeš.
Ty to jen sám spočítat neumíš a proto jsi přesvědčený že to nejde. Přesto ti dávám šanci - zkus na postup přijít sám, je to opravdu velice jednoduché. Třeba se ti pak rozsvítí....
No a že by ten výkon až ve 110 byl ukrutný problém nikde nepíšu, to sis vymyslel sám. Nicméně je to závodní auto a proto bych čekal snahu dosáhnout maximum co nejrychleji a v co největším rozsahu rychlostí
Běžné elektromotory v EV zrovnatohle umí lip, proto píšu ze je to zajímavé
Jistě znáš běžně průběhy momentů u EV. Takže velmi dobře víš, že dosahují normálně maxima výkonu už kolem třetiny max. otáček. Co z toho vyplývá? Že mají oproti téhle toyotě zřetelně širší pásmo otáček, kdy je k dispozici vysoký výkon. Je to tak lepší ? No určitě ano.
Tak a co by se stalo kdyby tahle Toyota měla trochu vyšší moment při stejném maximu výkonu i otáček? Ano správně, I u ní by nejvyšší výkon přicházel už při nižších otáčkách a jeho pásmo by proto bylo taky širší! Což je u závodního auta podstatná výhoda.
A votom to celé je, už to chápeš?
PS.ano správně namítáš že je to za předpokladu že i tahle Toyota má pro EV typický průběh momentu, tedy v první části konstantní a v druhé části klasická klesající hyperbola. Kdyby neměla, tak tím hůř. Ale to určitě dobře víš taky, žejo?