Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Test spotřeby s plug-in hybridním BMW X3 xDrive30e

Co by to bylo za dlouhodobější zkušenost s plug-in hybridem, kdybychom se s ním nevydali na videotest spotřeby. Neuteklo tomu ani BMW X3 xDrive30e.
Zpět na článek
6. 11. 2022 20:44
7. 11. 2022 06:03
6. 11. 2022 22:24
7. 11. 2022 09:00
7. 11. 2022 10:40
7. 11. 2022 11:06
7. 11. 2022 16:41
6. 11. 2022 23:06
6. 11. 2022 23:09
6. 11. 2022 23:16
6. 11. 2022 23:19
7. 11. 2022 08:36
7. 11. 2022 09:02
7. 11. 2022 09:05
7. 11. 2022 10:23
7. 11. 2022 11:17
7. 11. 2022 07:09
7. 11. 2022 08:13
7. 11. 2022 16:55
7. 11. 2022 09:26
7. 11. 2022 10:36
7. 11. 2022 13:11
7. 11. 2022 15:37
7. 11. 2022 15:49
7. 11. 2022 19:26
7. 11. 2022 20:09
8. 11. 2022 06:22
9. 11. 2022 08:37
7. 11. 2022 18:12
Avatar - JirkaVejrazka
6. 11. 2022 20:24
Jen video?
Takze my, co umime cist, mame zrejme smulu :(
Rozbalit vlákno
2
6. 11. 2022 20:44
Re: Jen video?
Dyžgrymynace negramotných menšin je v naší civilizaci nepřípustná.
7. 11. 2022 06:03
Re: Jen video?
Plus to, ze se video spousti automaticky. Ja na ACZ vetsinou chodil z mobilu kdyz jsem mel nekde chvili prostoj a chtel jsem zabit par minut (jako treba zrovna ted tady na letisti), ale protoze patrim mezi zrejme dnes uz mensinu, ktera nema neomezeny data, tak uz na to vetsinou pecu, nenecham si to vycucat videama. Ale abychom byli fer, ACZ v tom neni samo, delaj to i jiny weby kam uz moc nechodim.

A navic jsem se tu spotrebu ani nedozvedel. Hadam, ze to zazni jen ve videu, ale tim tady v odletovy hale (cekarne, tramvaji, …) prece nemuzu obtezovat…
Avatar - Mokrous
6. 11. 2022 21:38
Odhlédnu-li od spotřeb,...
...tak by mne seriózně zajímalo, v čem tkví kouzlo neadaptivního tempomatu.

Umí mi to někdo vysvětlit?
Rozbalit vlákno
50
Avatar - JirkaVejrazka
6. 11. 2022 21:49
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Kdyz se ti zalepi radar snehovou brecko, jsi bez adaptivniho tempomatu.

A s nekterymi adaptivnimi tempomaty se moc neda zit na dalnici - jsou moc splasene.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2022 21:57
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Kdyz se mi zalepí sněhovou břečkou, je tak hnusné počasí, že radši nepouziju ani ten obycejnej .
A na dalnici souhlasím, pokud nemá funkci předjíždění. Tzn, že při smerovce nechá najet na minimální vzdálenost k autu pred sebou bez zpomalení.
Avatar - Mokrous
6. 11. 2022 22:23
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Pravda v extrémním počasí raději nevyjíždím, když fakt nemusím. A v takové situaci bych ho nezapnul už vůbec. Ani adaptivní, ani obyčejný. V předchozích 3 autech jsem měl obyčejný a nezapnul jsem ho krom otestování ani jednou.

Stejně v 99% tras řídím sám a po pár dnech zkoušení nového auta skoro žádný z těchto a podobných asistentů nepoužívám. A když už ho někde na dálnici zapnu, zejména v Rakousku a podobně, kde nechci platit pokuty, protože se na tacho moc nekoukám, tak si nějak neumím představit k čemu by mi ten neadaptivní byl. Když při každém drbnutí o brzdu ho musím znovu zapnout. To by mě tuplem nebavilo. Adaptivní aspoň tak nějak jede prostě sám a nemusím nic moc řešit, jen občas předjedu. Na dálnici se ten můj chová pohodově. To samé v obci s delším úsekovým měřením. Tam výjimečně použiju adaptivní, co mám. Jinak mě tempomat už z principu irituje.
7. 11. 2022 00:07
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Záleží na stylu jízdy a hustotě provozu. Moje zkušenost, že čím hustší provoz, tím méně je adaptivní tempomat použitelný a jediné co mi kdy fungovalo jak bych si představoval je travel assist od BMW a to tím, že pracoval plynule a nedělal si přehnaně velké rezervy. Třeba v Mercedesu se peru i jen s “inteligentní rekuperací” (to dělá i bez tempomatu), která automaticky brzdí (rekuperuje) když jedu za nějakým autem.

Většina adaptivních tempomatů nechává příliš velké mezery do kterých ti v hustém provozu furt někdo vjíždí, takže v levém pruhu typicky v Praze v tunelu je to skoro nepoužitelné. I když ti tam nikdo nevjede, vadí mi intenzita reakce (záleží samozřejmě na konkrétním systému) a obzvlášť když vidím před auto před sebou a že není důvod zbytečně brzdit. Na dálnici to zas vyžaduje včasné přejíždění do levého pruhu, protože (opět záleží na modelu/automobilce jak to má udělané) většinou začne lehce zpomalovat už z dálky atd. Takže mě třeba ty nedokonalosti adaptivních tempomatů otravují natolik, že je používám minimálně a jedu většinou na klasiku, kterou prostě jen tlačítkem na volantu vypnu nebo upravím pokud provoz mění rychlost.

