To je šialená cena. Pred piatimi rokmi stála predošlá generácia na Slovensku cca 35 000 EUR, teraz 55 000 EUR. A pridaná hodnota relatívne malá. Za tú cenu si to kúpi asi len nejaký Honda maniak. A ešte v porovnaní s i30 N Performance za 800 000 Kč. Alebo M240i za 1 400 000 Kč.
"Příští rok přijde menší update v Q3/4 a do té doby vše rozebrané. Tedy objednáváš něco, co přesně nevíš, jak bude vypadat, kolik to bude stát a nic...."
O automatu v i30 jsi začal mluvit ty. :-) Pokud je to v souvislosti s ostrým Civicem, na mysl každému samozřejmě nejdříve příjde ostrá verze N. A zvolit u hot-hatche automat, když je zaplaťbůh pro něj v nabídce i manuál, je naprosto absurdní představa! :-)
Třeba já osobně bych si HH, nebo spíše Hotkombi s automatem koupil, takový Fokus ST, protože bych s tím chtěl i jezdit a ne jen projíždět jednou za čas pár zatáček..
Je to jako s jinymi vecmi, unavuje mne v tomto provozu pořád řadit, stejne jako nechci auto startovat klikou, nebo stahovat okna švihadlama. U hodne silneho turbomotoru stejne nebudu rychlejsi, nez automat a navic maloktery turbomotor ma alespoň zajímavý průběh a gradaci. Manuál mne nejvíce bavil u nějakejch silnějších atmosfér, kde mělo smysl je točit, naopak nejzbytečnější auto s manuálem, co jsem za poslední dobu řídil bylo s motorem 1.5 TSI, to mi dává víc emocí stará rotačka TDI
edit: jedno auto moderní s turbomotorem a manualem bych vzal a to Fokus ST line HB 1.0 92kw, tam ten motor jel opravdu dobře, skvělé řazení a vůbec celé auto, to se mi líbilo a na okreskách s ním byla sranda.
K čemu startér, k čemu centrál s dálkovým, k čemu stahování oken, klima zbytečná, posilovač taky k ničemu, stejně tak ABS, to vše přeci správný řidič zvladne lépe a radši. Ještě to chce manuální sytič, aby sis ovládal přívod paliva.
Bavis se s ridicskejma elevama, ktery te stejne nepochopi. Kdyz nekdo nevi v cem je lepsi mit 3 pedaly, tak mu to tezko vysvetlis. Bude ti trapne argumentovat startovaci klikou ;-)
Reč bola o i30N a to kombi nemá. Naozaj by si si do hothatchu priplácal automat? Kombi je samozrejme iná vec, tam sa predpokladá rodinné využitie a automat tam určitú logiku dáva.
Do i30N HB asi manual, ale I30Lift v automatu by mne nevadil, protože bych to bral jako rodinné auto, sice s kompromisem, ale asi by se s ním žít dalo, jsme jen 3, kočárek už nevozíme, maximálně golfky a na střechu dáš box a jedeš :)
Lift je niekde na pomedzí, napr. pri Octavii nemám problém s automatom, ono ORS ani príliš hot nie je. Ale i30N by som volil jednoznačne manuál, a to z 3 dôvodov:
1. som priaznivec manuálu a keď je k dispozícii, vždy ho uprednostním,
2. manuál v i30N je fakt dobrý, asi to nebude type R, ale aj tak je nadpriemerný a radosť radiť,
3. čaro i30N je aj v nízkej cene, je to najlacnejší hotheč a manuál k tomu prispieva; keď priplatíš tuším 2500 eur za automat, cenu navyšuješ a cenovo sa približuješ konkurencii.
1. Tady já nemohu souhlasit, jsou situace, kdy si zařadím rád, ale drtivá většina jízd, které absolvuji v provozu je pro mne automat lepším společníkem.
2. Tohle beru, ale pouze v případě, že to není můj daily car.
3. Tohle je dost pádnej argument, jak jsem psal výše a už mnohokrát, že je to volba peněženky, je naprosto logické, ale lidi jako Arese by manuál volili vždy i aut typu SUV v naftě v top výbavě za plnotučnou cenu. Není ostuda říct, že na to nemám, sám si nemohu vyskakovat, ale tvrdit, že je to vždy a všude a pro každého lepší volba, je blbost :)
Takže ne jezdit, ale přesouvat...
