Vyzkoušeli jsme nový Peugeot 408, který je křížencem několika automobilových kategorií. Čechům by mohlo nejvíce pomoci přirovnání k Octavii se zvýšeným podvozkem. Jak stylový Francouz jezdí?
Za mě tohle prostě je overkill. Designéři si dali lajnu koksu pokaždé když přišli na dvanáctou do práce po předešlé pařbě v gayklubu každý lichý pracovní den.
Uvidím naživo, ale myslím že to bude stejné jako 308. Předpovídám že ten design se stane extrémně rychle neaktuální. A rozhodně nepůjde o auta jako byl P406 Coupe nebo 206 či 605, které dodnes hýří eleganci a neuvěřitelným šarmem :-!
Ale, a to jen eufemisticky, extravagance. Stylové jsou třeba produkty Maserati nebo Jeep (každý jinak). I když v rukou těchto patlalů je jen otázka času, než zmrví i ty. Jinak crossover vyšší střední, ve kterém dřu hlavou o stropnici a auto neví, jestli má brzdit nebo rekuperovat, to je za mega vyloženě skvělý kup.
Jistě že ano, Peuget 406 byl zástupcem střední třídy. To, že auta za 25 let narostla všechna, za to ta 406tka nemůže. Prius 2. generace sem nemůžeš vůbec srovnávat, to je nejlepší auto, co kdy lidstvo vymyslelo, to je pak vůči všem autum nefér :) Já jsem pokud si pamatuji vyšší, než ty a do 406 sedanu vzadu jsem se posadil velmi komfortně, hlavně ty 90s francouzské textilní sedačky jsou pro mne to nejlepší, co v autech bylo :)
p.s. i ta tvoje wikipedie co si sem citoval to potvzruje hned v prvních větách :D
Tak tato 408 je opravdu odstrašující případ, jak se nemá stavět auto - od každého něco a nic pořádně. Fakt prapodivný stroj, a ještě je to doražené strašným i-Cocpitem a naprosto zoufalou nabídkou motorizací. :-O:no::no::no:
P.S. Samozřejmě vím, že vnímání designu je výsostně subjektivní, ale nazvat toto mohutné, vulgární a přeplácané "něco" hezkým či sympatickým vozem opravdu nemohu. Je to o to bolestivější, když si člověk uvědomí, jak hezká elegantní auta Peugeot kdysi dělal... :-( A své úžasné hot-hatche načisto zařízl, což je naprosto neodpustitelné... :-O:-(:no::no::no:
Ano. 406 byla naprosto typická střední třída své doby. Víc typicky to skoro ani nešlo. 406, Laguna, Xantia, Vectra, Passat, Mondeo. Kolik srovnávacích testů proběhlo.... stovky?!?
A stejná třída jako Octavia to fakt nebyla. Octavia byla vždy nižší střední i když mnohdy byla řazena nesmyslně do střední třídy.
Zkus si alespoň otevřít internet a něco si k tomu najít. Děláš tu ze sebe osla. 406 byl zástupce střední třídy. Nižší střední byla 306, konkurent Golfu, o kterém nikdo nemůže pochybovat, že je nižší střední.
Následně 407 a 508 pokračují v linii střední třídy a konkurují autům jako Passat, Mondeo, A4, C, 3, Vectra a následně insignia atd.
Od kdy byla 405-6-7 sedan nižší střední třídy :-O ? Tohle byl vždy typický zástupce střední třídy = D segmentu a nyní Peugeot nahradil ve dvou posledních generací čísly 508.
Nižší střední byla 306/307/308 a ta pořád existuje...
pamätám si časy, kedy azíjske automobilky pracovali na tom, aby sa ich auta páčili európanom. Také Suzuki sa zameralo na indiu a vlastne číňania teraz kopírujú japonský dizajn. Ja fandím EÚ značkám, ale fakt nechápem prečo by som mal jazdiť na drahom francúzovi, ktorý je určený primárne pre čínu...
Smutné je že žabožrouti si s kříženci tu hubu namleli už nesčetněkrát. A oni stejně zas a znovu zkříží co jim přijde pod pazoury a vytvoří prasopsa co nic nedělá pořádně. Není ani SUV, ani Coupe, ani sedan, ani limuzína...
Vy prostě umíte. Vy umíte zabít legendu jak nikdo další. Koukněte někdy do Japonska jak se vyšvihnul za 30 let Prius. A pak srovnejte, jak jste dos**ali svůj sedan nižší střední 40x od legendární 406 s cx 0,3 a výkonem 160kw po čínskej sráč 408 s cx 0,298 a výkonem 160kw. Ubožáci.
Jo, blbý překlep , uznávám, psal jsem to na mobilu (a díky tomu, že mám dovolenou taky v polobdělém stavu.) Ale pokud bych tady zařadil 406 do nižší střední, styděl bych se mnohem, mnohem víc! :-)
Dobrý den,
účelem prvních jízd s vozem není dosáhnout co nejnižší spotřeby, ale v omezeném čase auto co nejvíce vyzkoušet. K běžné každodenní jízdě mají daleko a tím pádem se může dost lišit i výsledná spotřeba paliva. Až se nám 408 dostane do klasického redakčního testu, může být hodnota jiná. V textu je spotřeba zmíněna spíše pro zajímavost.
Brácha 406 1,8 16V kdysi měl. Proto na to upozorňuji, to snad vážilo 1,2t prázdné (-500kg!!!) a aerodynamika, tedy i ta čelní plocha, nebyly vůbec špatné.
Chceš mi říct, že 406ka je vyšší třída, než Corolla či Octavie, Megane, Golf/Jetta či třeba Prius?
A že je stejná třída jako třeba superbéčko?
Tak to jsem nevěděl co mám před barákem za fáro. Ale proč ne, to nemůže nepotěšit. Díky za upozornění. https://cs.wikipedia.org/…wiki/Peugeot_407 https://cs.wikipedia.org/…_t%C5%99%C3%ADda
Jenom mi tedy přijde humorné, že ve střední 406 si průměrný dospělý mačká vzdadu kolena, zatímco v nižším Priusu má místa habaděj :-)