Ale jak píšu, je to o tom že nejezdím defenzivně vpravo a vadí mi zbytečně brzdit. Když je možnost tak chci jet v rámci možností co nejrychleji.
Avatar - Mokrous
7. 11. 2022 00:20
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Chápu. A proto v 99% trasy řídím já a ne tempomat i když mi Travel Assist High v B8 FL funguje solidně.
Odstup se dá nastavit minimálně ve 3-4 úrovních, pokud se dobře pamatuju + ještě jeho chování v režimu individual a možná i v ostatních. Musel bych to jít znova všechno poklikat do auta. Vím, že si můžu na volantu nastavovat vzdálenost odstupu a pak rychlost/zbrklost reakcí (comfort, normal, sport...)
Každý auto to má jinak, ale B8 FL/Superb FL s travel assist high to má nastavený dost solidně. I když to nikdy nebude tak dobrý, jako řidič při smyslech.
Avatar - fOE
7. 11. 2022 07:41
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Ano, kazdy adaptivni tempomat si umi nastavit vzdalenost, ale jde o to jaka ta vzdalenost je kdyz je nastavena na minimum. Treba BMW si udrzuje odstup 2x vetsi nez Ford nebo VW a je to presne ten pripad o kterem pise adamzprahy. Taky ta zbrkla reakce pak a zadupnuti kdyz se ti nekdo do te zbytecne velke mezery vetre.

Musim rict, ze snad nejlepe vyladeny adaptivni tempomat mel snad prave Ford. Sel nastavit rozumne, kde nejkratsi vzdalenost byla porad bezpecna, ale ne zbytecne dlouha, jeho reakce byly prikladne v tom smyslu, ze i kdyz ti to nekdo poslal pred cumak ale vzdaloval se od tebe, tak ford proste nereagoval a nechal tu spravnou mezeru vytvorit tim, kdo te predjel. Taky chapal vyhozeni blinkru a dovidel dal nez VW nebo BMW. Pocet "zmateni" na viceproudovych komunikaci byl u nej taky nejmensi z aut co jsem zazil. Jedna z veci kde by se od Fordu mohla ucit i premie.
Avatar - Mokrous
7. 11. 2022 12:03
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Tak Forda jsem nejezdil asi nikdy. To BMW mne překvapuje. Asi nová definice radosti z jízdy :-!
V B8 FL to funguje taky celkem fajn. Nezaznamenal jsem žádná panická brždění, jen občas ten prediktivní na základě špatných mapových podkladů je schopen začít brzdit na jinou rychlost, než je skutečně povolená. Za auty dobržďuje relativně plynule a všiml jsem si, že když auto přede mnou zrychluje, tak i když je blíž, nebrzdí mi, ale když jede pomaleji, tak brzdí a pokud to ten vepředu zašlápne a jde třeba odbočovat, tak jde brzdit taky ostře. V čem je ale na prd je to, jak se moc nemá ke zrychlování, dokud nepřejedu do rychlejšího pruhu. Tam snad i ten Pežó reagoval líp, když člověk vyhodil blinkr. A to samé jízda v koloně a tak. Příliš vlažné rozjezdy. To se ale dá přeplynovat, aniž by ho člověk deaktivoval, takže se s tím asi dá žít. Já ale nejsem správný vzorek řidiče. Já to fakt nepoužívám skoro vůbec. Pamatuju, jak jsem kdysi nechápal, že si někdo je ochoten za tempomat připlácet. To bylo v dobách, kdy stačilo přeřadit a on se vypnul, další generace už umožnily řadit a vypnul se jen brzdou. U manuálu teda. První použitelný jsem zažil právě v 508 II a teď v B8 FL s Travel Assist High. Pustím si ho zase před Linzem příští rok v únoru cestou do Alp :-!
Avatar - JirkaVejrazka
7. 11. 2022 12:13
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Sice je to dost offtopic, ale pridam se - V Priusu je adaptivni automat na dalnici vicemene nepouzitelny (je to ale taky auto MY 2015), v Kie celkem v pohode. Ale Kia uz nema ten "hloupy" - proto jsem to psal, jel jsem v zime na hory po nemecke dalnici a adaptivni tempomat to vzdal hned na zacatku :(
Avatar - Mokrous
7. 11. 2022 12:52
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Tak ono asi záleží na implementaci. Pokud to automobilka nezvládla a přidá se vánice a namrzající břečka na radaru v nárazníku, tak je asi debata na téma tempomat zbytečná. V takovém případě bych asi nejel ani těch 130 a tempomatil bych si sám...

Ale jsou i méně drsné situace a někomu stačí déšť a už nefunguje skoro nic. Třeba hlídání mrtvého úhlu u Peugeotu. Nebo se ti rozplácne můra o slo před kamerou a čau. Spousta senzorů si prostě neví rady se situací lehce odlišnou od naleštěného povrchu na saloně minutu před prodejem. Pak vyjedeš do reálného světa a je po ptákách.
7. 11. 2022 17:47
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Tak s adaptívnymi tempomatmi BMW mám skúsenosť necelých 5 rokov a žiadne zbrklé reakcie ani nezmyselné odstupy som nezaznamenal. Ani jeden problém ani nepredvídaná reakcia, a to jazdím dosť.

