Profi
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTesla se chlubí schopnostmi tahače Semi, plně naložený měl ujet 804 km na jedno nabití
104 komentářů
ericn
Raději bych počkal na realitu z nezávislých testů, jestli to zvládne 10-12tis km měsíčně, jak dlouho trvá dobíjení na veřejných stanicích atd... Tyhle marketingové videa Tesly jsou spíš úsměvné ;-)
Tak na D1 je nabíječka 250 a plánuje se 350.
Z 10% na 80% něco přes 2 hoďky. Nad těch 80% to jde pomaleji.
Estimated battery capacity (based on range and energy consumption): 600 kWh or 1,000 kWh (1 MWh)
Z 10% na 80% něco přes 2 hoďky. Nad těch 80% to jde pomaleji.
Estimated battery capacity (based on range and energy consumption): 600 kWh or 1,000 kWh (1 MWh)
Pro kamiony Semi se uplatní spíš speciální megachargery a výkony nabíjení kolem 1MW :yes:
A síť zkolabuje … vem si že na parkoviští u “pumpy” bude stát 10 takových trucků… hmmm to bude pecka :-[]
Máte tušení, jakou spotřebu má třeba jedna moderní lokomotiva nebo souprava metra? A přesto síť zjevně nekolabuje.
6MW, řekněme. Takže jako nabíjet 4-5 Semi náklaďáků? Kolik běžných náklaďáků denně projede kolem jedné "pumpy"? A kolik jich potřebuje načerpat? Semi bude potřebovat 1x-2x denně. Vyměnit je všechny by byla fakt sranda...
A bude mít každá "benzinka" svoji rozvodnou síť jako železnice?
20 kamiónů na nabíječce = 1% max. výkonu Temelínu.
Ale... K čemu Temelín. Stačí soláry a větrníky. Ideální v inverzním bezvětří...
A bude mít každá "benzinka" svoji rozvodnou síť jako železnice?
20 kamiónů na nabíječce = 1% max. výkonu Temelínu.
Ale... K čemu Temelín. Stačí soláry a větrníky. Ideální v inverzním bezvětří...
Moderní lokomotiva asi tak 5 MW s tím že má tažnou sílu 250+ kN, což velice zhruba dává 50 plně naložených vagónů. Jeden vagón uveze skoro 2 x větší hmotnost než kamion v hmotnosti. Spotřeba je jasně daná, přesně známá, dlouhodobě se s ní počítá, síť se buduje desetiletí a je na to připravená, energetická síť s tím počítá. No a 5 kamionů si na nabíječce vezme klidně tolik co celý nákladní vlak.
Takže ano, nabíjení kamionů ve velkém je pro síť průser jak kráva.
Takže ano, nabíjení kamionů ve velkém je pro síť průser jak kráva.
Co jsem dohledal, tak spotřeba kamionu je mezi 30-40 litry na sto. To je asi jako 5 osobních aut? Nebo 5 elektromobilu?
Kamión má spotrebu 25-30L na 100km, samozrejme záleží aký náklad a profil trasy.
Si trošku idealista... Áno, môže mať aj takú spotrebu, ale pokojne aj 50 litrov, veľa záleží na hmotnosti, rýchlosti aj profile trate. Ťahač s návesom naloženým kontajnermi môže mať do 44 ton a tam spotreba pod 30 litrov naozaj nehrozí.
Semi v tom testu spotřeboval pod 124 kWh/100 km, což je asi tak 6x víc než osobní elektromobil. Hmotnost naloženého Semi byla přes 37 tun.
Lokomotiva má spotřebu i přes 6MW jedna souprava metra 3,2MW, můžete i snadno zjistit, kolik takových souprav se v Praze pohybuje. Tažná síla je irelevantní. Megachargery jsou doplněné bateriemi pro optimaliaci odběru z distribuční sítě, narozdíl od vlaku metra, který odebírá i v těch nejméně vhodných časech v odběrových špičkách. A hlavně přechod na elektromobilitu je postupná záležitost, distribuční firmy mají dostatek času síť připravit, tak jak se koneckonců děje celá desetiletí, v reakci na proměnu celé ekonomiky.
Tažná síla je irelevantní???? :-DDDD Seš dobrý komik.
