Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Niro 1.6 GDI PHEV Style – Eko sympaťák

Druhá generace elektrifikovaného crossoveru Kia Niro dorazila do Česka a my pokračujeme v testování jednotlivých provedení. Po základním hybridu přichází na řadu plug-in hybrid.
Zpět na článek
28. 11. 2022 13:30
28. 11. 2022 16:10
28. 11. 2022 21:31
28. 11. 2022 22:59
29. 11. 2022 07:22
29. 11. 2022 08:56
29. 11. 2022 15:45
29. 11. 2022 16:41
29. 11. 2022 16:49
28. 11. 2022 13:16
Téměř jako Fabka
Podle hodnocení škodauto.cz je tato KIA stejně dobrá jako Fabia 1.0 MPI 59 kW.
https://www.auto.cz/…vy-zaklad-146495
Rozbalit vlákno
1
29. 11. 2022 11:17
Re: Téměř jako Fabka
Asi se po x-té nevyplatí vysvětlovat, že počet * se vztahuje k přímé konkurenci ve třídě?!
28. 11. 2022 13:30
pod sedadly?
"...Jak už bylo řečeno, elektromotor čerpá energii z 11,1kWh baterie LiPol umístěné pod zadními sedadly..."

Myslim ze len u hybridnej verzie je ta mala bateria pod sedadly. Tato co je u PHEV je mozno ciastocne pod sedadlami, ale vacsia cast je pod dnom batozinoveho priestoru. Preto je aj o ~100 litrov mensi...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
28. 11. 2022 16:10
No popravde
predosle niro bolo co do xichtu daleko sympatickejsie... tento novy hokus pokus a la niro si moze podat ruky akurat tak s multiplou ... a to mam kiu este stale celkom rad... ale po sucasnom sportage ci niru alebo elektrickom ev6 este uvidime dokedy.... uz len cakam kedy dokafru aj novy ceeed... ten zufaly facelift sucasneho ceedu aj s tym ohyzdnym logom uz co to naznacil ( ze to pekne od kie uz je za nami.... )
Rozbalit vlákno
0
28. 11. 2022 19:22
V testu mi chybí...
.... jak to auto jede s vybitou baterkou.... přecejen, těch 77kW pro ICE v 1,5t vážícím autě moc nadějí nebudí... dálniční kopce ve 130kmh mohou být docela zajímavé s plně obsazeným autem, obzvlášť když nebude prostor někde dokrmit baterku aspoň rekuperací a ICE na to bude opravdu sám.

a jaksi v testu není jestli je auto FWD nebo AWD.

Jinak nic proti, cenovka je taková vyšší ale zas je to PHEV a jestli funguje dobře, ta si to tu cenu jakžtakž obhájí.

Na těch 16" to vypadá komicky, ale za to auto nemůže.... to je holt novinářská specifikace... ;-)

Hvězdičkové hodnocení klasika, nechápu. Žádné nadšení z testu nestříká, ano, jezdí to, nic zásadního tomu asi nechybí. Ale 4,5*? škoda se tím zabývat....
Rozbalit vlákno
7
Avatar - JirkaVejrazka
28. 11. 2022 19:47
Re: V testu mi chybí...
Prius PHV ma 73 kW a 1,5 tuny, nebyl problem vyjet Brennersky prusmyk v plne nalozenem aute s rakvi na strese, tempomat na 128 GPS. Jen pro info.

EDIT: I kdyz me tak napada, ze "plne nalozene auto" muze u Priusu PHV trochu neco jineho nez u Nira :)
29. 11. 2022 08:55
Re: V testu mi chybí...
viz diskuse níže.... asi to nebude nic extra, ale na druhou stranu ani nic, co by nešlo přežít.... ;-)
28. 11. 2022 19:52
Re: V testu mi chybí...
vis jak to je u supu iv kdyz s tim jedes delsi cas jako debil, zacne se to hrat, pak to nechce rekuperovat a pak nouze. Ale otazka je kdo bude takhle jezdit s Nirem. S iv jsem to resil pres servis s automobilkou a vyslovene je ty stavy zajimaly (nebo byli liny poslat me rovnou nekam...), tzn hadam, ze to s tim nikdo jinej nedela.
29. 11. 2022 08:54
Re: V testu mi chybí...
tak jak píšeš, nečekám že s Nirem někdo bude jezdit kudlu, na druhou stranu už je to auto kde můžeš dát na střechu rakev a je ve čtyřech na hory.... tak jako i kdyby to v takové mezní situaci nebylo nic moc, tak se asi nikdo nezblázní, je to max párkrát do roka.

