Poslední šance na záchranu? Krachující BBS vynalezlo univerzální kola
Jedna sada pro všechny má zachránit opakovaně bankrotující stálici automobilového trhu. Trik je v mezikusu mezi nábojem a diskem vozidla.
Německý výrobce kol BBS se v posledních letech připomínal spíše vyhlašováním bankrotů než inovativními přístupy. Produkce ikonických disků z Bádenska-Württemberska patří mezi ověřené dodavatele pevných a lehkých ráfků typického vzhledu, nicméně povedené produkty minulosti nestačily na udržení ekonomické stability. Poslední oznámení insolvence proběhlo před dvěma lety a teď je tu značka znovu, aby představila novinku.
U BBS vynalezli kolo. Jakkoliv by se faktické oznámení mohlo zdát ironické, ve Schiltachu se opravdu vrátili ke kořenům a zapracovali na rozšířeném použití stěžejního výrobního artiklu. Šanci opakovaně bankrotujícímu podniku dalo sloučení pod křídla gigantu v oblasti odpružení (KW Automotive). Slávu BBS má obnovit nabídka univerzálních litých kol, která se technicky hodí na každé auto.
Sjednocující technologie bude uvedena na trh pod novou řadou kol nazvaných příhodně BBS Unlimited. Nadějné portfolio uvede oblíbený design BBS CI-R s pěti dělenými paprsky, další vzory či povrchové úpravy budou brzy následovat. Modelové řady série BBS Unlimited dovolí přehazovat sadu disků mezi několika automobily různých predispozic. Jeden set ráfků může posloužit majiteli různorodé garáže bez problémů s upevněním nebo předpisy.
Každý alu disk z obchodu charakterizují rozdílné hodnoty šířky, průměru, tvaru profilu, počtů děr, rozteče anebo zálisu. Údaje odpovídaly konkrétnímu vozu a nemohly být ignorovány, dokud nevzniklo něco jako univerzální adaptér od BBS, který připraví podklad pro homologované usazení jakéhokoliv kola z řady Unlimited.
Prototyp BBS CI-R 5x117,5 doplňuje patentovaný adaptér náboje z eloxovaného hliníku včetně polyamidových středících kroužků zamezující vibracím. Právě hliníkový mezikus zaručuje maximální dosedací plochu univerzálních kol u všech aut. Montáž je vyřešena, zbývá ještě míra zapuštění kol do karoserie, což lze korigovat díky výběru adaptéru z verzí šířek od 1,4 do pěti centimetrů.
Podložky se používají od nepaměti, nicméně Němci doplnili vlastní preciznost spolu s některými součástkami a pokusí se z nové řady kol vytěžit vzestup osvědčené stálice automobilového průmyslu. Edice BBS Unlimited prošla certifikací TÜV, aby se mohly středové pokličky BBS opět vrátit na některá z nejlepších vozů aktuální nabídky. Typickými nosiči pavučinových kol byly před krachem civilní i závodní vozy Porsche či BMW.