Jojo, Megachargery jsou doplněné, jó? Hmmm... a ty se nabíjejí jak? Elektřinu tam vozí Musk raketou z Měsíce? Při hladině 20/80 a fakt namakané kontinuální dodávky řekněme 80%, tam jen pro jeden kamion bude instalovaná baterie kolem 2 MWh, aby to vydrželo fungovat dlouhodobě. Samozřejmě ty 2 MWh bude muset někdo zaplatit a vůbec někde sehnat, protože to jsou víc jak 2 baterie do jedné Semi.
Netvrdím, že to řešitelné není, ale aktuálně to zavání průserem, pokud se elektrické kamiony rozšíří rychle. Musk žije v jaderno-uhelno-plynové elektrické síti v USA. My žijeme ve sluníčkářské realitě ze zásadně jinými podmínkami.
Jojo, Megachargery jsou doplněné, jó? Hmmm... a ty se nabíjejí jak? Elektřinu tam vozí Musk raketou z Měsíce? Při hladině 20/80 a fakt namakané kontinuální dodávky řekněme 80%, tam jen pro jeden kamion bude instalovaná baterie kolem 2 MWh, aby to vydrželo fungovat dlouhodobě. Samozřejmě ty 2 MWh bude muset někdo zaplatit a vůbec někde sehnat, protože to jsou víc jak 2 baterie do jedné Semi.
Netvrdím, že to řešitelné není, ale aktuálně to zavání průserem, pokud se elektrické kamiony rozšíří rychle. Musk žije v jaderno-uhelno-plynové elektrické síti v USA. My žijeme ve sluníčkářské realitě ze zásadně jinými podmínkami.
Kdy se sem asi dostane první elektricky tahač?
Myslel jsem, že v Evropě objednávky nejsou, ale ejhle v Norsku si objednalo Asco. V USA si je mimo jiné objednala poměrně zásadní společnost - UPS a něco málo DHL. Pokud jim to klapne, tak evropské pobočky asi nezůstanou mimo dění. Fláknou na paletu nálepku "Zero CO2 parcel transport" a za malý příplatek rozvezou nazeleno.
Tek jo. Ale v Norsku elektromobily dávno převládají a s elektřinou problem nemají. A pokud platí přepočet 5 osobních na 1 tahač, nic zásadního se neděje.
Nabíječka na každých 60 km v roce 2026 dle EU:
“Návrh EP považujeme, obdobně jako většina dalších členských států, za zcela nerealistický”
František Jemelka, ministerstvo dopravy
- To i přesto, že na podporu výstavby nabíječek má jít v letech 2021 až 2026 jen z operačních programů okolo pěti miliard korun dotací.
“Je pravda, že určitý zárodek dobíjecí infrastruktury, na kterém lze stavět, již existuje, ale v tomto případě se bavíme o výkonech stovek kilowatt až jednotek megawatt dobíjecího výkonu na jedné lokalitě, což už představuje komplexní a zejména časově náročné řešení,“ sdělil Právu Martin Schreier ze Skupiny ČEZ, která provozuje po celé ČR zhruba 470 veřejných dobíjecích stanic.”
“Návrh EP považujeme, obdobně jako většina dalších členských států, za zcela nerealistický”
František Jemelka, ministerstvo dopravy
- To i přesto, že na podporu výstavby nabíječek má jít v letech 2021 až 2026 jen z operačních programů okolo pěti miliard korun dotací.
“Je pravda, že určitý zárodek dobíjecí infrastruktury, na kterém lze stavět, již existuje, ale v tomto případě se bavíme o výkonech stovek kilowatt až jednotek megawatt dobíjecího výkonu na jedné lokalitě, což už představuje komplexní a zejména časově náročné řešení,“ sdělil Právu Martin Schreier ze Skupiny ČEZ, která provozuje po celé ČR zhruba 470 veřejných dobíjecích stanic.”
Aka asi bude realita? To sa da vypocita velmi jednoduho a velmi presne. Na SR prejde kamion za 4,5h asi 360 km, cize mu ostane este 55% baterie pred 45 minutovou pauzou zo zakona, ak by pocas pauzy vobec nenabijal, dojde svoj maximalne povoleny najazd v ten den v pohode, potom moze nabijat 11hodin na pomalej 80kW nabijacke doplna a takto dookola kazdy den. Pripadne si dobije na dnes existujucich 350kW nabijackach 20-25% pocas tej 45min pauzy a Semi bude na vecerne nabijanie pripajat este so zbytkom 30% baterky. Ani nabijanie tych poslednych 80-100% baterky nebude problem, pri 1MWh baterke nebude najmensi problem dosahovat daleko vyssie nabijacie vykony ako tych dostacujucich 80kW.
