Novinky
Zníženie valivého odporu nikdy neušetrilo ani neušetrí nič. Obzrieš sa po peknej babe na chodníky, dvakrát stlačíš plyn o 2 cm hlbšie a úspora za celý predchádzajúci deň je kde? No v riti...
Tim si buď jisty. Stači si přečist par diskuzi...5l už je pruser a ten kdo ji ma nižši ten ho ma většiho.
Nejzajímavější je pokles valivého odporu o 30% při sjetí pneumatiky z 8 mm na 3 mm. Jinými slovy, chceme-li zachránit lední medvědy, jezděme na co nejvíc ojetých pneu. 😄
diky takovejmle prkotinam jezdi dnesni vobycejnej 200k benzinak za 8 litru, zatimco pred 1/4 stoletim 200k zihadlo zralo skoro o polovinu vic
Já ale chci, aby mi guma brzdila, měla trakci a aby zatáčela a to hlavně na mokru a oslizlu.
Tvrdé gumy jsou prostě nebezpečné. A nemusí jít jen o losí test, kde je často vidět, jak moderní EKO gumy sáňkují, zatímco pořádný gumy zatočí. Nevšímaví, nebo neználci pak vše hodí na auto a přitom je větší část viny na straně pneumatik.
Na druhou stranu není problém dojet v létě 4 a více leté zimní gumy s ojetým vzorkem. Tím, že jsou tvrdší a mají nižší vzorek, tím se více přibližují letním a dá se s nima docela slušně jezdit.
Většina testů pneu má sponzora a testují se téměř vždy pneumatiky nové. Rád bych viděl srovnávací test stejné gumy po 4 letech se vzorkem sjetým z 8-9mm na 4-5mm, jak v létě, tak v zimě. To by mělo vypovídající hodnotu.