Ja mam stale v emailu cenovou nabidku na kratke ST v manualu z loňska a to včetně slevy od importera a nějak se mi ji nechce hazet do koše. Navic těsně před tim než zrušili možnost nakonfigurovat 18" kola, ktere jsem ještě stihnul zatrhnout. Cena cca 865tkč.
U kombi bych asi pochopil, že tak někdo udělá, ačkoli i tak u HOTkombi bych stejně neváhal ani vteřinu mezi automatem a manuálem. V tom jsem za jedno s iudexem. Jak je k dispozici manuál, jsem vždy pro něj.
Ale u HH, které si kupiji s tím, že mě bude i bavit, chci zábavu ve všech směrech, chci si auto užívat.
Neviem, prečo ťa trápi cena. Brusel vyhlásil, že nikto (z ovcí, samozrejme) si nemá mocť dovoliť kúpiť auto. A automobilky to plnia - hrozná Fabka stála pred piatimi rokmi 9000 Eur, dnes pomaly 20 000. Takže vzrušovať sa nad cenou nového Type R, čo nie je určený pre ovce je tak trochu mimo. :-! A už aj v Nemecku sú skoro všetky vypredané, takže cena je v pohode a auto je super - TopGear ho vyhlásil za naj v segmente HH a celkovo za Auto roka 2022 :yes:
Nedokážem pochopiť to opakovanie mantry, že keď sa tých pár kusov predalo, tak je cena OK.
Ešte raz a naposledy: keď v obchode dôjde cukor, ktorý bežne stojí euro a posledné dostupné kusy pred Vianocami zdraží obchod na 4 eurá a aj za tú cenu to predá, znamená to, že cena je v pohode? Neznamená, znamená to len, že obchod zneužil nedostupnosť tovaru.
Ak by počet CtR v EU nebol prudko limitovaný, hneď by sa ukázalo, že cena v pohode nie je, pretože po tom, čo by si tie jednotky nadšencov kúpili CtR za túto prestrelenú cenu, bude z toho ležiak a museli by ísť s cenou dolu, ak by chceli predať.
Nedokážem pochopiť, že niekto nevie pochopiť, že toto auto nie je pre každého, ako mnoho ďalších. Tak tu neplač nad cenou, nie je pre teba. Zmier sa s tým. Toto auto nie je ten tvoj cukor pre plebs, to je kaviar. :-)
Jak se z tebou často neshodnu tak teď naprosto souhlasim.
A ještě jsem se trochu pousmal při představě srovnani kusu techniky od hondy, ktera stoji na saloně a v kontrastu s tim saček cukru v regale nějake večerky. :D
Konečně jsou znamy přesne parametry.
Jinak cenikova cena z meho pohledu bych řekl až nezajimava ve smyslu ani malo ani moc.
Už jen koně je potřeba zaplatit ať jsou v čemkoli a těch je tu v ramci třidy nadstandardně a součastny a tedy odchazejici Type-R taky začina na ceně začinajici 1. Takže narust ceny asi těžko někoho zaskoči.
Tiež som komunikoval s dílermi Hondy a zistil som, že kvóty pre náš trh sú vypredané do konca roku 2024, ľudia proste zložili zálohy nablind. To nič nemení na fakte, že cena je brutálne vysoká. Ale keď pre naše trhy vyčlenia jednotky kusov, tých pár nadšencov sa nájde za akúkoľvek šialenú cenu. Otázka ešte je, koľkí z tých, čo zložili zálohu naslepo (predpokladajúc navýšenie povedzme o 5t oproti predchodcovi) po zistení skutočnej ceny objednávky zrušia.
