Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 150 km/h na dálnici ano, či ne? Bude Česko jediné na světě?

Plán zvýšit rychlostní limit na dálnicích na 150 km/h, který plánuje uvést v život Ministerstvo dopravy, může udělat z Česka raritu. Jaká jsou pro a proti?
Zpět na článek
25. 11. 2022 15:55
25. 11. 2022 18:35
25. 11. 2022 21:51
25. 11. 2022 16:11
25. 11. 2022 18:06
25. 11. 2022 18:58
26. 11. 2022 00:34
26. 11. 2022 13:33
25. 11. 2022 22:12
25. 11. 2022 15:55
polaci
podle me tim jen nastveme polaky, protoze ti maj jen 140
a ti si pak reknou - cehuni maj 150, my jsme vetsi a dalnicema protkanejsi zeme, dame 160
a nas ministr dopravy pak s tvari hrace pokeru prihodi na 180, protoze polaci prece nemuzou mit vic, a hlavne, kdyz to valej po D1 a pak po neexistujici D52 do vienna, tak prece chceme aby od nas co nejrychlejc zmizeli
a polaci pak ...
... jenze to narazi na to, ze nektery auta maj omezeni jen na 180 a co pak ???
hahaha

z myho pohledu kazdopadne JO (neplest si s ANO)
ale v dnesni dobe, kdy hrozi energeticka krize a nafta bude brzo nedostatkovy zbozi, bych se do tehlke vetsich akci moc nehrnul a odlozil to...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - lyon667
25. 11. 2022 18:35
Re: polaci
Krátkodobý výkyv cen paliv je irelevantní argument, navíc aktuálně ceny spíš klesají.
25. 11. 2022 21:51
Re: polaci
u cenu vubec nejde
kdyz nebude, tak das rad stovku za litr a jeste si vystojis kilometrovou frontu
25. 11. 2022 16:11
150 určitě ano
ale zároveň s tím přísně pokutovat překročení o 10 km/h.
Jen zvýšit na 150 znamená, že so k tomu všechna hovada přičtou 30 a pojedou 180.
Rozbalit vlákno
10
25. 11. 2022 16:14
Re: 150 určitě ano
150 jezdím prakticky pořád a nikdy s tím nebyl problém. s povolenou 150kou budu jezdit tak rychle, až se budu sám bát. to není dobrej nápad:) nechme to jak to je. dálničních měřičů potkávám fakt málo.
Avatar - lyon667
25. 11. 2022 18:42
Re: 150 určitě ano
To se bojis rychlosti jako takove, nebo rychlosti neprizpusobene aktualnim podminkam? Je to dost rozdil.
25. 11. 2022 20:00
Re: 150 určitě ano
byl v tom kus nadsázky. i kdy vím, že třeba jedno pivo by asi nic nezhoršilo, stejně jsem za nulu a s tou maximálkou jsem taky spokojený. navíc, souhlasím, co napsal někdo další v diskusi, úseky jako u Lipníka, kde jsou tři pruhy, tam by to mohlo klidně lítat 150, ale na dvouproudové dálnici kde bude dovolených 150 už kamión hned tak nepředjede, resp. bude víc případů, kdy do něho vzadu někdo vletí...
25. 11. 2022 16:15
Re: 150 určitě ano
na dalnici muzes pricist 50 abys neprisel o papiry ...
25. 11. 2022 16:19
Re: 150 určitě ano
Tím hůř ale naštěstí aut, která pojedou 200 už dnes tolik není, hlavně těch nových :-)
25. 11. 2022 16:24
Re: 150 určitě ano
kazdy normalni auto ma dnes omezovac na 250
verim, ze cinany v omezovani moc automobilek nasledovat nebude
25. 11. 2022 16:35
Re: 150 určitě ano
Hlavně je to celé jenom populistický slint, kterým je potřeba zamaskovat děsivou daň z elektřiny, která se jmenuje zastropování ceny a další zlodějny ODSáckého spolku. Nikdy za této vlády se to nezrealizuje.
25. 11. 2022 17:24
Re: 150 určitě ano
Ty jsi majitel elektrárny?
25. 11. 2022 17:55
Re: 150 určitě ano
Skor by som riesil tych, ktori sa vlecu 120 v lavom pruhu, alebo podobnou rychlostou predbiehaju kamion. To je realne ohrozenie bezpecnosti na ceste.
Avatar - rohYpnol
26. 11. 2022 11:10
Re: 150 určitě ano
150 je pro naše dálnice totální pí.... To může chtít prosadit opravdu jen současná vláda totálního tupců v čele s Fialou :no: :no: :no:
Avatar - JirkaVejrazka
25. 11. 2022 18:00
Na dvouproudych dalnichci?
Za me nema vubec smysl o tomhle uvazovat tam, kde jsou dalnice jen dvouproude (coz je bohuzel vetsina). Uz ted je to o hubu, kdyz se pred auto jedouci 140 nahle presune auto spechajici rychlosti 97km/h, co se shovavalo mezi dvema pomalymi nakladaky.