To Škoda Superb II mi párkrát adaptívnym tempomatom takmer zapríčinila nehodu. Vodič za mnou mal čo robiť pri náhlych plných brzdách.
Všetky situácie na diaľnici v ľavom pruhu, predo mnou km nikto, vpravo jeden kamión, vzdialený cca 1,5m.
Naučilo ma to preventívne držať nohu na plyne vždy pripravený to rozbehnúť.
7. 11. 2022 01:50
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Ja mam nejdradsi klasicky neadaptivni tempomat, ktery i pribrzduje z kopecka.
Na dlouhe trasy 1000km+ po dalnici mam potom rad adaptivni, precejen kdyz jsi unavenejsi, je to kus bezpeci navic a je dobry to mit.
Ze to u BMW jde prepinat je super.
Avatar - Mokrous
7. 11. 2022 02:12
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
On existuje i nějaký tempomat, který nepřibržďuje z kopce?
Avatar - Mikesus
7. 11. 2022 04:35
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Treba ségra co má v Leonu. Z kopce jen přestane přidávat, ale nebrzdí. Takze se to z většiny kopců rozjíždí. Myslím že to bude dělat každý tempomat, který nemá adaptivní funkci, kromě hybridů, který to zvládnou rekuperací.
7. 11. 2022 07:16
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Tuším, že ve starších Peugeotech, kupříkladu 307 to tak bylo taky. Význam takových tempomatů jsem nikdy nepochopil. Když to neumí držet rychlost z kopce tak to je pro mě k ničemu.
Avatar - Brmbalik
7. 11. 2022 14:51
Re: Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Kazdy tempomat, ktery je neadaptivni, tudiz hloupy, jen vypne dodavku paliva, brzdi jen mototem.. Delaji to Kie, Hyudaie, Skody, VW, Ford, Peugeoty atd...
Avatar - Mokrous
7. 11. 2022 17:07
Re: Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
I to je brždění :-! I když ne skutečné.
Avatar - Brmbalik
7. 11. 2022 20:46
Re: Re: Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Ano, ale to nema na starosti tempomat...
Avatar - Mokrous
7. 11. 2022 21:56
Re: Re: Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Úplně nerozumím. Tempomat má na starosti držet zvolené tempo, tudíž i zpomalovat, když se auto rozjíždí víc, než má jet. Primitivní tempomat jen brzdí motorem, adaptivní i brzdami a jsem přesvědčen, že existují i neadaptivní tempomaty schopné brzdit brzdami, aby držely zvolené tempo i z kopce. Hybridní a EV vozy potom rekuperací.
Avatar - Mikesus
8. 11. 2022 05:55
Re: Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
To fakt není brzdění. :-[] :-[]
Avatar - fOE
7. 11. 2022 07:30
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Pribrzdujici tempomaty jsou za me nejvetsi zlo, protoze proste zerou brzdy. Na dalnicich je spousta kopcu, ktere se daji pocitat na kilometry a na konci takoveho aby clovek premyslel co mu zbylo z desticek. A neni to jen pocit, auta s pribrzdujicim tempomatem vazne zerou brzdy vic nez auta bez.
IMHO jedina vyhoda toho, ze se nam do aut vnucuji ruzne hybridni systemy je prave to, ze zvladaji z vetsiny dalnicnich kopcu "pribrzdovat" rekuperaci a tedy fakticky bez sahani na brzdy. V takovem aute proti pribrzdujicimu tempomatu ani popel.
Avatar - Mokrous
7. 11. 2022 12:18
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Vidím to stejně. Opravdový smysl a výhody má tempomat jedině u EV a hybridů.
U klasiky ICE jen žere ty brzdy a projebává v nich drhocennou kinetickou energii a díky tomu auto při jízdě na tempomat vždycky žere o dost víc, než předvídavý řidič, který nejede jako prase brzda plyn. To je taky nevýhoda. A pro mne osobně ještě teda to odpojení od ovládání auta je hrozné. To už můžu jet vlakem.

Tempomat je jeden z důvodů proč se vedou pořád hospodský debaty, jak to někomu může žrát 5/100, když druhýmu to bere 6/100 a třetímu to samý auto 7/100...
Sice mají stejnej motor, ale jeden má předokolku/zadokolku, druhej 4x4 a jeden úzký malý kola, druhej bačkory, jeden jezdí plynule, druhej zbrkle a další na tempomat a jinej po městě a další štreky a je to.
7. 11. 2022 13:09
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Co se spotreby tyka, to platilo dobre 20 let. Bezne jsem bez tempomatu delal o 0.2l nizsi spotrebu.
Dnes uz to u dobrych aut neplati a tempomat vs ridic neudelas ani 0.1l na sto rozdil. Mozna stale neco usetris, ale uz je to v podstate nemeritelne (u aut co jezdi pod 6,5l na sto i na dalnici ve 130).

Vyzkouseno na Golfu, Passatu a Mercedes E. Ani na 1000km trase nejsem schopny udelat meritelny rozdil. A to jsem to ze zvedavosti skutecne zkousel a myslim, ze umim nohou drzet konstatni rychlost nejspis lip nez tempomat.
Avatar - fOE
7. 11. 2022 14:14
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Souhlasim, dokonce se spis priklanim nazoru, ze s tempomatem pojedu za min nez bez.
Avatar - Mokrous
7. 11. 2022 14:41
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
No a já to vidím zase opačně, viz výše... :-!
Avatar - Mokrous
7. 11. 2022 14:39
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Ono možná jde taky o to, že se snažíš držet konstantní rychlost, což není vždy ideální. Jde o 2 věci. Termální účinnost motoru a setrvačné síly v terénu, který není zcela rovný. Paradoxně ti pak může vyjít lepší spotřeba, když na to občas trošku šlápneš a pak zase dlouze plachtíš a nebo se z kopce trošku víc rozjedeš a do kopce odlehčíš atd. Přesně to, co tempomat nikdy nedělá a jen tupě udržuje rychlost a ještě zbytečně odrbává destičky a kotouče.
7. 11. 2022 13:07
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Treba Mercedes nejdriv kratce pribrzdi a hned podradi jeden pak druhy stupen aby nemusel pouzivat brzdu. A z dlouheho kopce zacne brzdit brzdama az kdyz tohle nestaci.

Kdyz dva delaji to same, nemusi to byt to same.