Ty si úplne mimo z tej elektriky. To, čo píšeš, sú leda tak tvoje vlhké sny. Raz sa zobudíš a rozplačeš sa.
Tvoje subjektivne pubertalne pocity uz pozname, vzdy osobny utok a nulovy protiargument. Chlapce, to co citas a nerozumies tomu, to su jednoduche fakty a zakladna matematika. Ak na to chces reagovat, pouzi fakty a konecne nejaky argument, alebo tu neotravuj zbieranim palcov.
Pochopil si vlastne co tam pise? :D:D:D Pochybujem. Mas vyjadrovanie ako na zakladke, vsak napis co tam ma nespravne ked si taky husty.
PowerHouse
V USA je značná úspora za PHM. U nás to tak slavné není.
Tesla Semi specs (August 2022):
Fully loaded at 82,000 lbs (37,195 kg) Gross Combination Weight
Range: about 300 miles (483 km) or 500 miles (804 km)
(two battery options)
Energy Consumption: less than 2 kWh/mile (1.24 kWh/km)
Estimated battery capacity (based on range and energy consumption): 600 kWh or 1,000 kWh (1 MWh)
Acceleration 0-60 mph (96.5 km/h): 20 seconds (when fully loaded)
Speed up a 5% Grade: Highway speed limit
Powertrain: 3 independent motors on rear axles
(vs. four motors in the initial specs in 2017)
Fast Charging: up to 70% of range in 30 minutes
Estimated average charging power in 70% SOC window (based on specs):
600 kWh battery: 840 kW
1,000 kWh battery: 1,400 kW (1.4 MW)
Fuel Savings (est.): up to $200,000 over 3 years
Tesla Semi specs (August 2022):
Fully loaded at 82,000 lbs (37,195 kg) Gross Combination Weight
Range: about 300 miles (483 km) or 500 miles (804 km)
(two battery options)
Energy Consumption: less than 2 kWh/mile (1.24 kWh/km)
Estimated battery capacity (based on range and energy consumption): 600 kWh or 1,000 kWh (1 MWh)
Acceleration 0-60 mph (96.5 km/h): 20 seconds (when fully loaded)
Speed up a 5% Grade: Highway speed limit
Powertrain: 3 independent motors on rear axles
(vs. four motors in the initial specs in 2017)
Fast Charging: up to 70% of range in 30 minutes
Estimated average charging power in 70% SOC window (based on specs):
600 kWh battery: 840 kW
1,000 kWh battery: 1,400 kW (1.4 MW)
Fuel Savings (est.): up to $200,000 over 3 years
henry.prta
Jak si tak čtu diskusi, tak vidím, že mnouho diskutérů vůbec netuší, co znamená "Bezpečnostní přestávka řidiče" a že to je doba, během níž nesmí řidič řídit ani vykonávat žádnou jinou práci a která je určená výhradně k jeho zotavení. Tzn. není možné, aby během té doby řešil připojování a odpojování dobíjení vozidla a ani není možné, aby během té doby s vozidlem popojížděl v koloně pře nabíječkou nebo odjížděl po částečném nabití z nabíječky na parking. Oboje je porušení přestávky a stávající legislativy. Takže buďto by musel být nabíjecí kabel na každém místě parkoviště nebo by se musela změnit legislativa. Aby mohl dělat to, co tu spousta diskutérů popisuje.
Co to meleš? Pripojis kabel, a začíná ti přestávka, která bude nepochybně trvat 30 minut a více.
Lubo
Je úžasné ako niektorí EV ultra fans nazvú hocikoho kto poukáže na problémy elektromobility ako na hejtera. Megawaty výkonu pre nich na hociktorom mieste v pohode… a ktokoľvek si dovolí spochybniť to, na toho treba ihneď zaútočiť… :-O
Niekto nedokáže pochopiť, že ľudia sa nedelia na 100% fans a 100% odporcov.