Na usecich kde mame tri pruhy bych tu diskusi klidne vedl, i kdyz myslim ze pravdepodobnost zvyseni maximalni rychlosti je miziva.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - lyon667
25. 11. 2022 18:39
Re: Na dvouproudych dalnichci?
O pocet pruhu nejde, spis je potreba system dynamicke regulace rychlosti na zaklade hustoty provozu. Pokud je dalnice prazdna, neni duvod rychlost omezovat i kdyby mela jeden jediny pruh.
26. 11. 2022 00:38
Re: Re: Na dvouproudych dalnichci?
Dynamicka regulacia je fajn, ked na nu vodici reaguju. Na cilkularke v londone, 4 pruhy, pise max 50mph pred nami zapcha a pozriem sa okolo a ja som jediny co spomali. Takze danovy poplatnik draho zaplati za inteligentny system, co potom bude ignorovat a aj tak si postoji v zapche
Avatar - Mokrous
26. 11. 2022 13:36
Re: Re: Na dvouproudych dalnichci?
Bohužel mám stejné zkušenosti. Kdyby se to dodržovalo, bylo by to parádní.
Avatar - xxc
25. 11. 2022 18:56
Re: Na dvouproudych dalnichci?
Co je tam také nebezpečné? Rozdiel rýchlosti je len 40 km, stačí dať dole nohu z plynu :-)
Avatar - Mokrous
25. 11. 2022 21:12
Re: Na dvouproudych dalnichci?
Mno já nevím, já jezdím po dálnici občas docela rychle (radši nebudu psát kolik, když to tu vždy vzbudí pozdvižení) a nikdy nemám problém s auty, která jedou 80, 100, 120...
Stačí nejezdit jako retard a nenastavovat si tempomat na 200 a spoléhat na asistenty. Jen stačí koukat a myslet a bejt trošku soudnej.
Prostě je volnější úsek, tak si přidám, blížím se k pomalejším, sundám nohu z plynu, fyzika se postará o zpomalení, výjimečně použiju brzdy, smysluplně a bezpečně objedu pomalejší a pak tomu zase naložím. Aspoň u jízdy neusnu. Ale nedělám to autům za sebou, že bych jim měnil pořád tempo a tím je prudil. Vše podle situace. Většina bohužel moc tempo nemění a mnoho řidičů jede obec neobec 70-80, nebo zase jako prasata na nepřehledných a nebezpečných úsecích. Na dálnici zase předjíždí rozdílem 0,5km/h. Říkám jim "Kníže Ignor"
Ono se dá jezdit i rychle i plynule i ohleduplně, ale je fakt, že většina bohužel nechce. Čím dál víc vidím jen sobeckost, tupost, nepozornost, agresi a aroganci, případně školící mindráky atd...
Ale zákony jsou pro masy a tak vždy na tupost mas doplácí i ti, kteří by zvládli s prstem v nose parametry i 2x vyšší.
Vodorovné značení, to je taky kapitola. Častokrát teču, že nesmím předjíždět a vidím kilometr daleko a jinde bych si netroufl ani na Zetor, ale je tam přerušovaná... To se netýká ale dálnic.
Avatar - narona
26. 11. 2022 10:13
Re: Na dvouproudych dalnichci?
Přesně tak ale na tento způsob jízdy je třeba určitou míru odhadu a IQ což mase chybí, proto jsou zákony takto nastaveny.
Avatar - rohYpnol
26. 11. 2022 11:19
Re: Na dvouproudych dalnichci?
Hele, úplně jednoduše:

Když budeme vzájemně ohleduplní a rozumní řidiči, tak tu klidně můžeme zrušit rychlostní omezení úplně.

