Veterán
Nejenže elektromobilita není žádný pokrok. Ona je to dokonce věc přežitá a dvakrát poražená. Jednou benzinem a podruhé párou. Elektrofans jsou zabedněné zpátečnické fosílie 😁
(B)EV fanatismus je odporná věc. Ale elektrifikované pohony v (1) hybridech a v (2) EV v odůvodněných případech, dokonce i jako hračka, mají svůj smysl.
A víš, že podle nové Euro7ky budou nové plug in hybridy muset být povinně vybaveny softwerem, který bude hlídat, jestli ve městech jezdí na elektřinu? Pokud nebudou mít dobito a auto přepne na spalovací pohon, po ujetí 5 km od prvního upozornění prostě přestane jet! Čímž se ovšem tato auta samozřejmě stanou v praxi neprodejnými, ale ekofašisty z vedení EU to samozřejmě nezajímá... 😲 😲 😲 :no:
Tak pokud si chtějí nárokovat výhody elektromobilů, dává to trochu smysl. Ale aby auto přestalo jet je samozřejmě kravina, mělo by v takové situaci jen mít "nevýhody" spalováku.
To jako fakt? To jsi vzal kde? Máš nějaký odkaz?
Jak to chtěj řešit? Navigace? A když si soft usmyslí, tak tě zasekne uprostřed přeplněné komunikace, zkolabuje kvůli tobě doprava a ty budeš čekat na odtah? No tohle by snad nikdo nevyrobil, ani si to nekoupil.
Jak to chtěj řešit? Navigace? A když si soft usmyslí, tak tě zasekne uprostřed přeplněné komunikace, zkolabuje kvůli tobě doprava a ty budeš čekat na odtah? No tohle by snad nikdo nevyrobil, ani si to nekoupil.
Ano, bude to samozřejmě přes GPS.
To je logické, ale pořád nevěřím, že něco takového je oficiálně vydané. Pokud ano, prosím aspoň o článek.
Díky, jestli se to tak dá říct. To je naprostý masakr a nejspíš to zapříčiní reálné ukončení výroby PHEV automobilů. Protože si neumím představit, že by tohle někdo chtěl mít dobrovolně na krku. Strašné.
Pane Dragoune, napsal jste: "za další více než století se u tohoto druhu vozidel nijak radikálně nezvýšil…" proč jste v celém článku neuvedl zásadní parametr pro srovnání, kterým je kapacita baterií?
tipnul bych si že hodnoty kapacity baterek těchhle superveteránů nejsou k dispozici, těžko pak dělat nějaké přesnější srovnání.
V podstatě kapacity byly malé tehdy a jsou malé i dnes. Na tom se nic zásadního nezměnilo
V podstatě kapacity byly malé tehdy a jsou malé i dnes. Na tom se nic zásadního nezměnilo
Ale určitě jsou a dnes jsou samozřejmě řádově vyšší. Tehdy dosahovali přijatelného dojezdu malým výkonem a malou rychlostí. V podstatě to byly spíš takové golfové vozíky...
... z parametrů se to dá i cca dopočítat - kdybychom nerealisticky předpokládali, že maximálního dojezdu šlo dosáhnout maximální rychlostí, tedy na plný výkon, vyjde nám kapacita baterií v řádech nízkých jednotek kWh (takže v podstatě se bavíme o kapacitách, které dneska mají lepší mopedy)
... z parametrů se to dá i cca dopočítat - kdybychom nerealisticky předpokládali, že maximálního dojezdu šlo dosáhnout maximální rychlostí, tedy na plný výkon, vyjde nám kapacita baterií v řádech nízkých jednotek kWh (takže v podstatě se bavíme o kapacitách, které dneska mají lepší mopedy)
Při uvedených rychlostech do 25km/h mohl mít elektromobil spotřebu do 6kWh/100km. Tehdejší dojezd byl zmíněn kolem 70km. Z toho plyne, že kapacita baterií tehdejších aut byla do 5kWh. Dnešní běžné kapacity jsou o řád vyšší, tedy nejméně 10x. Pokud uvažujeme průměrnou kapacitu baterií dnes kolem 66kWh a uvažovali bychom i stejnou rychlost jako je zmíněna v článku, dnešní elektromobil by tak ujel přes 1100km. Tolik k vašemu "nic zásadního nezměnilo".
On se samozřejmě radikálně zvýšil. Pokud bychom postavili něco jako Teslu s maximálkou 40 km/h bez topení a klimatizace, pak bych si tipnul, že by 2000 km na jedno nabití dala (takže to je nějaký 30-40 násobek oproti dojezdu tenkrát).
Podobně by dopadlo i porovnání tehdejších a dnešních spalováků, ovšem maximálka 40 km h by takové auto i tady degradovala do nepoužitelnosti.
Asi by ta Tesla nevážila 290kg, že ne?
Dojezd se váže na kapacitu baterií a určitě ty vozítka nedostaly 100kWh baterky.
Kdyby tehdy postavili auto okolo 2,5 tuny, kde by baterie měla přes 100kWh, tak by mělo dojezd maximálně 2x horší, než současný modely a ne 40x.
Dojezd se váže na kapacitu baterií a určitě ty vozítka nedostaly 100kWh baterky.
Kdyby tehdy postavili auto okolo 2,5 tuny, kde by baterie měla přes 100kWh, tak by mělo dojezd maximálně 2x horší, než současný modely a ne 40x.