Nebo napr. Passat pribrzduje tempomat s preferenci zadnich kotoucu, coz mam rad, protoze 1. auto se “natahne” a ma mensi vliv na dynamiku jizdy, je to prijemnejsi pribrzdeni a 2. pouziva tedy obcas zadni kotouce, ktere se jinak na brzdeni podileji mene, takze u klidnych ridicu temer vubec a pak jim odchazi spis na rez nez na opotrebeni (ahoj automaticka parkovaci brzdo co zatahnes vsechny kotouce i pri parkovani na rovine a pak se to po 4 dnech stani v desti sotva odtrhne).
7. 11. 2022 13:26
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Tá preferencia zadných kotúčov v určitých situáciách znie dobre :yes:
Avatar - fOE
7. 11. 2022 14:15
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Preferenci zadnich kotoucu mel i onen ford a naopak po dlouhem tahlem brzdy smrdeli od uplne tristniho prehrati. To je takove setreni pri kterem nechci slevu zadarmo. Ne, diky. Automaticky brzdici tempomat byl pro me duvod jej pri ceste z kopce pokazde vypnout.
7. 11. 2022 14:34
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Kdyz dva delaji to same, nemusi to byt to same. :-!

Ale beriem, nemám skúsenosť. Díky za skúsenosť s Fordom. Len vzhľadom na to, že sa mi predné kotúče opotrebúvajú oveľa viac sa mi to celkom pozdávalo.
7. 11. 2022 08:44
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Nevím jestli bych napsal splašené, ale reagují špatně. Brzdí strašně pozdě a panicky a zrychlují zase ležérně a než jim dojde, že je silnice před autem už prázdná, tak v tom levým pruhu brzdí provoz, že auta za tebou už mají tendenci troubit že překážíš. Je to fajn featura v pomalu jedoucí koloně, ale jinak je to k ničemu. V zásadě to moc nepoužívám.
Avatar - twistedTSD
9. 11. 2022 00:39
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Proto měla i taková trojková Fabia radar vyhřívaný. U novějších modelů to myslím zmizelo, nevím proč.
6. 11. 2022 23:56
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
mám adaptivní ve Škodovce a v Alfě a v obou autech funguje skvěle, klasiku bych fakt nechtěl ani za nic. Možná těm lidem vadí že adapťák je moc defenzivní na dálnici a prostě autu před tebou nechává odstup a ono pak nechce uhnout.... jinak nevím....
Avatar - Mokrous
7. 11. 2022 00:17
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Mně třeba ten odstup přijde v B8 FL zcela adekvátní. Ono, lepit se ve 140 někomu na *** není úplně zdravý nikdy. A mimochodem se dá nastavit minimálně ve 3-4 úrovních, pokud se dobře pamatuju + ještě jeho chování v režimu individual a možná i v ostatních. Musel bych to jít znova všechno poklikat do auta. Vím, že si můžu na volantu nastavovat vzdálenost odstupu a pak rychlost/zbrklost reakcí (comfort, normal, sport...)
Každý auto to má jinak, ale B8 FL/Superb FL s travel assist high to má nastavený dost solidně. I když to nikdy nebude tak dobrý, jako řidič při smyslech.
Avatar - fOE
7. 11. 2022 07:34
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Jakejkoliv tempomat je lepsi nez beztempomatovi strelci, co jedou na dalnici do kopce 120, z kopce 140 a tak je clovek mezi Prahou a Brnem predjede treba i 20x. Tvuj pripad to nejspis nebude, neb jsi zde nekolikrat psal, ze jezdis spis dynamicky :-) , ale nekterym bych pouzivani tempomatu dal snad i povinne.
7. 11. 2022 08:07
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
a on je nějaký rozdíl mezi autem, které předjedeš a autem, které předjedeš podruhé?
7. 11. 2022 08:38
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
takže tobě přijde normální se s někým předjíždět furt dokolečka? to je snad jasný že to otravuje, zvyšuje počet potenciálně rizikových situací atd ne???
7. 11. 2022 08:45
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
takže auto, které už jsem jednou předjel je předjet více rizikové, než to, které předjíždím poprvé? :D jediné na čem se asi shodneme, že to někoho může otravovat. ale to je asi na vrub toho ježdění na tempomat. na tempomat jezdím v tranzitu, protože je otravné držet plyn na podlaze pro konstatní 140ku.
7. 11. 2022 10:31
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
tak to snad otravuje každého ne? navíc to brzdí plynulost, vytváří nebezpečné situace.... Nevím proč děláš při pondělku blbýho....
7. 11. 2022 10:49
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Nedělám blbeho. Nechápu, proč někoho rozčiluje styl řízení druhého člověka. Nerozciluje me, když chce předjet kamion a ja musím chvilku čekat. Nevadí mi, že někoho predjedu nebo on předjede me. Jestli někoho baví jízda na tempomat, taky mu to neberu. Ale nechtěj po mně, abych to delal taky ;-)
Copak jsem autista, kterého rozhodí, když veci nejsou tak jak jsem zvyklý a dostanu záchvat?
7. 11. 2022 20:09
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
OK, já rád Praha Brno projedu tak, že prostě předjedu třeba 50 aut a 5 aut předjede mě (tzn. musím jim uhýbat atd.). Tobě je to jedno, a klidně budeš autu uhýbat 50x prostě proto, že jeho majitele baví jezdit neplynule. Neberu ti to, ale takhle to má tak 1% lidí. Ti ostatní chtějí jezdit normálně....
7. 11. 2022 22:29
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Mas se po předjetí zařadit. Takže uhybas vlastně porad ;-)
Avatar - fOE
7. 11. 2022 09:30
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Ano
Avatar - Mokrous
7. 11. 2022 12:26
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Vzpomínám na jednoho bývalého kolegu z práce. Ten jezdil jako by byl na gumě. Chvilku 90 a pak zase 150 a tak pořád dokola. To bylo skutečně na palici :-!
Jinak mi to zase tak moc nevadí, když někdo na dálnici zpomaluje a zrychluje, pokud to zrovna není ve stresu a netvoří tím vyloženě špunty.
Já většinou jedu rychleji a snažím se být od ostatních co nejdál, když to provoz dovolí. A většinou jedu celou cestu "jedním" tempem. Tzn. třeba tam 150 a zpátky, když se mi nechce, tak klidně i 120 a poslouchám muziku a nechám se předjíždět. Nejezdím ani jako JoJo, ani na tempomat jako vlak.
Avatar - Dinar
7. 11. 2022 10:44
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Kouzlo tempomatu bmw je právě v tom, že umí oboje, tj. jednoduše přepínat mezi adaptivním a klasickým tempomatem. Na ten klasický (neadaptivní) přepínám ihned po nájezdu na dálnici, adaptivní tempomat je pro jízdu na dálnici nevhodný, jako řidič to umím na dálnici lépe, tempomat ovládám sám palcem na volantu. Naopak, pro jízdu po běžných silnicích v aktuálním provozu je adaptivní tempomat perfektní, drží si odstup, řidič se nemusí neustále soustředit, podobně poskakování v kolonách, jízda ve městě, tam je neocenitelný, ale na dálnici je prostě lepší klasika, protože není nutno vyhýbat do levého pruhu 200 metrů za autem, které chci minout, mezeru za přede mnou jedoucím autem si řídím sám, žádné panické brždění, když do mezery někdo vjede atp.
Avatar - Mokrous
7. 11. 2022 12:32
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Asi je to model od modelu jiné a stejně tak řidič od řidiče. Chápu, že to předčasné brždění je otravná věc, pokud je ta vzdálenost extrémně velká. Na druhou stranu, když nestihneš předjet a zavře tě jiný auto/auta, tak už musíš na brzdu a pak zase zapínat a tak pořád dokola a v tu chvíli je mi takový tempomat k prdu, jelikož mi připomíná inkluzivního školáčka, který se bez asistenta nedojde ani vyčurat. A já mu toho asistenta dělat nechci. Mě tyhle činnosti psychicky vyčerpávájí mnohem víc, než když podvědomě prostě řídím celý auto sám.
Avatar - Dinar
7. 11. 2022 12:46
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Jo, souhlas, že je to řidič od řidiče. S tempomatem jezdím přes dvacet let, s adaptivním max. pět let, dřív jsem ho vůbec nechtěl, až ten nechutně hustý provoz posledních let mě k němu přivedl. Každopádně, je to otázka zvyku, já na dálnici pracuju levým palcem místo pravou nohou (myslím tím jízdu bez tempomatu), umím za ty roky odhadnout podle situace před sebou, kdy zmáčknout "canc" a kdy pak "res" aniž bych musel nohama na pedály, u akt auta to mám pod jedním tlačítkem, takže ergonomicky naprosto v pohodě. Nenarazil jsem na adaptivní temp. u žádné značky, který by při jízdě na dálnici nebrzdil zbytečně brzo, někdy panicky, který by nezpomalil zbytečně daleko při dojíždění pomaleji jedoucího auta v pravém pruhu, který by se uměl rozjet okamžitě poté, co přede mnou jedoucí auto po předjíždění uhne do pravého atp., atd., mám rád když věci odsýpají, nemusí to být nutně otázka zběsilé rychlosti nebo agresivity, ale spíš svižných reakcí, a ty adaptivní tempomat založený na radaru z principu nemůže mít takové jako živá síla za volantem. Ale je to fakt podle vkusu každého soudruha, mně je každopádně na bmw sympatické, že mi dá, na rozdíl od většiny ostatních, vybrat. ;-)
Avatar - Mokrous
7. 11. 2022 12:56
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Tak možnost volby je vždy velké plus.

