Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Civic Type R má českou cenu. A konečně známe její parametry!

Jan Zajíc Jan Zajíc 30. 11. 2022 • 04:36
64
81
Zobrazit náhledy (64)
Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R

Honda sice novou generaci sportovní verze modelu Civic světu ukázala už v červenci, na některé důležité informace se však dostává až nyní.

Začít můžeme výkonem. Zatímco parametry pro japonský a americký trh známe nějakou dobu, schopnosti a vlastnosti vozu pro evropské zákazníky zůstávaly dlouho tajemstvím. Teď už je ale konečně máme!

Video se připravuje ...

O pohon nového Civicu Type R se samozřejmě stará turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec (objem činí 1996 kubických centimetrů) vybavený technologií proměnného časování a zdvihu ventilů VTEC. Jde o nejsilnější motor VTEC Turbo, jaký kdy společnost Honda vyrobila, v evropské verzi poskytuje totiž maximální výkon 242 kW (329 koní) při 6500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý 420 Nm mezi 2500 a 4000 ot/min.

Čtyřválec je dostupný pouze ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou a roztáčí výhradně přední kola. Vůz, jehož provozní hmotnost činí 1429 kilogramů, akceleruje z klidu na stovku za 5,4 sekundy a rozjede se až na 275 km/h.

U předchozí generace výkon dosahoval 235 kW (320 koní) v 6500 ot/min a „krouťák“ 400 Nm při 2500 až 4500 otáčkách. Maximálka činila 272 km/h, zrychlení z nuly na sto zabralo 5,7 sekundy.

Novinka byla ve srovnání s předchůdcem vylepšena i v dalších ohledech, Honda se zaměřila na podvozek, ovladatelnost, řazení, aerodynamické vlastnosti, efektivitu pohonu, hmotnost nebo i řízení. Vůz standardně stojí na nových 19palcových kolech obutých do na míru vyrobených pneumatik Michelin Pilot Sport 4S o rozměru 265/30.

Další zásadní informace se týká české ceny a dostupnosti. Tuzemské zastoupení začne od 1. prosince přijímat objednávky, přičemž první dodávky vozů v Evropě se očekávají v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku. Cena činí 1.299.900 Kč.

Video se připravuje ...

Výbava zahrnuje například LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel, parkovací senzory vpředu i vzadu, bezdrátové nabíjení telefonu, zadní parkovací kameru, sportovní sedadla, volič jízdních režimů, digitální přístrojový panel, infotainment Honda Connect s Android Auto a Apple CarPlay nebo bezpečnostní paket Honda Sensing.

Honda Civic Type R – technická data a česká cena
Motor zážehový přeplňovaný
Zdvihový objem [cm3] 1996
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/ot.] 242/6500
Točivý moment [N.m/ot.]  420/2500-4000
Vrtání x zdvih mm 86 x 85,9
Kompresní poměr 9,8:1
Poháněná kola přední
Převodovka 6stupňový manuál
Max. rychlost [km/h] 275
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,4
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 8,2
Délka x šířka x výška [mm] 4594 x 1890 x 1401
Rozvor [mm] 2734
Palivová nádrž [l] 47
Objem zavazadlového prostoru [l] 410-1212
Provozní hmotnost [kg] 1429
Max. hmotnost [kg] 1800
Cena [Kč] 1 299 900

Doporučujeme

Témata
Avatar - Emel
4. 12. 2022 14:30
Re: Cena, cena a ešte raz cena
U nás byly dvě výbavové verze... když jsem to poptával už před nějakou dobou, tak se ta základní nedala ani objednat... a ta silnější byla za mega (už v tom roce 2017 nebo kdy to bylo). Sleva nízké jednotky procent.
Avatar - miromen
2. 12. 2022 14:16
Re: Cena
Ja si taky nemyslim, že ten narust je nějak vyrazny, ale to v připadě našeho trhu a určitě jsem narust ceny čekal. Jen je škoda toho max vybaveni s čimž se, ale nic stejně dělat neda.
Jinak on bude i rozdil cenikova cena a ta realna. Nevim jak je to v součastne době u hondy, ale parkrat jsem u prodejce poptaval + zkušenosti jinych a prakticky sleva žadna či minimalni.
A zrovna cca 5 tydnu zpět jsem jen tak cvičně zkoušel realně GTI CS a cena by byla cca 1 100 000kč a u GTI CS Edice 45 cca 1 250 000kč. Vybava značna jen samozřejmě bez kuže a panoramy.
Pro mě neni realně zajimave sice ani jedno a každe z jineho duvodu jen pravě to hardcore nemusi byt plusem, ale pravě naopak.
Avatar - miromen
2. 12. 2022 14:02
Re: Šílená cena
Jak se z tebou často neshodnu tak teď naprosto souhlasim.
A ještě jsem se trochu pousmal při představě srovnani kusu techniky od hondy, ktera stoji na saloně a v kontrastu s tim saček cukru v regale nějake večerky. :D
Avatar - 125S
2. 12. 2022 11:56
Re: Cena
U nás ceny poface:
S - 969900,-, Type-R - 999900,-, SL - 1049900,-, GT - 1069900,-.
Zdražení u nejdražší verze je nemalých 230000,-. Neříkám, že je to málo. Ale když si třeba dovybavím předotolkový Golf GTi Clubsport tak mi vyšla cena 1359000 a to jsem vynechal položky, které Honda nenabízí. Jinak v plné mi vyšel přes 1400000,-. A to furt nemám tak hardcore udělané auto jako Civic.

Jinak rozdílů od minulé generace Civicu Type R je mnohem více než se zdá. Nastudoval jsem si kompletní tiskovou zprávu od Hondy a skoro bych řekl, že je to jiné auto. I když vychází ze stejné platformy.
Avatar - Mikesus
2. 12. 2022 11:46
Re: Šílená cena
jedna výhoda, další nevýhody, zvyšuje váhu, zvyšuje spotřebu, vyžaduje údržbu navíc. Je to úplně stejné jako s tím automatem, má své nevýhody.