..(což se ale dalo čekat), ovšem jízdní výkony brilantní a po designové stránce nesrovnatelně lepší než předchůdce. :-):yes: Velká pochvala za manuální šestikvalt, ovšem dávat do takového hot-hatche el. P brzdu je neomluvitelný lapsus, Hondo! :-O:no:
Automat, to pravověrní jezdci SUV s manuálem nikdy nevezmou v potaz, sice by těmi 245kw nejspíš odkouřili spojku při snaze dohnat kolegu s automatem, ale jsou víc chlapi :D
Jak odkouříš spojku, pokud budeš autem jezdit? Pochopím, že jí odděláš když budeš dělat sprinty, ale běžnou jízdou, dejme tomu klidně na kruhu. Tam snad jen řadíš a nijak spojku týrat nemusíš ne? Tedy pokud člověk není poleno a pak ať si radši opravdu pořídí automat.
počítám, že u HH bude spojka dimenzovaná tak, aby něco málo snesla. Pokud to budu držet u huby hodně často, tak se samozřejmě odporoučí dřív, ale pořád se tu nebavíme o pár kolech, nebo pár stech či tísících km.
Případně pokud bych to chtěl honit vyloženě po kruzích na krev, tak si tam dám byť dražší, ale lepší spojku, co vydrží hrubší zacházení.
Je pravda, že arese už by měl změnit trochu repertoár. Prakticky každý příspěvek to samé. Manuál, špatná EU, ručka....
Jako proč ne, taky mám ke spoustě věcí výhrady, často až odpor, ale chce to popisovat trochu konkrétně a věcně. Takové ty výkřiky do tmy se časem přejí.
Ja som to hneď pochopil o kom si hovoril.Každopádne tento Civic je po predošlých generáciach za mňa najkrajší a je dosť možné že z mainstreamu je to naj HH aj vo všetkých testoch ho chvália tak bude zaujimavé ak ho budú porovnávať v testoch / čo asi aj budú / s VW R.
Jj už jsem viděl a v čem je pointa? Kromě pevného startu je Honda rychlejší i v přímce a na opravdový okruh, kde bude svoji úlohu hrát i přítlak si musíme počkat, na tomhle motokárovém kolečku Civic taky vyhrál. Až to bude opravdou okruh a ne tahle polopolní cesta, bude dominance jasnější.
Jasně, na takovém "motokárovém" okruhu, kde přítlak v táhlejších zatáčkách nehraje moc roli, když to bude na sněhu nebo dešti, tak je výhoda 4x4 výrazná. V momentě, kdy to nehrozí a okruhy budou s rozumným povrchem a zatáčky rychlé...., ale co , nechme se překvapit na nějaký opravdový test. Tihle kluci z testu jsou prima fandové a nadšenci, ale co si budeme povídat, jejich testy a časy nejsou až tak vypovídající.
Cena je bez akejkoľvek debaty hrubo, ale hrubo prestrelená. Nikto nepopiera kvality CtR, všetky recenzie sú úplne nadšené a hovoria o najlepšom hotheči na trhu. ALE! To isté sa hovorilo aj pri predchodcovi a ten stál 37t eur. A to auto bolo tak dobré, že medzigeneračný posun je malý (aj keď nepochybne je). Takže otázka znie: je nový tajpár o 18t eur lepší, ako ten predchádzajúci? Alebo inak povedané, je lepší o 50%? Asi nie.
Proste každý tovar má nejakú primeranú cenu, prihliadnuc k cenám konkurencie, cenám predchádzajúceho modelu atp. Ak auto bez zásadných technických zmien (pretože tu žiadne reálne nie sú) zdražie medzigeneračne o polovicu a preskočí ceny prémiových konkurentov, tak je proste cena mimo. Stále je to len mainstreamová predokolka so štvorvalcom a principiálne takáto koncepcia nemôže byť drahšia, ako prémiová zadokolka so šesťvalcom. Lebo presne to nastalo, CtR za 55t eur je drahší, ako BMW M240i za 54t. A to je absurdné.
A napokon posledná vec: hotheč od svojich počiatkov bol dostupným športovo ladeným autom pre mladých (mladších). Malo to poskytnúť takmer taký jazdný zážitok ako športiaky, ale za zlomok ceny. No a z tohto pohľadu CtR zlyháva na plnej čiare.