Dnes ma zaujali 3 články:
- príspevok na LinkedIn kde písali viacerí majitelia EV v ČR, že prešli späť na spaľovacie auto,
- ako za posledných x dní v DE 125 GW inštalovaného výkonu veterných a solárnych elektrární vyrobilo menej ako 4 GW jadroviek… po 20 rokoch investovaných stoviek miliárd do OZE je to pripomienka pre tých čo očakávajú zázraky,
- ako prevádzkovatelia nabíjačiek a Min dopravy ČR pochybujú, napriek dostupným miliardám, že bude možné postaviť nabíjačky každých 60 km do roku 2026 ako požaduje EU. https://www.novinky.cz/…-neveri-40415747
Niekto nedokáže pochopiť, že ľudia sa nedelia na 100% fans a 100% odporcov.
Dnes ma zaujali 3 články:
- príspevok na LinkedIn kde písali viacerí majitelia EV v ČR, že prešli späť na spaľovacie auto,
- ako za posledných x dní v DE 125 GW inštalovaného výkonu veterných a solárnych elektrární vyrobilo menej ako 4 GW jadroviek… po 20 rokoch investovaných stoviek miliárd do OZE je to pripomienka pre tých čo očakávajú zázraky,
- ako prevádzkovatelia nabíjačiek a Min dopravy ČR pochybujú, napriek dostupným miliardám, že bude možné postaviť nabíjačky každých 60 km do roku 2026 ako požaduje EU. https://www.novinky.cz/…-neveri-40415747
Elektřina stojí tolik, ze provoz elektromobilu je dneska dražší, než benzin. Takže se není čemu divit.
A že v zimě nesviti a nefouka, to je stejně obvykle, jako ze v lete svítí hodně.
A že v zimě nesviti a nefouka, to je stejně obvykle, jako ze v lete svítí hodně.
Hoax: "Elektřina stojí tolik, ze provoz elektromobilu je dneska dražší, než benzin."
Realita:
Nabijanie doma: 2-2,5€/100km
Verejna nabijacka: 2,85-3,80€/100km
Rychlonabijacka: 7,90-10,5€/100km
Benzin 1,585€/l: 9,5-16€/100km
Co sledujes tymito dezinformaciami? Chces zaujat, alebo robit hate? Tvrdis ze mas doma EV, ty mas prevadzkove naklady ako jediny na svete vyssie u EV?
Realita:
Nabijanie doma: 2-2,5€/100km
Verejna nabijacka: 2,85-3,80€/100km
Rychlonabijacka: 7,90-10,5€/100km
Benzin 1,585€/l: 9,5-16€/100km
Co sledujes tymito dezinformaciami? Chces zaujat, alebo robit hate? Tvrdis ze mas doma EV, ty mas prevadzkove naklady ako jediny na svete vyssie u EV?
Elektromobil neposkytuje jednoznačnú a dlhodobú ekonomickú výhodu.
Prečo si to nepriznať?
Ako si to počítal? Ja takto:
- Cena zastropovanej elektriny v ČR je 6,05 Kč + distribúcia = cca 7,3 Kč a viac = 0,3 Eur/kWh. Spotreby čo tu lietajú sú od 15 kWh do 35 kWh/100 km = 4,5 do 10,5 Eur/kWh (realita pre väčšinu ČR a zlacňovať to nebude)
- Verejné rýchlonabíjačky cca 1,5-2,5x vyššie (plus, mínus)?
- Benzín 1,7 Eur/l, spotreby medzi 5-9l/100l/km = 8,5 - 15 Eur/100 km
Vo všeobecnosti sú obstarávacie náklady porovnateľných elektromobilov vyššie.
Prečo si to nepriznať?
Ako si to počítal? Ja takto:
- Cena zastropovanej elektriny v ČR je 6,05 Kč + distribúcia = cca 7,3 Kč a viac = 0,3 Eur/kWh. Spotreby čo tu lietajú sú od 15 kWh do 35 kWh/100 km = 4,5 do 10,5 Eur/kWh (realita pre väčšinu ČR a zlacňovať to nebude)
- Verejné rýchlonabíjačky cca 1,5-2,5x vyššie (plus, mínus)?
- Benzín 1,7 Eur/l, spotreby medzi 5-9l/100l/km = 8,5 - 15 Eur/100 km
Vo všeobecnosti sú obstarávacie náklady porovnateľných elektromobilov vyššie.