Já si taky někdy řídím tím palcem, ale to je fakt 3x do roka někde cestou na dovču, kdy už mám dřevěnou nohu a tak si ji sundám z pedálu a chvilku si procvičím palec. Po pár km mě to ale zase začne sját a vrátím se k řízení pravým kotníkem. Každej to má holt jinak.
7. 11. 2022 13:15
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Neadaptivní dělá vždy přesně a vždy stejně to, jak je nastaven a jak já zrovna chci. Naučíš se to za pět minut. (Odlišnosti v chování různých výrobců malé.)
Adaptivní se chová pokaždé trochu jinak, proč je studium na čtrnáct dní a stejně to většinou dělá trochu jinak, než chci já. (Odlišnosti v chování různých výrobců daleko větší.)
Avatar - Mokrous
7. 11. 2022 13:22
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
No tak moc složité to asi není, když jediné, co neadaptiv dělá, je to, že jede tolik, kolik dostal zadáno plus to z kopce většinou neubrzdí, podle modelu.
Učit se to nemusím, problém je, že v reálném provozu se neustále deaktivuje brzdou a znovu ho musím aktivovat, což je totální opruz.
Adaptiv pokud funguje dobře jsem ochoten chvíli strpět.
7. 11. 2022 13:30
Re: Odhlédnu-li od spotřeb,...
Ok, jen jsem popsal rozdíl, nehodnotím, co je lepší, každému může vyhovovat něco jiného.

Pokud je obtíž aktivace - zmáčknutí jediného tlačítka na páče u volantu, třeba - a chápeš to jako opruz, pak ano, Snad jedině, že charakter takového provozu pro použití obyčejného tempomatu tedy asi není zcela vhodný.

Dobře, místo slova "naučíš" si dosaď "zjistíš".
6. 11. 2022 22:24
Nechapu
Spotreba 30kWh ve meste, ktera nasledne klesa na dalnici??
A v zaveru se dozvim, ze bezne jezdi ve meste za 25kWh. :-O

Pripomina mi to "test" spotreby Toyoty HEV vs dieselu. :no:
https://www.auto.cz/…spornejsi-143066

To byl zase "test". :-(

Jak to ma vypadat je zde:
https://www.auto-motor-und-sport.de/…w-x3-xdrive-30e/

Jaka byla teplota v testu? Co je to pražštějsí provoz?? Prumerna rychlost 37km/h ve meste je dost! Jaka byla CENA nabijeni? Ve vyctu perel acz chybi jeste napr. toto:
https://www.auto.cz/…zstvi-pro-113573
Martine, bylo by mozne mene averze vuci elektro a vice profesionality? Proc mi u tebe spotreba 30kWh ve meste neprekvapila? Proc pokazdy kdyz testujes hybrid (kdyz uz nesmyslny podminky nenastavis sam - viz Most) se proti tobe vsechno spikne? :D
Rozbalit vlákno
5
7. 11. 2022 09:00
Re: Nechapu
Fanatismus (z lat. fanaticus, posedlý, od fanum, posvátné místo) je slepá vášnivá zaujatost, nekompromisní a krajně jednostranný postoj nebo jednání člověka, který nějaké téma, myšlenku nebo věc pokládá za tak cennou, případně tak ohroženou, že námitky či odpor proti ní vyvolávají jeho zuřivost. Fanatik se vyznačuje neschopností kritického odstupu, intolerancí, nepoučitelností a jistou omezeností.