P.S. A ak cherokee a spol. budú chcieť argumentovať, že cena je primeraná, veď sa predsa CtR vypredal, tak zabúdajú, že na naše trhy prišli jednotky kusov, takže tých pár nadšencov, čo to kúpia, sa vždy nájde, nech by cena bola akokoľvek šialená. Teda vypredanie je dôsledkom deformácie trhu a hrubého obmedzenia ponuky, nie prejavom toho, že cena je OK.
Ja som zase videl testy, kde to nadsenie az take nebolo, rozdiely hlavne v jazde od predoslej verzie su minimalne, riadenie horsie a vdaka prevodom pomalsie v dragrace
To je to, čo píšem, posuny sú drobné, pretože jednak už predchodca bol jazdne vynikajúci a jednak z danej koncepcie sa z princípu asi viac vytrieskať nedá. Takže povedzme zlepšenie o 5% a navýšenie ceny o 50%.
Nikoliv, cena Type-R je taková, aby co nejvíc kupujících odradila a aby tak Honda ekoteroristické EU platila co nejmenší pokuty za překročení absurdně přísných limitu na flotilové emise CO2. To jsme to dopracovali.... :-O:no:
To tvrdenie, že BMW a spol. za takto drahé hotheče trhajú ruky. Daj čísla v porovnaní s minulosťou. Ja som presvedčený, že tie čísla budú podstatne horšie ako povedzme 3-4 roky dozadu.
Ale tady nemluvíme o autě starém 3-4 roky, ale o novince. Takže se dívejme dopředu. Z minulosti se žít nedá, je víc automobilek co se vypracovalo a naopak.
Možna se pletu zas tak jsem ty ceny nesledoval, ale prostě něco mi řika, že cena u nas byla přes ten meloun na konci prodeje. U vas netušim vubec jestli to trhově bylo podobne či rozdilne. Zkusim najit nějaky cenik v PDF.
U nás to bolo takto:
pri predstavení v r. 2018: 33890 (základ výbava S), 35190 (výbava type R) 37890 (výbava GT)
Po facelifte v r. 2020: 35990 - 37390 - 39990.
A na konci r. 2021: od 36590 (ostatné poznačené nemám, ale asi o tých 600 eur viac ako rok predtým, teda cca. 37990 a 40590).
Takže nech porovnávam s akoukoľvek verziou, medzigeneračný nárast ceny je obrovský, od 14400 do 21100 eur.
To jo u vas je ten skok o dost vyraznějši. Holt rozdilnost trhu.
A teď Honda uvedla jediny vybavovy stupeň a to hned zřejmě s pořadnou porci vybavy. Ale v tomhle neni rozhodně sama pokud jde o naš trh.
A pokud je mi znamo tak u veškere konkurence jsou ty ostřejši verze rovnou v naloži. Už jsem to tu několikrat psal, ale je to pro mě nepochopitelne byť nějaky duvod to jistě bude mit. Vlastně i u vas třeba Fiesta ST, ktera se nabizela pouze v nejvyšši vybavove verzy.
Přitom takovy němec nebo anglan otevře konfigurator a začina na ohlodane kosti.
Je to tak, Nemci majú častokrát jednoduchšie výbavy, kdežto my máme len topmodel, jednak trošku zvláštne pri tých platových pomeroch DE vs SK, ale najmä tá možnosť voľby je vždy výhoda. A pri hotheči, čo je u mnohých druhé auto v rodine (a nie rodinný dostavník na cesty do Chorvátska) ten komfort nutne mať nemusíš, vo Fieste sa vieš zaobísť trebárs bez parkovacej kamery, matrix full LED či vyhrievaného čelného okna. Aj vďaka týmto blbostiam u nás FieSTa stojí 28390 eur.
Výbavy. Na výrobní lince se pravidelně objeví i vozy s maximální výbavou, které jsou složitější prodat jinde, ale jsou rychle rozebrané tam kde jsou nízké kvóty. Proto takové vozy končí i u nás.... :-!