ale prostě logicky bych v testu čekal že tomu dají za uši a napíšou jak to funguje pod zátěží....
29. 11. 2022 10:07
Re: V testu mi chybí...
Každej PHEV kde není dost silnej spalovák musí suplovat potřebu většího výkonu elektromotorem a pak dohánět stav baterie, což vede k velké zátěži spalováku a célého hybridního systému. Spíš si myslím, že těžký PHEV potřebuje pořádnej spalovací motor..
29. 11. 2022 11:22
Re: V testu mi chybí...
Tak tento problém majú do istej miery aj hybridy. Síce sú o 200kg ľahšie, ale pri slabšom spalováku to na diaľnici nikdy nebude ono. Ja mám základný Toyotacky hybrid na bežné vozenie a cesty do práce je to dobré, pri rodinných dovolenkách by sa výkon navyše hodil. Ale ako píšeš je to len pár krát do roka nebolo to hlavné rozhodovacie kritérium.
Avatar - Plautus
29. 11. 2022 21:30
Re: V testu mi chybí...
Máš základný Toyoťácky hybrid v Corolle (1.8) alebo RAV4 (2.5)?
Avatar - Emel
28. 11. 2022 20:07
Příjemně nekonfliktní
Fakt, tohle?
https://1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/8055645.jpg?…

No nic, celkem sympatických 135kW by ještě šlo, ale stovka za 10 a vMax 168 za milion... nic co bych musel mít doma.
Rozbalit vlákno
2
29. 11. 2022 10:45
Re: Příjemně nekonfliktní
taky by se mi eklovalo vyvalit mega za auto, které přes naoko pěkných 135 kW nedokáže zdolat ani 170 km/h.
Avatar - fOE
29. 11. 2022 12:30
Re: Příjemně nekonfliktní
" nic co bych musel mít doma."
O tom co budes mit doma rozhodneme my, strana! :D
Avatar - twistedTSD
28. 11. 2022 21:31
PHEV
Předchozí korejský PHEV byl o ničem - drahé jako prase, ale jelo to jen s vypětím sil obou pohonů. Tohle je drahé pořád, ale s 62kW elektromotorem už to asi i funguje - i díky nadále nízké hmotnosti. Pro mě to není, ale nějaký nebohý Nizozemec asi nepohrdne.
Rozbalit vlákno
6
28. 11. 2022 22:59
Re: PHEV
Pokud už tohle auto někdo chce, tak má smysl jen jako klasický hybrid. Stojí ještě na HEV přijatelné peníze, Style za 814tis Kč (PHEV/EV 1049tis./1249tis Kč), má poměrně nízkou hmotnost (o 120/280kg lehčí než PHEV/EV) a stále slušný kufr 425-450l (PHEV/EV 348/475l)… Pro normálního člověka Niro není vůbec. Ten raději koupí Ceed v kombíku, ušetří spoustu peněz, bude mít větší auto pro rodinu, dojede dál, taky do něj víc naloží a bude v pohodě ;-)
29. 11. 2022 07:22
Re: PHEV
Rovnica +10 tis Eur za PHEV a + 20 za EV u Nira teda stále platí?

Bolo by zaujímavé pozrieť koľko stojí v rôznych krajinách. Nemáte niekto prehľad?
Dnes bol zaujímavý článok na Bloomberg. Tesla Model Y stojí v Číne takmer polovicu toho čo v USA.
29. 11. 2022 08:56
Re: PHEV
klasický kombík je vždy racionálnější než crossover.... ale podívej se na prodeje co se prodává a co ne.... :'-(
Avatar - xxc
29. 11. 2022 15:45
Re: PHEV
co je na tom racionalnejsie? lezanie v interieri a nizka svetla vyska? :-)
29. 11. 2022 16:41
Re: PHEV
V klasickom kombi musíš ležať?
Avatar - hugino
30. 11. 2022 10:30
Keď už bol spomenutý Golf...
...tak treba napísať že má s 1.4 tsi PHEV a 6 stupňovou mokrou DSG 150 kw / nie 110 kw ako písali v závere testu / so zrýchlením 7,4 s vs 9,6 s / Niro / a s max rýchlosťou 220 km/h vs 168 km/h / Niro / takže v dynamike za podobné prachy bude úplne inde. Za melón sú aj lepšie autá ako Niro a nemusíš naťahovať kábel a hľadať zástrčku https://www.sauto.cz/…-cross/182578619
Rozbalit vlákno
0