Je to čistý degeš. 2€ na sto km to nebylo ani když byl proud za cenu před pěti lety. Korunu na km tj 4 eura se uvádělo už před lety. Cistokrevny imbecil :-) ;-) :-):-)
A do toho ten jeho akademický styl :yes:
A do toho ten jeho akademický styl :yes:
Pozeram ze si poriadny primitiv, svoju nevedomost a hlupost suplujes pokusom o osobne urazky, ale tie od primitivov neviem brat vazne, sorry :D Neovladas zaklady matematiky aby si si vedel vypocitat jednoduchu cenu nabijania :'-( , ale mam s tebou sucit a poskytnem ti clanok na dovzdelanie sa, pise sa v nom o cene nabijania neefektivneho Nissanu Leaf:
"Jedno nabitie doplna pri spotrebovaní 44,44 kWh vás teda bude stáť 0,133 × 44,44 = 5,91 eur (po zaokrúhlení). To je energia na cca 270 km, takže náklady na 100 km sú potom cca 2,19 eur."
https://www.legrand.sk/…ste-mali-vediet/#…
Chapem ze inteligencia a slusne napisane fakty v primitivnom jedincovi mozu budit dojem akademickosti :D
"Jedno nabitie doplna pri spotrebovaní 44,44 kWh vás teda bude stáť 0,133 × 44,44 = 5,91 eur (po zaokrúhlení). To je energia na cca 270 km, takže náklady na 100 km sú potom cca 2,19 eur."
https://www.legrand.sk/…ste-mali-vediet/#…
Chapem ze inteligencia a slusne napisane fakty v primitivnom jedincovi mozu budit dojem akademickosti :D
Pocital som to s najbeznejsou SR sadzbou DD2, v ktorej stojí 1 kwh elektriky 0,124€ pre nabijanie doma. Nabijanie na verejnej nabijacke je na SR za 0,19€ za kWh, je to aj priblizne priemerna sadzba na nabijackach v EU. Na rychlonabijackach su ceny 0,40-0,65€, ratal som strednu hodnotu 0,53€ a ako som pisal, pre benzin som pouzil uz zlacnenu cenu 1,585€.
Takze pri nabijani doma, vyse 85% vsetkych nabijani, je nabijanie BEV 4,75 az 8x lacnejsie ako tankovanie ICE, k tomu sa pripocitava kazdorocny servis ICE ktory u BEV neexistuje, resp. udrzba brzd je vyrazne lacnejsia u BEV, takze Mig_35 sa tu snazi trollit s nepravdivym hoaxom, jednoduche.
Tu je jedno z mnohych porovnani TCO nakladov BEV vs ICE:
https://cleantechnica.com/…hip-comparisons/
Ano, BEV maju vzdy vyssiu obstaravaciu cenu ako ICE, preto je potrebne pozerat na dlhodobe TCO a netreba zabudat na vyssiu zostatkovu hodnotu, ktora u premiovych BEV dosahuje az 2 nasobok oproti ekvivlentnej ICE konkurencii.
Takze pri nabijani doma, vyse 85% vsetkych nabijani, je nabijanie BEV 4,75 az 8x lacnejsie ako tankovanie ICE, k tomu sa pripocitava kazdorocny servis ICE ktory u BEV neexistuje, resp. udrzba brzd je vyrazne lacnejsia u BEV, takze Mig_35 sa tu snazi trollit s nepravdivym hoaxom, jednoduche.
Tu je jedno z mnohych porovnani TCO nakladov BEV vs ICE:
https://cleantechnica.com/…hip-comparisons/
Ano, BEV maju vzdy vyssiu obstaravaciu cenu ako ICE, preto je potrebne pozerat na dlhodobe TCO a netreba zabudat na vyssiu zostatkovu hodnotu, ktora u premiovych BEV dosahuje az 2 nasobok oproti ekvivlentnej ICE konkurencii.
Cena benzínu klesá, aktuálně 35 kč litr, LPG 16,90 litr :-)
Zatímco za kilowatku lidi platí 7,80 -11 kč, kdo má stevební proud tak samozřejmš výrazně víc, až 20 kč.
Zatímco za kilowatku lidi platí 7,80 -11 kč, kdo má stevební proud tak samozřejmš výrazně víc, až 20 kč.
