Snižování valivého odporu je jednou z cest, kterak se propracovat k nižší spotřebě a emisím CO2. Tématu se u nových druhů obutí věnuje i výrobce pneumatik Continental.
Nejzajímavější je pokles valivého odporu o 30% při sjetí pneumatiky z 8 mm na 3 mm. Jinými slovy, chceme-li zachránit lední medvědy, jezděme na co nejvíc ojetých pneu. :-)
Jak je uvedeno v článku - začali tím už i výrobci - dost mě překvapilo, jak nízký mají třeba takové zimní Michelin Alpin 5 (dokonce speciálně pro SUV) nízký vzorek (ale zase jich prodají víc :D )
Zníženie valivého odporu nikdy neušetrilo ani neušetrí nič. Obzrieš sa po peknej babe na chodníky, dvakrát stlačíš plyn o 2 cm hlbšie a úspora za celý predchádzajúci deň je kde? No v riti...
Rád jezdím za málo, ale kvůli 1 deci nehodlám jezdit přefoukané nepohodlné EKO puky, které mne v krizi nepodrží. Tyhle polopneumatiky se od nova chovají jako 4-5 let stará ztvrdlá guma.
Já ale chci, aby mi guma brzdila, měla trakci a aby zatáčela a to hlavně na mokru a oslizlu.
Tvrdé gumy jsou prostě nebezpečné. A nemusí jít jen o losí test, kde je často vidět, jak moderní EKO gumy sáňkují, zatímco pořádný gumy zatočí. Nevšímaví, nebo neználci pak vše hodí na auto a přitom je větší část viny na straně pneumatik.
Na druhou stranu není problém dojet v létě 4 a více leté zimní gumy s ojetým vzorkem. Tím, že jsou tvrdší a mají nižší vzorek, tím se více přibližují letním a dá se s nima docela slušně jezdit.
Většina testů pneu má sponzora a testují se téměř vždy pneumatiky nové. Rád bych viděl srovnávací test stejné gumy po 4 letech se vzorkem sjetým z 8-9mm na 4-5mm, jak v létě, tak v zimě. To by mělo vypovídající hodnotu.