Druhá generace elektrifikovaného crossoveru Kia Niro dorazila do Česka a my pokračujeme v testování jednotlivých provedení. Po základním hybridu přichází na řadu plug-in hybrid.
"...Jak už bylo řečeno, elektromotor čerpá energii z 11,1kWh baterie LiPol umístěné pod zadními sedadly..."
Myslim ze len u hybridnej verzie je ta mala bateria pod sedadly. Tato co je u PHEV je mozno ciastocne pod sedadlami, ale vacsia cast je pod dnom batozinoveho priestoru. Preto je aj o ~100 litrov mensi...
Pokud už tohle auto někdo chce, tak má smysl jen jako klasický hybrid. Stojí ještě na HEV přijatelné peníze, Style za 814tis Kč (PHEV/EV 1049tis./1249tis Kč), má poměrně nízkou hmotnost (o 120/280kg lehčí než PHEV/EV) a stále slušný kufr 425-450l (PHEV/EV 348/475l)… Pro normálního člověka Niro není vůbec. Ten raději koupí Ceed v kombíku, ušetří spoustu peněz, bude mít větší auto pro rodinu, dojede dál, taky do něj víc naloží a bude v pohodě ;-)
Předchozí korejský PHEV byl o ničem - drahé jako prase, ale jelo to jen s vypětím sil obou pohonů. Tohle je drahé pořád, ale s 62kW elektromotorem už to asi i funguje - i díky nadále nízké hmotnosti. Pro mě to není, ale nějaký nebohý Nizozemec asi nepohrdne.
predosle niro bolo co do xichtu daleko sympatickejsie... tento novy hokus pokus a la niro si moze podat ruky akurat tak s multiplou ... a to mam kiu este stale celkom rad... ale po sucasnom sportage ci niru alebo elektrickom ev6 este uvidime dokedy.... uz len cakam kedy dokafru aj novy ceeed... ten zufaly facelift sucasneho ceedu aj s tym ohyzdnym logom uz co to naznacil ( ze to pekne od kie uz je za nami.... )
vis jak to je u supu iv kdyz s tim jedes delsi cas jako debil, zacne se to hrat, pak to nechce rekuperovat a pak nouze. Ale otazka je kdo bude takhle jezdit s Nirem. S iv jsem to resil pres servis s automobilkou a vyslovene je ty stavy zajimaly (nebo byli liny poslat me rovnou nekam...), tzn hadam, ze to s tim nikdo jinej nedela.
tak jak píšeš, nečekám že s Nirem někdo bude jezdit kudlu, na druhou stranu už je to auto kde můžeš dát na střechu rakev a je ve čtyřech na hory.... tak jako i kdyby to v takové mezní situaci nebylo nic moc, tak se asi nikdo nezblázní, je to max párkrát do roka.
ale prostě logicky bych v testu čekal že tomu dají za uši a napíšou jak to funguje pod zátěží....
.... jak to auto jede s vybitou baterkou.... přecejen, těch 77kW pro ICE v 1,5t vážícím autě moc nadějí nebudí... dálniční kopce ve 130kmh mohou být docela zajímavé s plně obsazeným autem, obzvlášť když nebude prostor někde dokrmit baterku aspoň rekuperací a ICE na to bude opravdu sám.
a jaksi v testu není jestli je auto FWD nebo AWD.
Jinak nic proti, cenovka je taková vyšší ale zas je to PHEV a jestli funguje dobře, ta si to tu cenu jakžtakž obhájí.
Na těch 16" to vypadá komicky, ale za to auto nemůže.... to je holt novinářská specifikace... ;-)
Hvězdičkové hodnocení klasika, nechápu. Žádné nadšení z testu nestříká, ano, jezdí to, nic zásadního tomu asi nechybí. Ale 4,5*? škoda se tím zabývat....
Každej PHEV kde není dost silnej spalovák musí suplovat potřebu většího výkonu elektromotorem a pak dohánět stav baterie, což vede k velké zátěži spalováku a célého hybridního systému. Spíš si myslím, že těžký PHEV potřebuje pořádnej spalovací motor..
Tak tento problém majú do istej miery aj hybridy. Síce sú o 200kg ľahšie, ale pri slabšom spalováku to na diaľnici nikdy nebude ono. Ja mám základný Toyotacky hybrid na bežné vozenie a cesty do práce je to dobré, pri rodinných dovolenkách by sa výkon navyše hodil. Ale ako píšeš je to len pár krát do roka nebolo to hlavné rozhodovacie kritérium.
Rovnica +10 tis Eur za PHEV a + 20 za EV u Nira teda stále platí?
Bolo by zaujímavé pozrieť koľko stojí v rôznych krajinách. Nemáte niekto prehľad?
Dnes bol zaujímavý článok na Bloomberg. Tesla Model Y stojí v Číne takmer polovicu toho čo v USA.
...tak treba napísať že má s 1.4 tsi PHEV a 6 stupňovou mokrou DSG 150 kw / nie 110 kw ako písali v závere testu / so zrýchlením 7,4 s vs 9,6 s / Niro / a s max rýchlosťou 220 km/h vs 168 km/h / Niro / takže v dynamike za podobné prachy bude úplne inde. Za melón sú aj lepšie autá ako Niro a nemusíš naťahovať kábel a hľadať zástrčku https://www.sauto.cz/…-cross/182578619