Ty už znas ceny elektřiny na příští rok? To neví poradně nikdo. Ale budou to násobky
Sam si napisal "Elektřina stojí tolik.." takze piseme o aktulanych cenach. Opat nevidim vyznam v tom aby si si tu vymyslal nasobky cien elektriky. Chces byt zaujimavy, alebo vazne nevies pouzivat google? Na SR sa cena elektriky zmeni o 0%, je zastropovana na ronvaku hodnotu ako tento rok, v CR je tiez zastropovana a ma byt o par % viac, ale pre CR to velmi nesledujem, ale urcite to nebudu nasobky, takze este raz, preco tu splietas tie nezmysly? :no:
Napísal som Ti konkrétne sumy v ČR, čo potrebuješ viac k šťastiu? :-!
Ako vždy, bez faktov, len plkanie…
Ako vždy, bez faktov, len plkanie…
Uvedomujes si, ze odpovedas na prispevok v ktorom som neodpovedal tebe? :) Konkretne fakticke sumy mas napisane v odpovedi na tvoj prispevok ;-) ked sa zorientujes vo vlakne. To ze na SR sa cena elektriky na rok 2023 zmeni o 0% a cena plynu o 15% je fakt, vyjadrenie SR vlady zo zasadnutia, ak nechces diskutovat, iba trollit, somnou nepocitaj.
A potom su tu ludia, ktori pisu nezmysly a nemusia byt hateri, len si neoverili informacie ktore pisu. Z kade mas megawaty vykonu potrebne pre EV? Vyse 85% nabijania sa deje doma, drviva vacsina vobec nepotrbuje ziadn verejnu nabijacku. Potom tu mame extrem nabijania EV kamionu a tomu staci pocas zakonnej povinnej prestavky na oddych nabijanie 80kW vykonom ak predtym cez 45min. pauzu nenabijal vobec, takze ak nechces byt opravnene oznacovany za EV hatera, nesir dezinformacie. Za poslednych 10 rokov ich tu bolo neurekom, katastroficke scenare odstavenych EV na krajnici, nedostatok elektirny, bankrot Tesly, splasovanie bublin a ine hoaxy.. takze bud objektivny, EV netreba hate-ovat ani im prehnane nadrziavat, staci pisat fakty a k veci. EV su v mnoha veciach uzasne a pre mnohych ludi absolutne nepouzitelne, ale ak riesime fakty, su jedinou moznostou na udrzatelnu spolocnost, ak tu chceme pobudnut na tejto planete dlhsie.
Ach jaj, škoda reči...
Pán z ČEZu a z Ministerstva dopravy ČR sa vyjadrovali, že plány na nabíjačku na 60 km sú nesplniteľné a vyžadujú si megawaty výkonu na mieste (lebo jednu sa neoplatí stavať, a treba rýchlonabíjačky). Tak si klikni na ten odkaz, prečítaj si fakty. Alebo im napíš na ministerstvo, alebo aj do ČEZu, že šíria hoaxy...
Ale hlavne, keď si nervózny kopni bosou nohou do radiátora :-!
Kde sa v Tebe berie tá netolerancia, vševedomosť a zhadzovanie názorov, a to bez akýchkoľvek faktov?
Pán z ČEZu a z Ministerstva dopravy ČR sa vyjadrovali, že plány na nabíjačku na 60 km sú nesplniteľné a vyžadujú si megawaty výkonu na mieste (lebo jednu sa neoplatí stavať, a treba rýchlonabíjačky). Tak si klikni na ten odkaz, prečítaj si fakty. Alebo im napíš na ministerstvo, alebo aj do ČEZu, že šíria hoaxy...
Ale hlavne, keď si nervózny kopni bosou nohou do radiátora :-!
Kde sa v Tebe berie tá netolerancia, vševedomosť a zhadzovanie názorov, a to bez akýchkoľvek faktov?