Chápeš? Nebo ti to ještě nedocvaklo?!?

Prostě jsme národ bezohlednych tupců, za volanty sedí různé pipiny, vyhulenci, retardi, psychopati, slepci, tupci, stíhači, kuřbuřti, narcos, zombie atd. atd. Řidičák tu dostane i opice co uteče ze zoo... Takže 130 kmh je při dnešním provozu naprosto nadstandardní rychlostní limit :-!

A hlavně probůh 150 kmh v naší zemi? Proč?? I kdyby celá D1 byla 150 kmh, tak kolik času to uspoří??? Vůbec nic smysluplného aby to osprwvedlinilo rizika a negativní stránku.

Což je třeba ekologie že. Takže my tady budeme zakazovat lidem spalováky ale pak tady, necháme úplně zbytečně zvyšovat emise kvůli 150kmh?!? Jako Proč?!?
Avatar - Mokrous
26. 11. 2022 13:14
Re: Na dvouproudych dalnichci?
Jako v podstatě máš recht. Kreatur je plnej svět. Akorát my, co rádi občas jedeme rychleji, tam kde to lze, riskujeme pokuty. Ale to je náš boj.
S tou ekologií... docela by mne zajímalo, kromě CO2, který by bylo logicky vyšší, jaký by byly reálný emise dieselu s DPF a AB, třeba ve 100 vs 160 km/h. Protože hlavní roli hraje teplota a chudost/bohatost (i když u dieselu je chudá vždy) směsi.
Avatar - rohYpnol
26. 11. 2022 17:09
Re: Na dvouproudych dalnichci?
Zase - smysluplná pravidla a smysluplná kontrola pravidel ;-) Nic víc, nic míň.

Taky se rád projedu. Ale úplně chápu že jsem někde mimo mantinely a pokud mě změří a postih bude adekvátní situaci, tak s tím nemám problém.

Jinými slovy rychle jedu jen když je slabý provoz a podmínky to umožňují. Pak jsem sice formálně pravidla porušil ale reálně jsem nenaplnil společenskou nebezpečnost jednání. Pak i pokuta by měla být symbolická a úměrná závažnosti.

Jenže ti naši tupci ve vládě si myslí, že když naflákaji drakonické pokuty paušálně, tak že tohle je řešení. Přitom je to opět úplně opačně a špatně. Čím víc se budu nucen soustředit na striktní úzkostlivé dodržení rychlosti, tím míň pozornosti mi zbývá na to jediné podstatné - okolní provoz a podmínky.
26. 11. 2022 18:02
Re: Na dvouproudych dalnichci?
To je fakt, dodržet rychlost je strašný nervový vypětí a ještě k tomu jet po pravé straně silnice...to se fakt dohromady nedá stihnout.... :D
Avatar - rohYpnol
26. 11. 2022 18:30
Re: Na dvouproudych dalnichci?
A proč si myslíš že jízda pravidelností je disciplínou na veteránech?!? Protože jet určitou rychlosti zvládne každej banán co dokáže otevřít dveře od auta že...
26. 11. 2022 00:41
Re: Na dvouproudych dalnichci?
Suhlasim, ze bez tretieho pruhu to nema vyznam, vid polsko . Tam sa bezne jazdi 150, ale vobec to nie je plynule a castokrat je lepsie ist pomalsie. Aj niektore useky v nemecku
Avatar - pradeda777
25. 11. 2022 18:06
150 je ok...
.....samozřejmě, když okolnosti dovolují. Ale i těch současných 130 je rozumná rychlost. Proč by ale nemohl jet někdo rychleji, když na to má auto a schopnosti......myslím, že by nebylo od věci dát takovým autům speciální RZ...... :-!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - xxc
25. 11. 2022 18:58
Re: 150 je ok...
Asi dôležitejšie, aká je maximálna povolená rýchlosť, je aby nemerali :-) Ideálne by bolo zrušiť obmedzenia rýchlosti a nech si každý jazdí ako chce a potrebuje, ale hlavne bezpečne.
25. 11. 2022 21:08
Re: 150 je ok...
No to je super nápad, když budu chtít jet 300 tak pojedu a že mi nějaký stopadesátkář vjede do cesty protože mě neviděl jeho vina.... :D