Dle wikipedie naplňuješ všechny znaky fanatika.
7. 11. 2022 10:40
Re: Nechapu
Nekdo oznacuje sve diskuzni protivniky za (eko) fanatiky nebo teroristy a fasisty.

Ja se k tomu nesnizim.

Diskutuji o spotrebe hybridu. ;-)
Ne o Romanovi nebo Donovi.
7. 11. 2022 11:06
Re: Nechapu
Ale ano, máš pravdu v tom, že 30kWh na 100 dává něco tušit buď o záměrné senzaci či o neschopném šoférovi. Až tak špatné auto to snad být nemůže, aby se takovému číslu nedalo vyhnout.
Každý hybrid má v genech záměr umět pomoci řidiči k nižší spotřebě. Když řidič neumí nebo nechce, tak schopnosti hybridu jdou vniveč. Ostatně tak je to s každým strojem či nástrojem.
Avatar - Romana  Horká
7. 11. 2022 11:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 11. 2022 16:41
Re: Chrápu
Roman Horký von Panelák byl lepší :yes:
Avatar - Mikesus
6. 11. 2022 23:06
Re: Nechapu
Ja jsem se pořád nedokázal přes celou Prahu dostat na tech 7.3, co měli v testu. Jediná možnost, jak toho dosáhnout je jet buď po okruhu 130, nebo vyrazit z centra u řeky nahoru na Bílou horu. Ale už nesmím jet zpět dolů, to pak zase tech 7.3 zkazí.
Rozbalit vlákno
8
6. 11. 2022 23:09
Re: Nechapu
Stejne tak by ses tezko dostaval na 30kWh. ;-)

Jinak:

Proc vychazi video natocene 19.8. az 6. listopadu?
Proc je v testu elektricke spotreby i spotreba benzinu (a evidentne na to ridic poradne slapal)?
Proc je to vse tak netransparentni?
Avatar - Ozzman
6. 11. 2022 23:16
Re: Nechapu
Já aktuálně po Praze 8,4 a 10,5... takže to jde, když se chce :D
6. 11. 2022 23:19
Re: Nechapu
S cim? Jezdis ted Highlanderem?

Mikes myslel Highlandera.
Avatar - Ozzman
7. 11. 2022 08:36
Re: Nechapu
Ja vím, čím jezdí, ale v testu je X3, on zacal o svem auteC tak sem zacal o svych… to vadi ? Nad 7,3 s prstem v nose po Praze ;)
7. 11. 2022 09:02
Re: Nechapu
V pohode. :-)

Jen my se bavime o testu Highlandera, kde byla nerealna spotreba - tak jako v tomto testu. Proto Mikes uvedl svou spotrebu...
Avatar - Ozzman
7. 11. 2022 09:05
Re: Nechapu
Jo to ma byt ve stromu ? Vidim to jako nove vlakno bez kontextu.
Avatar - Mikesus
7. 11. 2022 10:23
Re: Nechapu
Jo má to být vlákno. No bohužel tyhle stránky občas si dělají co chtěj.
Reagoval jsem na donvitovu připomínku ke spotřebě a odkaz právě na test HL.
Avatar - Ozzman
7. 11. 2022 11:17
Re: Nechapu
Už chápu, takhle to totiž vypadalo jinak, protože je to chybně zobrazeno
6. 11. 2022 23:58
Jako sorry ale do PHEV tričko s krátkým rukávem nepatří!
my plagiňáci jezdíme ve svetru, pak to nežere těch 30 ;-)

ne vážně, kára asi fakt skvělá, já s tím Supem iV taky furt spokojen.... když je to dobře naladěné tak to PHEV auto fakt smysl má.... 30kwh dám se Supem jen v mrazu když musí hodně topit, jinak v těch teplotách kolem 10-15st. je těch 25 myslím v pohodě dosažitelných....
Rozbalit vlákno
9
7. 11. 2022 08:50
Re: Jako sorry ale do PHEV tričko s krátkým rukávem nepatří!
To žere poměrně dost. Tipoval bych míň. Kolik ujedeš na baterku, když si normálně zatopíš a nesnažíš se šetřit proudem?
Avatar - JirkaVejrazka
7. 11. 2022 09:20
Re: Jako sorry ale do PHEV tričko s krátkým rukávem nepatří!
Moje auto je asi extrem, ale mesicni prumer za rijen mam nekde mezi 15 a 16, s topenim. Tech deklarovanych 50 km bych asi po meste ujel, bohuzel casto jedu nekam kde auto vychladne a pak jedu zase jinamm atd. atp., Takze realne tak tretina energie padne na topeni.
7. 11. 2022 10:46
Re: Jako sorry ale do PHEV tričko s krátkým rukávem nepatří!
Jo to bych tak nějak tipoval mezi 15 a 20 kWh. 25-30 mi přijde strašně moc. 50 km je pěkný. S tím povětšinu času vesele vyžiješ a když holt jedeš dál, tak tam máš motor :yes: ;-)
7. 11. 2022 09:30
Re: Jako sorry ale do PHEV tričko s krátkým rukávem nepatří!
Hele u Supa iV je asi problém v tom, že nemá tepelné čerpadlo, ale topí to prostě jak fén :-) aspoň to jsem o tom někde četl, zas tak moc mě to neinteresuje....

