Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Tesla Semi
Tesla Semi
Tesla Semi
Tesla Semi
15 Fotogalerie

Tesla se chlubí schopnostmi tahače Semi, plně naložený měl ujet 804 km na jedno nabití

Společně s dodávkami prvních kusů se automobilka pochlubila krátkým videem z testu dojezdu plně naloženého tahače Semi.

Elektrický tahač Tesla Semi byl sice představen již v listopadu 2017, přičemž zahájení výroby bylo plánováno na začátek roku 2019. Teprve včera večer však společnost dodala první kusy tahače zákazníkům. Slavností předávání bylo poměrně velkou akcí, kterou společnost vysílala živě na internetu.

Součástí slavnostního předání navíc bylo i zveřejnění videa, na kterém by měl být záznam z testovací jízdy plně naloženého tahače Semi. Zde se sluší zmínit, že Tesla Semi spadá tzv. „Class-8“ třídy tahačů, takže kapacita nákladu by měla být 81.000 liber – tedy zhruba 36.760 kilogramů.

Video placeholder
Záznam z jízdy tahače Tesla Semi na vzdálenost cca 500 mil • Tesla

Plně naložený tahač měl vyrazit ze sídla společnosti v kalifornském Fremontu, jeho cílovou destinací pak bylo město San Diego. Přesnou trasu sice neznáme, podle dostupných informací však tahač zvládl celou cestu bez nutnosti zastavovat na nabíječce.

Jak přitom poznamenávají kolegové z Autoevolution, cesta ze sídla společnosti ve Fremontu do San Diega měří podle Google Map okolo 471 až 513 mil – v závislosti na trase a konkrétní adrese. Lze tedy bez problému věřit tomu, že tahač zvládl na jedno nabití okolo 500 mil, tedy zhruba 804 kilometrů. V závislosti na trase a dopravě přitom cesta vydá na cca 7 až 8 hodin jízdy.

Video z cesty, které společnost zveřejnila na YouTube, je bohužel zrychlené a nenabízí vlastně nic moc extra zajímavého. Na začátku sledujeme uzavření nákladového prostoru, naloženého paletami s nespecifikovaným nákladem, a poté následují záběry z kabiny.

Zde stojí za zmínku dva displeje po stranách volantu, jejichž součástí je i pohled z kamer, eliminující slepý úhel tradičních zpětných zrcátek. Pravý displej pak kromě mapy ukazuje i řadu informací, zřejmě technického charakteru o tahači. Na levém displeji pak vidíme informace i rychlosti, atd. S ohledem na zrychlení záznamu a vzdálenost displejů však mnoho informací nevykoukáme.

Jízdu nakonec přerušila jedna zastávka, kterou nepotřeboval tahač, ale řidič. Je přitom škoda, že si společnost nedala s videem trochu víc práce. Mohla například ukázat hmotnost soupravy, obsah nákladu, záznam z více kamer – včetně doprovodného vozu, atd. Zkrátka mohla Tesla udělat trochu víc pro prokázání schopností svého tahače.

V každém případě bude nyní zajímavé sledovat, jakou zpětnou vazbu nám k novému tahači poskytnou jeho budoucí řidiči. Ačkoliv má Tesla Semi tříleté zpoždění, stále se jedná o vcelku unikátní stroj, na který jsme docela zvědaví.