To už jsme v ČSR měli podobný nápad tuším v roce 35. Tehdy začaly na silnicích masakry i když bylo v čechách 1 auto na 100 lidí.
Avatar - xxc
26. 11. 2022 00:34
Re: Re: 150 je ok...
Musí pozerať, veď stačí si pozrieť na diaľnici rozdiel medzi Nemcami a Rakúšanmi. Nemci pozerajú, lebo nemajú obmedzenia a Rakúšania nepozerajú, lebo keď vyjdú pred auto 130kou, tak si myslia, že nič rýchlejšie ísť nemôže. Asi nie je ťažké si domyslieť, čo je bezpečnejšie.
26. 11. 2022 09:09
Re: Re: 150 je ok...
Lenže, keď v Rakúsku spôsobíš na diaľnici haváriu (väčšinou je to potom reťazovka) svojim ignorantstvom, tak budeš platiť, platiť a platiť!
Opýtaj sa Slovákov, čo pracujú, žijú... v Rakúsku, prečo sa diaľnici radšej vyhýbajú?
Avatar - xxc
26. 11. 2022 10:29
Re: Re: Re: 150 je ok...
A keď mimo diaľnice spôsobim nehodu, nebudem platiť? Nikto predsa nechce spôsobovať nehody, len píšem, že obmedzenia sú menej bezpečné.
26. 11. 2022 18:05
Re: Re: Re: 150 je ok...
Jeden múdry advokát povedal ,,Zákony, predpisy, obmedzenia... sú tu aj preto, aby chránili aj nezodpovedných ignorantov" ;-)
Avatar - xxc
27. 11. 2022 14:15
Re: Re: Re: 150 je ok...
Ja som zodpovedny a urcite nejdem s tym, ze sa idem na dialnicu zabit. A nechcem, aby tak robili aj ostatni, preto su umele obmedzenia nezmysel. Keby niekto kedysi nevymyslel 130, v zivote by ludi nenapadlo, ze na dialnici sa jazdi 130 a nikdy inak, dazd nedazd, lad a sneh.
27. 11. 2022 14:44
Re: Re: Re: 150 je ok...
No, už som videl na diaľnici dosť dementov, čo to rúbali na plný kotol v daždi, snehu a bez svetiel!!!
Avatar - Mokrous
26. 11. 2022 13:33
Re: 150 je ok...
Jak bys to chtěl dělat? Zřídit další testovací komise a dělat si zbroják na auto?
Potvrzení o vlastnictví vozu mladšího 10 let, s výkonem nad 200 koní, doklady o jeho pravidelném odborném servisu, psychotesty, jízdy na autodromu, opakování řidičáku, atd,..?
To by bylo solidní scifi.
25. 11. 2022 19:14
Auta jsou lepší
řidiči pořád stejní, provoz větší. Tak že nesouhlasím, ono už ta 130 plošná je diskutabilní, pamatujeme snad všichni nedávnou nehodu v noci jak do převrácené cisterny na D1 několik aut vletělo, všichni 130 ať se děje co se děje.

Jako za ideálních podmínek s minimem provozu, hlavně kamionů svištím 160, naloženýmu do kopce mi to víc jak 100 nejede. To pak je lahůdka předjíždět kolonu kamionů co jedou sotva 70 a na zadek se mi nalepí dvoustovkář, naštěstí tam mám traverzu :D Nic méně předjíždět kamiony o víc než 40 km/h rychleji je taky o ústa. Zažil jsem už náhlé vybočení.
Rozbalit vlákno
0
25. 11. 2022 22:12
Minusy zmizely?
:yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
26. 11. 2022 06:47
Re: Minusy zmizely?
Několikrát jsem tady upozorňoval redakci že toho mínusovacího robota mají nastaveného nějak divně. Asi si to konečně přečetli :-)
Avatar - Mokrous
26. 11. 2022 13:00
Re: Minusy zmizely?
Ale kdepááák, už to zase lítá. Jen je jich méně a trvalo to déle.
Avatar - narona
26. 11. 2022 10:09
V dnešním provozu
nesmysl. Auta máme vesměs lepší, řidiče a fyziku ale stejnou :D
V D prosazuje neomezenou rychlost BMW a Audi lobby. Hromadné nehody na takových úsecích jsou lahůdka, zažil jsem.