Každopádně:
- minimum, po rovinatém městě kde se jezdí 50kmh plynule, jsem měl 14kwh, s vyplou klimou
- normální spotřeba když je kolem 10-15 stupňů je tak 22kwh
- když fakt mrzne tak je to asi 30-35, nevím, už je to rok co mrzlo a nepamatuju si to přesně.... ale +/- to bude sedět

Takže v nejideálnějším případě fakt najedu reálných 55km na baterku (i po skoro třech letech, kdy ta baterka má najeto tak 30tkm). No a v tom mrazu to asi bude nějakých 25km. Ale takových dnů je do roka relativně málo... a i tak do práce na elektriku dojedu, takže pohoda.
Avatar - JirkaVejrazka
7. 11. 2022 09:47
Re: Jako sorry ale do PHEV tričko s krátkým rukávem nepatří!
To jsou asi realne a rozumne udaje. Jak jsem psal, moje auto je extrem. Podle oficialnich udaju je jeste uspornejsi nez TM3 z prvnich let vyroby (a samozrejme mnohem mene vykonne).

Ja se v prumeru dostanu v lete tesne pod 12, nejhorsi mesicni prumer je tesne nad 25. Topim vzdy, pokud jedu dal nez kilometr. Ted kdyz poslednich par dnu byly teploty mezi 10 a 15 stupni jsem jezdil nekde okolo 16-17 kWh.
7. 11. 2022 10:32
Re: Jako sorry ale do PHEV tričko s krátkým rukávem nepatří!
tak ty máš Toyotu a ta je asi lehčí, na EV provoz vyladěnější a má i to tepelné čerpadlo.... takže to je ten rozdíl.... i tak ale ten Sup jezdí v ročním průměru tak za 20kwh, což bych řekl že jde....
7. 11. 2022 10:49
Re: Jako sorry ale do PHEV tričko s krátkým rukávem nepatří!
Jasný to chápu, že tě to neinteresuje. Taky bych se s tím nezalamoval. Výhoda bude v jednoduchosti takového řešení a v rychlosti jak to začne topit. Jestli to zbaští pár kW navíc je asi fuk. Trápilo by mě to u EV kde ti to pak radikálně omezí dojezd, ale u PHEV prostě dotočíš benzín a jedeš. I tak dojezd asi dostatečný. Chápu, že jsi s tím spokojený :yes:
7. 11. 2022 20:12
Re: Jako sorry ale do PHEV tričko s krátkým rukávem nepatří!
přesně, na krátké trase do práce je mi celkem jedno kolik to žere, hlavně že to nenastartuje spalovák....
7. 11. 2022 10:49
Re: Jako sorry ale do PHEV tričko s krátkým rukávem nepatří!
měl jsem iV rok a potvrzuji do puntíku, minimum chladno, déšť (nejezdil jsem s ním ve sněhu) bylo 27km, maximum jsem dal po okreskách 54. Běžně kolem 40km.
7. 11. 2022 07:09
Ad tempomat
Tempomat, zejména ten co umí brzdit, je super vec. Problém je v pitomcích přede mnou, kteří tempomat nemají a nedokážou udržet konstantní rychlost. Pokaždé na dalnici dojedu nějakého troubu a pověsím se na něj neadaptivnim tempomatem řekněme na 120 km/h. A najednou bez jakékoli příčiny ten šmejd jede 90. Z kopce a před ním nic a rovina. S adaptivním to není lepší. V Tesle jsem se vždycky divil proč najednou jede tak zbytečně pomalu.
Rozbalit vlákno
3
7. 11. 2022 08:13
Re: Ad tempomat
Neumím udržet konstantní rychlost. Je to ubíjející, uspávající, pro mě nebezpečné. V Maďarsku umí udržet konstantní rychlost, tam by se ti mohlo líbit. Jedou v levém pruhu, dvacet aut za sebou, všichni drží konstantní rychlost. Metoda "vláček".
Dokud mě někdo neohrožuje na životě, nevadí mi ani rychlíci, ani loudalové.
ps nejlip je to asi vidět na kamióňácích, co to pošlou mimo dálnici, jaký to jet hodiny konstantní rychlostí...
Avatar - Mokrous
7. 11. 2022 12:42
Re: Ad tempomat
Musím říct, že mě konstantní rychlost taky totálně ubíjí. Úplně to nesnáším.
Kompenzuju si to alespoň dynamickým předjížděním. Když vidím, že je vhodná situace na předjetí a jde to, tak dám plnej a trochu se zhoupnu a jak předjedu, tak zase nechám auto zpomalit na původní tempo. Takže nikoho moc neotravuju zbytečným zpomalováním, jako mnozí a zároveň se trochu probudím.
To předjíždění se 2 aut z nichž jedno jede 129 km/h a druhé 129,4 km/h a celý akt trvá asi 24 kilometrů mě taky totálně pije krev. Tohle je celkem běžnej sport na dálnicích v AT. Tam většinou rezignuju a dám ten adaptivní tempomat a kašlu na to a "koukám po kopečkách".
7. 11. 2022 16:55
Re: Ad tempomat
Rakušáci jsou můj nedostižný vzor. Těm nikdy nedojde trpělivost, neproblikávají, můžeš předjíždět rychlostí 110 km/h kamióny v pravém pruhu dlouhé minuty a oni za tebou smířeně jedou, dokud tě to bude bavit. Naopak, když jedeš jako prase, ještě na tebe blikají, že co to jako má být:)
7. 11. 2022 09:26
PHEV
Pekné video a príjemné auto.
Obyčajne mám rád text, ale toto bolo relatívne krátke, bola tam aj emócia, veľmi fajn.