Tehdejší baterie 100 kWh by zřejmě měla o dost víc než 2,5 tuny sama o sobě (2,5 tuny by totiž vážila dnešní olověná baterie),, takže v autě o váze 2,5 tuny by jistě být nemohla....
...který jen demonstruje současnou absurditu násilného protalčování zkratomobilů elektrickou ekofašistickou lobby. Tato elektropřibližovadla nebyla ve férové tržní soutěži schopna konkurovat spalovákům už před více než sto lety a v podstatě úplně to samé platí i dnes. 😒] :no:
Ve férové soutěži nejsou schopné v městském provozu konkurovat především dieselové smradláky - proto mají obrovské úlevy na spotřební dani z nafty a jsou jich plná města. Úlevy u elektromobilů reflektující výrazně nižší lokální negativní externality alespoň dávají nějaký smysl....
Spotřební daň je nižší z důvodů nákladní dopravy a těžké techniky a z důvodů srovnání cen okolních států. Ne proto, aby jezdili naftový Octavie po centrech měst.
Že si někdo koupí diesel do města je dnes skutečně blbost. Ale ne každý, kdo si koupí diesel je blbec, protože někdo jezdí daleko a hlavně mimo město. A moderní diesel je už velmi solidně čisté auto. Tím spíš, když pálí vysokocetanové palivo na bázi HVO.
Že si někdo koupí diesel do města je dnes skutečně blbost. Ale ne každý, kdo si koupí diesel je blbec, protože někdo jezdí daleko a hlavně mimo město. A moderní diesel je už velmi solidně čisté auto. Tím spíš, když pálí vysokocetanové palivo na bázi HVO.
Naprostý souhlas. A jen tak mimochodem pro případné antidieselisty - já osobně jsem žádné naftové auto nikdy nevlastnil a když mi stará čoudící TDÍčka smrdí pod nos, taky je proklínám! 😄 Ovšem moderní nafťáky s filtrem pevných částic a vstřikováním močoviny mě fakt nevadí. Teď je tedy potřeba nikoliv je násilně vyřazovat z výrobních programů automobilek, ale zajistit jejich velmi přísné a nekompromisní emisní kontroly v rámci budoucích TK!
Naprostý souhlas. Tady se vedou křížové výpravy proti všem dieselům, včetně těch reálně čistých. Ale zcela se ignoruje fakt, že po silnicích jezdí tisíce vraků bez reálně platné STK (protože úplatky a nulová kontrola) a tisíce aut s vykuchanými DPF. A místo toho, aby takový šroty policie okamžitě na místě zabavila, tak nedělá nic. A jako bonus je internet plný šikovných a dobráckých firem, které za úplatu udělají ze slušného vozu skutečný rakovinomet a ještě se s tím chlubí a fungují. Jak to, že nesedí v base a jejich firmy nejsou zrušené? A spokojení burani můžou dál denně chlastat kýbl píva, na který jim zbylo, když nemuseli kupovat do svýho vraku novej filtr. A můžou se dál všude chlubit, jak to ochcali a ušetřili a ukazovat všem, jaký jsou bezohlední kre téni a jak pomáhají sousedovi, aby měl nemocný děti.
Průměrné stáří vozového parku máme 15 let plus, naše STK je akorát tak synonymem korupce (mimochodem dobrý příklad pro různé anarchokapitalisty, že represivní aparát v soukromých rukou je naprostá zhůvěřilost) a vždycky se začne argumentovat dieselem plnícím minimálně Euro 7 v kombinaci s e😜erimentálním palivem z kdoví čeho... Vraťte se do reality...
... Mimochodem ty argumenty o moderních dieselech slyšíme asi tak 25 let. Tehdy se taky říkalo: "jo ten Fiat Ritmo z roku 1980, to je smradlák, ale moje Octavia TDI Euro 3, to je něco úplně jiného, ta ten vzduch spíš čistí". Tak se dneska na ty O1 TDI podívejte...
Přitom se složitě vymýšlí, jak řešit následek, když stačí jednoduše škrtem pera vyřešit příčinu - tzn. nastavit daně správně. Osobní diesely by neexistovaly, spotřeba benzinu a nafty by byla v rovnováze s výrobou (nafta by se nemusela dovážet jako donedávna z Ruska) a byla by to pro všechny win win situace.
... Mimochodem ty argumenty o moderních dieselech slyšíme asi tak 25 let. Tehdy se taky říkalo: "jo ten Fiat Ritmo z roku 1980, to je smradlák, ale moje Octavia TDI Euro 3, to je něco úplně jiného, ta ten vzduch spíš čistí". Tak se dneska na ty O1 TDI podívejte...
Přitom se složitě vymýšlí, jak řešit následek, když stačí jednoduše škrtem pera vyřešit příčinu - tzn. nastavit daně správně. Osobní diesely by neexistovaly, spotřeba benzinu a nafty by byla v rovnováze s výrobou (nafta by se nemusela dovážet jako donedávna z Ruska) a byla by to pro všechny win win situace.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Případně ty ....sériově vinuté cívky.... taky nezní moc dobře, cívky se takto nevinou ale zapojují, U sériových elektromotorů určitě.
Ale jo, jako docela obsáhlá připomínka historie prima, prohrabat se v tom určitě dá kupu práce.... 😄