Ja som sa vyjadroval k tvojmu prvemu odstavcu. Nevidim dovod vyjadrovat sa k clankom, ktore ta zaujali :)
Reagujem na temu clanku a vypoctom som argumentoval to, ze na nabijanie Semi netreba ziadne megawaty, pri nabiti doplna a dokonca bez vyuzitia pauzy medzi 2ma jazdami denne staci 80kW, tak isto sa daju postavit 50kW rychlonabijacky kazdych 60km a opat nebudu potrebne megawaty na hociktorom mieste, to je fakt, ale k planu EP alebo jeho realizovatelnosti som sa nevyjadroval a teda nevidim kde si cital nejaku netoleranciu, alebo zhadzovanie nazorov. Tiez sa snazis nazyvat ludi ako ultra EV fans bez toho aby si sa unuval dokladovat na zaklade akych faktov ich povazujes za nejakych nadrzacov EV technologie, ked iba uvadzaju volne dostupne fakty. Mozno som prehliadol nejake komentare, ale pisanie nepravd a nepodlozenych osobnych dojmov, az lzi a vymyslov tu vidim iba z EVhate sceny, pripadne od dobre znamych trollov.
Reagujem na temu clanku a vypoctom som argumentoval to, ze na nabijanie Semi netreba ziadne megawaty, pri nabiti doplna a dokonca bez vyuzitia pauzy medzi 2ma jazdami denne staci 80kW, tak isto sa daju postavit 50kW rychlonabijacky kazdych 60km a opat nebudu potrebne megawaty na hociktorom mieste, to je fakt, ale k planu EP alebo jeho realizovatelnosti som sa nevyjadroval a teda nevidim kde si cital nejaku netoleranciu, alebo zhadzovanie nazorov. Tiez sa snazis nazyvat ludi ako ultra EV fans bez toho aby si sa unuval dokladovat na zaklade akych faktov ich povazujes za nejakych nadrzacov EV technologie, ked iba uvadzaju volne dostupne fakty. Mozno som prehliadol nejake komentare, ale pisanie nepravd a nepodlozenych osobnych dojmov, az lzi a vymyslov tu vidim iba z EVhate sceny, pripadne od dobre znamych trollov.
K vodíku:
Principielně tě kvůli tragické účinnosti vyjde km tak nejmíň 3x dráž (a to při provozu kamčáku fakt nechceš...) než než elektřina pro BEV. A to jen na palivu. :no:
A bohužel se na tom bude jen velmi těžko něco měnit.
Je tam dvojí zbytečná konverze energie, vícero stlačování/expanzí a navíc vodík jako nejmenší molekula je těžko skladovatelnej a nebezpečnej prevít..
Málokdo ví, že účinnost přeměny vodík->elektřina v palivovém článku (jen jedna z řady konverzí) je pouze okolo 50%!!! 8-s
To je mnohem horší hodnota (jen jedné z přeměn energie ve vodíkovém cyklu) než KOMPLETNÍ účinnost BEV.
Co z toho plyne? Vodík klidně. Ale jen tam kde je téměř nemožné ho nahradit baterkou.
Jinak je vodík ekonomický, ekologický i fyzikální NONSENSE.
Celý vodíkový cyklus je jen ohňostroj ztrát. :D
Promiň, teď to neber osobně, ale obyčejně kdo propaguje vodík nemá o dané problematice hlubší znalosti. Za mě vodík snad pro výrobu oceli nebo v leteckém průmyslu. Snad...
Vodík v kamionech právě dostal s Teslou Semi šach-mat. :-!
A naopak jedna z mala veci, na ktere se neshodnu Hamunou.
Vis, ja v tom oboru pracuju a neco o nem vim. Ty tomu rikas propaganda...
Ne vsude je zadouci pouzivani EV.
Budoucnost je elektricka tak jako tak.
Dotace a narizeni to jen o par let urychli.
Tesla prechod urychlila o desetileti (bez prehaneni). Viz tento pocin. :yes:
To je to, co ty nechapes. Jde jen o to, kdy budou EV levnejsi nez spalovaky. Opet viz treba tento truck. ;-)
V nekterych tridach osobaku uz to tak je.
A i v nizsich tridach se ty rozdily porad zmensuji.
Mluvi se jiz dlouho o cenove parite v roce 2025.
Se soucasnymi krizemi (covid, valka) to muze byt o rok nebo dva pozdeji.
PS Konkretnejsi dotazy na mou osobu tu nezodpovidam, toho sis uz mohl vsimnout. ;-)
Ano, zivotnost FC je nizka, filtry drahe.
Snad jedina vyhoda je, ze jsou mozne repase.
64% je hodne na pomery vodiku. V konkurenci BEV je to tragedie...
