Nápad budiž, ale trochu mi uniká praktické využití, snad mimo nějaké specifické ojedinělé případy, myslím. Plus navíc vždy podložka a dalších 20 šroubů, tedy asi i o něco vyšší cena a možná i hmotnost.
Já myslím, že tím hrozící bankrot asi odvrátí těžko.
Je to jednoduché a ekonomické, super nápad. Děláte jedno kolo (design) na různá auta (jiné rozteče a počty šroubů) ...celkem výrazné úspory ve výrobě. Proč ne, když budou mít konkurenční cenu a homologaci.
Zavedenému výrobci, který vyrábí tisíce a tisíce kol, mnoha designů, různých průměrů, různých šířek a různých ET, tento nový nápad ekonomicky, podle mě, moc nepomůže. I kdyby díky tomuto řešení místo - dejme tomu - 350 modelů vyráběli dál jen 320, úspora ve výrobě možná ani nepokryje vícenáklady na 20 pevnostních šroubů navíc k těm dvaceti standardním, plus cenu čtyř podložek včetně polyamidových středících kroužků na každou sadu. Sám jsi to také napsal, cena bude hrát podstatnou úlohu.
Klíčový byznys těchto výrobců jsou zpravidla dodávky kol do prvovýroby a pochybuji, že by to některá automobilka chtěla na komerční auta montovat.
V tom by som si dovolil zase ja nesúhlasiť s Tebou.
Jeden dizajn diskov nikdy nevyrábajú pre všetky autá. V prípade medzikusu, ktorý si zaplatíš naviac, môžeš mať na aute kolesá, ktoré sa Ti páčia, hoci máš povedzme Lanciu predtým by sa na ňu montovať nedali. BBS si teda týmto krokom rozširuje základňu potenciálnych zákazníkov. Jak medzi majiteľmi áut, tak medzi automobilovými výrobcami, lebo tí budú môcť tým pádom ponúknuť väčšie možnosti individualizácie.
Ďalšia vec - výroba medzikusov zďaleka nie je taká náročná a nákladná ako výroba foriem na tlakové odlievanie ďalšieho disku. Výrobca tým rozhodne nemálo peňazí ušetrí. Jedna forma namiesto napr. desiatich, to už niečo je. Ceny týchto nástrojov sa pohybujú rádovo v stovkách tisícov Eur, čo rozhodne pocíti aj veľký výrobca. V konečnom dôsledku ušetrí možno aj zákazník, lebo disky vyrábané vo väčšom množstve budú rozhodne lacnejšie ako tie, ktoré sa robia v malých sériách kvôli zriedkavejším montážnym rozmerom - dištancie a pár skrutiek naviac nebudú stáť nezmyselný majland.
No a po tretie - prečo si myslíš, že niečo takéto je určené do prvovýroby? To by bolo doslova zahodenie zmyslu a potenciálu tohto nápadu. Naopak, pridaná hodnota bude v tom, že ak sa Ti bude nejaký ich dizajn diskov páčiť, proste si ich kúpiš. Nebude treba špekulovať nad tým, či sa na tvoje auto dajú namontovať alebo nie.
Samozrejme. Ono to môže dopadnúť všelijako - dnes je trh tak absolútne nevyspytateľný, že dobrá vec môže pohorieť a blbosť na kvadrát sa naopak uchytí a zaznamená úspech. Trh ovplyvňuje množstvo faktorov, keď ide o veľké peniaze, tak aj nelegálnych a neetických, napriek tomu sa to deje.
Ja každopádne takéto úsilie, ako ukazuje BBS (teda pracovať, prichádzať s novými vecami a neriešiť to podvodmi) oceňujem a držím palce, aby im to vyšlo.
Držet skladem jeden univerzální disk a různé “adaptéry” je náhodou úplně super. Když něco chci, chci to hned. A spousta výrobců disku ti dneska řekne, že jen na objednavku :-(
Já si kolikrát vybral kola a nebyla na moje auto. A kvalitní lehká kola poznáš i na autě, jede to líp než s těžkými originály. Kdo zkusil ultralegery pochopí.
chtěl jsem od nich kupovat ty CI-R na Teslu, ale zákaznická podpora nulová. Se zákazníky vůbec nekomunikují. A i když věřím, že ta kola jsou kvalitní, tak do toho nakonec nejdu.
uniká, chápu, že tím adaptérem lze měnit velikost středového otvoru a ET, ale jak by se tím měla změnit rozteč děr? V článku se variabilita rozteče zmiňuje, ale ta je snad daná tím, s jakou roztečí jsou vyvrtány díry v samotném ráfku.
Já jsem to pochopil i podle obrázků tak, že jednou sadou šroubů se přišroubuje podložka k autu s roztečí auta a až potom se druhou sadou šroubů našroubují kola jen do samotné podložky - adaptéru -, ale už s jinou roztečí vlastního kola. Proto asi i u obrázku té podložky jsou pohozené vždy dvě sady rozdílných šroubů po pěti kusech a i proto je v podložce je 5 děr kuželovitě zahloubených a 5 děr se závitem.