Dojazd elektro 37 km (v teste) - 45 km (inokedy zvyknutý na nižšie spotreby),
- Asi to má pre niektorých ľudí zmysel keď bývajú vo veľkom meste, príp. dochádzajú často cca takú vzdialenosť, a navyše napr. v dome s fotovoltaikou, príp. nabíjaním v práci,
- Ani benzínová spotreba nebola úplne zlá, 7,3 l/100 km.

Tým, že mesto nejazdím sa zmysel vytráca, chýbalo by mi aj tých 100l v kufri oproti klasickej verzii.
Cenovo sú porovnateľné výkonové verzie plus mínus rovnako: 30e, 30i, 30d.

Z hľadiska toho, že nám PHEV a elektro majú rýchlo priblížiť bezemisnú budúcnosť mi vadí metodika na určovanie priemernej spotreby a emisií, ktorá je pre ne veľmi priaznivá. Ale v realite je to úplne inak (napr. Spritmonitor uvádza priemer 31 vozidiel 6,06 l/100 km + elektrina).
Rozbalit vlákno
9
7. 11. 2022 10:36
Re: PHEV
... no, marná sláva, při těch evropských limitech, plynulosti provozu atd. je dnes i pro diesel hodně těžké porazit PHEV auto i na delší vzdálenosti.... Samozřejmě u tempomatových 140kmh na dálnici diesel vede, ale jakmile se jede pomaleji, takž už se to rychle obrací.

Jinak Sup iV na 120 vzorcích na spritmonitoru má spotřebu 4,5L.... čili ten litr a půl navíc u těžšího a méně aerodynamického SUV asi tak nějak odpovídá....
7. 11. 2022 13:11
Re: PHEV
V celkovej priemernej spotrebe spritmonitor 6,06 l/100 km + elektrina nevidím žiadnu nižšiu spotrebu, napr. oproti môjmu dieselu X5 30d s dlhodobou spotrebou 7,5 l/100 km. Verím, že X3 30d by bola o čosi nižšie.

Nejako sa tá záchrana planéty nekoná, aspoň nie cez PHEV. Česť výnimkám, ktorí dochádzajú denne do 50 km a vždy nabito. Ale tie sa na spritmonitore nejak hromadne nepotvrdzujú...

Holt, chcem byť viac eko a robím preto veľa. Ale čakal som od PHEV väčší ťah na eko bránku a lepšie výsledky.
A zdá sa, že reálne výsledky negatívne prekvapili aj EU a ekologické nadácie (tvrdia, že reálne emisie sú 6 x vyššie ako deklarované). EU to údajne zohľadní v novej metodike: https://www.fleeteurope.com/…ons-dramatically
7. 11. 2022 15:37
Re: PHEV
7,8 plus elektriku mam v 45e a to za tim ob den taham nalozenou trinapravu. S x3 30d jsem jezdil mezi 7-9l, X5 40d bylo spis 9-10.
Jako jasne,PHEV fakt nejezdi za 2l, ale jestli 40i za 13, 40d za 10 nebo 45e za 7 je rozdil. Ale o tom to neni, jizdni projev phev je neporovnatelnej, plus v terenu s vlekem je ten elektromotor k nedoceneni
7. 11. 2022 15:49
Re: PHEV
Tomu rozumiem, v Tvojom prípade to má zmysel už len kvôli silnému motoru. Ďakujem aj za reálnu spotrebu.
Sú určite aj iné príklady, keď je PHEV fajn voľba. Kamarát dochádza s PHEV 30+30 km do Bratislavy a to je super.

Ja keď by som jazdil X5 45e za 6,5 - 7l + elektriku, to už radšej X5 30d za 7,5l. Aj tým, že v meste jazdím minimum a okrem toho by mi chýbal priestor v kufri. Planéte by to v mojom prípade tiež nepomohlo, obávam sa, že skôr naopak.

Reálne sem tam na 45e pozerám, zvažujem predaj auta a kúpu nového. Ale vždy ma to po takomto článku a komentároch rýchlo prejde.
7. 11. 2022 19:26
Re: PHEV
kufr je u 45e stejny jako u ostatnich, nema prostor pod podlazkou (pouze na nabijecku).
Phev se silnym benzinem je balzam na dusi a co to zvlada se zatizenim je neuveritelny.
Ale potkal jsem dnes kamarada s ted uz minulym RR supercharger a ten zvuk to je teda monstrum. Kazdy ma svoje...
7. 11. 2022 20:09
Re: PHEV
To verím, že tá motorizácie je fajn. V 540i som si ju užil za 2 roky dosť.
Ten priestor pod podlahou dokážem dobre využiť tým. Ale to by možno vyriešila sieťka na oddelenie batožinového priestoru.

Más aj natáčanie zadnej nápravy? V aktuálnom aute mám, skladovky majú kompromisy a toto je jeden z nich. Neviem či to vôbec na 45e ide.

Stále mám 45e v okrajovom výbere, o to viac, že mám fotovoltaiku na dome s prebytkom 5-6 mesiacov do roka. Len 95% mojich ciest je ďaleko vyššie nad dojazd, vrátane Nemecka apod.
Avatar - speedfred
8. 11. 2022 06:22
Re: PHEV
U X5 45e išla nakonfigurovať aj natáčacia zadná náprava keď som nad ňou uvažoval ale ako to je teraz netuším.
9. 11. 2022 08:37
Re: PHEV
Já ji tam mám a je to zajímavý řešení. Jednoznačný plus je v manévrování, tam není co řešit. Ale je docela zajímavý, jak se to snaží v přetáčivým smyku auto chytit, je to naprogramovaný perfektně.
7. 11. 2022 18:12
Re: PHEV
Čiste teoreticky, ja sám so adept na phev (aj so k tomu momentálne dosť blízko). Denne 2x cca 33km po meste, možnosť nabíjať doma aj v robote a keď vyleziem mimo mesto , či už služobne alebo súkromne, tak ma neobmedzuje dojazd. Takto poskladám cca 32000 za rok