Zase jen lhaní a těžká učelová manipulace z tvojej strany. Nie Barriku, prestavky nie su hodinu, kratka cez den je maximalne 45 minut a ked si este raz, ale teraz pozorne, precitas moj prispevok, tak zistis ze hovorim o nabijani cez povinnu prestavku na spanie 11 hodin, pocas ktorej sa kamion nabije bez problemu. Mas este nejake nejasnosti o tejto teme, alebo nejake ine klamstva, ktore ti vyvratim faktami? :-!
Jasně, ted tu vo červený karkulce, prosím :-)
Jen takový malý detail - zrekuperovat však lze jen část energie, která byla předtím použita na jízdu, takže s tím konkurováním elektrárnám bych to zase až tak růžově neviděl. :-)
Před jízdou energie do těch baterií nenapršela z mraků...
Tak istko ako v Honda e:HEV a Nissan e-Power, aj v kamionoch uz davno mal byt pouzity spalovak iba ako generator elektriny a pohon a tiez brzdenie/rekuperacia mala byt realizovana cez elektromotor. Vyrobcovia kamionov kaslali na vyvoj, teraz ich nahradi konkurencia.
Ovšem čím vyšší hmotnost kozla, tím menší hmotnost nákladu.
Jinak se ten problém díváš třeba ty nebo chůva, co vozí v malém městském děti do školky a cestou domů se zastaví v obchodě a jinak to řeší dispečer-účetní firmy, který obsluhuje flotilu kamionů, které den co den od rána do večera hltají stovky kilometrů a sleduje úpěnlivě jejich přepravní výkony ve vztahu k nákladům. Každých 100 kg, které nemůže naložit, hrají roli.
https://www.svethardware.cz/…jako-plaid/58674
potom do toho hodíš malé městské....
pak debilního dispečera u Pepsi....
a uzavřeš to že nikdo rozumný by si nekoupil elektrické auto, pokud by šlo o čistě ekonomické rozhodnutí.
Postrádám jakousi kontinuitu vlákna.
Na hmotnosti nezáleží z pohledu ovladatelnosti auta. Tak jako u běžného vozu.
První velkou objednavku udělalo Pepsi. Tihle giganti dávají velký důraz na to jak se profiluji před veřejnosti. O kolik min nebo víc uveze jeden kamion je až na druhem místě. Celkove nechápu porad ty “trefne připomínky”. Tolik to neuveze. Dlouho se to nabijí. A kolik to stojí? Přijde mi to jako by pacient ležel v nemocnici, měl dostat prášek, aby se uzdravil - a on argumentoval - no ale tamten prášek ma lepší chuť a hezčí barvu:)
Mam doma 530d, X3 a i4. Které auto jsem koupil jako první a které jako poslední? A když mi řeknou, že si muzu nechat jenom jedno, které to bude? ;-)
Čechoslovák :-):-):-) asi nějaký kříženec.
Ak mas doma 530d, X3 a i4, tak nepatris medzi klasickych cechoslovakov (bezny pojem oznacujuci skupinu ludi tvorenu zo slovakov a cechov), ktori riesia rozumnu kupu, ale mas dost penazi kupovat si auta podla nalady. Osobne nikdy nepochopim preferenciu 530d pred 530i kedze ocividne nejde o usporu penazi za palivo :) .
Asi je to hodně individuální, ne? Každý to ma jinak, terasu mi montoval chlapík co ma model S a po městě lítá s elektrickým malým VW. Ale víc km určitě najede s Teslou, se kterou o víkendech cestuje… a když mas na dojíždění do práce 30 km denně elektromobil s před víkend ujedes 300 s benzinem, tak ta tvoje teorie taky vezme za své…
První auto v rodině najede nejvíc km… :-):-):-)
Kamión je jeden z najväčších ekonomických a ekologických nezmyslov. Bez ohľadu na druh pohonu.
Mně přijde kamion poměrně konkurenceschopný...
V idealnom svete by sme mali hustu zeleznicnu siet a cele kontajnery by sa nakladali z first mile BEV nakladakov priamo na vlaky a z nich na last mile BEV nakladadaky a priamo do prevadzok. Dnes je to spomalene rucnym zdlhavym prekladanim tovaru a neoplati sa to.
Blbý co, drahý elektrofanatiku :-)
Už ses registroval na forum o trolejbusech?