Úplně je vidět jak Evropský automotive slábne a Čína okamžitě cítí příležitost. Já to už předpovídal 2 roky zpět, ale dostával jsem za to mínusy, když ještě byly pravé.
Naivní představa jak z hlavy Klause.... Čína logicky má nižší náklady a evropské automobilky nikdy nebudou schopné jí konkurovat. Je to částečně i jejich chyba, kdy jim zdarma dávaly desetiletí nabyté know-how.
Nicméně v Evropě umíme vyrábět automobily a už nic jiného. Automotive je to, co Evropu živí a živí to nepřímo snad každého z nás. Pokud kiksnou evropské automobilky a jakože že asi ano, pokud nedojde na zvýšení cla, tak dostane EU těžce po rypáku a už se z toho nevylížeme tak, aby nám bylo dobře jak teď. Čínský plán pro EU, je vytvořit z ní odbytiště a zničit konkurenci. Co má význam, to koupit (že Volvo...?) a zbytek odstranit a udělat to i doma. VW dostává v Číně pěkný klepec, Škoda to tam už prakticky vyklidila. Cílem je vypráskat evropské automobilky i z Číny. Každý kdo si koupí čínské auto, podřezává si větev dobrého bidla pod sebou samým.
Mám známého ve vysokém managementu VW a ten mi u piva říkal, že tam panuje nervozita a zoufalství, protože situaci si všichni uvědomují a řešení nemá nikdo. Éra největší automobilky na světě už nadobro skončila. To je jim jasné. Teď začala nová éra a to éra boje o přežití a udržení si alespoň nějakého trhu. Ty čísla nevypadají zle. A čísla taky hezky vypadají, pokud se kouká na ziskovost. Ale dlouhodobý trend ukazuje počet prodaných kusů a to je už mnohem horší.
Po katastrofálním 2020, který nedopadl dobře pro nikoho, byl rok 2021 pro velké asijské automobilky návrat k růstu (Toyota, HMC), ale VW pouze zpomalil pád.
A to nemluvím o katastrofální soběstačnosti. Následující 2023 čpí průserem v subkách na hony daleko.
Vcelku mě fascinuje, jak jsem se strefil s tím úpadkem před lety. Podobně jako KANKUNEN jsem dostával mínusky a mínusky.... naneštěstí jsem měl pravdu, což mě netěší.
A nevím, jestli se pod různýma roztodivnýma značkama ve statistkách neskrývá ještě nějaká Čína. A čísla stoupají, hlavně u MG, tento měsíc to bylo 77 ks.
Fake budeš nejspíš ty, ne-li nějaký poblouzněný ekofreek. Automotiv Europe se nechtěl s politiky přít to je jasné a já jim rozumím. (Já pro automobilku 25 let pracoval ve vývoji). Možná doufaly, že celá věc nějak vyšumí a nebo se zastaví na nějaké rozumné normě jako na př. Euro 6. Snaha o lepší životní prostředí je ok. Bohužel ekoteroristé vylévají vodu z vaničky i s dítětem...a to je ten problém. :-(
Se spalovákama je to to samý. Jediné řešení vidím ve zvýšení cla, To je donutí vyrábět tady a vyrábět s našimi náklady. Kdo si pak koupí DongFeng, který bude stát stejně jak Škodárna?
Nejprodávanějšího EV v ČR bylo za říjen registrováno 62 kusů. Tentokrát nebyl největší registrátor Škoda Auto Mladá Boleslav, ale ALD, který bude pronajímat 29 kusů Enyaq 60 Komerční bance. Škoda registrovala 13 kusů, ale lepších - osm kusů 80, čtyři RS a jeden základní 60.
jj, je potreba aby EU automobilky skoncily s vyvojem spalovacich aut a vsechny svoje vyvojovy kapacity vrhly do EV, aby mely za par let vubec co prodavat
jinak budou mit velky problem
A co je jako nevěrohodné? Automobilky nejsou žádné bankovní instituce, kde mají politici nakřečkované prachy. Automobilky jsou normální společnosti jako každé jiné. A že to není věrohodné? Bylo by logické a věrohodné, kdyby před 10 lety tady někdo tvrdil, že Německo míří do plynové ruské pasti? Těžko. By se dotyčnému každý vysmál.
Jinak německá páka "na zeleno" má takovou sílu, že Die Grünen resp ESA má v EP extrémně silný vliv. A hezky to do sebe zapadá. Die Grünen a jejich Russlandpolitik, ruský plyn, sluníčko, benzín = velký špatný,...
BTW zavedení cla alespoň na 15 % by srovnalo podmínky. Čína má taky 15 a do nedávna měla 25 %. Takže kdyby jsme na čas dali 25 %, tak nemaj co pyskovat, protože jen děláme to, co oni.
Clo je férové řešení. Chcete prodávat? OK, ale vyrobte to u nás. Naše automobilky vyrábí tam a dokonce je tam stát z části a nebo z většiny vlastní. Tak budeme hrát stejně. Buď clo a nebo nařízení výroby u nás včetně vstoupení státního podílu do společnosti. Ještě moc rádi by přistoupili na clo a na výrobu zde bez účasti státního podniku.
Ukončit spalováky a konkurovat Číně s EV se cenově nedá a tak Evropané toho prodají málo. Vyrábět furt spalováky a nekonkurovat Číně je jen dočasné řešení. Ono to chce asi jet po spalovácích a v rukávu mít připravené EV triumfy. Poskládat EV zas taková věda nebude, stačí to pajcnout od Číny.
S plynem uz jsi zas nekde jinde. Predne se o tomto problemu mluvilo a byla na to i odpoved. Nikdo se nesmal. Obchod s Ruskem byl soucasti Nemecke politiky.
Zavadet cla je kratkodobe reseni vedouci k zaostavani.
Takže vyblokovat Čínu nepomůže, přijdou jiní Asijci.
Mezi největší hráče se dostane Foxconn, ... .
Foxconn aims to supply nearly half of world’s EVs. Foxconn samozřejmě začíná vyrábět i auta pro automobilky v USA, v pořadí je i Apple.
Na jednu stranu se tady pise o tom jak na automotiv stoji cela EU. na druhou stranu ze cely automotiv nema silu ovlivnit normy?..
Prijde ti to verohodne?
Vzdy slo o kompromis.
Edit: koukam ze taky siris fakenews o eko organizacích. Kam na to chodite?…Snaha o neniceni vlastniho zivotniho prostoru je snad neco spatneho?
Dnes tedy můj názor na problematiku čínských "aut" i na "masové rozšíření" EV přetlumočí pánové Burian a Janda. https://www.youtube.com/watch?… od 0:49