U nás byly dvě výbavové verze... když jsem to poptával už před nějakou dobou, tak se ta základní nedala ani objednat... a ta silnější byla za mega (už v tom roce 2017 nebo kdy to bylo). Sleva nízké jednotky procent.
Lambo ma cenu 8 mega? Kdy mustang s kompresorem jede stejne a stoji o tech tvych 50 procent mene? Tvl zeptam se jinak. Je lepsi Batman a nebo Spiderman? Za mestem je babka co ma Range rover, protože ma rada kone a jak vime, tyhle lidi rádi suv. Potrebujes tahat vlek s konma a dojet po trave ke stajim. Takze ma rovera ale ona na koni uz nejezdi a ani se okolo nich nemota. Ma rovera, ma pro ni cenu. Jo a teta koupila novou strechu na stodolu, ktera muze kdykoli spadnout. Strecha za 500tis. No a novy auto naslapany spolehlivy od Hondy stoji 1,4. V dnesni dobe. Tak si kup ojety porsche a dej pokoj uz 🤣
Moje RCZ-R 199kw stálo v roce 2014 v základní výbavě 1,025M, v nejvyšší 1,3M. Mně přijde cena CTR2022 naprosto přiměřená, ve srovnání s RCZ-R dokonce výborná.
A v porovnaní s 911kou je cena ešte lepšia, že.
Porovnávaj hrušky s hruškami, teda CtR2021 s CtR2022, prípadne CtR2022 s Golfom R (sám osebe veľmi drahým).
Mě ta cena přijde adekvátní k použité technice. Taky si musíme uvědomit, že už se prodává jenom v plné výbavě. Předchozí Type R se prodával ve třech výbavách, kde ta nejlevnější začínala pod milionem. Ale stejnak všichni kupovali “plnou nálož”. A ta už nebyla tak daleko od dnešní ceny. A taky bych byl zvědavý, kdyby někdo dovybavil konkurenci na stejnou výbavu. Možná bychom se i divily.
Čo tak trošku čítať predtým než niečo napíšem. Hore som dával ceny poface type R podľa výbavy:
35990 - 37390 - 39990. Ak by sme aj novú porovnávali s najdrahšou predošlou, stále je to nárast ceny o 15t eur.
A tiež píšeš, že cena je adekvátna použitej technike: vieš si v triede HH predstaviť jednoduchšiu/lacnejšiu techniku, než je predokolka s R4 a manuálom? Lebo ja nie, toto je úplný základ a je asi nesporné, že akákoľvek iná technika (viacvalec, štvorkolka, automat) bude z logiky veci drahšia.
U nás ceny poface:
S - 969900,-, Type-R - 999900,-, SL - 1049900,-, GT - 1069900,-.
Zdražení u nejdražší verze je nemalých 230000,-. Neříkám, že je to málo. Ale když si třeba dovybavím předotolkový Golf GTi Clubsport tak mi vyšla cena 1359000 a to jsem vynechal položky, které Honda nenabízí. Jinak v plné mi vyšel přes 1400000,-. A to furt nemám tak hardcore udělané auto jako Civic.
Jinak rozdílů od minulé generace Civicu Type R je mnohem více než se zdá. Nastudoval jsem si kompletní tiskovou zprávu od Hondy a skoro bych řekl, že je to jiné auto. I když vychází ze stejné platformy.
Ja si taky nemyslim, že ten narust je nějak vyrazny, ale to v připadě našeho trhu a určitě jsem narust ceny čekal. Jen je škoda toho max vybaveni s čimž se, ale nic stejně dělat neda.
Jinak on bude i rozdil cenikova cena a ta realna. Nevim jak je to v součastne době u hondy, ale parkrat jsem u prodejce poptaval + zkušenosti jinych a prakticky sleva žadna či minimalni.
A zrovna cca 5 tydnu zpět jsem jen tak cvičně zkoušel realně GTI CS a cena by byla cca 1 100 000kč a u GTI CS Edice 45 cca 1 250 000kč. Vybava značna jen samozřejmě bez kuže a panoramy.
Pro mě neni realně zajimave sice ani jedno a každe z jineho duvodu jen pravě to hardcore nemusi byt plusem, ale pravě naopak.