Už i ti co jedou tempomat tachometrových 130 ať se děje co se děje jsou průser.

Řešením by bylo spíš nepokutovat třeba do 180 na úsecích kde je v tu dobu minimální provoz a kloudné počasí, ale ne na bývalých rychlostkách.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
26. 11. 2022 11:29
Řešení ke zrychlení je úplně opačné
Nečekám že vláda těchto dutohlavů a bezmozků v čele s Fialou, Kupku nevyjímaje, pochopí kde je reálný problém a možnost zrychlit provoz.

Řešení, které je reálné, rychlé a ufinancovatelné je naprosto opačné. A to dynamické dopravní značení na celé sítí. Hlavně na vytížených úsecích. D1, D0, D5, D46.... Protože nejvíc času člověk promarní a ztrati kvůli kolonám. A ty vznikají jednak v důsledku nehod, jednak v důsledku přetížení stávající sítě. Snížením rychlosti při silném provozu se zvýší průjezdná kapacita. Tím by ubylo kolon. I nehod. A to výrazně.

U nás je provoz tak silný, že stojící kolony se tvoří na D1 pravidelně jen v důsledku přetížení kapacity. Prostě kolony pravidelně aniž by byla nehoda, práce na silnici nebo uzavírka... Jakmile je nehoda, je hned kolona tak na hodinu minimálně

Než bude 3. pruh, tak to bude za dalších 20 let s naší rychlostí výstavby...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Mokrous
26. 11. 2022 13:08
Re: Řešení ke zrychlení je úplně opačné
Jo, to dynamické značení je fajn věc, akorát by ho musely řidiči dodržovat, alespoň částečně.
V cizině to občas vidím a logické je ubrat a snížit spotřebu a ve finále dojet dřív, než letět jako prase, narazit do zdi a čudit na místě a ještě odrbávat spojku/y, když nemáš TQ.
Bohužel jsem mockrát zažil, že to řidiči ignorují, třeba Chorvatsko. A co bylo víc s podivem, že ne jen místní, ale 99% turistů taky. Tam jsem já rychlík byl naopak brzdou. V Rakousku, tam zase dodržují až na výjimky prakticky všichni.

U nás by to stejně asi moc nefungovalo, když si představím ty idioty, co se mi každou jízdu lepí na prd.el, ačkoli je přede mnou souvislá kolona desítek aut a naproti to samé.
Avatar - rohYpnol
26. 11. 2022 17:01
Re: Řešení ke zrychlení je úplně opačné
Fungovalo pokud by byla vůle vmax kontrolovat.

Jak říkám, jsme národ lemplů bez ohleduplnosti k ostatním a bez schopnosti dodržovat pravidla. A navíc bez schopnosti stanovit si smysluplná pravidla. Což je v podstatě začarovaný kruh bez řešení. :'-(
Avatar - pradeda777
27. 11. 2022 08:00
Re: Řešení ke zrychlení je úplně opačné
A co bys tak očekával od potomků národa kočích a uklízeček, jak nám říkali za R-U.....? :-!
Avatar - xxc
27. 11. 2022 14:13
Re: Řešení ke zrychlení je úplně opačné
Preco kontrolovat? Ked bude vyhodnejsie jazdit pomalsie, tak ludia pomalsie pojdu a dojdu rychlejsie. Ale to treba ludom vysvetlit, nie len dat zakazove znacky maximalnej povolenej rychlosti? Preco dynamicky nemozu riadit odporucanu optimalnu rychlost? Kto ju prekroci, alebo pojde pomalsie, na dalsom odpocivadle dostane vysvetlenie bez bodov a pokut. Uz je kazde auto online, nie je problem jednotlive auta koordinovat aj individualne.